Hvordan ser dagsrasjonen din ut. Trener som bare f.. om dagen, men rekker meg ikke på vekta.
Blir motivert av deg, og demotiverende av meg sjøl. Totallet på vekta har jeg sett en gang sjøl, så det er innenfor rekkevidde.
Håvard
Har vel ingen spesiell planlagt dagsrasjon, har bare endret litt på spise/drikke i hverdagen samt blitt flinkere til å ikke gå til med gampeporsjoner osv.
Konkret så gjorde jeg følgende;
- ingen melk til lunsj, svært begrenset også hjemme/weekend - dette er omregnet til nesten en halvkilo laktose (sukker) pr. uke redusert..
- ingen sukkerholdige leskedrikker i heimen, kun ved gjester og selskap
- lunsj med ferskt godt bakverk og gode påleggssorter erstattet av ruccola/feldsalat med druer/eple sitronsaft etc. og Helios speltknekkebrød
- ingen spesielle endringer i middager, men bevisst på porsjoner etc. pluss mye grønt. Aldri ferdigmat. Minst mulig sukker.
- et eple eller annen frukt tidlig på kvelden hvis en blir litt sulten - ingen ting etter nitiden.
- tree-fire bokser Ramløsa hver dag, mye bedre enn halvdoven Farris fra plastflaske. Faktisk godt.
- generelt mye drikke, kaffe og te enten uten sukker (grønn te osv.) ev. med suketter.
Trening har begrenset effekt i forhold til kosttiltak. En kvikklunsj f.eks. koster deg en halvtimes flying med tunga ut av gapet..... Jeg har i oerioden ikke trent i det hele tatt, kun noen få turer i skog og mark, men det kan ikke regnes for trening som sådan og har heller ikke vært mange/regelmessige. Trening startet nå i forrige uke, da blir det tre dager i uka med relativt lette økter for å få i gang muskulatur og lage grunnlag. Men treningen har ingen innvirkning på vekt som sådan, flesket erstattes av muskelmasse....