K
Kaare G. Opsahl
Gjest
Det er trist for miljødebatten at FRP erklærer seg for miljøskeptikere. Det skremmer nok bort seriøse forskere som har andre oppfattninger enn majoriteten.
Å, jeg vet ikke det!Gjest skrev:- - - - men til forskjell fra endel Fr.père så skriver ikke Deph ondsinnet. Muslimraljeringen er derimot altfor ofte nedlatende og ondsinnet.
Ja, gjør det! De rødgrønne tar seg til rette!Gjest skrev:Du greier nok å lage egen tråd om du vil.
![]()
Kostelig underholdning. ;Dmaestro skrev:Å, jeg vet ikke det!Gjest skrev:- - - - men til forskjell fra endel Fr.père så skriver ikke Deph ondsinnet. Muslimraljeringen er derimot altfor ofte nedlatende og ondsinnet.
Her er et lite knippe av Gjestemedlems utsagn om FrP, hvor jeg har byttet ut "FrP(ere)" med "muslimer" eller "islam":
" Muslimene har i allefall ingen fallhøyde når det kommer til anseelse og troverdighet. Her befinner de seg totalt på bånn. Helt nede på rennesteinsnivå der alt er trygt og lavt."
" Gud hjelpe oss hvis muslimene noen gang kommer til makten!"
" Islam er et mangehodet uhyre, og med litt mer manøvreringsrom så er det lettere å hugge av flere av dem."
" Men Islam står i en særstilling i dag som den mest håpløse og farlige - "bevegelsen" vi har i landet. Det er stygge krefter som er i gang her. De bruker enhver sak som er praktisk tilgjengelig for å samle tilhengere som fluer rundt et kadaver. De er uærlige og innfule og vil oss vondt."
Jeg er ikke så sikker på at alle muslimer ville oppfatte dette som utelukkende morsomt, eller hva tror du?
Det sies at det en skal holde seg unna i lystig lag er diskusjoner om politikk og/eller religion, så jeg tror faktisk politisk sympati/antipati stikker like dypt i følelseslivet hos mange som religiøs holdning. Noe denne tråden - og andre på HFS - jo med all tydelighet viser!Gjestemedlem skrev:Det forklarer i allefall en hel del hvis det er slik at FrPere har en så religiøs tilnærming til politikken og inversterer like mye av sin personlighet i det å være FrPer som en muslim gjør det ved å være muslim.
Forbauser meg egentlig ikke. Jeg dog heller ingen stor trussel i dette skrekksenarioet du beskriver. Hvis min dekning av politikken har skaffet kongeriket en ny velger er nok det bare til gode for den demokratiske prosessen.Slubbert skrev:Du har overbevist meg Deph; jeg hadde egentlig ingen planer om å stemme, eventuelt stemme blankt, men når valget kommer spørs det om jeg ikke slipper en FrP-seddel ned i urnen allikevel.
I gamle dager var det noe som het folkeskikk, tillike høflighet, respekt og toleranse. Idag er det vel arkaiske begreper formodentlig. Sukk.Gjestemedlem skrev:Men jeg undes dog i ettertid om jeg har vært litt for tilbakeholden og mild i mine karakteristikker av FrPs disipler.
Overbærenhet med de mer enfoldige sjeler kanskje?maestro skrev:I gamle dager var det noe som het folkeskikk, tillike høflighet, respekt og toleranse. Idag er det vel arkaiske begreper formodentlig. Sukk.Gjestemedlem skrev:Men jeg undes dog i ettertid om jeg har vært litt for tilbakeholden og mild i mine karakteristikker av FrPs disipler.
Enig der. Det er et mye triverligere tema.maestro skrev:For min del er emnet utdebattert. Jeg har bedre ting å foreta meg.
Du får skrive litt mer i Istanbultråden Gjestemedlem, jeg skal dit i oktober!
Jeg undrer meg på hva dette behovet for å harselere med Frp ved enhver anledning skyldes.maestro skrev:For min del er emnet utdebattert. Jeg har bedre ting å foreta meg.
Du får skrive litt mer i Istanbultråden Gjestemedlem, jeg skal dit i oktober!
Interessant artikkel i Liberaleren av Per Aage Pleym Christensen: http://www.liberaleren.no/2008/04/09/djevelens-advokat-2/Slubbert skrev:Du har overbevist meg Deph
Hvilket land tror du vi går til krig mot? Island? ;DGjest skrev:Fire år med Fr.p kan bli som fire år med Bush i USA: katastrofe for økonomien og sikkerheten.
og du tror helt alvorlig at liknende ting ikke har sjekk i AP ? :Gjest skrev:Lurer på hva Siw hadde sagt om dette skjedde i AP eller SV.
På ingen måte. Men Fr.p er jo fremst i rekken for å hakke løs på AP/SV for slikt. Lettere å kritisere andre...Tor Nado skrev:og du tror helt alvorlig at liknende ting ikke har sjekk i AP ? :Gjest skrev:Lurer på hva Siw hadde sagt om dette skjedde i AP eller SV.![]()
Ja jeg synes jo i grunn at du fant den mest kritikkverdige saken i norske politikk den siste månenden med den saken der...ellers har jo alt vært greit - ikke noe problemer i din rødgrønne kosestue...? ;DGjest skrev:På ingen måte. Men Fr.p er jo fremst i rekken for å hakke løs på AP/SV for slikt. Lettere å kritisere andre...
Nå må du ikke være helt Mugabe.Gjest skrev:Prinsipielt er saken om å overstyre fylkespartiet værre enn f.eks at Kolberg kritiserer Ola Mæle.
Siw underslår demokratiske rettigheter i eget parti, mens Kolberg går imot en politisk motstander på en åpen og redelig måte.