Fuck the earth day

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • H

    Hugh

    Gjest
    Husk i morgen, dårenes dag, idiotenes time.
    Sørg for at mannen praktisktalt uten hjerne, selveste Pål Presterud, ikke får en helsvart dag.
    Sett på lampene, gjør natt til dag
    Sett på ovnene
    Sett opp vinduene
    Start bilen, la den gå til den er tom for bensin.

    Fuck the earth day
    Fuck Pål Presterud
     
    • Haha
    Reaksjoner: TT.
    Ø

    ØivindJ

    Gjest
    Amen. Bare tull å la det svi der det ikke har noe å si.

    Vi handler varer som kommer med skip i lokaler som varmes med fyringsolje, for å spare en tier her og der... til helvete med å slukke lyset en time.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Earth hour er et utmerket symbol på "klimakampen": Man bruker mer ressurser på å skru av lyset enn det det hadde kostet å beholde lyset på, men det er jo lørdag kveld så det blir jo så koselig. En herlig karikatur, en tradisjon for fjols og fjoller. Jeg synes noen bør lage en sang. Nå skal jeg hjem og finne frem halogenlyskasteren.
     

    LydMekk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Innlegg
    2.307
    Antall liker
    2
    Jeg synes en annen sa det veldig dekkende forleden dag her inne: Vedkommende var på ferie i Mexico City med sine 27mill. innbyggere og samtlige har egen bil...

    Norge med knappe 4 millioner "innsatte" og ikke alle med egen bil etc. blir veldig "leke i sandkassen" i sammenhengen...

    Tullaktivitet. Det er sørgelig at noen i lilla og fotform må ha tilbakemelding fra andre rundt seg for å gjøre en miljømessig innsats.

    Vi andre, som ikke krever oppmerksomhet en time på lørdag, kildesorterer, har byttet alle lyspærer til dimmet halogen for flere år siden, kjører bil med under 160g CO, bruker ikke kunstgjødsel i hagen etc etc...

    La lysene brenne på lørdag! ;D
     

    wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    Miljøkampen er full av paradokser og do as we say - not as we do holdning.
    Hvis målet virkelig var å lage en grønnere planet med fokus på fornybare ressurser så hadde dette kunne latt seg gjøre politisk.
    Beklageligvis så er ikke politikerene veldig opptatt av dette, de holder å være symbolsk enig. Derfor passer earth day deres profil veldig godt.
    Man kan se for seg Kristin Halvorsen og Jens Stoltenberg blir filmet i hjemmene sine av f.eks NRK, grav alvorlige i det de slår av lyset og snakker vidre om klimakvoter og hvor grønt Norge er...
    Desverre så er det ingen som kan stille disse folka til veggs, de er omgitt av ja mennesker som ikke tør å være kritiske.
    Vi som velger de folkevalgte er så langt unna besluttningstagerene at vi nesten like gjærne kunne spart oss for hele valgprosessen.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.127
    Antall liker
    3.908
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Hugh skrev:
    Husk i morgen, dårenes dag, idiotenes time.
    Sørg for at mannen praktisktalt uten hjerne, selveste Pål Presterud, ikke får en helsvart dag.
    Sett på lampene, gjør natt til dag
    Sett på ovnene
    Sett opp vinduene
    Start bilen, la den gå til den er tom for bensin.

    Fuck the earth day
    Fuck Pål Presterud
    Mørkredd?

     

    Vedlegg

    H

    Hugh

    Gjest
    Jeg blir redd når tilbakestående mennesker uten grunnskole eller noen form for basiskunnskap får lov til annet enn å lage julepynt og papirhatter på Gaustad. Pål Presterud og hans hird med leieforskere er like troverdige som de omvendte pinsevennene i humanetisk forbund, Snåsamannen eller Gry Jannicke Jarlum.

    Fuck earth hour- lag jorden om til en elektrisk stjerne i morgen ved å tenne all verdens lyskastere, lamper og lommelykter. Dra gjerne av et par H bomber på atollene og i ørkenene. Samme faen bare Påls våte drøm ikke oppfylles og bleiene hans ikke fylles med annet enn resultatet av inkontinens.
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Enig med Hugh, dette er så dumt at man ikke vet hvor man skal snu seg, får lyst å kjøpe lyskaster bare for å demonstrere imot..

    Det verste er at mange føler de må hvie seg på. Vi fikk mail på jobben, bedriften har slengt seg på, de skal slukke lys og logo... hvor mange sitter på jobben en lørsdagskveld mellom halv ni og halv ti til vanlig, hvilken effekt skal dette liksom ha?

    Hadde de som er så opptatt av dette heller hadde slått unødvendig lys av alle de andre timene i året, så ville det monnet, dette er bare en tullete markering som ikke forplikter til noe som helst og som ikke vil føre til noe. Men deilig politisk korrekt er det, så for å vise hvor bra man er så føler jo mange at de må delta. :p
     

    mazzy_star

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2005
    Innlegg
    408
    Antall liker
    4
    Synes faktisk ikke dette er så dumt, jeg. Selvsagt vil ikke dette redusere det årlige utslippet for 2009, men slik jeg ser det, handler dette om bevisstgjøring, og det skal man ikke kimse av. Dersom et slikt stunt får enkelte til å åpne gluggene, ja så hvorfor ikke.

    Jeg skal ha lyset slukket, og selvsagt ingen stearinlys i morgen :)

    Lin
     
    Ø

    ØivindJ

    Gjest
    Komponenten skrev:
    Hadde de som er så opptatt av dette heller hadde slått unødvendig lys av alle de andre timene i året, så ville det monnet,
    Nope. Av alle tingene vi gjør, så må dette med belysning hjemme være noe av det med aller minst co2 avtrykk. Hvorfor i all verden starte der?

    (Vi vet jo hvorfor. Det har med andres agendaer å gjøre)

    Folk må bevisstgjøres helt andre ting, skal vi redde miljøet.
     
    H

    Hugh

    Gjest
    Åpne gluggene? Er det noen som bør åpne gluggene og la lyset skinne inn i det sorte tomrommet i skallen så er det Pål Presterud og hans bestikkelige håndlangere.

    Et mørke er i ferd med å senke seg over landet og den vestlige verden. Kaklende koner, spåmenn og andre sinnsyke skal sette agenda.

    De rettroende skal sanere 300 år med utvikling ved å sende oss tilbake til tilstanden før opplysningstiden der mennesket ydmykt hakket jorda og døde før de ble førti uten at spørsmål og krav ble reist.

    Den overdrevne tro på egne, for ikke si menneskets påvirkningskraft på planeten jorden er så vanvittig at kun de mest stormannsgale og avsindige kan la slike tanker materialisere seg og, enda verre, kommunisere dem ut til omverdenen. Slipp Fritzel fri og slipp Presterud inn. Fritzel var kun til skade for sine nærmeste. Presterud er til skade for hele landet.

    Måtte 1000 vulkaner innhylle oss i røyk og lava.
     

    mazzy_star

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2005
    Innlegg
    408
    Antall liker
    4
    ØivindJ skrev:
    Komponenten skrev:
    Hadde de som er så opptatt av dette heller hadde slått unødvendig lys av alle de andre timene i året, så ville det monnet,
    Folk må bevisstgjøres helt andre ting, skal vi redde miljøet.
    De fleste av oss voksne er nok litt fortapte.... Skal vi redde miljøet må vi begynne med barna våre. Vet en del her inne synes reklamen for "miljøagentente" er tåpelig og irriterende, men slik jeg ser det, er den utrolig nok viktig (kanskje noe overdrevet). Uansett om vi liker det eller ei, vi ER forbilder. Dersom vi fnyser av miljøtiltak, vil våre barn gjøre det samme. Hvorfor ikke slå av lysene, og gjøre kvelden til en kosestund, med gode historier og en bitte liten lommelykt?

    Som nevnt tidligere, èn kveld med lite co2utslipp redder ikke miljøet, men tanken er vel bevisstgjøringen?

    Lin
     
    Ø

    ØivindJ

    Gjest
    NEI! Å slukke lyset er også det barna dine vil gjøre som vil ha MINST (It`s bull!..) innvirkning på miljøet. Open your eyes, som Hugh sier.
     

    mazzy_star

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2005
    Innlegg
    408
    Antall liker
    4
    Hugh skrev:
    Åpne gluggene? Er det noen som bør åpne gluggene og la lyset skinne inn i det sorte tomrommet i skallen så er det Pål Presterud og hans bestikkelige håndlangere.

    Den overdrevne tro på egne, for ikke si menneskets påvirkningskraft på planeten jorden er så vanvittig at kun de mest stormannsgale og avsindige kan la slike tanker materialisere seg og, enda verre, kommunisere dem ut til omverdenen. Slipp Fritzel fri og slipp Presterud inn. Fritzel var kun til skade for sine nærmeste. Presterud er til skade for hele landet.
    Hva i all verden har Fritzel med denne saken? Dette var ingen vellykket sammenligning spør du meg ::)

    Lin
     

    mazzy_star

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2005
    Innlegg
    408
    Antall liker
    4
    ØivindJ skrev:
    NEI! Å slukke lyset er også det barna dine vil gjøre som vil ha MINST innvirkning på miljøet. Open your eyes, som Hugh sier.
    MINST er vel ikke det samme som ingen?
     
    H

    Hugh

    Gjest
    Barn vil fnyse av at foreldrene oppfører seg som dårer. Dette er ikke bevisstgjøring det er bevisstløshetgjøring.

    Skolelærere prediker våset (som de ikke har den ringeste forstand på selv) så fråden driver og med en tro på budskapet og den grusomme skjebne som venter alle vantro at Biskop Hallesbys helvetestale fremstår som uskyldig barnerim i forhold.
     
    H

    Hugh

    Gjest
    mazzy_star skrev:
    Hugh skrev:
    Åpne gluggene? Er det noen som bør åpne gluggene og la lyset skinne inn i det sorte tomrommet i skallen så er det Pål Presterud og hans bestikkelige håndlangere.

    Den overdrevne tro på egne, for ikke si menneskets påvirkningskraft på planeten jorden er så vanvittig at kun de mest stormannsgale og avsindige kan la slike tanker materialisere seg og, enda verre, kommunisere dem ut til omverdenen. Slipp Fritzel fri og slipp Presterud inn. Fritzel var kun til skade for sine nærmeste. Presterud er til skade for hele landet.
    Hva i all verden har Fritzel med denne saken? Dette var ingen vellykket sammenligning spør du meg ::)

    Lin
    Fritzel er som Presterud sinnsyk og manipulerende. Jeg vil heller ha Fritzel på gata enn Presterud. Teskje har det en mening?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Vær nå snille mot Hugh, dere. Han er så kosjelig, at.
     
    Ø

    ØivindJ

    Gjest
    mazzy_star skrev:
    ØivindJ skrev:
    NEI! Å slukke lyset er også det barna dine vil gjøre som vil ha MINST innvirkning på miljøet. Open your eyes, som Hugh sier.
    MINST er vel ikke det samme som ingen?
    Nei, men det er fantastisk nærme.

    Bør du ikke heller forklare barna hvor samme lille innsats kan utgjøre hundre ganger større forskjeld, istedenfor å lære dem å bruke tid på tøys? Det ER IKKE tanken som teller om vi skal lykkes i å redde denne planeten.
     

    mazzy_star

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2005
    Innlegg
    408
    Antall liker
    4
    Hugh skrev:
    Barn vil fnyse av at foreldrene oppfører seg som dårer. Dette er ikke bevisstgjøring det er bevisstløshetgjøring.

    Skolelærere prediker våset (som de ikke har den ringeste forstand på selv) så fråden driver og med en tro på budskapet og den grusomme skjebne som venter alle vantro at Biskop Hallesbys helvetestale fremstår som uskyldig barnerim i forhold.
    Mulig du anser meg som en tåpet skolelærer, det får så være(jeg jobber faktisk ikke som lærer). Skal man kunne gjøre en miljøendring er det viktig å starte lokalt, slik at det kan ha en global effekt. Det viktigste er å starte i hjemmet, vi er alle rollemodeller. Eksempelvis tøybleier, sparepærer, sparedusj, gjenvinning, kompostering, måtehold ved forbruk etc.

    Dere må gjerne være uenig, men dere kommer langt med konstruktivitet(trenger ikke teskje) ikke dra inn Fritzel i denne debatten, det blir for dumt.


    Lin
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.532
    Antall liker
    6.948
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Apropos Earth hour - Jeg hopper i bilen og durer til hytta. Der er belysningen parafinlamper (stua) og solenergi (soverom, kjøkken). Hovedvarmekilden er ved, med ekstraoppvarming gass (ca 2-3 timers bruk for å få hurtig varme).

    Johan-Kr
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    ØivindJ skrev:
    Bør du ikke heller forklare barna hvor samme lille innsats kan utgjøre hundre ganger større forskjeld, istedenfor å lære dem å bruke tid på tøys? Det ER IKKE tanken som teller om vi skal lykkes i å redde denne planeten.
    Det er nok riktig. Men: Her ser kampen ut til å stå mellom de som 'diller med uvesentligheter', og de som ikke gidder annet enn å kritisere de som 'diller med uvesentligheter'. Det som mangler er noen som kan komme opp med tiltak som monner. Altså, kommer opp noe som virker i stedet for å kritisere andres utilstrekkelighet.

    Inntil det skjer, er vi muligens 'up shit creek without a paddle'.
     
    Ø

    ØivindJ

    Gjest
    Det tror jeg nok er situasjonen i dag ja.

    Marked, industri (og folk) gir helt klart F så lenge de får holde på.
     

    mazzy_star

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2005
    Innlegg
    408
    Antall liker
    4
    ØivindJ skrev:
    mazzy_star skrev:
    ØivindJ skrev:
    NEI! Å slukke lyset er også det barna dine vil gjøre som vil ha MINST innvirkning på miljøet. Open your eyes, som Hugh sier.
    MINST er vel ikke det samme som ingen?
    Nei, men det er fantastisk nærme.

    Bør du ikke heller forklare barna hvor samme lille innsats kan utgjøre hundre ganger større forskjeld, istedenfor å lære dem å bruke tid på tøys? Det ER IKKE tanken som teller om vi skal lykkes i å redde denne planeten.
    Skjønner ikke argumentet ditt. Poenget er at forskning viser at det har liten virkning å begynne globalt(store oljeselskaper, fabrikker, bilindustri etc). Derfor må vi starte med oss selv, det vil si i nærmiljøet. Det kan vel ikke komme som en bombe for noen at menneske står seg selv nærmest!!! Jeg har vel aldri skrevet at det er tanken som teller. Dersom du slår av lyset er det ikke lenger bare tanken, da begår du en bitteliten handling.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.532
    Antall liker
    6.948
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    mazzy_star skrev:
    Skal man kunne gjøre en miljøendring er det viktig å starte lokalt, slik at det kan ha en global effekt.
    Når det gjelder CO2-utslipp, så er dette tøys og sprøyt, rett og slett.

    Norges totale Co2-utslipp utgjør pr. 2004-tall 0,2% av verdens totale Co2-utslipp. Kilde: Wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/CO2_emissions

    Dvs, at om alle i hele Norge flytter inn i huler, samler mat en finner i naturen, og varmer seg med Co2-nøytral ved, som en sager, kløyver og transporterer for hånd, og ikke engang bruker gass-lighter til å tenne bålet med, så blir ikke verdens Co2-utslipp endret mere enn 0,2%. Om vi skrur av lyset i en time eller så? Peanuts!

    Når en vet at Kina i 2007 planla å bygge 600 kullkraftverk over de neste 10 årene - mao ett nytt kullkraftverk i uka, så er det klart at hva 4,5 millioner nordmen gjør for å spare strøm lokalt blir, unnskyld uttrykket, å pisse i havet.

    Der Norge kan gjøre en forskjell er ved å legge sine ressurser i å utvikle Co2-fangst og andre renseteknikker, samt alternative, rene energikilder, og tilby denne teknologien billig.

    Å spare utslipp vha avgifter er venstresidas alibi for å dra inn kjøpegraft (dvs skattlegge). OM disse pengene ble brukt til å utvikle miljøvennlig teknologi, skulle jeg ikke klaget, men i all hovedsak syltes de ned i diverse fond, som deretter spilles bort på børsene.

    Johan-Kr
     
    R

    RoDa

    Gjest
    ØivindJ skrev:
    Komponenten skrev:
    Hadde de som er så opptatt av dette heller hadde slått unødvendig lys av alle de andre timene i året, så ville det monnet,
    Nope. Av alle tingene vi gjør, så må dette med belysning hjemme være noe av det med aller minst co2 avtrykk. Hvorfor i all verden starte der?
    Hehe, dette er jo nesten som i hifi-en dette......?

    Hvorfor tulle med kabler, cdspillere, forsterkere og slikt tull når ALLE vet at det er høyttalere og rom som betyr mest..? ;D


    Ellers har jeg STORE problemer med å forstå denne aggresjonen til enkelte her. Er dette så helvetes farlig?
    Skulle jo tro det var noen som hadde fått beskjed at det ikke blir noe fitte i morgen, selv om lyset slukkes sånn at mor kan tenke på Christer Sjögren. :D
     

    mazzy_star

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2005
    Innlegg
    408
    Antall liker
    4
    Fenalaar skrev:
    mazzy_star skrev:
    Skal man kunne gjøre en miljøendring er det viktig å starte lokalt, slik at det kan ha en global effekt.
    Når det gjelder CO2-utslipp, så er dette tøys og sprøyt, rett og slett.

    Norges totale Co2-utslipp utgjør pr. 2004-tall 0,2% av verdens totale Co2-utslipp. Kilde: Wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/CO2_emissions

    Dvs, at om alle i hele Norge flytter inn i huler, samler mat en finner i naturen, og varmer seg med Co2-nøytral ved, som en sager, kløyver og transporterer for hånd, og ikke engang bruker gass-lighter til å tenne bålet med, så blir ikke verdens Co2-utslipp endret mere enn 0,2%. Om vi skrur av lyset i en time eller så? Peanuts!

    Når en vet at Kina i 2007 planla å bygge 600 kullkraftverk over de neste 10 årene - mao ett nytt kullkraftverk i uka, så er det klart at hva 4,5 millioner nordmen gjør for å spare strøm lokalt blir, unnskyld uttrykket, å pisse i havet.

    Der Norge kan gjøre en forskjell er ved å legge sine ressurser i å utvikle Co2-fangst og andre renseteknikker, samt alternative, rene energikilder, og tilby denne teknologien billig.

    Å spare utslipp vha avgifter er venstresidas alibi for å dra inn kjøpegraft (dvs skattlegge). OM disse pengene ble brukt til å utvikle miljøvennlig teknologi, skulle jeg ikke klaget, men i all hovedsak syltes de ned i diverse fond, som deretter spilles bort på børsene.

    Johan-Kr
    Helt enig i det du skriver.

    Tror dere misforstår eller jeg har uttalt meg uklart, dersom det blir oppfattet slik at jeg kun tenker Co2-utslipp. Selvsagt er jeg klar over vi har vannkraft i Norge, og ikke kullkraft. Mitt argument går på bevisstgjøring, og at dersom det skal skje en endring må vi starte med oss selv og ikke minst våre barn.

    Lin
     
    Ø

    ØivindJ

    Gjest
    mazzy_star skrev:
    Dersom du slår av lyset er det ikke lenger bare tanken, da begår du en bitteliten handling.
    Selv som privatperson vil nærmest enhver annen handling spille en mye større rolle for miljøet (og co2). Handlevaner, forbruksvaner, reisevaner, osv....

    Regner med at hverken du eller barna dine kommer til å utføre absolutt alle mulige tiltak, så hvorfor fokusere på det desidert minst viktige? Hvilke andre tiltak kommer til å bli nevnt i det hele tatt? (Alle andre er viktigere..)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg skjønner godt hva du mener, Lin. Problemet er at det slike kampanjer lærer ungene er å 'late som'. Dette virker ikke. Skal vi lære ungene noe verdifullt, kan jeg foreslå erter, bønner og linser i stedet for kjøtt, eller buss/tog/trikk i stedet for privatbil. Da snakker vi effekt, muligens. For å gå foran med det gode eksempel, må vi kjenne igjen det som virker (og dessverre koster), og deretter vise vilje til å betale prisen.

    Vi vil da ikke at våre barn skal leve sine liv i vårt selvbedrag?
     

    Delle

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2007
    Innlegg
    1.496
    Antall liker
    267
    mazzy_star skrev:
    Synes faktisk ikke dette er så dumt, jeg. Selvsagt vil ikke dette redusere det årlige utslippet for 2009, men slik jeg ser det, handler dette om bevisstgjøring, og det skal man ikke kimse av. Dersom et slikt stunt får enkelte til å åpne gluggene, ja så hvorfor ikke.

    Jeg skal ha lyset slukket, og selvsagt ingen stearinlys i morgen :)

    Lin
    Selvfølgelig, dette handler om bevisstgjøring og om å skape engasjement og debatt. Denne tråden er i så måte det beste beviset på at idèen er god.
    Ingen er selvfølgelig så enfoldig at de tror at dette tiltaket i seg selv skal spare energi av betydning, det får da være grenser..

    Mvh
     

    mazzy_star

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2005
    Innlegg
    408
    Antall liker
    4
    Zomby_Woof skrev:
    Jeg skjønner godt hva du mener, Lin. Problemet er at det slike kampanjer lærer ungene er å 'late som'. Dette virker ikke. Skal vi lære ungene noe verdifullt, kan jeg foreslå erter, bønner og linser i stedet for kjøtt, eller buss/tog/trikk i stedet for privatbil. Da snakker vi effekt, muligens. For å gå foran med det gode eksempel, må vi kjenne igjen det som virker (og dessverre koster), og deretter vise vilje til å betale prisen.

    Vi vil da ikke at våre barn skal leve sine liv i vårt selvbedrag?
    Oki, da er vi litt enige. Jeg mener imidlertid ikke at dette nødvendigvis er en "late som" kampanje. Kanskje kan selv denne debatten få en mor, far, søster el bror til å bli litt mer bevisst. Ja, da har den jo en hensikt og ikke minst virkning ;)

    Nei, nå må jeg gjøre jeg meg klar for konsert. I tillegg skal jeg bidra med mitt, slik at ikke bryggeriene kanskje kan unngå en permittering som følge av finanskrisen ;)

    Ha en aldeles strålende fredag

    Lin
     

    mazzy_star

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2005
    Innlegg
    408
    Antall liker
    4
    ØivindJ skrev:
    mazzy_star skrev:
    Dersom du slår av lyset er det ikke lenger bare tanken, da begår du en bitteliten handling.
    Selv som privatperson vil nærmest enhver annen handling spille en mye større rolle for miljøet (og co2). Handlevaner, forbruksvaner, reisevaner, osv....

    Regner med at hverken du eller barna dine kommer til å utføre absolutt alle mulige tiltak, så hvorfor fokusere på det desidert minst viktige? Hvilke andre tiltak kommer til å bli nevnt i det hele tatt? (Alle andre er viktigere..)
    Tror jeg skrev noe om det litt lenger oppe? Selvsagt er det mange flere tiltak som er uhyre viktig. Har dessverre ikke tid til å debattere mer for denne gang :)

    Lin
     
    Ø

    ØivindJ

    Gjest
    mazzy_star skrev:
    Oki, da er vi litt enige. Jeg mener imidlertid ikke at dette nødvendigvis er en "late som" kampanje. Kanskje kan selv denne debatten få en mor, far, søster el bror til å bli litt mer bevisst. Ja, da har den jo en hensikt og ikke minst virkning ;)
    Gjennomsnittsfamilien:
    - Hvor mange kjøtt middager i året?
    - Hvor mye imorterte varer og mat?
    - Hvor stort kjøp av varer som står for store utslipp under produksjon?
    - Hvor mange kjørt mil i året?
    - Hvor mye strøm til oppvarming og matlaging i året?
    - En syden ferie pr. år?
    - Osv osv......

    Kampanje for å skru av lyset i en time flytter fokus til det som er helt uvesentlig.

    Ha det gøy på konsert :)
    Beklager om jeg tok av litt her nå Lin.. :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ha en fin kveld på byen, Lin. Øl er forresten ikke bra miljømessig.  ;)

    Min største synd for tiden er at jeg pendler. 35 mil på jobb, kollektivtrafikken er så kronglete at jeg kjører bil nesten hver gang. Jeg holder to leiligheter varme, i hvert fall over frysepunktet når jeg ikke er til stede. Jeg kaster til og med mer mat enn vanlig.

    Ironisk nok kan jeg trekke fra utgiftene til dette på skatten neste år.

    Men det er ikke min skyld, altså! Jeg slutter med vanviddet og tar trikken på jobb så snart muligheten byr seg.
     
    Ø

    ØivindJ

    Gjest
    Men du vinner trådens beste innlegg prisen :) :

    Zomby_Woof skrev:
    Det er nok riktig. Men: Her ser kampen ut til å stå mellom de som 'diller med uvesentligheter', og de som ikke gidder annet enn å kritisere de som 'diller med uvesentligheter'. Det som mangler er noen som kan komme opp med tiltak som monner. Altså, kommer opp noe som virker i stedet for å kritisere andres utilstrekkelighet.

    Inntil det skjer, er vi muligens 'up shit creek without a paddle'.
    Kort og rett til det virkelige poenget/ problemet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn