Fant MASSE skiver du kommer til å flippe helt på når du får høre/kjenne de...Jeg må ha ugleører, jeg hørte smekket fra Slukets session helt til Porsgrunn i går kveld...
(never mind the phone)
...den skiva må prøves!
Fant MASSE skiver du kommer til å flippe helt på når du får høre/kjenne de...Jeg må ha ugleører, jeg hørte smekket fra Slukets session helt til Porsgrunn i går kveld...
(never mind the phone)
...den skiva må prøves!
lettere sagt enn gjortDet er helt umulig å forutsi, så jeg må nok komme på besøk![]()
Spøk til revolver.
Jeg ville brutt opp midtlinjen mellom front og bakvegg ved å sende mest mulig til sidene. Selv om jeg ikke kan si at jeg hørte det så har du nødvendigvis mye lyd som reflekterer frem og tilbake mellom front og bakvegg gjennom lytteposisjon.
Kan det være regningssvarende med en slags form for absorbering på front/bakvegg symmetrisk til hver side for senter lyttepos? Det kommer sannsynligvis også et teppe på gulvet, av estetiske og trivselsmessige grunner.
Generelt bør åpne flater unngås fra 800-4Khz. Jo nærmere lyttehøyde jo viktigere.
Lyttehøyde er ca 100 cm.
Bakveggen din har jeg svært vanskelig for å bestemme meg for hva som kunne være optimalt. Der må det prøves og testes. Svanå vinger og demping er nevnt, men finnes mange andre løsnigner.
Ja, det høres bra ut det.Noen tanker...
Spøk til revolver.
Jeg ville brutt opp midtlinjen mellom front og bakvegg ved å sende mest mulig til sidene. Selv om jeg ikke kan si at jeg hørte det så har du nødvendigvis mye lyd som reflekterer frem og tilbake mellom front og bakvegg gjennom lytteposisjon.
Kan det være regningssvarende med en slags form for absorbering på front/bakvegg symmetrisk til hver side for senter lyttepos? Det kommer sannsynligvis også et teppe på gulvet, av estetiske og trivselsmessige grunner.
Generelt bør åpne flater unngås fra 800-4Khz. Jo nærmere lyttehøyde jo viktigere.
Lyttehøyde er ca 100 cm.
Bakveggen din har jeg svært vanskelig for å bestemme meg for hva som kunne være optimalt. Der må det prøves og testes. Svanå vinger og demping er nevnt, men finnes mange andre løsnigner.
den firkanta profilen på lytteren![]()
Fikk meg til å tenke på Coffee and cigarettes, scenen med Roberto Benigni og Steve Buscemi der italieneren med klovnesveisen drikker noe sånt som 14 kopper espresso hver dag for å drømme raskere.....Som med alt annet er det individuelle forskjeller, men jeg håper ikke punkt nr 2 under negative effekter gjelder for deg
Jeg har hengt den og en annen (se under) over kaffemaskinen på jobben.
Vis vedlegget 337790
Ja, noe aldeles jævligEr det en kverulant som sitter der ???
den firkanta profilen på lytteren![]()
og jeg kalles kverulant!?Da vil du kanskje være brydd med å definere hvilken toe-in det representerer?![]()
Avstanden innbyrdes er nok GITT serru - derfor jeg skrev 3,60 også. I motsetning til hva det etablerte høyttalerborgerskapet hardnakket påstår så ER faktisk bass direktivt, ihvertfall når det gjøres riktigog jeg kalles kverulant!?Da vil du kanskje være brydd med å definere hvilken toe-in det representerer?![]()
om du øker avstanden, ville det være en naturlig konsekvens at toe inn ble noe "skarpere"
plasseringen av ditt oppsett minner om JG i Audio Physic sin filosofi og ville trolig redusert potensielle bakvegg problemer fra horna
En liten illustrasjon av hva som kan tenkes, feltet i taket kan være maks 100 mm. og skal huse
kabelgater, litt lys og ev. absorbsjon/diffusjon
Feltet bak ht. skal ha en storskjerm bygget inn. resten av arealet er disponibelt.
Feltet bak lyttepos er disponibelt i sin helhet.
Vis vedlegget 338117
80 kubikk ??Gutless i kreativt hjørne!!Joda, flesker til med en 80" til konserter etc. Kjekt å ha. Skal ikke ha rack etc. mellom ht uansett så da passer det bra med TV.
FYI, Gutless - 80" er IKKE 800 cm.