Politikk, religion og samfunn Går det an å dele veiene?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    Jeg synes det er muntert å lese "JEG ER STREIT"-erklæringer.
    Skal jeg være helt ærlig og dønn saklig så synes jeg at erklæringer om sexuell legning er komplett unødvendige og går langt utenfor tema som interesserer meg!

"Hei jeg heter Torbjørn og jeg er gay" Tåpeligste jeg hører!! For det første har gjerne "Torbjørn" så mye falsett og knekk på håndleddet og er så slapp i klypa at det er helt unødvendig å si det, jeg er da ikke idiot heller! For det andre så interesserer det meg faktisk ikke! Nei det gjør ikke det! jeg presenterer meg heller ikke som "Spiralis jeg er streit", det har andre fint lite med! Har ikke noe i mot homser men det bryr meg altså ( blir litt feil måte å si det på! ;) ) midt i ryggen!!

OK kommer den snertne snella og sier: "Hei jeg heter Eva, jeg er bifil og vil gjerne ha en trekant med deg og samboeren min Deilige Dolly!" OK da snakker vi!;) Det gjenstår selvsagt å se om jeg forteller damene at jeg er gift og har tenkt å være trofast mot kona!!?:confused: Men tatt i betraktning at når noe virker som det er for godt til å være sant, så er det gjerne det. Så se ikke bort fra at jeg sier: "Tusen takk, men nei takk":rolleyes: But we shall never know!:)

Sist redigert:

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Lurer på hva Ottar sier om den der jeg :)
    Du er med andre ord en sexfrustrert homo :)
    Haha, så langt ifra sannheten du kan komme :)

DL
    Leste i (Dagbladets) Magasinet at homo fortsatt benyttes som skjellsord. Det synes jeg vi burde avstå fra. selv om jeg antar at det her ble gjort med et glimt i øyet?
    ? Var den til meg?
    Nei, til quoten over din, fra DL. Klønete quoting av meg.
    jeg bør vel presisere at bemerkningen kun var ment som godlynt erting.

Dette er vel nok et eksempel på at kryptiske halvvittigheter som må forklares kan man med fordel spare seg å komme med i utgangspunktet. Dette, igjen, må ikke misforstås dithen at totte endelig har lært. Åneida.

D

DL

Gjest
    Utrulig og fort det sporer av :)

For saks skyld, så er jeg lykkelig gift, ikke har jeg ett fnugg av seksuell frustrasjon og jeg har ingenting imot homoer.

Hadde vært kult å sett skau harselere med den artikkelen der, den mannen er ikke tam :)

DL

D

DL

Gjest
    Lurer på hva Ottar sier om den der jeg :)
    Du er med andre ord en sexfrustrert homo :)
    Haha, så langt ifra sannheten du kan komme :)

DL
    Leste i (Dagbladets) Magasinet at homo fortsatt benyttes som skjellsord. Det synes jeg vi burde avstå fra. selv om jeg antar at det her ble gjort med et glimt i øyet?
    ? Var den til meg?
    Nei, til quoten over din, fra DL. Klønete quoting av meg.
    jeg bør vel presisere at bemerkningen kun var ment som godlynt erting.

Dette er vel nok et eksempel på at kryptiske halvvittigheter som må forklares kan man med fordel spare seg å komme med i utgangspunktet. Dette, igjen, må ikke misforstås dithen at totte endelig har lært. Åneida.
    Var den kryptisk?

DL

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Men når det gjelder å dele veiene: en utmerket løsning er å både sykle og kjøre bil i grisgrendte strøk. I løpet av time etter time i Nordhordland på racer i går traff jeg en til av arten, og kanskje 13 biler. Problemet løst.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Var den kryptisk?
    DL
    Ja, posten min ble hvertfall misforstått pga av dårlig quoting. Skal vi se positivt på det har det fremkommet at opptil flere her er lykkelig gift og at ingen har noe imot homser. Det er da noe.

og så beklager jeg mine bidrag til tilfjasingen av tråden.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Jeg skjønner ikke hel den homogreia. I min enke verden vil en homse like å se en mann i tights, mens en hetro vemmes av det samme. En hetro elsker jo synet av kvinner i tights, og inntil nylig var man vant med at slike plagg var forbeholdt veldreide damerumper, derfor tiltrekker de seg blikket. Da blir det litt sånn urrrrrk når man oppdager at det er en mannerumpe man ser på. Det har jo ingen ting med homofili å gjøre. Tvert imot.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg skjønner ikke hel den homogreia. I min enke verden vil en homse like å se en mann i tights, mens en hetro vemmes av det samme. En hetro elsker jo synet av kvinner i tights, og inntil nylig var man vant med at slike plagg var forbeholdt veldreide damerumper, derfor tiltrekker de seg blikket. Da blir det litt sånn urrrrrk når man oppdager at det er en mannerumpe man ser på. Det har jo ingen ting med homofili å gjøre. Tvert imot.
    Seksuell legning handler om hva man liker, enten det er damerumper eller mannerumper. Hva man vemmes av, i hvert fall når det gjelder synet av normale, friske, nakne, lettkledde, eller 'tettkledde' menneskekropper, handler om helt andre ting. Eventuell vemmelse over en mann i tights tror jeg snarere vi legger i skuffen for tvil og skam.

Det er fullstendig uproblematisk for en heterofil mann å ligge på hjul bak en annen mann. Av og til kan det virke som om nette små kvinnekropper tar mer vind enn selv selv den mest bredskuldrede kjempe av en mann, til tross for at vitenskapen om aerodynamikk ikke gir oss noen god forklaring på dette fenomenet.

Lycra er forresten et rent praktisk tiltak. Det gir klær som ikke henger seg fast i ting på sykkelen, det gjør rytteren mer aerodynamisk, og det er langt mer behagelig på sykkel enn flagrende gevanter.

Sist redigert av en moderator:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    Et bilde sier mer enn 1000 ord heter det!

Og dette bildet sier alene mer om sykkelsport enn 1000 ord OG det sier nok noen hundre ord om "homfofobi og slikt" også!

På Papua Ny-Guinea er det tradisjonelle "plagget" et penisfutteral, men de er ansett for å være villmenn!
    Slik sett er manges oppfatning av sykkelister ikke helt "åt skogen"!! ;)

Uurrrrk !.jpg

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Det er kanskje verdt å minne om regel nr. 52:

52. During the pre-race medical checks, star riders of each team are STRONGLY ADVISED to play doctor with each other while shirtless. Photos taken must strive to be as HOMOEROTIC AS POSSIBLE.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    @Spirre: Bildet sier fint lite om sykkelsporten. Et og annet om anatomi, muligens. Et og annet om hvor fascinerende anatomi kan være, muligens.

De har pikk i Polen også, for de som er interessert.

Forøvrig står enhver fritt til å legge pakka nedover, og så sitte på den i 6-7 timer, gjerne over grovhugget brostein.

Sist redigert av en moderator:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    @Spirre: Bildet sier fint lite om sykkelsporten. Et og annet om anatomi, muligens. Et og annet om hvor fascinerende anatomi kan være, muligens.

De har pikk i Polen også, for de som er interessert.

Forøvrig står enhver fritt til å legge pakka nedover, og så sitte på den i 6-7 timer, gjerne over grovhugget brostein.
    Zomby. Stresset for tiden? Hvor har du mistet din humoristiske sans?

Må ikke ta alt så høytidelig og alvorlig vet du.:rolleyes:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.440
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Skjønner Zomby godt jeg. Tråden likner en om hifikabler akkurat nå.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Overhode ikke stresset.

Men som du kanskje har sett flere ganger i denne tråden om trafikk og trafikanter, så har dette med kropp og bekledning blitt en tilbakevendende avsporing. Ikke bare her heller, men syklistdebatten generelt handler mer og mer om kropp og klær.

Kan vi ikke heller diskutere vikeplikt og folkeskikk. Lycra er like utdebattert som irrelevant.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    Beklager, men det er denne tendensen til avsporinger i enhver tråd her på OT jeg finner så facinerende.:rolleyes:

Men jeg skal være snill gutt fra nå, på denne tråden!;)

Obligatorisk opplæring i trafikkregler før man får kjøre sykkel i trafikken hadde ikke vært så dumt. Også, kanskje spesiellt, for vel voksne gubber med førerkort klasse A.

Hvis alle bare følger reglene blir det faktisk ikke krøll! Helt sant!

Et problem er at mange "tror" at reglene er slik og slik, mens de i virkeligheten tar helt feil.

Alle burde før de får bevege seg i trafikken være pålagt å sitte på med en trailer slik at de kan se hvor store blindsoner et slik kjøretøy har! det gjelder ikke bare syklister, men bilførere og faktisk fotgjengere også! Vet at det ikke er gjennomførbart i praksis, men det hadde helt sikkert spart en to, tre liv hvert år hvis det hadde blitt gjennomført.

Og så er det viktig å huske at alt blir bedre og glir lettere hvis man er blid! Lev og la lev, gi forøvrig fan i å "stå på retten din" hvis du kan la være. Alle gjør vi feil, og det er faktisk bedre å vise hensyn enn å skulle eskalere bare for å vise stakkarn som tabbet seg ut hvor jævlig dum han er!

Og til slutt er det bedre å mase på kommune / vegvesen om at gang/sykkelveier må kostes enn å kaste seg ut mellom bilene med livet som innsats!

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.440
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Og med det antar jeg at Spiralis mener at det er bedre at fotgjengere plages av syklister enn at bilførere gjør det.

Konseptet gang- og sykkelvei er et misfoster.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Forøvrig synes jeg skolene burde gjennomføre noe i retning trafikalt grunnkurs. Det er noe alle har bruk for, enten de skal kjøre bil eller sykle, eller ferdes til fots blant folk. Ørepropper i trafikken er og blir en uting.
    Mente vi hadde vært gjennom det, ja. Denne kunne jeg gjerne tatt opp kampen for. Solid og grundig opplæring i trafikkregler som en naturlig og selvskreven del av utdanningen. Gjerne som et tilbakevendende tema og med eksamen og krav for bestått videregående utdanning. Jeg mener å huske min generasjon hadde litt på barneskolen, antar at det fortsatt er noe lignende rundt den tiden ungene begynner å sykle til og fra. Men vi kan gjerne ta det igjen på ungdomsskolen når det er tid for moped, og igjen på videregående når det er tid for bil. Gjerne med et fyldig og omfattende pensum med eksamen som krav for bestått utdanning (det vil koste penger).

Jeg er overbevist om at dette vil være samfunnsøkonomisk lønnsomt. Veldig lønnsomt!

Og pengene blir i tillegg en bagatell i forhold til hvilke menneskelige lidelser man kan unngå.

Så trenger vi fortsatt arbeid med avklaring og tydeliggjøring av spesielt syklistenes rolle i trafikken. Jeg mener fortsatt det verst tenkelige er syklister opp og ned av fortau, frem og tilbake mellom sykkelveier og veibanen og så videre. Mitt forslag er voksne syklister ut i veien, barn på fortauet, sykkelfelt på alle sterkt trafikerte veier.

Gang- og sykkelvei er fortsatt en marerittaktig dårlig idè. Men det kan muligens fungere hvis man deler disse med fortau til gående, slik at de er tydelig skilt fra hverandre (dyrt igjen).

Til slutt trenger vi et aktivt politi i trafikken. Vi trenger at syklister bøtelegges for villmannskjøring, på akkurat samme måte som bilister. Gode regler som håndheves og følges, kort sagt. Jeg er glad for å leve i et land hvor politi er en knapp ressurs, men vi er muligens litt vel på stumpene nå.

Jeg er forøvrig på langt nær sur på deg, Spirre. Knapt nok oppgitt over innlegget (det går sikkert greit å finne noen til å trykker plakater for de spesielt interesserte).

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Her i byen er mange gang- og sykkelstier delt og merket med sykler og retninger. Desverre er det mange, både syklister og gående, som ikke skjønner denne merkingen.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Sliter med det samme her. Størstedelen av Ekebergveien har sykkelfelt i begge retninger, og det hører med til de dagligdagse opplevelsene at man møter syklister som kjører mot kjøreretningen. Aldri biler, ofte syklister, og gjerne folk man må anta har førerkort klasse B, men ikke husker en ting når de setter seg på sykkelen (og nei, det er ikke kondomkledd midtlivskrise, snarere tursyklister med kurv på styret).

Igjen: Trafikk bør gjøres til en del av allmenutdanningen.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Utfordringen er at det vanligvis går på vilje og ikke evne.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.729
    Opplæring kan man bare glemme. Alle barn og unge vet hvordan man skal oppføre seg på sykkel i trafikken . Det er først når man passerer 30 og da klatrer opp på en Birken Edition sykkel og er iført Birken Edition klær at vettet renner ut. Må være noe med en traumatisk barndom og slikt.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Utfordringen er at det vanligvis går på vilje og ikke evne.
    Langt på vei enig i det, BT. Men holdninger er heller ikke en statisk størrelse. Det er i høyeste grad tilgjengelig for påvirkning, og i større grad hos barn og unge enn hos voksne. I den grad holdninger ikke er tilgjengelige for påvirkning snakker vi strengt tatt mer om psykiatri enn normalpsykologi.

Jeg tror dessuten at en stor del av det vi opplever som holdninger i bunn og grunn handler om manglende helhetsforståelse. Trafikken blir både tryggere og mer effektiv for alle, hvis alle følger reglene.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.976
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Er det så enkelt at andelen syklister. Dvs at sykling er blitt for populært ift til den infrastruktur man har? Og værstinger er værstinger enten de har bmw logo i dasjbordet eller et bittelite knøtt som ligner et sete mellom rompeballene?

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Jeg tror ikke andelen syklister i seg selv er problemet, men heller andelen uerfarne syklister som ikke vet hvordan de skal te seg på veien. Sykling har blitt veldig populært på kort tid, og andelen Birkengærninger som har kjøpt seg den dyreste sykkelen og tror de kan sykle er høy.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.729
    Det er andelen egoer i samfunnet som er problemet. De syntes godt når de bestiger en sykkel.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Det er andelen egoer i samfunnet som er problemet. De syntes godt når de bestiger en sykkel.
    Jeg synes det er artig at du som mener at hele verden bør ta hensyn til handikappede ikke ser det samme behovet for å ta hensyn til syklister.

(For min del er handikapregler til større bry og kostnad enn syklister i veien uten at jeg har noe mot gruppen av den grunn)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ironisk også, at en av hifisentralens ivrigste antirasister plutselig er trassig insisterende på å dele trafikanter inn i grupper, og tillegge enkeltmennesker egenskaper etter hvilken gruppe de tilhører....

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    800
    ^Det begynte etter at han så et bilde av Siv Jensen på sykkel.....

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0

De synes godt bak rattet på Bimmern eller Audaen også!!

Men du har helt rett i at problemet er egoismen som ikke bare rår men også mer og mer holdes fram som et eksempel til etterfølgelse! Samfunnet er på feil spor!

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.976
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Synes syklistene kan holde enda mer til høyre slik at vi slipper dette når oss viktige på MC kommer susende :)
    VGTV

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.440
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Lurer på hva han egentlig så etter, motorsyklisten.
    Førerfeil kan skje alle, jeg vil ikke sette den ulykken på kontoen for "kom dere av veien".

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.254
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Har de et filmteam stående der fast på vent eller ? For å få litt action så strør de litt sann i svingen ?

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.976
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Er legendarisk Mulholland Drive og "snake" strekket. Masse videoer der ute med forskjellige MC krasj spesielt.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    Jeg tror MC føreren "frøs" og da går det slik.:p

Legge seg mere ned, ikke bremse og kontrastyring, så hadde det gått bra. Men selvsagt skulle han kjørt litt saktere og hatt blikket lengere fram på veien.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn