OB-BB
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 02.05.2012
- Antall liker
- 7.999
Du har en PM
BB
Edit;
Sorry, den var til Bergfinn.
BB
BB
Edit;
Sorry, den var til Bergfinn.
BB
Sist redigert:
Det er sagt at når man kommer opp i en viss alder så er den eneste gangen man har lyst til å "gjøre det" to ganger på rappen er like før man "gjør det" første gangenDen der er godt kjent ja, kona er fra Kina og jeg må si at jeg har mye glede av de gamle filosofenes visdomsord, det være seg fra Østen eller våre europeiske varianter a la Schopenhauer, Kant osv. Mye er selvfølgeligheter, men de er satt ord på på en forrbilledlig måte, som gjør det enklere å ha fokus og etterleve de smarte tingene.
Min bestefar var forøvrig litt av en landsens filosof; "et'n mye så drit'n mye" var en av hans favoritteser, og et godt eksempel på visdom han kunne stå inne for! Det morsomme er at i Kina finnes det et lignende uttrykk, (dog ikke uttalt med Gudbrandsdalsdialekt) og det benytter jeg av og til ved selskapeligheter og fratreden fra bordets gleder til fordel for nødvendig toalettbesøk. Stor underholdningsverdi - tenk dere selv om dere skulle treffe en vaskeekte kineser på julebordet, som reiser seg fra ribba og fremfører bestefar's betraktning - på oppegående norsk!
Dagsferskt eksempel; Stekte opp 2 kg. med værsting elgkarbonader i går aften, mye snadder i røra inkl. tre egg og 0,35 l. kremfløte - naturligvis et par små prøvekaker før endelig krydring, samt 2 store fullsize etterpå, i løpet av kvelden.... dessuten en stor Brownie tidligere på dagen. Ingen utslag på dagsveiing i dag tidlig i forhold til i går morges.Sluk;
Grattis med framdrifta, men kan du garantere at frokost, lunch og middag ikke bare består av laxativer?
Du passer på å kose deg innimellom?
BB
2013