Politikk, religion og samfunn Fr.p skandale - igjen og igjen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.445
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Slubbert skrev:
    Jeg begynner å sette pris på Kolberg; han er en vandrende katastrofe for Arbeiderpartiet og gjør mer for å skade deres omdømme enn noen politisk konkurrent kunne drømt om å få til. Stå på!
    ;D ;D ;D
    Fagforeningen - Fagforeningen - Fagforeningen
    (Uttales med klump i halsen, tårer i øynene og høyre arm gestikulerende over hode med knyttet neve)

Vi får virkelige håpe at Lundteigen også kommer mer på banen - de er jo et godt par!

Mvh
    OMF

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Kolberg er en smarting. Han har jo knekket FrP-koden. :eek:

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    878
    Ja, det er visst ikke alle som har gjort det.

P

Parelius

Gjest
    Gjest skrev:
    Siw underslår demokratiske rettigheter i eget parti, mens Kolberg går imot en politisk motstander på en åpen og redelig måte.
    Gjest, kan du klargjøre hva som er åpent og redelig i det Kolberg gjør? Jeg går ut fra at vi deler følgende felles forståelse:

a) Mæhle har ikke gjort seg skyldig i lovbrudd.
    b) Kolbergs eget parti er ansvarlig for de skatteregler som Mæhle og vi andre retter oss etter.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    878
    Han bruker saklige og redelige argumenter, og går ikke på personkarakteristikker. Han er helt åpen og etterrettelig i argumentasjonen.

Siw vil ikke engang begrunne det at hun trakk inn sin bruk av Zimbabve da hun skulle karakterisere Kolberg.

Det er forskjellen på å ta saken og ikke personen.

Hva du mener om Mæle er din sak. Hans person er ikke intressant, bare det faktum at han uttaler seg politisk og blir møtt på det. Helt riktig av Kolberg.

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    23.053
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Gjest skrev:
    Prinsipielt er saken om å overstyre fylkespartiet værre enn f.eks at Kolberg kritiserer Ola Mæle.
    Siw underslår demokratiske rettigheter i eget parti, mens Kolberg går imot en politisk motstander på en åpen og redelig måte.
    Er du konstant full?

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    878
    HoJ skrev:
    Gjest skrev:
    Prinsipielt er saken om å overstyre fylkespartiet værre enn f.eks at Kolberg kritiserer Ola Mæle.
    Er du konstant full?
    Er du alltid usaklig?

LydMekk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Antall liker
    2
    Kolberg er en idiot. IMO. Men, bare bra, han graver bare APE-graven dypere.

Rentene gikk opp igjen idag. Topp med de røde! :(

I løpet av kort tid har vi hatt barneombudet, Haga og nå Kolberg.

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    23.053
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Gjest skrev:
    HoJ skrev:
    Gjest skrev:
    Er du konstant full?
    Er du alltid usaklig?
    Nei, litt venstrevridd.. før jeg får tenkt meg om.

Sniff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Antall liker
    94
    Dersom jeg våkner opp en dag og oppdager at Siw har blitt statsminister, da stiller jeg statsborgerskapet mitt til disposisjon. Det er greit at voksenopplæring er dyrt. Men den kulturelle og økonomiske regningen det eksprimentet vil føre med seg vil være helt hinsides. En ting er å slenge rundt seg med nazilignelser i mangel på historisk gangsyn. Dette er en øvelse mange har rotet seg bort i oppgjennom. Men Zimbabwelinken til Siw vitner om en total mangel på forståelse for både for tragedien som utspiller seg i sør og sentrale demokratiske rettigheter. Jeg kunne sagt mye om både Mæle og Kolberg, men jeg finner ikke ord for Jensens... jeg vet ikke om det er snakk om dumskap eller kynisme eller hva som eventuelt er værst.

Arg
    Sniff

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ingen fare, dette ekstremt usympatiske kvinnemennesket blir aldri statsminister i Norge. Så lavt synker vi ikke.

Sniff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Antall liker
    94
    Håper du du har rett Deph! :D Men slik meningsmålingnene er om dagen og Ernas dårlig skjulte Frp-dragning, ja så blir jeg litt redd. Er ikke tøffere enn det.

Mvh
    Sniff

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Gjestemedlem skrev:
    Ingen fare, dette ekstremt usympatiske kvinnemennesket blir aldri statsminister i Norge. Så lavt synker vi ikke.
    Så lenge Kolberg får drive på er jeg ikke for sikker på det...

G

Gjestemedlem

Gjest
    Sniff skrev:
    Håper du du har rett Deph! :D Men slik meningsmålingnene er om dagen og Ernas dårlig skjulte Frp-dragning, ja så blir jeg litt redd. Er ikke tøffere enn det.

Mvh
    Sniff
    Erna har vel lovet at Høyre ikke kommer til å danne regjering med FrP så lenge Høyre er mindre enn FrP. Om med slik generell vannskjøtsel av partiet er det vel ingen fare for at dette kommer til å endre seg med det første. Og om Høyre blir større enn FrP igjen... er det jo helt utenkelig at Jensen kan bli statsminister..

Så med mindre vi snakker om ren løgn og fanteri, så er det ingen fare unasett hvor mange hoder (og hodeløse) som flokker seg rundt FrP. Og selv om jeg ønsker Erna Solberg dit pepperen gror, så har jeg ingen tro på at hun synker så dypt som direkte løgn. Selv politikere kan ha et fnugg av ære og redelighet.

Sniff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Antall liker
    94
    Jo da. Men jeg må minne om den panegyriske kåtheten som lyste av ansiktene til Haga og Halvorsen når Soria Moria var i havn. Vilje til makt kan gjøre mye med et gjennomsnittsmenneske, men mulighet til makt kan få en vilken som helst politiker til å gå over styr. Jeg håper Deph har rett, men har et skrekkbilde av Erna og Siw siklende og smilende i beredskap.... :-\

Mvh
    Sniff

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Ingen grunn til å bekymre seg for Høyre, snart er Frp så store at de kan klare seg uten dem.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=501050

Frp er ikke noe drømmeparti, men så lenge alle de andre er så totalt udugelige er de å foretrekke.
    Håper de gjør et brakvalg, få blir mer stigmatisert enn frp-velgerne, ikke minst av nevnte Kolberg, panikken er til å ta og føle på nå.. ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.363
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Så lenge Kolberg får drive på er jeg ikke for sikker på det...
    Kolberg er kul han.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    878
    Kolberg er en sjelden fugl i det politiske landskapet. Han har ikke velgertekke og han har et image som folk forbinder med gamle dager og traurige taler på folkets hus.

Det går an å like ham for det. Det jeg setter pris på hos Kolberg er den korrekte oppførselen, den strenge sakligheten og at han har så mye kunnskap om politikk. Det gjør at han er intressant nok for meg.

For den jevne leser av VG (Aftenpostens kloakk) blir nok Kolberg for forskjellig fra det de tror en politiker skal være. Han gidder jo ikke fri til velgerene, og velgerene skal helst smiskes litt med (jfr Carl Ivars påstander om at folk vet best).

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Kolbergs sentrale problem er at flertallet av velgerne her i landet er svært misfornøyd med regjeringens prestasjoner. FrP er landets største og mest dynamiske parti, et parti som står på den lille manns side. Nærmere 1/3 synes FrPs politikk virker fornuftig. Kolbergs forsteinete statssentralisme er gått ut på dato. Kollbergs eneste alternativ er naturligvis å skaffe seg en ny velgerskare, underklassen har FrP overtatt. Men det blir nok vanskelig, spesielt når en tar mannens mangel på karisma i betraktning.

Sniff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Antall liker
    94
    BBking skrev:
    Kolbergs sentrale problem er at flertallet av velgerne her i landet er svært misfornøyd med regjeringens prestasjoner. FrP er landets største og mest dynamiske parti, et parti som står på den lille manns side. Nærmere 1/3 synes FrPs politikk virker fornuftig. Kolbergs forsteinete statssentralisme er gått ut på dato. Kollbergs eneste alternativ er naturligvis å skaffe seg en ny velgerskare, underklassen har FrP overtatt. Men det blir nok vanskelig, spesielt når en tar mannens mangel på karisma i betraktning.
    Som sakt: Frp i regjering vil bli tidenes dyreste voksenopplæringsprosjekt. Skulle gjerne snakket med "den lille mann" etter fire år med Siw. Tror nok den lille mann hadde blitt langt mindre da. Den store feite nordmann i førti-femtiåra derimot, han med nokså god inntekt, nokså stort hus, hytte, premiumbil og hang til orginalvarer fra taxfree, han vil være strålende fornøyd og mene at "vanlige folk" har fått så fint.

Skeptisk
    Sniff

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.363
    Torget vurderinger
    1
    Kolbergs utfall mot de nyrike forteller noe om hvordan "broilerne" tillater seg å komme med halvtenkte utspill om regjeringens finanspolitikk. Det er ikke uvanlig. Kolbergs rolle i det hele er vel å påvise de skillelinjer som faktisk finnes politisk og sosialt i samfunnet. De er jo der, det er bare det at mange "tror" at vi er likere enn vi er. Frp må gjerne gå frem i både gallup og valg. Selv om jeg er ganske betenkt over å et Frp som dikterer Høyre, så kunne det interessant å se dem få prøve seg. Men jeg liker ikke helt at Frp driver å oppsøker mentorer i USA som står langt ute på høyre fløy (disse mentorene har stått sentralt i utformingen av den politikken vi finner bl.a. hos president Bush i USA -de har hatt stor innvirkning på tenkningen rundt amerikansk økonomisk politikk og er viktige aktører inne "new right wave").

Mvh. Bjørn

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det er ikke så underlig at FrP iler til de nyrikes forsvar. Det er jo først og fremst denne gruppen partiet er til for. Resten av tilhengererne er bare hangarounds som synest det er kult å være på samme lag.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    878
    Ja, og som tror de er på samme lag, helt til realitetene av Fr.p-politikken slår inn. Brutal og sunn lærdom som kan sette i gang en ny forståelse for sosialdemokratisk politikk for de som ikke kan lese.

P

Parelius

Gjest
    Men Gjest, hvorfor kritiserer ikke Kolberg regjeringens skattepolitikk, fremfor å moralisere over at noen (nyrike etc.) på helt legalt grunnlag nesten ikke betaler skatt. At du synes slikt er rederlig og saklig, forundrer meg.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.195
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Langt mere alvorlig er det at Adjani synes å ha fått reisepass, Parelius.

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    Hele denne tråden er dum. Jeg kan ikke se at Frp har flere skandaler enn andre partier.
    De siste årene så er det vel strengt tatt AP og deres kompiser som har gitt oss vanlige folk innblikk i hvordan politikken fungerer bak kulissene og at kameraderi, etternavn og hvem du er gift med spiller en stor rolle når det kommer til tildeling av viktige verv.
    Mange her inne kritiserer Siv, noe de må få lov til å gjøre så mye de vil, men se på Jens Stoltenberg, Erna Solberg, Kristin Halvorsen osv. Hadde du virkelig lånt noen av de en hundrelapp? don`t think so.
    Siv er en Norsk politiker mer eller mindre.
    Selv for Frp velgere så må da endel av Frps løfter fortone seg som valgflesk.
    Er det billigere bensin og sprit som er det folk virkelig ønsker seg mest av alt?
    Mye av grunnen til frps fremgang er det at selv med våre journaliser som tar i politikerene med silkehansker så har man de siste årene fått et klart innblikk i hvordan politikken blir til og omstendighetene rundt ansettelser osv. AP spesielt har nok et nettverk som strekker seg litt for langt i forhold til ideen om demokrati.
    Jeg tror folk flest rett og slett ønsker en forandring og hvis vi ser på hva dagens regjering har stellt i stand er jeg egentlig ikke overvettes bekymret for hva en H/Frp regjering kan stelle istand.

P

Parelius

Gjest
    Valentino skrev:
    Langt mere alvorlig er det at Adjani synes å ha fått reisepass, Parelius.
    At jeg kunne, men jeg glemte henne helt ut i all min travelhet, her jeg sitter og betrakter gresset gro.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    878
    Parelius skrev:
    Men Gjest, hvorfor kritiserer ikke Kolberg regjeringens skattepolitikk, fremfor å moralisere over at noen (nyrike etc.) på helt legalt grunnlag nesten ikke betaler skatt. At du synes slikt er rederlig og saklig, forundrer meg.
    Enig i det, og jeg har ikke skrevet at det er noe redelig og saklig ved det.

P

Parelius

Gjest
    Gjest skrev:
    Parelius skrev:
    Enig i det, og jeg har ikke skrevet at det er noe redelig og saklig ved det.
    Nei, bevares, det har du da aldri ment.

Parelius skrev:
    Gjest skrev:
    Gjest, kan du klargjøre hva som er åpent og redelig i det Kolberg gjør? Jeg går ut fra at vi deler følgende felles forståelse:

a) Mæhle har ikke gjort seg skyldig i lovbrudd.
    b) Kolbergs eget parti er ansvarlig for de skatteregler som Mæhle og vi andre retter oss etter.
    Gjest skrev:
    Han bruker saklige og redelige argumenter, og går ikke på personkarakteristikker. Han er helt åpen og etterrettelig i argumentasjonen.

[...]

Det er forskjellen på å ta saken og ikke personen.

Hva du mener om Mæle er din sak. Hans person er ikke intressant, bare det faktum at han uttaler seg politisk og blir møtt på det. Helt riktig av Kolberg.
    Da vender jeg tilbake til mine samtaler med brosteinen…

kjellben

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Antall liker
    330
    Hei, Jeg så tilfeldigvis dette emnet i forbindelse med noe annet jeg skulle undersøke på HFS's forum, og som blandt annet medlem av FRP må jeg få spørre deg "Hr. Gjest" hvorfor du har lagt ut denne tråden? Jeg og mange andre bør få en saklig forklaring på hvorfor? Jeg vil helst vite eksakt hva du mener en voldtektsak har med Frp som et helt parti å gjøre?

På forhånd takk,

Mvh Kjell Benonisen

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    878
    Fordi dette partiet fortjener å komme i fokus for sine skandaler - som det er svært mange av, mange fler enn hos andre partier.

Du er nok uenig i det siste. Greit nok det.

Du er nok enig i at vi skal ha ytringsfrihet. Jeg bruker ytringsfriheten til å fremme mitt syn.

Hva er problemet?

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    878
    Hadde aldri ventet at dere skulle mene noe annet.

kjellben

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Antall liker
    330
    Hei igjen "Gjest". Selvfølgelig skal vi ha ytringsfrihet, både du, jeg og alle andre. Dette respekterer jeg deg og andre med andre meninger fullt ut for! Men i denne konkrete saken som jeg og du sannsynligvis over hodet ikke kjenner noen ting til annet enn gjennom media (hvis så, får du ha meg unnskyldt), mener du altså i fullt alvor at Frp som parti har skyld i at en eventuell voldtekt kan ha skjedd. Eller at partiet har en overvekt av potensielle voldtektsforbrytere og kriminelle? Her har du for det første dømt en person på det groveste for noe du ikke vet om har skjedd eller ikke. Har vedkommende erkjent dette og blitt dømt? Og mener du også da virkelig at personer som stemmer FRP gjør mer galt og lager mer "skandaler" i det norske samfunnet enn andre? Kanskje det kunne være en idé at vi mennesker slutter å tilegne hverandre meninger vi ikke har og begynner å respektere hverandre sitt syn på saker og ting selv om vi ikke alltid er enig. Vi kan jo prøve så godt vi kan.

Når 99 prosent av folk som jobber i norske media er motstandere av FRP og gjør hva de kan for å sette folk med et annet syn på saker og ting enn det de selv har i et mest mulig dårlig lys, ja da må det jo bli slik. Det er mange år siden mesteparten av norske media var objektiv og nøytral. Ikke alle, men altfor mange journalister lyver, trakaserer, driver personlige vendettaer gjennom hva de gjør og skriver om partier, enkeltpersoner i politikken, etc. enten de har gjort noe galt eller ikke, uten i det hele tatt å tenke på hvilke konsekvensene dette har å si for enkeltmennesket, pårørende, venner, etc. Dette ser en jo tydelig i aviser, på TV.osv. Som et lite eksempel av veldig veldig mange, vet jeg at flere som støtter partiet FRP sin politikk ikke engang får sine kommentarer, innlegg fremlagt i div. forum, aviser, etc. Er dette "demokratiet Norge" verdig? Og når norsk media i dag i altfor stor grad består mer og mer av hjernedødt, intetsigende sladder, løgn, tull og vås som over hodet ikke har noe å si for folks hverdag, ja da kan en ikke vente så mye mer heller. Og det værste av alt er den djevelske dobbeltmoralen og hykleriet som mer og mer siger inn over folk. Hvis folks status på hva som rett og galt er skulle vært gjort opp i dag, så har på ingen måte folk som stemmer FRP vært verken bedre eller værre enn noen andre i dette landet.

PS! Jeg "knytter" på ingen måte medias fremgangsmåte(r) opptil hva du måtte mene om FRP og partiets politikk. Du har dine meninger, og det skal du som sagt respekteres for.

Mvh Kjell Benonisen

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    878
    Det var mere respekt i politikken før Fr.p kom. De har tatt inn en sutre- og klagekultur som var ukjent før.
    De har senket nivået på politisk debatt med å gjøre den slagordpreget og selvsentrert. Dette "lov og ordenpartiet" har flest straffedømte av alle på tinget, og de rettferdiggjør skattekriminalitet.

Ingen partier er perfekte, men Fr.p er i særklasse værst.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.445
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Gjest skrev:
    De har tatt inn en sutre- og klagekultur som var ukjent før.
    De har senket nivået på politisk debatt med å gjøre den slagordpreget og selvsentrert. Dette "lov og ordenpartiet" har flest straffedømte av alle på tinget, og de rettferdiggjør skattekriminalitet.
    Ja vi har jo sett hvor knallhardt oppgjør den sittende regjeringen har hatt med haga sin skattekriminlaitet!

Slagordpreget:
    Hva med bjarne Håkan hansen sitt "Alle kommer bedre ut" - om en pensjonsreform som skal redusere statens pensjonsutbetalinger - DIREKTE LØGN.

Hva med AP sin "Dere gir mer til de som har mest fra før" - mens pensjonssystemt som AP forkjemper - nettopp gir mer til de som har mest fra før??

Klage og sutrekultur - hva synes du om Haga som trekker inn familie, helse, skylder på mannen i sitt forsvar...?

Hva Terje Rød LArsen som mottok 1 million fra Perez stiftelsen for en jobb han fikk meget godt betalt av fra den norske stat - den første han ikke opp på selvangivelsen...?
    Hva med Tore Tønne som fikk kakselønn fra Aker samtidig som han hevet "arbeidseldighetstrygd fra staten på næremere 800 0000,-.

Kan du trekke frem noen FRPere som har drevet skattesnusk i like stort omfang som de to sistnevnte...?

Mvh
    OMF

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn