Frimureri - Fy faen for antidemokratisk svineri!

A

Affa

Gjest
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

Joaquin: Lojalitetskonflikter er vanlige i samfunnet.  Men det er ikke alle grupperinger som har et eget lovverk.  Det er ingen ekvivalens mellom frimurerlosjen og korrupt kameraderi, begge deler kan eksistere uavhengig av det andre.  Poenget er at frimurerlosjen i sin lukkethet legger forholdene godt til rette for kameraderi.  Jeg tror ikke dermed at alle medlemmer av losjen er korrupte eller at losjen offisielt støtter korrupsjon.  Men bare i Norge er det over 80 avdelinger med til sammen over 18000 medlemmer.  Det er ikke sikkert at det er samme holdning mot korrupt kameraderi i alle losjene og blant alle medlemmene, for å si det slik.  
Dette er litt av grunnen til at jeg vil titte nærmere på lovverket til losjene.  Det kan si mye om man faktisk har sett faren for at lukketheten kan føre til korrupsjon og dermed har gjort tiltak mot det i nevnte lovverk, eller om man motsatt har et lovverk som beskytter og støtter hemmeligholdet og setter det høyere enn f.eks. et lands lover.

(Ojsann.  Klarte visst ikke å holde meg helt unna diskusjonen likevel ;) )
Lover og regler har alle foreninger. Frimurerlosjen kan vise til 250 år uten skandaler til tross for at de er ”avslørt” uendelig mange ganger både i Norge, Sverige og i ellers utlandet. For hver maktperson med frimurerbakgrunn finner du 100 som ikke har den bakgrunnen. Kameraderi er forbudt. Losjen har ingen makt verken politisk eller økonomisk. Stamhuset er åpent mange ganger i året der flere rituelle saler kan besiktiges (bla 17. mai er det åpent hus). Jeg har vært der en rekke ganger. Veldig bra opplegg med omvisning osv. Frimurere er eller søker, etter min ringe mening, å bli helstøpte mennesker med stort hjerte. Følgelig blir de ofte skuffet over brødre som gjennom sin atferd (jfr. Finance Credit) bryter med alle lover og regler. Trenger vel ikke si stort mer.
 
A

Affa

Gjest
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

Når jeg så hvilke fjøsnisser som er medlemmer i mitt distrikt så er det vel ikke akkurat sosial oppdrift og sterk personlighet ordene som dukker opp først ;)
Er det nisser med? Så koselig.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

Jeg for min del kjenner flere i losjen, og det er hyggelige mennesker som jeg deltar i sosiale sammenhenger med ellers, men altså ikke i losjen. Hadde jeg ikke vært så skeptisk til dette, så er det godt mulig jeg hadde vært rekruttert for lenge siden.
Problemet mitt med å bli medlem i en slik lukket organisasjon er nettopp at jeg setter min personlige integritet meget høyt, og jeg hater å bli satt i situasjoner med lojalitetskonflikter. Jeg har ingen problemer med å holde på hemmeligheter når jeg først har lovet det, men jeg har problemer med settinger der hemmelighold og lukkethet er definisjonen. Jeg lurer på hvor fritt et medlem av frimurerlosjen er. Og jeg er ikke kristen i definisjonen av at jeg tror på alt som står i bibelen og heller ikke hvordan kristendommen praktiseres i Norge. Jeg har imidlertid en kristen kulturbakgrunn og mye av min etikk faller sammen med det som gjerne kalles kristen etikk. Likevel har jeg etter å ha snakket med en frimurer av 10. grad fått klart inntrykk av at man må bekjenne seg til den kristne tro i betydningen av at man kan si "jeg er kristen". Det kan ikke jeg, siden jeg ikke tror på den gudsdefinisjonen som legges til grunn i kristendommen.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.798
Antall liker
21.543
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

Din tro er en personlig sak. Du må imidlertid bekjenne deg til den kristne tro, dvs. uttrykke din kjennskap til den kristne tro. Etter min mening betyr det at alle med norsk skolegang kan svare ja til dette hvis det er av interesse. Kanskje vi skal melde oss inn?
"bekjenne deg til den kristen tro" er vel noe annet enn "å uttrykke kjennskap til den kristne tro"?

å "bekjenne seg til" innebærer jo at man tar noe inntil seg.
 
A

Affa

Gjest
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

"bekjenne deg" til den kristen tro er vel noe annet enn "å uttrykke kjennskap til den kristne tro"?

å "bekjenne seg til" innebærer jo at man tar noe inntil seg.
Nei
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

Frimureri er den virksomhet som drives av frimurere (engelsk: freemasons, latin: liberi muratores, tysk: Freimaurer). Betegnelsen stammer trolig fra middelalderens "frie murere" dvs. steinmurere, som ikke var
Jeg er ikke frimurer, men har store problemer med å forstå hva som er galt med frimurerne. Hva er det som stresser deg? Folk må da få organisere seg. Hitler prøvde for øvrig å ta rotta på frimurerne....
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

Følgelig blir de ofte skuffet over brødre som gjennom sin atferd (jfr. Finance Credit) bryter med alle lover og regler. Trenger vel ikke si stort mer.
Spørsmålet er vel i slike saker om Finance Credit-gjengen hadde nytte av sine medlemsskap i Frimurerordenen til å gjennomføre sine økonomiske krumspring...
At andre losjebrødre toer sine hender i etterkant er bare fordømmende. I slike saker bør også Frimurerordenen gå i seg selv og se om den har en kultur som gir grobunn for slikt og evt hvordan man kan endre seg hvis det er nødvendig.
 
N

nb

Gjest
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

bekjen'ne (fra lty, ty., eg 'kjenne, uttrykke sitt kjennskap til')
1 vedkjenne seg sin tro på, tilslutning til b- troen / refl: b- seg til kristendommen, marxismen
2 vedgå, tilstå arrestanten har bekjent
3 skrifte b- syndene sine
4 i kortspill: b- farge, kulør overf: vise sitt sanne vesen, sine egentlige motiver
 
A

Affa

Gjest
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

Spørsmålet er vel i slike saker om Finance Credit-gjengen hadde nytte av sine medlemsskap i Frimurerordenen til å gjennomføre sine økonomiske krumspring...
At andre losjebrødre toer sine hender i etterkant er bare fordømmende.  I slike saker bør også Frimurerordenen gå i seg selv og se om den har en kultur som gir grobunn for slikt og evt hvordan man kan endre seg hvis det er nødvendig.
Meget alvorlig beskyldning tatt ut av ingen ting. Vissvass. Drikk vann, legg deg.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

Meget alvorlig beskyldning tatt ut av ingen ting. Vissvass. Drikk vann, legg deg.
Slutt å beskylde meg for beskyldninger når jeg ikke har beskyldt noen. Det er forskjell på å stille spørsmål om noe og å bringe svar til torgs. Spørsmålet mitt ble ikke stilt retorisk, og det var faktisk du som først nevnte Finance Credit i denne diskusjonen, ikke jeg.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.798
Antall liker
21.543
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

ålreit.
hvis det er slik at kristendomkunnskap er det som kreves, så no problem for min del.

klar som faen, jeg. curiousity killed the cat. ;D
skal tråle rundt og se om jeg kan ordne meg en anbefaling. ikke sikkert at det lar seg ordne, siden de losjefolka jeg kjenner (f.eks. min gamle gymlærer fra gymnaset, en underlig fyr som luktet gymsokk og hadde spyttdråper i munnvikene når han snakket) ikke akkurat står øverst på min sosiale prioriteringssliste.
 
A

Affa

Gjest
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

bekjen'ne (fra lty, ty., eg 'kjenne, uttrykke sitt kjennskap til')  
 1 vedkjenne seg sin tro på, tilslutning til b- troen / refl: b- seg til kristendommen, marxismen  
 2 vedgå, tilstå arrestanten har bekjent  
 3 skrifte b- syndene sine  
 4 i kortspill: b- farge, kulør overf: vise sitt sanne vesen, sine egentlige motiver  
Dvs meget løs formulering som man nesten kan legge hva man vil i.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.798
Antall liker
21.543
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

bekjen'ne (fra lty, ty., eg 'kjenne, uttrykke sitt kjennskap til')  
 1 vedkjenne seg sin tro på, tilslutning til b- troen / refl: b- seg til kristendommen, marxismen  
 2 vedgå, tilstå arrestanten har bekjent  
 3 skrifte b- syndene sine  
 4 i kortspill: b- farge, kulør overf: vise sitt sanne vesen, sine egentlige motiver  
så affa tok feil?
 
A

Affa

Gjest
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

nei
Tilslutning er meget vagt. Les første linje.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.798
Antall liker
21.543
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

kanskje
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.798
Antall liker
21.543
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

vet ikke
 
A

Affa

Gjest
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

Begrunn: En av 3000 10. grads brødre som knapt har møtt i annet enn 1. gradsmøter er din suverene kilde? Som man roper får man svar. Dette er vagt og gammelt.
 
A

Affa

Gjest
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

Nettopp. Dette er vagt. Tro er også vagt. Livet er vagt. Alt flyter mer eller mindre.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

Nå må'ru slutte Affa. Å bekjenne seg til er noe helt annet enn å kjenne til. Les forklaringen igjen.
Sånt tøv kan du ikke være bekjent av, selv om du så absolutt bør kjenne til det! :D

Honkey
 
A

Affa

Gjest
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

Det står da virkelig: ”uttrykke kjennskap til” eller ha tilknytning til (som tilslutning betyr). Dette er ullent, men i verste fall er dette oppfylt med medlemskap i statskirken. Det handler ikke om tro i hvert fall.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

Begrunn: En av 3000 10. grads brødre som knapt har møtt i annet enn 1. gradsmøter er din suverene kilde?  Som man roper får man svar. Dette er vagt og gammelt.
Kilden av 10. orden er en ting.

En annen er dette:
bekjen'ne (fra lty, ty., eg 'kjenne, uttrykke sitt kjennskap til')  
 1 vedkjenne seg sin tro på, tilslutning til b- troen / refl: b- seg til kristendommen, marxismen  
 2 vedgå, tilstå arrestanten har bekjent  
 3 skrifte b- syndene sine  
 4 i kortspill: b- farge, kulør overf: vise sitt sanne vesen, sine egentlige motiver  

Dette er ikke uklart, det er tvert imot meget klart i forhold til begrepet "å bekjenne seg til kristedommen".  Det er kun den første av definisjonsalternativene som gjelder dette konkrete uttrykket, og da betyr det å vedkjenne seg sin tro på kristendommen.  Det betyr ikke at man har kjennskap til kristendommen.  

Videre sakser jeg fra forsiden på frimurer.no:
1. "Den Norske Frimurerorden er en frittstående, selvstendig sammenslutning av menn i alle yrkesgrupper fra hele landet.
De møtes regelmessig for på kristent grunnlag å arbeide på sin personlighetsutvikling og omgås i tradisjonsbundne former."

Fra brosjyren om frimureriet:
"Den Norske Frimurerorden består av menn som
kristen basis
og med historisk forankring har egne
regler som alle må følge på Ordenens premisser."
...
"I våre lover står det:
”Den Norske
Frimurerorden, som
en frittstående og
selvstendig orden,
krever tilslutning til
den kristne tro som
betingelse for å være
medlem.” Frimureriet
påtvinger imidlertid
ikke sine medlemmer noen bestemt kristen trostolkning.
De forpliktelser medlemskapet innebærer,
er i ett og alt forenlig med alminnelige samfunnsmessige,
kristne og moralske forpliktelser.
Hvert medlem går inn i Ordenen ut fra sin egen
kristne tradisjon, sine egne referanser og sin egen
trosoppfatning. Å erkjenne tilslutning til den kristne
tro har ingenting med troens styrke å gjøre."

Sånn sett kan man tolke dette som at man må ha en kristen tro, men det holder at man bare tror bittelitt og at det er likegyldig hvilken tolkning av kristendommen som ligger til grunn. ;)

Egentlig en ganske kjekk brosjyre: http://www.frimurer.no/pdf_filer/brosjyre_lavoppl.pdf
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.798
Antall liker
21.543
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

Nettopp. Dette er vagt. Tro er også vagt. Livet er vagt. Alt flyter mer eller mindre.
ja men, i helvete, affa. jeg må jo vite sikkert at jeg er godkjent før jeg stikker nesa mi inn i reiret der.

jeg kan jo ikke banke på døra og si: " jeg er passiv budhist, det vil si at jeg egentlig driter i religion, og er særdeles skeptisk overfor ekspansive og aggressive religioner som islam og katolisisme, men jeg har lest bibelen et x antall ganger og har helt greie kunnskaper om kristendommen, og selv om dere kanskje krever at man må være kristen for å bli medlem, så sier kompisen min affa at "tro er vagt. livet er vagt. alt flyter mer eller mindre", så jeg lurer på om jeg kan bli medlem hos dere...?"

faen, da risikerer jeg jo å bli lagt i lenker mens de kjører et digert krusifiks oppi toer'n min og utbasunerer "be gone! in the name of the father, the son, and the holy spirt!"
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

Frimurerordenen er IKKE en kristen organisasjon.
IKKE IKKE IKKE!!!
Bibelen sier klart at det som ikke tåler lyset er IKKE av Gud.

Selve oppbyggningen til denne organisasjone EKSKLUDERER muligheten for at de har noe som helst med den kristene tro å gjøre.

De sier de er, men de lyver helt tydeligvis, da de ikke har ett
meget sentralt prinsipp på plass... De gjør ting i hemmelighet.
Dette er IKKE kjennetegnet på noe som er av GUD!

De kan si at de er en kristen organisasjon til de blir blå.
De lyver.

Deres ansikt utad er en meget alvorlig og finurlig løgn.
De som vil tro dem på deres ord, gjør det om de vil.

Jeg husker at en av deres "hemmelige bøker" var på avveie for mange år siden.

Det var intervju på tv og greier med en av lederne.
Merkelig nok var ikke denne personen i besittelse av noen serlig god hukkomelse rundt sin egen organisasjon da...
Kanskje de valgte en ny leder siden? En som klarer å huske ting?
Hva var problemet med å svare på enkle spørsmål?

Nemlig, hva var problemet om man virkelig var en kristen organisasjon...

Det ble ganske tydelig under dette interjvuet hva som faktisk er tilfelle...
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

Er det organisasjonsforbud her i landet? Såvidt meg bekjent kan man organisere seg i hvilken forening man vil uten å måtte fortelle en kjeft hva den står for. Og øvrigheten har ikke noe med å bry seg om det heller. Enhver organisering av mennesker kan være grunnlag for korrupsjon, hvis det skal umuliggjøres må man i så fall isolere hvert enkelt menneske fra alle andre, så vennskap og tjenester aldri forekommer. Eller er det bare de som er uglesett av det politisk korrekte venstre som ikke har lov til å samles? Det virker som om det politisk korrekte venstre vil inndra og fordele rettigheter igjen, basert på hva de selv liker. Hvem er det i så fall som konspirerer mot hvem? Stopp sosialistenes konspirasjon mot frimurere, snart tar de deg også.

Denne artikkelen fra Aftenposten er verdt å lese.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

De lyver om hva de er.
Det er en dårlig start for tillit...
De kan samle seg til de blir blå...
Men hva de krever av sine medlemmer er utenfor norsk lov.

Det gjør dem da til...?
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.798
Antall liker
21.543
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

mistroen og aggresjonen mot losjen kommer definitivt ikke bare fra den "politisk korekte venstresiden".  på meg virker det heller som skepsisen er sterkest blant småborgelige folk proppfulle av selvrettferdighet og "bondevett".

ellers er jeg helt på linje med deg her, dr. løkken.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.798
Antall liker
21.543
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

De lyver om hva de er.
Det er en dårlig start for tillit...
De kan samle seg til de blir blå...
Men hva de krever av sine medlemmer er utenfor norsk lov.

Det gjør dem da til...?
myndighetene kan ta losjen når/hvis de er istand til å avdekke lovstridige handlinger.

hva slags hemmeligheter, interne lover og ritualer losjen ellers måtte operere med, er deres sak så lenge det ikke kan bevises at de bryter norsk lov.
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.573
Antall liker
1.241
Torget vurderinger
11
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

Frimurerordenen er IKKE en kristen organisasjon.
IKKE IKKE IKKE!!!
Bibelen sier klart at det som ikke tåler lyset er IKKE av Gud.

Selve oppbyggningen til denne organisasjone EKSKLUDERER muligheten for at de har noe som helst med den kristene tro å gjøre.

De sier de er, men de lyver helt tydeligvis, da de ikke har ett
meget sentralt prinsipp på plass... De gjør ting i hemmelighet.
Dette er IKKE kjennetegnet på noe som er av GUD!

De kan si at de er en kristen organisasjon til de blir blå.
De lyver.

Deres ansikt utad er en meget alvorlig og finurlig løgn.
De som vil tro dem på deres ord, gjør det om de vil.

Jeg husker at en av deres "hemmelige bøker" var på avveie for mange år siden.

Det var intervju på tv og greier med en av lederne.
Merkelig nok var ikke denne personen i besittelse av noen serlig god hukkomelse rundt sin egen organisasjon da...
Kanskje de valgte en ny leder siden? En som klarer å huske ting?
Hva var problemet med å svare på enkle spørsmål?

Nemlig, hva var problemet om man virkelig var en kristen organisasjon...

Det ble ganske tydelig under dette interjvuet hva som faktisk er tilfelle...
Som jeg skulle sagt det selv ;)
Alt som er lukket har noe jævelskap i seg.Kanskje er det noe i "new world order" og frimurerlosjen,kanskje blir det herfra antikrist kommer til å stå frem....? En norsk murer kanskje ::)

Hitler mente foresten at han var en Guds mann og gjorde Hans vilje ved å fjerne endel jøder,uten sammenligning forøvrig.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

faen, da risikerer jeg jo å bli lagt i lenker mens de kjører et digert krusifiks oppi toer'n min mens de utbasunerer "be gone! in the name of the father, the son, and the holy spirt!"
Men hvis de kjører et digert krusifiks opp i toer'n mens de utbasunerer at du er hjertelig velkommen som medlem, så er det greit?

:-/
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.798
Antall liker
21.543
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

Men hvis de kjører et digert krusifiks opp i toer'n mens de utbasunerer at du er hjertelig velkommen som medlem, så er det greit?

:-/
hvis jeg ble godkjent, så hadde de jo ikke kjørt noe krusifiks noe sted, got it?
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

Sikker?
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.798
Antall liker
21.543
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

vel, man kan aldri være sikker...
som affa sier: livet er vagt.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.798
Antall liker
21.543
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

hvilken film er dette fra?:

"be gone! in the name of the father, the son, and the holy spirt!"
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

Et krusifiks i toer'n er ikke på langt nær vagt nok for meg....

Men så er det neppe sannsynlig at jeg blir invitert inn i varmen hos "de fremste blant oss" heller.

;D
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.320
Antall liker
1.182
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

Til alle dere frimurervenner:

Problemet er ikke de 99% av frimurerne som bare får vite fraksjoner og uviktigheter av frimureriet. Problemet er de 1% som har klart for seg hva agendaen er.

I så måte står vi i denne tiden foran big-bang 2.

Tvillingtårnene i NY og krigen "mot terror" er en katalysator for å skape den nødvendige utrenskningen som bildenbergerne forfekter. Den som lever for se. Ikke sikkert det blir et hyggelig syn...

K.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.798
Antall liker
21.543
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

Til alle dere frimurervenner:

Problemet er ikke de 99% av frimurerne som bare får vite fraksjoner og uviktigheter av frimureriet. Problemet er de 1% som har klart for seg hva agendaen er.

I så måte står vi i denne tiden foran big-bang 2.

Tvillingtårnene i NY og krigen "mot terror" er en katalysator for å skape den nødvendige utrenskningen som bildenbergerne forfekter. Den som lever for se. Ikke sikkert det blir et hyggelig syn...

K.
big bang 2?
høres jo ut som svære greier.
jeg gleder meg!
 

JonnYb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Innlegg
311
Antall liker
0
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

Kabeldragern, jeg liker tankegangen din. Men big bang nr 2 sier meg lite.

Men du har nok helt rett med tanke på den eksklusive makt eliten. Det vil alltid være en og dem vil ha sin hemmelige agenda evt plan for denne klodens fremtid.

Men hva kan vi gjøre med det?


Jeg foreslår å sende Joaquin inn på et hellig oppdrag for å skvise sannheten ut av dette lukkede selskab.. ;)


På vegne av hfs og alle konspirasjonsjegerne her inne. Sannheten skal frem! ;D
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

Hvorfor er det så om å gjøre for enkelte å bli medlem av denne organisasjonen? Grunnen er vel rett og slett nysgjerrighet og det at ikke alle har muligheten . Om man ikke kjenner mange som er med der og ønsker å tilbringe mer tid sammen med dem, hvorfor i alle dager skal man ellers ønske å komme sammen med mennesker man ikke har annet til felles med enn at de er av de “utvalgte”. Snobberi vil jeg si. En ting er å melde seg inn i en organisasjon fordi man er interessert i en spesiell ting, har en hobby og på den måten har flelles interesser, men å være med bare fordi det er så flott å være med er over min forstand.
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.320
Antall liker
1.182
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Re: Frimureri - Fy faen for antidemokratisk sviner

Mulig jeg er FOR svartmalende, men åpenbare tegn i tiden vitner om en snarlig "turnover" hva "new world order" angår.

Se bare på USA's press på NATO for å utplassere NATO styrker i midtøsten og afgahnistan, samt agressive utspill overfor Iran og "ondskapens akse". Her må da flere enn jeg se at poenget er at flest mulig land er dratt inn i konflikten før det hele braker løs. Ikke mulig å trekke seg ut og bringe fredelige løsninger på bordet da...

Strategene i bildenbergergruppen, effektuatorene i illuminati og det nye folket i frimurerne står klar til å danne den nye verdensordning.

Var det noen som sa demokrati? Er det noen som husker det??

K.
 
Topp Bunn