Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.165
    Torget vurderinger
    6
    Erik har også laget de råeste filterboksene jeg noensinne har sett i heltre mahogny og med abalone pynt:
    FilterSideways.jpg

FilterSubwired.jpg

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.165
    Torget vurderinger
    6
    Han trekker i deg fordi du bare har EN platespiller Leif:rolleyes:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.637
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    med min, så trenger man bare en, istedet for masse gammalt ræl:cool:
    så bare slenger jeg på et annet armrør med ferdig innstilt pu og fjernstyrer en preprogrammert vta på plass..........
    ahhhh behagelig...repeterbart
    mvh
    Leif

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.637
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    har litt plassbegrensninger i stua for tiden og skal jeg ha mere stæsj , er jeg sugen på noe som passer til disse......
    Vis vedlegget 239328

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.784
    Torget vurderinger
    23
    Ja, det så jo bra ut...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.784
    Torget vurderinger
    23
    med min, så trenger man bare en, istedet for masse gammalt ræl:cool:
    så bare slenger jeg på et annet armrør med ferdig innstilt pu og fjernstyrer en preprogrammert vta på plass..........
    ahhhh behagelig...repeterbart
    mvh
    Leif
    Vel og bra men jeg klarer ikke å sitte å høre på den derre jævlige drag distortion som alle tangentialarmer har. Takke meg til en real 12" eller 14" for den saks skyld! ;)

Og den Basis spilleren mener jeg å huske at du fikk til konfirmasjonen? Det er jo et stykke tid siden det og..

Sist redigert:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.637
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    ha ha drag distorsjon er noe du må ha opplevd på en av pølseturene dine
    1991 og den var nettopp en dyr tur til Conti:p
    bare det er bra nok, slipper man å bytte hele tiden
    det jo jo du, om noen
    forøvrig er jeg en mandoline rikere 8)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.784
    Torget vurderinger
    23
    Mandolin er akkurat passe musikkvalg til anlegget!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.784
    Torget vurderinger
    23
    Trodde mandolin bare kom i en stemmevariant, visste ikke at det var noe som het E-mandolin! Blir litt som B-kornett osv. det da. Vel, da lærte vi noe i dag også.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.784
    Torget vurderinger
    23
    Du kjøpte den profesjonelle V-modellen? Sikker? Ikke den andre du viste til i går?

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.637
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    JA 175 USD pluss frakt
    Siri syntes den var flott...hun elsker syrefaste kjøkken duppeditter og har fødselsdag 21 feb :D
    smart at den også kunne stilles på siden med 45 graders vinkel....

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.784
    Torget vurderinger
    23
    Litt fiklete i bruk til en får tak på montering av de forskjellige kniver etc. men så går det lettere. Poenget med skråmontasjen er arbeidsstillingen. Skal en lage mye (party party) grøntfor så setter du pris på den detaljen. OBS; maskinen er STOR!

NB; jeg synes fortsatt at du heller burde kjøpt bilstøvsuger i bursdagsgave.. alt. makronmaskin!

janomdahl

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2010
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    3
    SLUKøret (™): Tilstand man havner i når man setter seg foran eget anlegg etter en kveld i Slukoteket. Neida, det låter slett ikke ille hjemme hos meg heller, det er bare så åpenbart mye mindre av alt. Innvilget audiens foran TAD «ventehorn» (my ass) og SLOBs ble minst så oppsiktsvekkende bra som forventet, og havnet ikke bare i kategorien for store hi-fi-stunder, men vel så viktig; i kategorien for de virkelig store musikkopplevelsene. For en oppløsthet, for et dynamisk trøkk, for en kraft, musikalitet og sømløs integrasjon og finkornethet på alle volumer! Holografien var også imponerende, kanskje særlig i dybden. Mer skal det sikkert bli i bredden, når systemet kommer på langveggen. Hornlyd? Man må nesten ha hørt et slikt anlegg for å skjønne at hi-fi faktisk kan bringe deg VELDIG og nesten skremmende nær en ekte liveopplevelse. På ett tidspunkt satt jeg med en mistanke om at man kanskje mer får følelsen av å sitte foran et PA-anlegg enn foran levende musikere i et rom, men det viste seg å være innspillingen. Et mer laidback romopptak uten hissig nærmikking viste tvert imot at systemet bare gir deg ekstrem innsikt i egenskapene til hver enkelt innspiling. Å komme hjem var som å gå fra HD-projektor i toppklassen og gigantisk lerret til en helt grei flatskjerm. Sukk.

Gjestfriheten var også i spitzenklasse. Jeg hadde forventet en times hyggelig visitt, men ble i stedet bedt på familiemiddag med kinesisk sjømat, napoleonskake, kaffe og fire timer i sweet spot. Dobbeltsidig lungebetennelse som en følge av kjøleskapstemperatur i lytterommet ble forhindret ved at verden oppmerksomt danderte et tykt pledd over gjesten, som ved 01-tiden sjanglet ut med trommehinnene i fatle og visshet om at han ikke bare må skaffe seg nytt høyttalersystem, men dessverre også nytt hus med plass til dette. Det er bare å notere en ny vellykket verving, og som i narkobransjen var det første skuddet gratis. Takk for meg.

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.784
    Torget vurderinger
    23
    SLUKøret (™): Tilstand man havner i når man setter seg foran eget anlegg etter en kveld i Slukoteket. Neida, det låter slett ikke ille hjemme hos meg heller, det er bare så åpenbart mye mindre av alt. Innvilget audiens foran TAD «ventehorn» (my ass) og SLOBs ble minst så oppsiktsvekkende bra så forventet, og havnet ikke bare i kategorien for store hi-fi-stunder, men vel så viktig; i kategorien for de virkelig store musikkopplevelsene. For en oppløsthet, for et dynamisk trøkk, for en kraft, musikalitet og sømløs integrasjon og finkornethet på alle volumer! Holografien var også imponerende, kanskje særlig i dybden. Mer skal det sikkert bli i bredden, når systemet kommer på langveggen. Hornlyd? Man må nesten ha hørt et slikt anlegg for å skjønne at hi-fi faktisk kan bringe deg VELDIG og nesten skremmende nær en ekte liveopplevelse. På ett tidspunkt satt jeg med en mistanke om at man kanskje mer får følelsen av å sitte foran et PA-anlegg enn foran levende musikere i et rom, men det viste seg å være innspillingen. Et mer laidback romopptak uten hissig nærmikking viste tvert imot at systemet bare gir deg ekstrem innsikt i egenskapene til hver enkelt innspiling. Å komme hjem var som å gå fra HD-projektor i toppklassen og gigantisk lerret til en helt grei flatskjerm. Sukk.

Gjestfriheten var også i spitzenklasse. Jeg hadde forventet en times hyggelig visitt, men ble i stedet bedt på familiemiddag med kinesisk sjømat, napoleonskake, kaffe og fire timer i sweet spot. Dobbeltsidig lungebetennelse som en følge av kjøleskapstemperatur i lytterommet ble forhindret ved at verden oppmerksomt danderte et tykt pledd over gjesten, som ved 01-tiden sjanglet ut med trommehinnene i fatle og visshet om at han ikke bare må skaffe seg nytt høyttalersystem, men dessverre også nytt hus med plass til dette. Det er bare å notere en ny vellykket verving, og som i narkobransjen var det første skuddet gratis. Takk for meg.
    Jamen hadde vi en fin kveld, må vite! Alle triks ble tatt i bruk; dempet belysning, vakre kvinner (kone og barnebarn), vinterjustert meny med graddagskorrigert krydderstyrke, kort sagt - the works! Tror det virket, hvis ikke herr Omdahl har toppet von Munchhausens beste skrønehistorie da! Men når sant skal sies så låt det ganske ok slik det ofte gjør en sen vinterkveld, gjest og vert med sammenfallende musikkinteresse og smak, og lys begrenset til forføreriske displays fra elektronikk i god dagsform, diskret plassert på sidelinjen! Beklager det med temperaturen, men på den annen side slapp jeg jo å helle kaldt vann i blodet på gjesten - det er noe værre søl og en fordel å unngå.

Ventehorn og SLOBs bygger tre meter tilsammen, følgelig blir det noe begrenset plass i senter, rundt to meter hvilket fører til noe innsnevret horisontalt perspektiv.... Når anlegget kommer over på langveggen derimot, da kan jeg love Wagnerske opplevelser på bredde med The Met, slik det skal være. Da blir også nærmikk opptak mer rommelige...
    Men det er viktig å huske at dette er ventehorn, rasket sammen av deler fra roteskuffen og koblet opp for å ha musikk mens man pusler med forefallende arbeide og ny innredning i Slukoteket.

Kan bare beklage det der med ny bolig etc., men slik er det jo her i livet - kvantesprang oppstår gjerne ikke alltid planlagt!

Så takk for vakre og forhåpentligvis velvalgte ord, skulle nesten tro du levde av å føre slike inntrykk i pennen ;) Du er mer enn velkommen tilbake anytime for en vandring gjennom musikkens vidunderlige relasjonsbyggende verden! BTW, takk for CD'en - den står på nattens spilleliste, etter å ha hørt hvordan SLOB ene så til de grader fyllte rommet med de laveste orgeloktaver sist kan jeg nesten ikke vente med å fyre opp denne CD'en!

Sist redigert:
    S

sorgenfri

Gjest
    Herregud! Dere tror at dere har smakt fersk fesk!?

Skreien er minst 5 døgn gammel - før dere Imbesile liksom feinshmekere får begynt å tilbrede halv råtten gammelfesk...Da, har vi som vet hva kvalitet er, vært edru, og fulle igjen mange ganger!

Skrei skal maks være 5 timer gammel - og bløgget umiddelbart. Det som blir sendt ned til dere er ikke bløgget, og slik setter Usmaken seg i kjøttet sammen med Stress og annet som forringer kvaliteten. For så å bli lastet på en Amfetamin Påvirket Polakk sin slitne (og skitne) slicks trailer!

Næh....Mulig dere har litt peil på horn - men det stopper beviselig der....

Tullinger!

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.129
    Ja, det er på høyre side, hjørnet i boligblokken.

Rett ovenfor Triaden, der hvor det lå en musikkbutikk tidligere. Jeg synes de lager god sushi.
    Hmm.... må sjekkes ut. Er det den veien som ender opp ved Essostasjonen borte ved der Metro starter?
    Der Metro starter??
    Dette må vel være såkalt villedende reklame, hva adresse angår? :p
    Stedet ligger et steinkast fra parkeringsplassen(e) ved Triaden. Metro er "far off". Til Venstre før utkjøringen (sett fra Triaden) finnes det en ubetjent bensinstasjon. Til høyre for denne, i 1.etg på nærmeste boligblokk ligger denne godsaken: Kontakt oss
    Anbefales!

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Herregud! Dere tror at dere har smakt fersk fesk!?

Skreien er minst 5 døgn gammel - før dere Imbesile liksom feinshmekere får begynt å tilbrede halv råtten gammelfesk...Da, har vi som vet hva kvalitet er, vært edru, og fulle igjen mange ganger!

Skrei skal maks være 5 timer gammel - og bløgget umiddelbart. Det som blir sendt ned til dere er ikke bløgget, og slik setter Usmaken seg i kjøttet sammen med Stress og annet som forringer kvaliteten. For så å bli lastet på en Amfetamin Påvirket Polakk sin slitne (og skitne) slicks trailer!

Næh....Mulig dere har litt peil på horn - men det stopper beviselig der....

Tullinger!
    Den var neppe fersk den du har spist

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.784
    Torget vurderinger
    23

Rett ovenfor Triaden, der hvor det lå en musikkbutikk tidligere. Jeg synes de lager god sushi.
    Hmm.... må sjekkes ut. Er det den veien som ender opp ved Essostasjonen borte ved der Metro starter?
    Der Metro starter??
    Stedet ligger et steinkast fra parkeringsplassen(e) ved Triaden. Metro er "far off". Til Venstre før utkjøringen (sett fra Triaden) finnes det en ubetjent bensinstasjon. Til høyre for denne, i 1.etg på nærmeste boligblokk ligger denne godsaken: Kontakt oss
    Anbefales!
    1. Få tilbake skolepengene du har kastet bort på norsk + språkforståelse

2. Skaff deg et kart over åstedet. Metro starter ved bensinstasjonen

3. Gå og legg deg!

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.791
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    God morgen:)
    Det er nok jeg som bør få pengene tilbake, siden jeg i kampens hete overså at Metro plutselig dukket opp. Ultralydmannen har rett ang beliggenhet for Smak og sans og Jesus har som alltid rett ang bensinstasjon og Metro;)

God sushi var det uansett:)

Der Metro starter??
    Anbefales!
    1. Få tilbake skolepengene du har kastet bort på norsk + språkforståelse

2. Skaff deg et kart over åstedet. Metro starter ved bensinstasjonen

3. Gå og legg deg!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.784
    Torget vurderinger
    23
    Hele poenget er at det var den veien som går på nedsiden av Triaden! Og den ender i rundkjøringa ved stasjonen, som igjen er enden på Metrosenteret! Ingen som har sagt noe om at sushien lå ved Metro.

Naturlyd

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    390
    Torget vurderinger
    24
    Nå undrer jeg meg:

"
    Brått slo en fryktelig tanke ned i ham.. Kunne han ha tatt feil i alle disse årene?
    Var ikke horn den rette veien å gå allikevel?"

Er det en 250.000$ restinnbetaling på høstens ALE-høst som inngir usikkerhet eller slitasjen ved årelang machetesvinging forrest i den spinkle kortesjen som baner seg vei langs den smale sti til lydnirvana?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.784
    Torget vurderinger
    23
    På vei til pølser, øl og horn!! Langweekend med besøk til venner og stammefrender - og nye spennende prosjekter. Alltid noe å lære... ETA Berlin 09.45. Prost!

Sist redigert:

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.170
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    God tur, pass på helsa. Pølser er veldig godt, spesielt de utenfor Norge.
    Spesielt de i Praha

Haavard

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.784
    Torget vurderinger
    23
    The Eagle has landed! En kaffe og muffins og du er i Berlin før du får sukk for deg!

Sol fra skyfri himmel, sporadisk snø på bakken, toget er i rute som alltid. Nå til en kraftig lunsj i sentrum før turen går til Herrn Wurstenklauer og litt eargasm, en kompetent kar med notorisk bra lyd i all vesentlig grad DIY basert (bombe...). I kveld blir det syndige Hamburg hvor det også er en todagers nordtysk hifimesse. I morgen Bremen-Calle, bæltrivelig fyr med basshorn!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Ha det strålende i Berlin, Jan! Mat fra Marokko her til uka? Jeg mener, du trenger jo en kulinarisk motvekt til alle pølsene! :cool:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.670
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    The Eagle has landed! En kaffe og muffins og du er i Berlin før du får sukk for deg!

Sol fra skyfri himmel, sporadisk snø på bakken, toget er i rute som alltid. Nå til en kraftig lunsj i sentrum før turen går til Herrn Wurstenklauer og litt eargasm, en kompetent kar med notorisk bra lyd i all vesentlig grad DIY basert (bombe...). I kveld blir det syndige Hamburg hvor det også er en todagers nordtysk hifimesse. I morgen Bremen-Calle, bæltrivelig fyr med basshorn!

du får jaggu rørt på deg, sluket.

er dette en ren hifisløyfe, eller kombinert med dagjobb?

jeg lander i berlin selv om 6 dager.
    filmfestival.
    men skal prøve å stikke innom basil martion en tur

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn