BT
Æresmedlem
- Ble medlem
- 13.10.2005
- Innlegg
- 21.457
- Antall liker
- 6.881
Hva blir det neste? At negre ikke har stor penis?
Det der ser jævlig generende ut.
Dette er en genial praksis hvis den utføres rett og i riktig situasjon. Et stort problem, som bilister som ikke sykler selv evner å tenke på, er at når man sykler i 50 km/t+ er det mer eller mindre umulig å høre at det kommer en bil bakfra. Et forsiktig honk på hornet høres dog lett. I siviliserte land i sydeuropa er dette helt vanlig praksis blandt bilister som skal kjøre forbi når syklisten holder god fart. I Norge ser jeg meg ofte over skulderen når det går så raskt at jeg ikke kan høre biler som kommer bakfra, men dette er helt unødvendig i land der man er mer vant til syklister.noen varsler med et par små honk for å signalisere at de kommer forbi
Jeg trodde det var greit å si pikk, men ikke neger. Var det omvendt?Hva blir det neste? At negre ikke har stor penis?
siden når ble det feil å bremse på forkjørsvei? Eller på noen som helst vei for den slags skyld?På fredag kom jeg kjørende på forkjørsvei i fartsgrensen (60 km/t), selvfølgelig med en støtfanger billist bak og motgående trafikk. Så kommer en gjeng med sykkelister, som sykler rett ut i veien foran meg, men holder sia i veibanen.
Hva skal man da gjøre, bråbremse og kollidere med billisten bak, svinge ut i motsatt kjørefelt og fronkollidere med motgående billister, eller kjøre forbi dem i samme kjørefelt og da sneie sykler?
Jeg tok siste variant, med sinte sykkelister som resultat.
Dette er voksne mennesker som utmerket godt burde kjenne regler i trafikken.
Det er greit at dem har rett til å bruke veien, men de har plikt til å følge de samme reglene som billister.
Om jeg hadde hatt mulighet til å bremse, så er det fremdeles ikke riktig på en forkjørsvei.
DL
Jeg er ikke sikker. Jeg tror det går bra hvis de ordene brukes sammen.Jeg trodde det var greit å si pikk, men ikke neger. Var det omvendt?Hva blir det neste? At negre ikke har stor penis?
Aaa. Sooo! Forøvrig fatter jeg fortsatt ikke jantepåstandene når det gjelder dyr hifi....Jeg er ikke sikker. Jeg tror det går bra hvis de ordene brukes sammen.Jeg trodde det var greit å si pikk, men ikke neger. Var det omvendt?Hva blir det neste? At negre ikke har stor penis?
Så jeg skal ofre min egen helse for å spare din, er det så å forstå?siden når ble det feil å bremse på forkjørsvei? Eller på noen som helst vei for den slags skyld?På fredag kom jeg kjørende på forkjørsvei i fartsgrensen (60 km/t), selvfølgelig med en støtfanger billist bak og motgående trafikk. Så kommer en gjeng med sykkelister, som sykler rett ut i veien foran meg, men holder sia i veibanen.
Hva skal man da gjøre, bråbremse og kollidere med billisten bak, svinge ut i motsatt kjørefelt og fronkollidere med motgående billister, eller kjøre forbi dem i samme kjørefelt og da sneie sykler?
Jeg tok siste variant, med sinte sykkelister som resultat.
Dette er voksne mennesker som utmerket godt burde kjenne regler i trafikken.
Det er greit at dem har rett til å bruke veien, men de har plikt til å følge de samme reglene som billister.
Om jeg hadde hatt mulighet til å bremse, så er det fremdeles ikke riktig på en forkjørsvei.
DL
Og et lite tips neste gang du skal analysere en vanskelig situasjon: Hvis et av alternativene innebærer å kjøre på en eller flere myke trafikanter så er dette med stor sannsynlighet det dårligste alternativet. Selv om den/de har gjort noe ulovlig.
kjøre over ja, hehe. Her settes det på spissen, uten å lese hva som blir sagt.Absurd å lese DL. Å kjøre over en syklist med bil i 60kmt ender trolig med livsvarig kvestelse eller død. Kontra å få en bil i støtfangeren i 50-60kmt som gir et skruddsår og en straightforward forsikringssak. Forsvarer ikke brudd for trafikkreglene, men få ting i perspektiv da.
Jeg tenker alltid at jeg gjerne skulle ha invitert med de billistene ut på sykkeltur; det er da man får forståelsen for hvorfor syklistene tar de veivalgene de gjør.
Nei, jeg er overbevist om at du havner i ulykke.Også DL da, som er overbevist om at totte snart havner i buret...
tsk tsk
Nei, jeg er overbevist om at du havner i ulykke.Også DL da, som er overbevist om at totte snart havner i buret...
tsk tsk
Det er helt naturlig med din holdning.
Jeg har mange år i bil og eneste gangen jeg har vært innblandet i ulykke med sykkel, så sykla han på meg, når jeg stod stille.
DL
Han stopper ikke for sykkelister i gangfelt som billist heller, så da spørs det bare hvor lang tid det går, før han blir tiltalt for drap.
Nei, jeg er overbevist om at du havner i ulykke.Også DL da, som er overbevist om at totte snart havner i buret...
tsk tsk
Det er helt naturlig med din holdning.
Jeg har mange år i bil og eneste gangen jeg har vært innblandet i ulykke med sykkel, så sykla han på meg, når jeg stod stille.
DL
Jaja, da var det vel en annen DL som skrev:
Han stopper ikke for sykkelister i gangfelt som billist heller, så da spørs det bare hvor lang tid det går, før han blir tiltalt for drap.
Har en kollega som sykler hele åretJeg sykler til jobb når det er is- og snøfrie veier, og har vel alltid gjort det, men jeg oppdaget først i dag at jeg er en snik-sykler. Vi har et oppslag på jobb der det fremkommer at man kan få sykle til jobb f.o.m. i dag (24. april) for kr 165,- (99,- hvis man er medlem). Vet noen hva man får i bot om man blir tatt uten å ha løst lisens?
Hehe, nei det er fortsatt lov å sykle gratis og uorganisert, men man kan betale for å delta i en slik sykletiljobben-aksjon. Jaja, noe for enhver...Har en kollega som sykler hele åretJeg sykler til jobb når det er is- og snøfrie veier, og har vel alltid gjort det, men jeg oppdaget først i dag at jeg er en snik-sykler. Vi har et oppslag på jobb der det fremkommer at man kan få sykle til jobb f.o.m. i dag (24. april) for kr 165,- (99,- hvis man er medlem). Vet noen hva man får i bot om man blir tatt uten å ha løst lisens?
Er det regler som begrenser sånnt da?
DL
For å presisere: Jeg kjører ikke på syklister i fotgjengerfeltet, men tvinger dem til å stoppe med bestemt kjøring, bærte og langfinger. Det er uhyre effektivt.Han ga uttrykk for at han ikke kom til å stoppe selv om han kunne gjort det, alene basert på lover og regler.
Da er det drap ja.
DL
Ser fram til den dagen flyene får slikt.........!??!
HeHe - hos oss får vi 10 000 minus skatt utbetalt for å sykle til jobb. Krav at du sykler mer enn 600 km eller 100 dager pr år var det vel. Fikk penger i fjor og forfjor .Hehe, nei det er fortsatt lov å sykle gratis og uorganisert, men man kan betale for å delta i en slik sykletiljobben-aksjon. Jaja, noe for enhver...Har en kollega som sykler hele åretJeg sykler til jobb når det er is- og snøfrie veier, og har vel alltid gjort det, men jeg oppdaget først i dag at jeg er en snik-sykler. Vi har et oppslag på jobb der det fremkommer at man kan få sykle til jobb f.o.m. i dag (24. april) for kr 165,- (99,- hvis man er medlem). Vet noen hva man får i bot om man blir tatt uten å ha løst lisens?
Er det regler som begrenser sånnt da?
DL
Denne skjønner jeg ikke: Når syklisten sitter på sykkelen har han vikeplikt, og du er ikke pliktig å stoppe i påvente av at han ved å stige av sykkelen endrer status til gående. Altså gjør man det klart for syklisten at han må stoppe og så kjører man over fotgjengerfeltet mens syklisten venter, slik andre med vikeplikt må.Sikkert effektivt for å få ut litt frustrasjon men ikke spesielt effektivt. Jeg gir ett tydelig tegn at syklisten kan fortsette syklingen over gangfeltet isteden for å måtte vente på at vedkommende må av sykkelen for deretter trille over.
Blant de få tingene jeg bestreber meg på ovenfor mine medmennesker er å ikke være utilbørlig i veien, dvs stå til høyre - gå til venstre osb. Du må gjerne mene at det at jeg ikke lar mine medtraffikanter bryte trafikkreglene for å presse seg frem på min bekostning er å "kun ha øye for seg selv i trafikken", men det sier vel mer om ditt noe alternativt anlagte sinn enn mitt.Helt klart effektivt når man kun har øye for seg selv i trafikken. Enig i den.
Ellers har du vel nok å gjøre hvis du presser, tuter og viser fingern til alle som bryter trafikkreglene.
Idet du har oppført deg som ei 13 år gammel pike som ikke har fått vilja si og passert overgangen har syklisten stoppet. Dette fører jo da til at bilen bak må stoppe for å se på at samme syklist må trille over. Dette da istedenfor at du kunne brukt ett sekund på å se på at vedkommende trillet over.Blant de få tingene jeg bestreber meg på ovenfor mine medmennesker er å ikke være utilbørlig i veien, dvs stå til høyre - gå til venstre osb. Du må gjerne mene at det at jeg ikke lar mine medtraffikanter bryte trafikkreglene for å presse seg frem på min bekostning er å "kun ha øye for seg selv i trafikken", men det sier vel mer om ditt noe alternativt anlagte sinn enn mitt.Helt klart effektivt når man kun har øye for seg selv i trafikken. Enig i den.
Ellers har du vel nok å gjøre hvis du presser, tuter og viser fingern til alle som bryter trafikkreglene.
Jeg forstår at du er blant dem som er til hinder for bilister bak deg ved å slippe aggressive syklister over fotgjengerfelt. En gruppe mennesker jeg har mye imot, mye. Slike tror de skaper flyt ved å overstyre enkle kjøreregler etter innfallsmetoden, men du hvor det virker dårlig.
HeHe - hos oss får vi 10 000 minus skatt utbetalt for å sykle til jobb. Krav at du sykler mer enn 600 km eller 100 dager pr år var det vel. Fikk penger i fjor og forfjor .Hehe, nei det er fortsatt lov å sykle gratis og uorganisert, men man kan betale for å delta i en slik sykletiljobben-aksjon. Jaja, noe for enhver...Har en kollega som sykler hele åretJeg sykler til jobb når det er is- og snøfrie veier, og har vel alltid gjort det, men jeg oppdaget først i dag at jeg er en snik-sykler. Vi har et oppslag på jobb der det fremkommer at man kan få sykle til jobb f.o.m. i dag (24. april) for kr 165,- (99,- hvis man er medlem). Vet noen hva man får i bot om man blir tatt uten å ha løst lisens?
Er det regler som begrenser sånnt da?
DL