Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.938
    Torget vurderinger
    23
    Du er en god disippel, Fingers :) Og får dermed sitte blant de 12 utvalgte

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.411
    Sted
    Oslo/Grebbestad

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Da blir det 13 til bords? Hvem får æren av å være Judas?

Prøvd denne? Helt J....

Restprodukt av de 170 000 literne med juleøl eller hva det var for noe.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Ah, en ny mulighet til å kverulere litt igjen. De tolv edsvorne menn var ikke disipler - de var apostler! Disipler hadde Jesus en drøss av, men kun tolv av dem ble forfremmet til apostler.

Hvis du tror på Gud, Jesus og Wikipedia, men ikke på meg, se her: https://no.wikipedia.org/wiki/Apostel

Sånn. Jeg har talt. :)

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.938
    Torget vurderinger
    23
    Drit i det - "det er det samma vad flickan hetar bara hon knullar" Dessuten Steinar, Fingers ER en av disiplene, tilfeldigvis så er de 12 i antallet de også. Når Sluket gjør noe så er det fullt og helt, ikke stykkevis og delt. 12 apostler, 12 disipler og 12 vinylsnurrer, slik må det være. Spisebordet har også 12 plasser!

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.648
    Sted
    Hus

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.938
    Torget vurderinger
    23
    Ja, hvis du liker den :D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.938
    Torget vurderinger
    23
    Bartez, jeg har hatt en speilkule tidligere men det er 40 år siden! Brukte den hjemme sammen med en prosjektør med oljefylt glasshjul som gikk sakte rundt... Oljen mellom de to glassplatene hadde fler forskjellige farger og blandet seg ikke, men når hjulet ble varmt så endret viskositeten seg og det rant de merkeligste striper og figurer i alle regnbuens farger foran prosjektøren. Som igjen kastet lysstrålene rundt omkring i rommet via speilkula. Spøy kraftig en gang jeg kom fra byen og fyra opp faenskapet og ble liggende å se opp i taket!

Hadde ultrafiolett lampe også, oppunder taket - med en stygg dildoformet pære som var ganske så dyr. Kult å se hvite behåer på jentene lyse avslørende under til formålet egnede bluser/gensere! Det var tider. Snufs. BUHUUUU!!!!!! Vil ha tilbake!!

Sist redigert:

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.846
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Har fremdeles en "black light" pære liggende, bare å by høyt:)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.938
    Torget vurderinger
    23
    Holder ikke med bare pæra serru, vil ha alt det andre også; tiden, uskyldigheten, draget, alle kvinnfolka, familie og venner som enda ikke hade forlatt jammerdalen osv.osv. Litt av en jobb.

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.846
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Da kan jeg dessverre ikke hjelpe til, best å leve med de gode minnene:)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.938
    Torget vurderinger
    23
    Var det for mye forlangte DET også nå da? :mad: :D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.938
    Torget vurderinger
    23
    Det er takka for det en har igjen! Prøvde bare å være menneskelig en stund - men det skal det bli en slutt på! Nyttårsforsettene fikk nettopp en ny og verdig kandidat:

I 2016 er det slutt på menneskeligheten! Har ingen spesifikk gevinst eller lønnsomhet å vise til!

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.846
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Det er mulig du må lese Einstein teorier en gang til, kanskje du finner et smutthull for å reise tilbake i tid. Hvis du finner det, ikke fortel det til noen andre enn meg, det blir så mye styr:)

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.873
    Sted
    Østfold
    Den 150 år gamle rekorden for eldste sau til å bestige Boknafjellet har blitt slått.

Den 12 år gamle væren Ole Sigurd gjekk i dag helt til topps, etter flere mislykkede forsøk tidligere i høst. På toppen uttalte ordfører Tormod Våga:
    "Dette her er ein historisk dag for Bokn Kommune og vi kommer til å feire i gatene i kveld. Skål!!

For å frakte gamle Ole ned bistod ein bonde fra vestre Bokn med å kjøre den ned med frontlesser.
    Aktuelt Bokn Nå gratulerer!

Vi skal feire dette i morgen kveld tenkte vi. Har bedt inn folk, vært på polet osv.

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.280
    Sted
    Oslo
    ^^ Støtter den. Godt nytt år herfra óg:cool:.

mvh

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.797
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    godt nyttår i Slukoteket
    2015 gikk for raskt, men nytt forsøk i 2016
    lyden blir garantert ikke dårligere
    mvh
    Leif "Studer" Christensen

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Drit i det - "det er det samma vad flickan hetar bara hon knullar" Dessuten Steinar, Fingers ER en av disiplene, tilfeldigvis så er de 12 i antallet de også. Når Sluket gjør noe så er det fullt og helt, ikke stykkevis og delt. 12 apostler, 12 disipler og 12 vinylsnurrer, slik må det være. Spisebordet har også 12 plasser!
    Hehe. Når vår familie er fulltallig, er vi 13 til bords. Ved slike anledninger tyr vi til pus, og setter ham sammen med oss andre. Men det skjønner jo ikke den jævla kattfaen!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.938
    Torget vurderinger
    23
    Forandring fryder?

"Det eneste som ikke forandrer seg er at ting forandrer seg"
    Kjent og fin floskel som det er lett å nikke gjenkjennende til. Men man behøver ikke å like den. Jeg har aldri vært av den mennesketypen som frydes over endringer, nye måter å gjøre ting på, snuoperasjoner, endring i tradisjoner etc. etc.
    Kanskje det skyldes oppveksten - i et godt og trygt og ikke minst stabilt miljø med stor familie, gode venner og i en tid hvor det generelle trekket i samfunnet var positivitet, dugnadsånd og en stødig fremtid. Det er GODT å ha det slik, og det er sjeldent. Ikke så rart at en blir en person med forandringsvegring av slikt. Man ønsker at alt skal bli ved det gamle. det gode. Det forutsigbare.

Men slik er jo ikke verden, i hvert fall ikke over tid. Vi kan oppleve korte pusterom, både på mikro- og makronivå, men før eller siden rulles det nye treninger og deles ut en ny hånd. Så, plutselig en dag går det opp for en at omfanget av forandringer har nådd en kritisk masse både i antall og viktighet og ikke minst betydning for ens eget liv. Bare å innse at de har blitt en vesentlig del av hverdagen.

Så også for meg. Uventede bortfall av kjære både i og utenfor familien; forandring. Mennesker du ikke lenger kan nå for konsultasjon, idekasting, avlasting eller kanskje berikelse - begge veier. Samlivsproblemer og mulig oppbrudd hos nære familiemedlemmer.... forandring. Egen rolle og oppgaver blir endret og annerledes enten en vil eller ei. Forandring. Nye arbeidsbetingelser for jobb og karriereutvikling, drevet av faktorer du ikke styrer selv; forandring. Forretningsmessige momenter som vil påvirke livet uansett veivalg; forandringer. Big time. Endringer i levesett og prioriteringer både for egen del og mot omverdenen....forandringer.

Og listen kan sikkert gjøres både lenger og mer detaljert, men det er ikke poenget. Poenget er å være forberedt og kanskje endog i forkant - proaktiv som de ivrige adferdsterapytter vil kalle det - og jobbe det inn i det en allerede har av arbeidsbetingelser for livet. Ikke nødvendigvis hegne om forandringer som "the New Cool" - det er for drøyt, men kanskje nøytralisere negative følelser som har preget mye slikt tidligere. Go With the flow.

"Forvent mer" er det en eller annen dustete snappy reklame som sier, husker ikke hvilket produkt. Fanken heller, i år har jeg bestemt meg for å forvente mindre! Som en kjær venn ofte påpeker... "jeg antar det verste, så blir jeg aldri skuffet. Stemmer det så har jeg rett, stemmer det ikke så er det jo bra. Uansett så får jeg noe ut av det!" Jeg er nok kanskje ikke helt der enda, men point taken - og det kan fortsatt kombineres med mitt eget mantra om alltid å fokusere på det positive i en bedriten situasjon.

Men oppi alt dette er det da tross alt godt å ha musikken, med tilliggende herligheter i form av nødvendige gadgets en må ha for å få hørt på den... pluss HFS da selvsagt - som katalysator, ressurspool og ikke minst bryne for å skjerpe sine egne faglige og ikke-faglige kniver OG noe av det viktigste; sosiale relasjoner. 2015 har for meg i så måte vært en veritabel buffet av gode opplevelser - måtte det bare fortsette i samme retning!

Ingen formaninger fra Sluket i år - legg merke til det; forandring! Folk får oppføre seg som folk for egen regning og risiko.

Ingen fancy illustrasjoner, smileys etc. med humoristisk og eller ironisk snitt i dette innlegget, Forandring med stor F.

Nyttårsforsetter fra Sluket; ingen!! Her antas det verste og skuffelser unngås. Forandring.

Så det viktigste - og her er alt ved det gamle og kommer til å forbli uforandret;

Jeg ønsker et riktig godt, produktivt, trygt og sikkert 2016 til alle som ferdes her inne,
    og håper vi kan sette positivt fortegn foran alle våre målsettinger når vi gjør opp
    status neste gang!

logo kompakt.jpg

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    John F Kennedy skal ha sagt: "På kinesisk består ordet krise av to tegn. Det ene står for fare og det andre for muligheter."
    Andre har sagt "Livet består ikke av annet enn små og store kriser, det er hvordan vi håndterer dem som former oss som menneske."
    Slik jeg kjenner deg er du åpenbart god til å leve så hvorfor forandre noe? Never change a winning team.

Ønsker deg et Godt nytt år Jan!
    Måtte det nye året bringe deg mange gode opplevelser, varme og glede.

D

Dåbbel J

Gjest
    Progresjon.... veien videre vil alltid bestå av forandringer. Enten det er bra for en eller ikke.....
    Men det som er viktig, det er og ha gode kjerneverdier, OG ha noen gode tradisjoner og ha med seg videre.

Ønsker Sluket med familie alt godt for 2016 og all fremtid.

The Far Side.... /JR

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Godt nyttår til deg, Herr Sluk.
    Jeg gleder meg til å holde en velsignende hånd over deg i året som er her nå. På den åndelige siden har jeg hatt deg med i kveldsbønna mi titt og ofte og du blir nok med videre ei stund, er jeg redd for. Den er ikke den samme uten deg.

Har aldri hatt noen lillebror før men det føles faktisk helt fint å ha fått en, selv om denne er litt ukontrollerbar iblant..... så henger det et hjerte inni den skrotten som banker varmt, intenst og godt.

Man trenger ikke være kinesisk spåmann for å vite at du kommer til å omgi deg med mange spennende "ting" mellom det nyåret vi nettopp la bak oss og det som kommer. Alle som er innom her vil erfare det. Og morsomme episoder har det vært mange av i det året som gikk. Alltid befriende når vi ruller oss rundt når latteren herjer i milten - da får det være det samme hvor undermåls og barnslig greia er, for da er livet fett.

Stå på, Lilleulv - vi har ennå mange stier å tråkke. På tvers av noen av de er det satt opp noen gjerder, men over kommer vi.

Godt nytt år til deg, Jan - pluss resten av de to musikerne i huset.

BB

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.938
    Torget vurderinger
    23
    Sluta nu, innan man børjar gråta! Vi hadde noen fine seanser i 2015 ja! De skal overgås i år - inkl. lutefiskaftenen :cool: :cool: All the best, fuck the rest!

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Jepp - hold hestene våre.
    Lutefisksuppa lister vi oss stille forbi - no issue blant gode venner.
    BB

januscp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Riktig godt nyttår Sluket, det kommende kan kun bli bedre enn det forgagne er det noen som sier. Jeg vet ikke helt om det er sant alltid, og som halvgammal gubbe må jeg nok inrømme at konservatismen tar et større balletak på meg for hvert år som går. Når det gjelder forandring, så fikke jeg severt følgende under et smarabeidsmøte med en partner for noe som nærmer seg en mannsalder siden: Det eneste menneske som omfavner forandring, er et spedbarn med bedritne bleier, resten av oss må bare finne oss i det.;)

Gleder meg til denne trådens fortsettelse inn i 2016
    mvh
    Per J.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.938
    Torget vurderinger
    23
    Det eneste menneske som omfavner forandring, er et spedbarn med bedritne bleier, resten av oss må bare finne oss i det.;)
    Et sannhetens ord om jeg noen gang har sett noe sånt!! Konservatismens gode sider er det ikke noe feil med, skikkelighet, kvalitet, lojalitet osv. er alle bra egenskaper som hører inn der. Re. baller så finnes det åtgjerder;

"Kniven var sløv og balla var glatt - hannkatten gjorde rundkast!"

ffc2.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.709
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Forandring - forgjengelighet - lidelse.

De fire edle sannheter; grunntanken i buddhismen.

Godt nyttår til Sluket og hans venner her på HFS! :)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn