Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Kan ha vært livmorhals betennelse..:cool: Kanskje griffern er kjerring - syter som en i alle fall :D
    Jeg tok det fordi jeg fjernet mandlene i voksen alder. Da svelger man ikke tabeletter 3-4 ganger daglig i 3 uker.
    Det sier de alle sammen.
    Insinuerer du at jeg liker fingeren i rumpen? Kan det være svaret på hvorfor jeg brukte 2 og 3 fingre? Hehe
    Jeg vet da ingen ting om hva du liker i rumpen. Forøvrig inseminerer jeg ingen ting.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17

VegardW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    2.979
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Er det lyd i de?
    baflene ( ikke alle disse fingrene og pilleslukene..)

det er fertin fieldcoils? Spent på hva du synes om de..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.938
    Torget vurderinger
    23
    Er det lyd i de?
    baflene ( ikke alle disse fingrene og pilleslukene..)

det er fertin fieldcoils? Spent på hva du synes om de..
    Nei, selve baflene er ganske døde... 65 mm. sandwich. Fertin 38 EX. Lyd i morgen.

8

8x12_TOM

Gjest
    Egentlig litt rar følsomhet på dette båndelementet og fryktelig høy fra ca.13khz og opp. Best å bruke det fra 10kHz og opp med passiv deling. I et aktivt system er det jo ikke noe problemer.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.938
    Torget vurderinger
    23
    Følsomheten bestemmer en selv, det er seks forskjellige tappinger på trafoen.

8

8x12_TOM

Gjest
    Mente vel egentlig frekvensgang, 12 db høyere følsomhet ved 15 k enn ved 3 k. Vet der er flere stepp, men de forandrer vel hele frekvensområdet, og ikke bare peaken?

6

65finger

Gjest
    Takk for i kveld. Mat og vertskap i ypperste verdensklasse. Plutoniumsfantastico. Godmusikk fra naborommet??????

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.938
    Torget vurderinger
    23
    Storaften i går med celebert hififamiliebesøk, årviss romjulsmiddag med bl.a. Fingers og andre. Ingen angstlytting, kun Tivoli bakgrunnsmusikk som til tider ble overdøvet av spiselyder slik seg hør og bør ved et godt etegilde! Vi glere oss allerede til neste års evenement.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.938
    Torget vurderinger
    23
    Noen som to NCore (el.tilsv,) trinn som vil høre de på store bafler i romjula?

Har lyst å høre dette selv også, nå er muligheten der dersom fu har to stereotrinn! Gi lyd! Og det BLIR lyd...

rigg2.jpg

VegardW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    2.979
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Er disse designet for sandy bitches?
    hva med en ss amp til bassene og noen 10-talls kilo rørforsterkere til resten?
    Hvordan låter de ?

• Liker
    Reaksjoner: LMC

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.938
    Torget vurderinger
    23
    De låter sikkert bra, men det er ikke nok pulver i CD-spilleren til å få ut mer enn 65 dB (F4 er helt uten gain) Derfor hadde det vært moro å prøvde noe kl. D med litt effekt.
    Koblet 8"som fullrange i dag, utenom B5 og da rundet vi vel 70 dB bøya men ikke mye å skrive hjem om! Enten må jeg få på en dugandes aktiv pre med skikkelig voltsving eller bytte ut de to F4 med mer normale forsterkere.

Tytte71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Antall liker
    1.152
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    F4 er noen særinger. Du får suge tak i BB og be ham sporens stille med sine forsterkerkreasjoner. Brokoblede Anaview AMS0100 skulle fått bra liv i membranene hvis ikke ams1000 er å oppdrive.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.938
    Torget vurderinger
    23
    Til denne testen holder det med en kraftig pre - har brukt det før og det fungerer greit. Og dersom en kan brokoble de så er det duket for 100W / kanal, og med 7V inn fra f.eks. Acuu pre så ender en opp med rundt halve effekten d.v.s. 50W tilgjengelig, og det holder i masser til dette.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Men egentlig trenger du bare mer gain, vel? strengt tatt ikke særlig mer power? Hvis du har lyst, så har jeg som sagt fire like kanaler DP. Men jeg jobber helt til 1. nyttårsdag, så det er litt krøkkete å få til mellom alt. Ikke er de noe å bære rundt på heller, og hvis det er SE ut på pre'en din så trenger vi jaffal et par RCA-XLR-kabler. Min egen kontroller er selvsagt helt uten gain, og da er vi vel tilbake til start?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.938
    Torget vurderinger
    23
    Start ja. Det enkleste er å koble fra accupreen og bruke den - det er prøvd tidligere og da registrerte jeg ca. halv effekt ved maks pådrag. Årnær sæ.
    Men jeg må få rasket sammen noen powermoduler som går an å dra med seg og være fleksibel.

Fredrik.J

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2011
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    27
    Har fire kanaler med nCore å tilby til utlån som jeg muligens kan levere i 17-18 tiden idag om det er interessant.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.938
    Torget vurderinger
    23
    God design i instrumenter som lager musikken vi er så glad ...

Vi bruker uendelig med tid når det gjelder utstyr for avspilling av musikk, studerer, diskuterer form og
    funksjonalitet, design, farger og materialer etc. etc.

Jeg er også like interessert i de instrumentene som brukes for å SKAPE musikken...
    God design i så måte er i mine øyne en kominasjon av funksjonalitet (få jobben gjort), kvalitet i materialer
    og utførelse samt selvsagt også good looks. Når alle disse elementene klaffer samtidig da er det jul i Slukstova!

Starter med et eksempel fra egen samling, en Zeta Prism bassgitar med skjulte pick-ups.
    Intet mindre enn tre stk. piezo elektriske elementer som sitter i broen, og kombineres med aktiv
    elekronikk som gir et vell av klangmessige muligheter fra P-bass til Steinberger og upright.

Funksjonalitet; check (veldig godt avbalansert og ergometrisk riktig) fantastisk lyd
    Materialvalg; check - hardtre, karbon, alu - alt strøkent etter 35 år
    Good looks; CHECK! :cool:

Hør alle mulighetene på denne fretless-demoen:

http://www.youtube.com/watch?v=uIyFNCCMwAM

$T2eC16JHJGkE9no8gJ!EBQOO3dZN1w~~60_57.jpg

$T2eC16RHJGIE9nnWqw17BQOO3m5g0g~~60_57.jpg

zeta.jpg

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.797
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    hva med ditt eget Swiss Physics fortrinn?

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten

Vi bruker uendelig med tid når det gjelder utstyr for avspilling av musikk, studerer, diskuterer form og

Jeg er også like interessert i de instrumentene som brukes for å SKAPE musikken...
    God design i så måte er i mine øyne en kominasjon av funksjonalitet (få jobben gjort), kvalitet i materialer
    og utførelse samt selvsagt også good looks. Når alle disse elementene klaffer samtidig da er det jul i Slukstova!

Starter med et eksempel fra egen samling, en Zeta Prism bassgitar med skjulte pick-ups.
    Intet mindre enn tre stk. piezo elektriske elementer som sitter i broen, og kombineres med aktiv
    elekronikk som gir et vell av klangmessige muligheter fra P-bass til Steinberger og upright.

Funksjonalitet; check (veldig godt avbalansert og ergometrisk riktig) fantastisk lyd

Vis vedlegget 357172

Vis vedlegget 357173

Vis vedlegget 357174

Steike, her snakker vi åttitall! Ingenting feil med det for så vidt, fet øks det der, men ingenting slår en klassisk Ric... :cool:

Rickenbacker_4003_Fireglo_1106343_1.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.938
    Torget vurderinger
    23
    Hva er det dere vælver innpå i romjula? Rompesprit? Båtpuss?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.938
    Torget vurderinger
    23

Her er litt småsnask for å gjenopprette matlysta og det estetiske i tråden

tok1.jpg

tok2.jpg

tok3.jpg

tokk4.jpg

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Du har åpenlyst lest pkt 4. i denne trådens kjøreregler:

"4. Tillatt:
    Gaver & donasjoner, det være seg penger og andre kurante finansaktiva, platesamlinger, vintage høytt.elementer og litteratur, som kan høyne gleden
    Kommentarer, innspill, historier og anekdoter som er til generell berikelse
    Utilsløret skryt og tiljubling.
    Smøring i alle former, gjerne åpenlyst. Glasscola, tynne sugerør og Sherbet bruspulver er populære gjengangere!"

170 000 liter juleøl holder vel?

Men hvor er bruspulveret?

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har aldeles ikke lest noe pkt.

Men rent instinktivt gikk mine tanker til Sluket da jeg leste denne overskriften. Uvisst av hvilken grunn.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.938
    Torget vurderinger
    23
    Steinar L er en imaginær knupp!

Bruspulveret er borte fra butikkene! Fanken steike - like etter at jeg oppdaget at MENY hadde produktet (Sherbet Fizz, sånne gule sylinderformede bomber med lakrislunte som stikker ut i ene enden) så forsvant produktet totalt, sammen med enkelte andre ting!! Nå finner jeg de ikke i spes. godtebutikker en gang - søkk vekk!! Hva er forklaringen? Torpedert av kjedemafiaen? Må jeg til England ens ærend for å få tak i de?

Se kløner ødelegge nytelsen;

http://www.youtube.com/watch?v=hAZxu1B1yzM

fountain__86779[1].jpg

Sist redigert:

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.385
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0

Vis vedlegget 357172

Vis vedlegget 357173

Vis vedlegget 357174

Kva er vitsen med å laste opp foto av ein bassgitar som ikkje er Rickenbacker?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.938
    Torget vurderinger
    23
    Dust. Rickenbacker er en traktor sammenlignet med en Zeta. :D

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Steinar L er en imaginær knupp!

Bruspulveret er borte fra butikkene! Fanken steike - like etter at jeg oppdaget at MENY hadde produktet (Sherbet Fizz, sånne gule sylinderformede bomber med lakrislunte som stikker ut i ene enden) så forsvant produktet totalt, sammen med enkelte andre ting!! Nå finner jeg de ikke i spes. godtebutikker en gang - søkk vekk!! Hva er forklaringen? Torpedert av kjedemafiaen? Må jeg til England ens ærend for å få tak i de?

Se kløner ødelegge nytelsen;

http://www.youtube.com/watch?v=hAZxu1B1yzM

Imaginær?

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn