Nå, frøken Eklöf kunne sikkert fått til mer enn bare å klø litt på ryggen...Blitt så gammel at det eneste jeg klarer å tenke på er hvor godt det hadde vært hvis hun hadde klødd meg litt på ryggen
Har vel ingen spesiell planlagt dagsrasjon, har bare endret litt på spise/drikke i hverdagen samt blitt flinkere til å ikke gå til med gampeporsjoner osv.Hvordan ser dagsrasjonen din ut. Trener som bare f.. om dagen, men rekker meg ikke på vekta.
Blir motivert av deg, og demotiverende av meg sjøl. Totallet på vekta har jeg sett en gang sjøl, så det er innenfor rekkevidde.
Håvard
Konkret så gjorde jeg følgende;
- ingen melk til lunsj, svært begrenset også hjemme/weekend - dette er omregnet til nesten en halvkilo laktose (sukker) pr. uke redusert..
- ingen sukkerholdige leskedrikker i heimen, kun ved gjester og selskap
- lunsj med ferskt godt bakverk og gode påleggssorter erstattet av ruccola/feldsalat med druer/eple sitronsaft etc. og Helios speltknekkebrød
- ingen spesielle endringer i middager, men bevisst på porsjoner etc. pluss mye grønt. Aldri ferdigmat. Minst mulig sukker.
- et eple eller annen frukt tidlig på kvelden hvis en blir litt sulten - ingen ting etter nitiden.
- tree-fire bokser Ramløsa hver dag, mye bedre enn halvdoven Farris fra plastflaske. Faktisk godt.
- generelt mye drikke, kaffe og te enten uten sukker (grønn te osv.) ev. med suketter.
Trening har begrenset effekt i forhold til kosttiltak. En kvikklunsj f.eks. koster deg en halvtimes flying med tunga ut av gapet..... Jeg har i oerioden ikke trent i det hele tatt, kun noen få turer i skog og mark, men det kan ikke regnes for trening som sådan og har heller ikke vært mange/regelmessige. Trening startet nå i forrige uke, da blir det tre dager i uka med relativt lette økter for å få i gang muskulatur og lage grunnlag. Men treningen har ingen innvirkning på vekt som sådan, flesket erstattes av muskelmasse....
Dette så utrolig heftig ut, og gratulerer med forbedringer på helsen sluket.Blitt rene Grete Roede bloggen dette...
Tenkte derfor jeg skulle forsøke å få penset tråden en ørliten tur inn på topic. Før jul fikk jeg besøk av en jovial kar. En litt større utgave en slik status ser ut til å være i dag Kudos til de som klarer det.
Etter masse sjauing ble det litt skruing og montering
Vis vedlegget 314816
Sjefen sjøl i full gang med montering av første søyle.
I løpet av dagen rakk "vi" å montere begge baflene, men kabling og spoler ble det ikke tid til.
Jeg hadde hverken fått delefilter eller bassforsterkere på dette tidspunktet, men på dagen på nyttårsaften av alle ting var filter og forsterkere på plass nytt besøk stod på trappene. Vi fikk da koblet sammen resten og plassert opp baflene. Det begynte plutselig å nærme seg nyttårsfeiring og ting ble i hyrten og styrten koblet sammen for å sjekke hvordan det låt. Ingen lyd....
Da var det under 1 time til jeg skulle vært et sted så montøren ble kastet på dør (sorry) og jeg forsvant i dusjen. Etter noen eposter frem og tilbake med Phil hos Marchand viste det seg at prosessoren var løsnet i delefilteret. Når jeg fikk satt den på plass ble det lyd.
Og hvordan låter det? De tingene jeg hadde størst ønske om forbedringer på var å bli kvitt det trykket som mine tidligere subber leverte samt en mer fysisk bass mer membran areal gir. Begge deler er vesentlig forbedret. Trykket som de tidligere subbene ga satte seg i hele huset og plaget til tider resten av familien. Dette er helt borte. Bassen er også blitt renere og tydeligere og rett og slett morsommere. Selv om jeg har en mistanke om at den ikke er helt korrekt, kjennes ut som jeg har en artig festkul rundt 100Hz. Har kjøpt mic så kanskje når jeg skjønner hva jeg måler, vil resultatet også blir litt riktigere.
Alt bare fryd og gammen? Tja, det er mer støy både fra delefilter og bassforsterkere, men det er kanskje noe som det er mulig å fikse med tid og stunder.
Vil derfor rettet en stor takk til Sluket for prosjektering og gjennomføring. En takk også til emokid for kjøp av baffelplattformer og Leikis for bygging av Holton bassforsterkere.
Og emo, jeg er klar til å kjøpe ALE-driverne dine når du oppgraderer til neste nivå
Vis vedlegget 314824
Dét kaller jeg en god work-out!Blitt rene Grete Roede bloggen dette...
Vis vedlegget 314816
Sjefen sjøl i full gang med montering av første søyle.
pen kropp
intetsigende tryne imo