I politikkens verden er alt mulig; svart blir hvitt, gull blir til gråstein osv osv.Ække mulig å kamfulere noen som er så svær til å bli så tynn!Nei - Skei Grande i drag!Er det Giske som står ved siden av Støre?
Johan-Kr![]()
Hørt om ho som satt på trappa i trusa og sokka? <- leses/uttales på nordnorsk
Har en annen assosiasjon av begrepet beaver enn den jeg tolker herfra. Men sikkert noen somkan forklare nærmere
Litt mer betegnende illustrasjonsfoto så hadde forlaget sikkert opplevd en laaaangt større respons i markedet
Her har jeg åpenbart fulgt for dårlig med, Sluket. Blir det multikanalslyd i det nye oppsettet altså? Veldig kult i så fall!Callin' all Experts....
Er det vesentlig forskjell på opplevd ambiens ved forskjellig vinkling av sidehøyttalerne ved bruk til 5.1 lyd?
NB; film/surrpund er IKKE tema, gjentar IKKE tema.
Mener å ha lest ett eller annet sted at for musikkopptak så er det vesentlig rominfo som gjengis her.
Vis vedlegget 473367
En slik plassering hadde vært ideelt her, litt ute av syne/sinn når de ikke er i bruk.Min erfaring er at dipole høttalere fungerer best som bakhøyttalere. Vanlige direktestrålende syntes jeg ble litt distraherende. Ikke alle har samme oppfatning dog.
Her er en variant fra JBL som er beregnet for innbygging i vegg.
Vis vedlegget 473403
Edit. Plasseringen jeg foretrakk var på sidevegg litt bak lytteposisjon og ett stykke opp på veggen.
Det er godt mulig jeg surrer med begrepene her, det er en stund siden jeg hadde slike høyttalere.Du mener bipol, E. Largo? Dipoler er når den ene siden av høyttaleren er i motfase med den andre. I praksis er det vel stort sett snakk om høyttalere med bredere spredning enn vanlig, og spesielt i diskanten, og altså bedre powerrespons enn 'vanlige apekister'.
En høyttaler innebygget i veggen (som JBL'en) kan forresten ikke være dipol...
Artig å lese. Lurer: er det noen på sentralen som har dedikerte multikanal-oppsett som primært brukes til (klassisk) musikk?Kjære Jan!
Er du helt sikker på at du skal begi deg ut på den galeien? Et strålende stereo-oppsett (som jeg har full tiltro til at du kommer til å fåholder i massevis til både lyd og bilde. Surround er en vederstyggelighet, sikkert lansert av elbil- sykkel og anti-glutenmafiaen.
Vi har jo sittet hos meg og digga 78-plater og gledet oss både over musikk og gjengivelse! Det var til og med før vi begynte å drikke.
Hold deg på rett spor nå !
(bare så jeg ikke skal fremstå som en ren filistiner - jeg har hørt 2 surround-anlegg jeg likte. det ene var demokinoen til McIntosh på fabrikken i Binghampto, NY. Med president Charlie Randall som seremonimester. Butikkpris på det anlegget i N ville vel vært mellom nok 10 og 20 mill. det andre var hos en dude i Miami, som jeg aldri turte å spørre hva holdt på med. Det var vegg til vegg Mark Levinson og JBL Synthesis (spesialbygde drivere). Husker fremdeles åpnngsscenn fra Apocalypse now på det anlegget. Var der med en av Norges mest berømte regissører. Han sa: "I´ve never heard anything like this!!". Hvorpå verten, med sigarstump imunnviken - repliserte, "there is nothing like this!"
Men, Slukbror, det er vel ikke dit vi skal?
I ærbødig vennskapelighet og med ønske om god jul og et ekspansivt, nytt år.
Kim