Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.599
    Torget vurderinger
    23
    Jada, vi vet det. Been there - listened to that. Han brukte kabinettene til alle slags konstruksjoner. Og BTW, den ene du ser på bildet er faktisk en PRE, med fjernstyrt volumkontroll. Just for the record.

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.922
    Interessant den dacen. Forstår jeg det riktig at den kun tar waw filer og kun funker mot windows (ikke mac)?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.599
    Torget vurderinger
    23
    Ja - den tar kun rådata (waw) fra server. Mulig den kan funke med Mac, det aner jeg ikke da det ikke er tema. Men den tar IKKE signaler fra CD-transporter - den er utviklet kun for bruk med PC/serverløsning og derved optimalisert for dette. Men den produseres dessverre ikke lenger. Godt man har to stykker.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.599
    Torget vurderinger
    23
    Ja heldigvis, så slipper man alle de andre problemen folk sliter med rundt omkring, og så låter det til alt overmål bra. Filterløs er den også. No bull.

O

Oblivion

Gjest
    den tar bare redbook og......
    mvh
    Leif
    Men det gjør den som en av de få riktig..
    Kun 16bit data blir overført og kun 16bit data blir konvertert og ingen ødeleggende digitale filter :)

Lager nå et USB adapter som PC/Mac ser som to logiske adaptere..
    Et 32bit og et 16bit..
    Når en spiller 44.1k/16bit vil da PC/Mac ikke trenge å konvertere til 32bit, og dermed blir det overført bare 1/2 parten av datamengden, og med riktig DAC chip slipper en digitale filter etc..

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.911
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    høres ut som Raymond det der......
    mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.599
    Torget vurderinger
    23
    Det enkleste er ofte det beste, sa brura, og gapte over &%..hkqajnbøernaevnnjkej7677hb4

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.599
    Torget vurderinger
    23
    den tar bare redbook og......
    mvh
    Leif
    Men det gjør den som en av de få riktig..
    Kun 16bit data blir overført og kun 16bit data blir konvertert og ingen ødeleggende digitale filter :)

Lager nå et USB adapter som PC/Mac ser som to logiske adaptere..
    Et 32bit og et 16bit..
    Når en spiller 44.1k/16bit vil da PC/Mac ikke trenge å konvertere til 32bit, og dermed blir det overført bare 1/2 parten av datamengden, og med riktig DAC chip slipper en digitale filter etc..
    Glemmer ikke den eksersisen med din DAC, hvor vi med fjernkontrollen switchet mellom filtrert/ikke filtrert signal.... Gud hjelpe oss.....for en forskjell! Det skumle er at tilsynelatende så låt det fælt så innsmigrende og "blingaudiofilt" med filter, men da det ble tatt ut så kom det en helt vanvittig mye bedre organisk naturlig "analog" (sic) kvalitet på gjengivelsen, som var positivt vanedannende.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Hästar finns inte vilket är vetenskapligt bevisat. Vi stödjer även vetenskapen om att häst är en frukt.

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Hei Sluket, Nå har du vel hatt slobbene i hus en stund. Har du funnet svakheter ved designet eller parametre hvor en "standard" åpen baffel løsning fungerer bedre? Dvs har du vært inne på tanken om å returnere til ditt forrige bassystem?

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.202
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    bilde av 604?
    please, som dattera ville sagt

håvard

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.599
    Torget vurderinger
    23
    Kan du ikke heller komme og se/høre "live"

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.599
    Torget vurderinger
    23
    Hei Sluket, Nå har du vel hatt slobbene i hus en stund. Har du funnet svakheter ved designet eller parametre hvor en "standard" åpen baffel løsning fungerer bedre? Dvs har du vært inne på tanken om å returnere til ditt forrige bassystem?
    1.nei
    2.nei

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.202
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Kan du ikke heller komme og se/høre "live"
    klart jeg kan, men rekker det ikke dene helga.
    men første helga i desember er det ingenting på tapetet.

Håvard

Sist redigert:

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.202
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    FYI, resten av kaka gikk i Sluket i går aften - godt du ikke bor nærme ellers tror jeg at jeg fort kunne blitt overvektig!!
    Greit, jeg skal ta med kake når jeg kommer på besøk. Kjerringa er tidlig ute med julebaksen i år, vørterkake og julekake i frysen. desverre hadde vi ikke lefsekling i fryseren.

Håvard

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Er det blitt " Bring cake, have a listen", så henger jeg meg gjerne på og tar med en italiensk Panforte. Beste konfektkaka i verden. :cool:

VegardW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    3.071
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    speaking of cake...
    ikke spesielt kakete av meg men det hender at jeg plukker frem en gammel oppskrift : multe- og pasjonsfrukt parfait, på en spesielt lett og luftig bunn med vanilje.
    Det tar en fuckings halv dag å lage den går nesten 40 egg , en neve gode vaniljestenger en smule fingerferdighet og en solid dash vodka
    Det siste for at verket ikke skal mygle av at folk klår på den før spisetid. Den spiser seg selv og forsvinner fort. Sist jeg lagde den var da en av mine ansatte ble 70.Jeg hadde glemt at hun var på hytte til fjells og det ble en lang kjøretur i snøstorm for å overrekke spetakkelet.
    En kake for en hyggelig anledning mao

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.670
    Kake = meg i lyttestolen hos slukster. Siklete og satt ut som vanlig. Takk for lytten!

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva tror du om denne bassløsningen her Sluket : Eminent Technology, Inc. Planar Magnetic Loudspeakers and Audio Technology . TRW 17 spec : Specifications: Amplifier Requirement: 150 watts @ 8 ohms Impedance: 8 ohms 0Hz - 40Hz Frequency Response: 1Hz – 30Hz +/- 4dB Suggested Crossover: 20Hz @ 18dB/octave Sensitivity 94dB 1 watt 1 meter @10Hz Maximum Acoustic Output: >115dB between 1 and 20Hz. Distortion: Typically 3% or less between 1 and 20Hz @90dB Warranty – 3 years parts and labor Patent Pending

1hz til 30hz... Seriøst dypt :)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.911
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    krever en seriøs installasjon og
    det interessante er at den har konstant rev uansett pitch variasjonen på bladene i motsetning til et konvensjonelt element.....
    mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.599
    Torget vurderinger
    23
    Hva tror du om denne bassløsningen her Sluket : Eminent Technology, Inc. Planar Magnetic Loudspeakers and Audio Technology . TRW 17 spec : Specifications: Amplifier Requirement: 150 watts @ 8 ohms Impedance: 8 ohms 0Hz - 40Hz Frequency Response: 1Hz – 30Hz +/- 4dB Suggested Crossover: 20Hz @ 18dB/octave Sensitivity 94dB 1 watt 1 meter @10Hz Maximum Acoustic Output: >115dB between 1 and 20Hz. Distortion: Typically 3% or less between 1 and 20Hz @90dB Warranty – 3 years parts and labor Patent Pending

1hz til 30hz... Seriøst dypt :)
    Er ikke så opptatt av de siste Hz nedover i lia, men denne saken er garantert kul for de som er opptatt av effekter og surround / AV installasjoner. Jeg snur gjerne hver stein i jakten på god lyd, men denne steinen tror jeg ikke jeg orker å løfte på. Ting skal integreres også, og spille på lag med resten av høyttalersystemet. Men det er sikkert grisemorro for effektens skyld.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.911
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    enig
    kvalitet til 30 any day! imo
    mvh
    Leif

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.599
    Torget vurderinger
    23
    Slike "infrasonics" skaper i hifi/vinyl sammenheng ofte langt mer problemer enn de er nyttige, og personlig sitter jeg skjelden og hører på 16 Hz orgelonani.. Greit nok å ha output til 20 Hz for å få med seg ambient info fra hall, scenegulv osv. men alt under dette bekymrer meg ikke så mye da jeg ikke lytter til synth og annen electronica.

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.878
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Gikk for noen dager siden opp denne gaten, men fant deg ikke sluket?? Ved hvilken post burde jeg funnet deg?
    6a00d8341c563953ef00e5509c5c978834.jpg

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.911
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    har egentlig aldri skjønt meningen med trådtittel, bortsett fra at dude´n hadde noen apostler:rolleyes:
    det gikk jo ikke særlig bra med ham og alle som venter på gjenoppstandelsen, må jo begynne å innse at tiden løper i fra ham......
    tynn som faen var han og......:cool:
    dessuten adskillig mindre storkjeftet......

mvh
    Leif

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.878
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Tviler iallefall på at han lå i krybben... :)...
    Var innom fødselskirken også, ingen Sluket:) Han var heller ikke i det antatte gravkammeret eller det alternative gravkammeret:)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.911
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    det er jo ikke noen "lett-gjemt" kropp heller......

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hvor er RoDa når vi trenger han. her skulle jo han vært på pletten med et bilde av Sluk-jesus i krybben. :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.599
    Torget vurderinger
    23
    Hvor er RoDa når vi trenger han. her skulle jo han vært på pletten med et bilde av Sluk-jesus i krybben. :)
    Hehehe... ser for meg DEN krybben.. levert av Moelven Limtre!

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.599
    Torget vurderinger
    23
    har egentlig aldri skjønt meningen med trådtittel, bortsett fra at dude´n hadde noen apostler:rolleyes:
    det gikk jo ikke særlig bra med ham og alle som venter på gjenoppstandelsen, må jo begynne å innse at tiden løper i fra ham......
    tynn som faen var han og......:cool:
    dessuten adskillig mindre storkjeftet......

mvh
    Leif
    Hmm.. hrmf. Han hadde noen drøye påstander da.. helt i klasse med kabelværstingene.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.599
    Torget vurderinger
    23
    Ble fem timer musikk i natt også, rigget til en satelittløsning i går, all-TAD med TM-1201, TD-4001 / JMLC-270 og ET-703. Satt som ei kule... åndssvak dynamikk, politiet kom, naboen hadde hørt geværskudd (som viste seg å være skarptromme:cool:)

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.878
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Ble fem timer musikk i natt også, rigget til en satelittløsning i går, all-TAD med TM-1201, TD-4001 / JMLC-270 og ET-703. Satt som ei kule... åndssvak dynamikk, politiet kom, naboen hadde hørt geværskudd (som viste seg å være skarptromme:cool:)
    Ikke helt HiFi enda med andre ord, forveksle geværskudd og skarptromme:)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.599
    Torget vurderinger
    23
    Vel, hifi driver jeg ikke med så det er nå greit.. dessuten er naboen polsk for øyeblikket, og mer vant til å våkne av geværskudd enn skarptrommer, tør antas.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn