Folk må gjerne sykle for min del, gjerne kjøre temporitt på veier også, jeg syns bare det er synd at det må foregå på tidspunkt hvor man er mest til hinder for andre.
Vi forventer alle at anleggsmaskiner kjører til siden og slipper frem de bak, og det samme gjelder også andre saktegående kjøretøyer.
Dette står det også i regelverket at man er pliktig til å gjøre.
Hvis man er opptatt av trim og det å sykle til og fra jobben, så gjør nå for all del det, men utstyr da redskapen med hybrid dekk og bruk sykkelfelt.
At man som sykkelist får litt hinder ved å sykle i rushtrafikken, så blir det trim likevel, langt tryggere for alle blir det også.
Man kan tenke tanken, at kansje er hensynet til hundrevis av bilister som skal til/fra jobb, viktigere enn at en sykkelist skal slippe å bremse.
Alle myke trafikanter, bør også tenke litt over at det faktisk er menneskelig å feile, alle gjør feil, også i trafikken.
Hevder man derfor sin rett i trafikken som myk trafikant, så må man etter min mening mangle noe seriøst av koblinger i topplokket, eller at man ikke bryr seg om sin egen eller andres helse.
Når det å kjøre ut på motorvei i feil kjøreretning er så stort problem, at vi nå har fått egne skilt for å motvirke dette, tenk da på hva slags risiko disse utgjør andre steder i trafikken.
DL