OMF skrev:
Gjest skrev:
Nå har jo Deph på glimrende måte svart på de fleste spørmålene. Jeg vil bare legge til dette:
OMF skrev:
Du overser åpenbart det faktum at hvis vi kommer i denne situasjonen - så er det FRP regjeringen som har størst oppslutning i Stortinget.....det må jo gjøre vondt for deg....tenke seg til at de rødgrønne med så fantastiske muligheter til å gjennomføre politikken sin - og alikvel så går det rett vest på meningsmålingene.....
Både du og jeg skriver om Fr.p i mindretallsposisjon. Du drømmer kanskje om et Fr.p i flertall? Hvis det er tilfelle er du på viddene.
Et Fr.p med flest representanter (av partiene - fortsatt i mindretall) vi måtte forholde seg til opposisjonen - og opposisjonen danner forskjellige konstellasjoner i ulike saker. Vi vil se at AP, H og sannsynligvis alle de andre partiene vil finne sammen i mange saker for å beskytte landet mot Fr.p-politikken, og godt er det. Det er jo derfor Fr.p nå planlegger de neste 100 dagene. De satser på holde seg så lenge de kan i Stortinget med å sette ut saker eller kompromittere seg for å bli sittende. Samtidig skal de fjerne og forandre flest mulig av de bevillingene og forskriftene som ikke krever stortingsbehandling for å bli endret eller fjernet.
Altså en lovlig, men lukket prosess - unndratt fra åpen politisk behandling i Stortinget. Er det et demokratisk parti verdig?
gjest - har du noe kunnskap om disse prosessene i det hele tatt...?
Jeg snakker om en situasjon hvor det er borgerlig flertall og FRP er klart største borgelig parti...?
Hva er denne lukkede prosessen du snakker om....?
Hvis AP og Høyre blir enig om å danne regjering - er dette det åpenbart alternativ - også med flertall - dette hadde også vært bra for landet - men det ser jo ikke slik ut nå - gjør det...?
OMF?
Er det lov til å spørre hva du argumenterer utifra? Å påstå at mottdebatanter er kunnskapsløse, når en selv fremstår som den fremste....
Hvis du tar utgangspunkt i at FrP skal få med seg noen borgerlige medsammensvorne, så må du være temmelig skråsikker på at det eneste virkelige alternativet er Høyre (hvilke andre marginaler?), så har jeg stor tvil. Jeg tror faktisk at Erna heller tar en pardans med Jens (som står for den tydeligste konservative høyrepolitikken i etterkrigstid) enn den spastiske stolleken til Siv. Pr. idag går ikke Erna og Høyre offentlig i kompaniskap med Ap, men fy f. hvor nære de egenlig er hverandre politisk. Faktisk ville det vært det beste for landet og det's innbyggere, istedenfor at etterkrigstidens sosiale trygghet (for det aller største flertallet her til lands) skulle bli rassert på det såkalte liberale alter's forsøksleir..
(jaja, vet at det ikke er noen dans på roser å være norsk statsborger i Norge. Vi har det virkelig utrygt og kjipt, helst burde vi vært svenske, med amerikansk Statsborgerskap osv., men vi er nå engang født på denne uriasposten av en perifer halvøy. Stick with it.)
Sorry, men det er mulig at FrP har endel fornuftige punkter i sitt program (faktisk), men de siste dagers utspill og høyttenkning for galleriet stinker big time. Fint at de som er for et udemokratisk fascist-styre flagger det tydelig, så vet vi ihvertfall hvor grumset er hen i samfunnet. Tenkte faktisk at det ville vært greit at FrP fikk lov til noe mer enn noe surmaga sutring fra sidelinja, men nå vet jeg ikke helt.
Edit:
Vil bare legge til at jeg hører til rekken av selvtilfredse nordmenn med lett overvekt, litt mer enn salt til maten på bordet, gjennomsnittlig god lønn, begjær for mer ting og tang og begynnende viker, men dog uten grilldress da. Sånn for ordens skyld.