Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    O

    Oblivion

    Gjest
    pengesluk skrev:
    Oblivion skrev:
    Får ta med kamera og svinge innom "Via Dolorosa med Sluket som Jesus" i morgen...
    Skal sjekke ut hva som må til av bestikkelse for å komme gjennom "himmelporten" med medbrakt kamera ;D ;D

    Bestikkelsesliste

    AMT mellomtone - 2 løpemeter
    AMT bass - 4 kvadratmeter ca. (kan rundes av oppover)
    1.000 timer kompetanse

    Trenger ikke pakke det inn, Raymond ;D ;D
    Da skar det besøket seg ganske grundig og jeg må nok nøye meg med det som måtte komme av inntrykk og eventuelle bilder her... :eek: :eek:
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.259
    Antall liker
    105.665
    Torget vurderinger
    23
    Ååå? Kom det på noe annet? Plutselig litt ryggvondt? "Glemt" shoppingtur med kona? Blomster som skal vannes?


    Godt jeg har lista over unnskyldninger klar hvis jeg skulle få lyst til å skrive om oblivion-komp. i anlegget her ;D ;D ;D ;D
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    pengesluk skrev:
    Ååå? Kom det på noe annet? Plutselig litt ryggvondt? "Glemt" shoppingtur med kona? Blomster som skal vannes?


    Godt jeg har lista over unnskyldninger klar hvis jeg skulle få lyst til å skrive om oblivion-komp. i anlegget her ;D ;D ;D ;D
    Med den inngangs "prisen" for et besøk så er det nok tryggest at jeg ikke engang kjører E6 i morgen, men RV4 opp til Gjelleråsen og krysse over til E6 der ;D ;D ;D
    Det kunne jo bli utstedt en avgift for bare å passere "Via Dolorosa med Sluket som Jesus" når E6 ikke er sååå langt unna :eek: :eek:
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    Målene på exaU2I kortet er 6 cm * 9 cm og en høyde på ca. 1 cm.
    Men det er vel for stort til å få plass i små DACene dine ;D ;D ;D
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Oblivion skrev:
    pengesluk skrev:
    Ååå? Kom det på noe annet? Plutselig litt ryggvondt? "Glemt" shoppingtur med kona? Blomster som skal vannes?


    Godt jeg har lista over unnskyldninger klar hvis jeg skulle få lyst til å skrive om oblivion-komp. i anlegget her ;D ;D ;D ;D
    Med den inngangs "prisen" for et besøk så er det nok tryggest at jeg ikke engang kjører E6 i morgen, men RV4 opp til Gjelleråsen og krysse over til E6 der ;D ;D ;D
    Det kunne jo bli utstedt en avgift for bare å passere "Via Dolorosa med Sluket som Jesus" når E6 ikke er sååå langt unna :eek: :eek:
    Og på denne lille omvei hadde du helt sikkert kunne fått til et lite besøk på et annet oppsett som låter helt ok(EHED)- og det helt gratis ;D ;D
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    pengesluk skrev:
    HCS skrev:
    pengesluk skrev:
    Kanskje ved påsketider, det er jo vanligvis da Jesus blir forrådt! Dagens disipler er jo utstyrt med digitalkamera. Så gjenstår det å se hvem som er Judas.

    Tror de fleste her går mer under Thomas- tvileren vedr bilder sluket... ;)
    Forklar deg! :mad: :mad:Straks!
    Ingen forråder deg, men mange betviler deg.... ;)...Ifht det å få klint opp et par bilder...Når det er sagt har du jo selv påpekt at du ikke har kamera...Men denne tråden ligger fortsatt under avdeligen for gode opplevelser OG BILDER... Men tipper det kommer bilder snarligen... ;D
     
    J

    J.J

    Gjest
    HCS skrev:
    pengesluk skrev:
    HCS skrev:
    pengesluk skrev:
    Kanskje ved påsketider, det er jo vanligvis da Jesus blir forrådt! Dagens disipler er jo utstyrt med digitalkamera. Så gjenstår det å se hvem som er Judas.

    Tror de fleste her går mer under Thomas- tvileren vedr bilder sluket... ;)
    Forklar deg! :mad: :mad:Straks!
    Ingen forråder deg, men mange betviler deg.... ;)...Ifht det å få klint opp et par bilder...Når det er sagt har du jo selv påpekt at du ikke har kamera...Men denne tråden ligger fortsatt under avdeligen for gode opplevelser OG BILDER... Men tipper det kommer bilder snarligen... ;D
    Så du påstår at sluket nærmest er OT ??


    ;D ;D ;D
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    jan#jan skrev:
    HCS skrev:
    pengesluk skrev:
    HCS skrev:
    pengesluk skrev:
    Kanskje ved påsketider, det er jo vanligvis da Jesus blir forrådt! Dagens disipler er jo utstyrt med digitalkamera. Så gjenstår det å se hvem som er Judas.

    Tror de fleste her går mer under Thomas- tvileren vedr bilder sluket... ;)
    Forklar deg! :mad: :mad:Straks!
    Ingen forråder deg, men mange betviler deg.... ;)...Ifht det å få klint opp et par bilder...Når det er sagt har du jo selv påpekt at du ikke har kamera...Men denne tråden ligger fortsatt under avdeligen for gode opplevelser OG BILDER... Men tipper det kommer bilder snarligen... ;D
    Så du påstår at sluket nærmest er OT ??


    ;D ;D ;D
    Putter du ord i min munn her ? ;D.... Have a little faith , sluket fikser dette... Sålenge kan du stikke hue inn i disse nusselige små klipsch'ene dine... ;D
     
    J

    J.J

    Gjest
    HCS skrev:
    jan#jan skrev:
    HCS skrev:
    pengesluk skrev:
    HCS skrev:
    pengesluk skrev:
    Kanskje ved påsketider, det er jo vanligvis da Jesus blir forrådt! Dagens disipler er jo utstyrt med digitalkamera. Så gjenstår det å se hvem som er Judas.

    Tror de fleste her går mer under Thomas- tvileren vedr bilder sluket... ;)
    Forklar deg! :mad: :mad:Straks!
    Ingen forråder deg, men mange betviler deg.... ;)...Ifht det å få klint opp et par bilder...Når det er sagt har du jo selv påpekt at du ikke har kamera...Men denne tråden ligger fortsatt under avdeligen for gode opplevelser OG BILDER... Men tipper det kommer bilder snarligen... ;D
    Så du påstår at sluket nærmest er OT ??


    ;D ;D ;D
    Putter du ord i min munn her ? ;D.... Have a little faith , sluket fikser dette... Sålenge kan du stikke hue inn i disse nusselige små klipsch'ene dine... ;D
    Tror du at jeg får bakoversveis med 1,5 mm stubb ?? ;D

    Hvis det ikke blir noe dreis på det DIY prosjektet til sluket ... så kan han låne mine Heresy II sålenge.......

    ;D ;D
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.101
    Antall liker
    27.779
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Sluket: La dem bare sitte og lure på vad som finnes, og vad som kommer in i kjellern! eller be fruen male ett bilde av anlegget ;)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.259
    Antall liker
    105.665
    Torget vurderinger
    23
    Oblivion skrev:
    Målene på exaU2I kortet er 6 cm * 9 cm og en høyde på ca. 1 cm.
    Men det er vel for stort til å få plass i små DACene dine ;D ;D ;D
    Har sjekket ut innmaten, ikke noe problem med plassen faktisk, kommer an på om det må inn fler komponenter enn bare kortet.
    Hva med PSU, betjening av sample rate, ev et display?
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.259
    Antall liker
    105.665
    Torget vurderinger
    23
    cash 63 skrev:
    Sluket: La dem bare sitte og lure på vad som finnes, og vad som kommer in i kjellern! eller be fruen male ett bilde av anlegget ;)
    Damn right I will! Tvilerne må gjerne tvile.Men ikke i min tråd! Kjørte forresten akkurat forbi Casa Cash - hørte ikke noe musikk?
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    pengesluk skrev:
    Oblivion skrev:
    Målene på exaU2I kortet er 6 cm * 9 cm og en høyde på ca. 1 cm.
    Men det er vel for stort til å få plass i små DACene dine ;D ;D ;D
    Har sjekket ut innmaten, ikke noe problem med plassen faktisk, kommer an på m det må inn fler komponenter enn bare kortet.
    Hva med PSU, betjening av sample rate, ev et display?
    PSU er noe jeg jobber med nå for å finne den optimale løsningen.
    Sample rate bestemmes av kilde materialet eller avspiller.
    Display er ikke nødvendig, men det er led dioder på kortet som viser sample rate, fifo status.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.259
    Antall liker
    105.665
    Torget vurderinger
    23
    Kort er allerede satt i bestilling (2 stk.) så får man løse PSU-biten underveis.
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Hei sluket... :)
    En meget artig og også lærerik tråd du har startet... 8)
    Her inne koser jeg meg, samt at jeg også bla får lært meg noen setninger med svært kraftig oppbygging med tungt trykk på verb og adjektiver.... :)
    Ordene er satt sammen i et så heftig og kraftig "billedspråk" at jeg nesten ikke forstår de som savner fotos... 8) ;) :D
    ;D ;D

    mvh
    FreddB

    PS; hva skjer etter langfredagen...? Blir det bråstopp på tråden et par tre dager, med heftig oppvåkning til helja..... 8)
    Jeg bare lurte jeg da vet du...
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.259
    Antall liker
    105.665
    Torget vurderinger
    23
    You've tuned in to the right frequency... Takk for vennlige ord, 56fwb, godt at det finnes flere med evne til å omsette grafisk språkbruk til indre bilder!! Bare småunger som må ha alt inn med tegneserier og fotos!

    Blir nok bedre etter hvert, med mer kjøtt på beinet og DIY stoff som omhandler både rom, akustikk, målinger, komponenter, interiør, gadgets & tweaks. Men ikke noe stress, Grorud brant ikke ned på en dag! Det har tatt meg nesten 40 år å komme dit jeg er nå, hvor jeg endelig forstår litt, klarer å omsette dette til god lyd samtidig som at man har fått et lett filosofisk og aldeles uanstrengt forhold til det hele.

    Da holder det ikke med å rive av seg et par-tre sider med skrytebilder, and that's it! Her må man gå grundigere til verks!
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    You are welcome....
    Jeg liker folk som er rett fra levra og som ikke er redd for et kraftuttrykk eller tre..
    Man vet alltid hvor man har slike personer... :)

    Ser fram til forsettelsen av tråden din Sluket.....
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.982
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    siden du velger å appelere til folks fantasi og kjører bildefritt, kan vel egentlig hele tråden legges ut som et interaktivt hørespill på FM båndet, eller kanskje DAB? 8)
    mvh
    Leif
     
    J

    J.J

    Gjest
    Sluket går til verks med motorsag og skiftenøkkel ;D

    ;D


    Hvor er RoDa når en trenger ham ....... ;D


     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.259
    Antall liker
    105.665
    Torget vurderinger
    23
    LMC skrev:
    siden du velger å appelere til folks fantasi og kjører bildefritt, kan vel egentlig hele tråden legges ut som et interaktivt hørespill på FM båndet, eller kanskje DAB? 8)
    mvh
    Leif
    Hva slags FAENS drittunger er dere egentlig??? Her har vi en tråd som ikke er en uke gammel en gang, som skal omfatte samtlige aspekter ved denne hobbyen i tillegg til DIY og generelle filosofoske betraktninger rundt både det ene og det andre, samlet, bearbeidet og behørig raffinert over nesten 40 år, og alt dere gjør er å syte etter BILDER, BILDER, BILDER hvert jævla 5. minutt!! Kjøp Donald - der er det KUN bilder.

    Denne tråden ble til, og skal forbli, på mine premisser - read it and weep - eller la være. Eventuelle bilder får komme når de kommer!!


    Den originale Jesus hadde ikke kamerea - heller ikke jeg! Påsken nærmer seg dessuten og da må jeg henge andre steder enn på HFS ;D ;D ;D

    PS: det hagler jo ikke med illustrasjoner fra de værste skrikhalsene akkurat..
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.259
    Antall liker
    105.665
    Torget vurderinger
    23
    For å gi et lite glimt av mine gode intensjoner så skal jeg legge ut et bilde i morgen. Men det blir bare det ene før påske, altså.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.982
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    jeg er uskyldig
    og
    jeg har fantasi

    bare kom med et forslag, siden du opererer i STEINALDEREN :eek:
    alternativt
    gjør du deg bare KOSTBAR! ;D
    eller en kombinasjon
    jeg setter penga på det siste alternativet

    JAN-JAN; her trengs en illustratør 8)

    mvh
    Leif
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.259
    Antall liker
    105.665
    Torget vurderinger
    23
    Når jeg mente skrikhalser og manglende illustrasjoner mente jeg fortrinnsvis i deres EGNE tråder! Ikke svine til her...

    Din sønn's tegninger av deg i Zumba-fitness drakten din kan du 23%..@@!! opp i !@.+*!
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.982
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    DER var du ja ;D
    har du fått bestillings-ID på usb -I2S kortet ennå?
    mvh
    Leif
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.259
    Antall liker
    105.665
    Torget vurderinger
    23
    Ahhh! Der låter fløyta på dampsaga og jeg kan ta matboksen og gå hjem!

    I kveld skal det arbeides med ExaDevice DAC hot rodding! (og kansje spikke litt på noe høyttalerkasser)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.982
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ok så du har fått den...spennende
    har stilt meg på liste og
    rapport forventes imorgen ;)
    mvh
    Leif
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.838
    Antall liker
    1.420
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Siden vi er inne på "jesus" sin tråd, blir deler av tråden fortalt i lignelser også ;D
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.259
    Antall liker
    105.665
    Torget vurderinger
    23
    Skal ikke se bort fra det, nei! Jeg var svak for de røverhistoriene da jeg var barn, hadde en fin illustrert bok kan jeg huske. Jesus var ganske cool, full av triks og alltid god kamerat. Flink til å dra skrøner var'n også. Antagelig fra Øssfoll, langt tilbake.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.259
    Antall liker
    105.665
    Torget vurderinger
    23
    Åpent hus med grillparty i August! Har akkurat fått tak i to fisker og fem brød. Alle er velkommen!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.353
    Antall liker
    11.310
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    pengesluk skrev:
    ...ganske cool, full av triks og alltid god kamerat. Flink til å dr skrøner var'n også. Antagelig fra Øssfoll
    Ikke smør for tjukt på nå. Ser ikke bort fra at han leser her, ikke sikkert han har godt av så mye skryt. Beskrivelsen likner i hvert fall ....
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.259
    Antall liker
    105.665
    Torget vurderinger
    23
    ;D ;D ;D ;D Jaggu ikke usannsynlig, Otto! Konkurrenten er ihvertfall godt representert her!
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn