Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Du har en PM:)
    BB

Edit;
    Sorry, den var til Bergfinn.
    BB

Sist redigert:
    D

Dåbbel J

Gjest
    Bakte trippel sjokolade igår.....
    Jævla goe... send gjerne oppskriften på PM....

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.418
    Torget vurderinger
    23

- og her er en dristig en.... superambisjon 2015! Sluttvekt 31/12 2015 = 85 kg. (ett år før planlagt i såfall). Fortsatt godt driv!

Dette representerer en reduksjon på 48 kg. i.l.a. 26 mndr. Raten er ikke på noen måter ekstrem, men reell og permanent i form av livsstilsendringer og relativt enkle grep.
    Savner ingen ting!

2015 superambisjon.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.418
    Torget vurderinger
    23
    Send ikke blomster til hjemmet - send frukt!

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.662
    Neste gang vi skal sjaue:

1 kasse rambutan
    2 kasser pakimango
    2 kasser mangosteen
    1 kasse longan til dessert
    1 tyrkisk vannmelon per hode til etterdessert

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.584
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    synes du sa holdningsendring?
    slutt å tenk i kasser! :cool:
    dessuten om du skaffer deg en A80 og vi skrur av hjula, og bestemmer at den skal flyttes minst 5 meter per lyttesession....det bør gi utslag frem til jul

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.418
    Torget vurderinger
    23
    Hehe.... omfanget av sjauinga bestemmer volumet, Leif! Dessuten er ikke disse kassen veldig store, esker er vel et riktigere uttrykk! A80 løfting er forøvrig et glimrende eksempel på fornuftig allokering av helsebringende midler, bedre enn SATS og koster det samme!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.418
    Torget vurderinger
    23
    Den der er godt kjent ja, kona er fra Kina og jeg må si at jeg har mye glede av de gamle filosofenes visdomsord, det være seg fra Østen eller våre europeiske varianter a la Schopenhauer, Kant osv. Mye er selvfølgeligheter, men de er satt ord på på en forrbilledlig måte, som gjør det enklere å ha fokus og etterleve de smarte tingene.

Min bestefar var forøvrig litt av en landsens filosof; "et'n mye så drit'n mye" var en av hans favoritteser, og et godt eksempel på visdom han kunne stå inne for! Det morsomme er at i Kina finnes det et lignende uttrykk, (dog ikke uttalt med Gudbrandsdalsdialekt) og det benytter jeg av og til ved selskapeligheter og fratreden fra bordets gleder til fordel for nødvendig toalettbesøk. Stor underholdningsverdi - tenk dere selv om dere skulle treffe en vaskeekte kineser på julebordet, som reiser seg fra ribba og fremfører bestefar's betraktning - på oppegående norsk!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.418
    Torget vurderinger
    23
    Lean mean killing machine.

Tytte71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Antall liker
    1.152
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Den der er godt kjent ja, kona er fra Kina og jeg må si at jeg har mye glede av de gamle filosofenes visdomsord, det være seg fra Østen eller våre europeiske varianter a la Schopenhauer, Kant osv. Mye er selvfølgeligheter, men de er satt ord på på en forrbilledlig måte, som gjør det enklere å ha fokus og etterleve de smarte tingene.

Min bestefar var forøvrig litt av en landsens filosof; "et'n mye så drit'n mye" var en av hans favoritteser, og et godt eksempel på visdom han kunne stå inne for! Det morsomme er at i Kina finnes det et lignende uttrykk, (dog ikke uttalt med Gudbrandsdalsdialekt) og det benytter jeg av og til ved selskapeligheter og fratreden fra bordets gleder til fordel for nødvendig toalettbesøk. Stor underholdningsverdi - tenk dere selv om dere skulle treffe en vaskeekte kineser på julebordet, som reiser seg fra ribba og fremfører bestefar's betraktning - på oppegående norsk!
    Det er sagt at når man kommer opp i en viss alder så er den eneste gangen man har lyst til å "gjøre det" to ganger på rappen er like før man "gjør det" første gangen :cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.418
    Torget vurderinger
    23
    Frapperende likhet!!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.418
    Torget vurderinger
    23
    Avflesking update

Her går det riktige veien - den smale sti - fortsatt foran det relativt stramme skjema til 85 kg./sixpack des.'15......

Neste uke braker det løs på Bicepsfabrikken!!

uke 12.jpg

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.662
    Inspirerende pågangsmot bossman, denne gangen innen trening og generell disiplin. Du tar kaka, eller nei, faktisk ikke :)

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.891
    Torget vurderinger
    3
    Det er bare å begynne å kalle deg flinken. Beint ut imponerende vil jeg si :)

VegardW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    2.927
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Er det sunt å ligge foran skjema?
    Har både trøffelolje og slankefett
    for hurtig retrim...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.418
    Torget vurderinger
    23
    Enig i alt dere sier :D Ingen fare Vegard, utskeiing en gang i uka betyr ingen ting for resultatet - det er testet ut! Gleder meg til å begynne å trene - han som har gym'et tok over etter vår felles venn (som gikk bort for en stund siden), vi har kjent hverandre i 40 år og han er fortsatt i super trim. Flere av gamlegutta er innom også, ikke noe glam & glitz, frie vekter og skjær entusiasme! Som å komme hjem nesten, ganske surrealistisk. Angrer bare på at jeg ikke gjorde det for flere år siden. Men det er vel en tid for alt...

VegardW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    2.927
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Gårsdagen kan du ikke endre.
    trikset er å te seg i morgen slik at du slipper å angre på ugjorte "burde gjort"

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Imponerende Sluket. Selv syns jeg det er vanskelig å justere noen få kilo over lang tid. Et tips er å melde seg inn i en sykkelklubb og nyte det gode miljøet på lavterskeltilbud.

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.703
    Dette er imponerende! Dessuten er det en audiofil fordel med trening ; du får en generell bedre/mer konsentrert lytteropplevelse etter trening. Roen senker seg og man er mer mottagelig for musikken. :cool:

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.011
    Imponerende Sluket! Kjenner igjen "hvorfor har man ikke begynt dette før", men det hadde jeg bare tolket som et sikkert tegn på at hele kroppen din kjenner dette er rett vei. Genialt hvis du kan kombinere trening med det sosiale. Det er en fin kombi.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.418
    Torget vurderinger
    23
    Trening/sosialt er noe jeg er vokst opp med, i en periode på 10 år. Mye morro og godt kameratskap den gang, og flere eksisterer den dag i dag. Nå blir sirkelen sluttet, på mange måter, og forutsettinger og motivasjon er kanskje bedre enn noensinne.

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Sluk;
    Grattis med framdrifta, men kan du garantere at frokost, lunch og middag ikke bare består av laxativer?
    Du passer på å kose deg innimellom?
    BB

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.418
    Torget vurderinger
    23
    Hehe... joda, koser meg innimellom, det betyr ikke noe for fremdriften rent vektmessig. Men er viktig for trivsel og følelsen av at en tross alt har et liv allikevel. Der har du forskjellen mellom å være matvrak og alkoholiker/junkie; du KAN skeie ut med mat uten å ramle utpå, det går normalt ikke med blås & børst.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.418
    Torget vurderinger
    23
    Sluk;
    Grattis med framdrifta, men kan du garantere at frokost, lunch og middag ikke bare består av laxativer?
    Du passer på å kose deg innimellom?
    BB
    Dagsferskt eksempel; Stekte opp 2 kg. med værsting elgkarbonader i går aften, mye snadder i røra inkl. tre egg og 0,35 l. kremfløte :cool: - naturligvis et par små prøvekaker før endelig krydring, samt 2 store fullsize etterpå, i løpet av kvelden.... dessuten en stor Brownie tidligere på dagen. Ingen utslag på dagsveiing i dag tidlig i forhold til i går morges.

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Angsten har sluppet taket - samme Sluket, bare mindre av han.
    OkiDoki.
    BB

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.191
    Torget vurderinger
    16
    Del gjerne den oppskriften Sluk! Står elgkarbisser på menyen i kveld her også. Jeg bruker alltid en dæsj griljermel bløtlagt i varm kraft i tillegg. Syntes de puffer seg flott da og blir ekstra saftige. Kremfløten blander du i før steking?

Tydelig at ett knekkebrød til frokost klokka 6 er snaut frem til 10.30... romler godt nå!

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.165
    Torget vurderinger
    6
    Jobber iherdig med slankeprosessen. Kun ett motiv for prosjektet: må komme meg inn i hornalliansens offisielle t-shirt til München messa. Den ble uheldigvis innkjøpt i str. gut_less. Ekstra bonus dersom jeg tyner meg inn i bobskrei t-skjorta også. Da har jeg litt å variere med :cool: Blirru med til München på fest Slukfar? Du kan låne en allianse t-skjorte av meg hvis du ikke har liten nok selv nå! Evt. har sikkert mesut en i barnestørrelse du kan få låne..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.418
    Torget vurderinger
    23

UPDATE ALERT!!

Gårsdagens legebesøk ble en fornøyelig affære;

BP = 102/65
    Puls 52
    Kolesterol 2,7
    Langtidsblodsukker 5,2
    Vektreduksjon sided forrige konsultasjon (3 mnd.) 8,6 kg.
    Egenandel for 45 min. med legen + søster og blodprøvetaking = 237,-

logo kompakt biceps.jpg

Måltabell Mars, slemmeste utgave

mars slem utgave.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.418
    Torget vurderinger
    23
    Da er STUDER satsning endelig vedtatt, A80 står på lista, for full rehab/mod/update!! MEN for at dette skal ha en levende tjangs i helvete så må noe annet fare - orker ikke tanken på enda et "prosjekt" inn samtidig som det er flere tidligere på vent.... så jeg har også bestemt meg for å gå ned noe på antall vinylprosjekter, og kommer til å kvitte litt drivverk, armer etc. for å mentalt lette samvittigheten :cool: Bare å innse en del ting her i livet - man blir ikke yngre, og tiden strekker ikke til på samme måte som det kanskje kunne oppleves tidligere.

studiob_01.jpg

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn