Gaia

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • U

    utgatt60135

    Gjest
    Karma skrev:
    Tidlig la jeg merke til at en bestemt "vennegjeng" hadde et horn i siden til SnickersIs. At ikke Lyngen ser agendaen til f.eks. FAB, er ikke så uventet..
    Det er vel mer noen (ja, det var vel jeg som startet det) som mislikte vennegjengen til Snickers-is og deres "promotering" av hans produkter. Jeg har ingen dårlig samvittighet for det og synes fortsatt det var på sin plass med kritikk. Og kritikken ble betydelig større av at Snickers-is ikke eide et fnugg av selvkritikk (har aldri sett noe av det ellers heller). Nå har det ikke vært noe av dette i de siste året så vidt jeg har sett, så det er historie foreløpig fra min side. Hvis noen skjerper seg så liker jeg det desto bedre. Du var vel et godt eksempel i så måte såvidt jeg husker. Så forum-karma har jeg bare positivt å si om. En tøff mann :). Stå på videre! Men jeg klarer ikke å unngå å tenke på at du kunne ha hatt fantastisk lyd med f.eks Revel Ultima/Mark Levinson og et år jorden rundt reise i tillegg. Og god bruktpris. Var det slemt sagt :-\ ? FAB aner jeg ikke hvem er og jeg regnet med å finne noe kritiserende objektivt sett.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.180
    Antall liker
    849
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Det er klar at prosjektet må videreføres! Du vil jo gjerne komme i mål antar jeg :)

    Jeg er faktisk enig med Lyngen, jeg klarer ikke så se at FAB bare er ufin her. Mannen har jo endel poenger og tanker rundt endel ting, selv om disse realitetene kanskje stikker litt. Men jeg tror ikke det ligger ufine intensjoner rundt disse, ei heller hos RoDa og Mbare. Jeg kjenner RoDa godt og kritikken fra han har alltid vært konstruktiv selv om den blir servert uten silkepapir. Det er jo greit med reine ord for penga så slipper man å undre på hva mannen egentlig mener...

    Jeg synes det er bra at du velger fortsette prosjektet, Gaia har forhåpentlig mye uforløst potensiale som jeg håper du vil få grep om etterhvert som tiden skrider fremover. Selv om jeg personlig ville satset på et 'safe' prosjekt som var godt utprøvd skal du ha skryt for at du tør å satse på en kostruktør som har mange teoretiske tanker rundt lyd. Særlig i den prisklassen...! Jeg håper virkelig du kommer i mål i forhold til egne lydmessige prioriteringer, det er jo tross alt det som er viktigst!

    Også ser jeg frem til å høre oppsettet, det hadde jo vært greit å gjøre seg opp en personlig mening om dette :)
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.399
    Antall liker
    5.048
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Snickers-is skrev:
    coolbiz skrev:
    Her er det noe jeg ikke forstår. Sender ikke hybrid-dipol bassene en vesentlig mengde energi bakover?
    Jo, det er korrekt. Imidlertid, som roda også temmelig presist gjengir, man flytter den akustiske emisjonen i det geometriske rommet ved hjelp av dette systemet. I praksis er det det samspillet som gir best impulsrespons som benyttes mellom fremre og bakre basser. Grunnen til at dette kan gjøres er at disse frekvensene kan kobles sammen med rommet uten nevneverdig endring av impulsresponsen. Det kan man ikke gjøre ved høyere frekvenser, dette er spesielt hørbart i mellomtonen.

    coolbiz skrev:
    Sammen med attpåklatt-diskanten gir vel det opphav til en kraftig hengekøye-karakteristikk på frekvensresponsen på den energi som sendes bakover og som reflekteres fra den udempede bakveggen? Jeg har sikkert oversett noe, men det virker ikke som en frekvenslinjær off-axis respons i horisontalplanet (360o) har vært prioritert under arbeidet med den mye omtalte spredningskarakteristikken og jeg undrer meg på hvorfor ikke.
    Høyttaleren deler altså 2 filosofier så og si. For det første benytter den seg ikke av en energiresponsfilosofi ved lave frekvenser da dette ikke påvirker impulsresponsen i nevneverdig grad. Over dette frekvenspunktet benyttes en "konstant energirespons"-filosofi. Årsaken til bakdiskanten er enkel, man oppnår simpelt hen ikke like mye spredning over 10kHz som man oppnår lenger nede. Bakdiskanten fyller derfor i for en mangel i energiresponsen, den representerer ikke et tillegg.

    ...
    Takk for informativt svar!
    Jeg skjønte forsåvidt det med at bakdiskanten fyller en mangel, jeg bare undret meg litt over at ikke denne "mangelen" er tilstede i mellomtoneområdet også. Det er mulig jeg har forlest meg på Linkwitz' vurderinger av viktigheten av uniform polar response. :-\

    Snickers-is skrev:
    ...
    Det er også et spørsmål som er blitt stilt flere ganger.
    ...
    Beklager redundant spørsmål. Jeg hadde tatt mål av meg å lese hele tråden først, men så slapp jeg opp for popcorn.
     

    yel

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Innlegg
    677
    Antall liker
    1
    "Beklager redundant spørsmål. Jeg hadde tatt mål av meg å lese hele tråden først, men så slapp jeg opp for popcorn.[/color "






    ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D :) :) ;D ;D ;D
    LMAO!
    Fornøyelig komentar! Konge! God Sommer!!


    -Y
     

    MOWE

    Medlem
    Ble medlem
    09.05.2003
    Innlegg
    17
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    HåkonN skrev:
    FAB skrev:
    (Ikke for å være frekk, men det skal ikke så mye til å få det til å låte bedre,
    en med disse tidlig 80-talls pioneer høytalerne)

    Men det er fint du er fornøyd Karma, det er det viktigste.

    Skulle egentlig gi meg, men klarte ikke å la vær.
    Og det oppsummerer vel din misjon i denne tråden så godt at det nå kanskje er best å gi seg mens man er på topp (eller bunn - alt ettersom)?

    Karma: Du har min medfølelse. Det er sannelig ikke greit å åpne hjemmet sitt for medentusiaster, og så oppleve denne type diskusjon, påstander og syrlige kommentarer i ettertid. Du får trøste deg med at det heldigvis er ganske lett for oss andre å se hvem som tilsynelatende har en bakomliggende agenda i sin oppførsel (selv om det noen ganger er godt tildekt).

    Det er interessant å se at tilbakemeldingene er så varierende fra person til person. Det tyder på at det er en umulig oppgave å tilfredstille alle (var det egentlig noe nytt?), så da bør din (Snickers) oppgave være å tilfredstille den som faktisk skal skal leve med anlegget. Slik jeg forstår det har prosjektet på det punktet innfridd ganske bra, og videre utvikling (Thesus?) kan bare gjøre det enda bedre. :)

    Din beskrivelse av hvordan anlegget gjør at du nå har fått en utvidet musikkhorisont er interessant. Det forteller mye.

    Støttes!
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    11.265
    Antall liker
    6.943
    Sted
    Holmestrand
    MW skrev:
    HåkonN skrev:
    FAB skrev:
    (Ikke for å være frekk, men det skal ikke så mye til å få det til å låte bedre,
    en med disse tidlig 80-talls pioneer høytalerne)

    Men det er fint du er fornøyd Karma, det er det viktigste.

    Skulle egentlig gi meg, men klarte ikke å la vær.
    Og det oppsummerer vel din misjon i denne tråden så godt at det nå kanskje er best å gi seg mens man er på topp (eller bunn - alt ettersom)?

    Karma: Du har min medfølelse. Det er sannelig ikke greit å åpne hjemmet sitt for medentusiaster, og så oppleve denne type diskusjon, påstander og syrlige kommentarer i ettertid. Du får trøste deg med at det heldigvis er ganske lett for oss andre å se hvem som tilsynelatende har en bakomliggende agenda i sin oppførsel (selv om det noen ganger er godt tildekt).

    Det er interessant å se at tilbakemeldingene er så varierende fra person til person. Det tyder på at det er en umulig oppgave å tilfredstille alle (var det egentlig noe nytt?), så da bør din (Snickers) oppgave være å tilfredstille den som faktisk skal skal leve med anlegget. Slik jeg forstår det har prosjektet på det punktet innfridd ganske bra, og videre utvikling (Thesus?) kan bare gjøre det enda bedre. :)

    Din beskrivelse av hvordan anlegget gjør at du nå har fått en utvidet musikkhorisont er interessant. Det forteller mye.

    Støttes!
    Tiltredes!
    Det har ofte lett for at enkelte glemmer å skille mellom sak og person, og at ting derfor utvikler seg i en negativ retning. Det trenger ikke være enkeltinnlegg, men mere summen av flere. Oppfordrer alle til å lese sine egne innlegg nøye før de legges inn. For min egen del forkaster jeg 2 av 3 egne innlegg nettopp fordi jeg ser at de kan oppfattes negative eller sårende for andre. Ofte blir da mitt eget poeng av mindre betydning, eller det kanskje skader mer enn bidrar. Da velger jeg å ikke legge inn. Ikke alltid det er tid/ork til å skrive det på nytt.
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    xerxes:

    Dette kan være ord til ettertanke for oss alle. Man kan lett bli så ivrig av sine egne slagkraftige poenger, at man glemmer hvordan det kan bli tatt i mot av den andre part. Det er flere måter å være ærlig og oppriktig på.
    Uansett er det vanligvis lett å gjennomskue hva som har en konstruktiv hensikt, og hva som ikke har det.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    xerxes skrev:
    Oppfordrer alle til å lese sine egne innlegg nøye før de legges inn. For min egen del forkaster jeg 2 av 3 egne innlegg nettopp fordi jeg ser at de kan oppfattes negative eller sårende for andre.
    Det er det jeg har lært av siden jeg begynte her også. Lese igjennom nøye gang, vurdere om den med fordel kan skrives om igjen og om det er noe som bør sløyfes. Men det er ikke alltid den snilleste varianten sitter igjen alikevel da ::). Noen ganger er det utrolig hvor forskjellig man kan uttrykke seg og innlegget ender opp fra en helt annen vinkel.


    Karma skrev:
    Uansett er det vanligvis lett å gjennomskue hva som har en konstruktiv hensikt, og hva som ikke har det.
    Jeg synes jeg også har sett mange, mange ganger at det legges mer i "hensikten" enn det debatatan har ment. Noen ganger leser man veldig farget av egne forventinger enten de er positive enn negative. Her er det noe å lære for mange også tror jeg. Meg inklusivt for bare å ha sagt det.
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Lyngen skrev:
    Karma skrev:
    Uansett er det vanligvis lett å gjennomskue hva som har en konstruktiv hensikt, og hva som ikke har det.
    Jeg synes jeg også har sett mange, mange ganger at det legges mer i "hensikten" enn det debatatan har ment. Noen ganger leser man veldig farget av egne forventinger enten de er positive enn negative. Her er det noe å lære for mange også tror jeg. Meg inklusivt for bare å ha sagt det.
    Joda, dette slår selvsagt litt begge veier.
    Likevel lærer man gradvis hverandre å kjenne, og dermed riktig tolkning av hverandre, etter lang tids deltagelse på dette forum.
    De fleste er svært hyggelige. Mange er også usedvanlig kunnskapsrike, og deler velvillig sin kunnskap med andre.
    Like fullt er det også noen som dessverre er direkte utspekulerte og ondskapsfulle.
    Selv foretok jeg en selvransakelse over min "stil" på dette forum for lang tid siden. Jeg fant ut at jeg ofte hadde meg selv å takke for at diskusjoner endte med krangel.
    Underveis har jeg blitt posititivt overrasket over å lære å kjenne positive sider fra en del personer jeg trodde var "mine fiender".
    Men jeg har dessverre også opplevd det totalt motsatte. Jeg gjentar uansett at mitt klare inntrykk er at det finnes ulike leire, som har definerte fiender og påfølgende heiagjenger. Man bør bare lære seg å ikke kaste bort tiden på slike elementer, og fokusere på kontakten med de som bidrar konstruktivt og som kanskje kan lære deg noe nyttig.
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Endre Askeland skrev:
    Det er ikke tillitsdannende for produktet Gaia å angripe personer som kommer med sin ærlige tilbakemelding om sine lytteinntrykk. Dette er bare dårlig reklame for Midgard, og det hjelper ikke på for andrehåndsverdien for Gaia. Dette er jo noe Karma er bekymret for.
    Har lest meg litt tilbake i tråden igjen. I beste mening, for å lære og forstå.
    Syntes denne kommentaren virkelig fortjente å bli dratt frem igjen. Ikke mest på grunn av innhold, men først og fremst på grunn av grunnlaget bak kommentaren. Det er sjelden at man kan finne et bedre erfaringsgrunnlag hos avsenderen, enn det man finner i dette tilfellet.. 8)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Karma skrev:
    Endre Askeland skrev:
    Det er ikke tillitsdannende for produktet Gaia å angripe personer som kommer med sin ærlige tilbakemelding om sine lytteinntrykk. Dette er bare dårlig reklame for Midgard, og det hjelper ikke på for andrehåndsverdien for Gaia. Dette er jo noe Karma er bekymret for.
    Har lest meg litt tilbake i tråden igjen. I beste mening, for å lære og forstå.
    Syntes denne kommentaren virkelig fortjente å bli dratt frem igjen. Ikke mest på grunn av innhold, men først og fremst på grunn av grunnlaget bak kommentaren. Det er sjelden at man kan finne et bedre erfaringsgrunnlag hos avsenderen, enn det man finner i dette tilfellet.. 8)
    Vel talt :)

    /jan
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Karma skrev:
    Endre Askeland skrev:
    Det er ikke tillitsdannende for produktet Gaia å angripe personer som kommer med sin ærlige tilbakemelding om sine lytteinntrykk. Dette er bare dårlig reklame for Midgard, og det hjelper ikke på for andrehåndsverdien for Gaia. Dette er jo noe Karma er bekymret for.
    Har lest meg litt tilbake i tråden igjen. I beste mening, for å lære og forstå.
    Syntes denne kommentaren virkelig fortjente å bli dratt frem igjen. Ikke mest på grunn av innhold, men først og fremst på grunn av grunnlaget bak kommentaren. Det er sjelden at man kan finne et bedre erfaringsgrunnlag hos avsenderen, enn det man finner i dette tilfellet.. 8)
    ;D


    Mvh. RS
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Imperial skrev:
    Virkelig?

    Tråden begynner med at Kharma mekker digg annlegg, men er uerfaren med high-end.
    Så er det det en gjeng med erfarne High-end oppsett som da Kharma får høre...
    Og alle sier at Kharma bør synes at disse annlegga er korrekte...

    Så kommer han hjem og hører på Gaia igjen, med disse ord i ørene...

    ... man sier, slik skal det låte...

    Og Kharma? Hva skal han tro?

    Jo, at Gaia, som er annerledes, ikke kreerer det de skal... hvem sier dette?

    Jo dere!

    Så hører han at sannelig, Gaia er annerledes... No shit?

    Men fremdeles er det uklart hva som er... best...

    Så går det år på denne tråden hvor alle forsvarer sin virkelighet...

    :mad:

    Jeg skjønner hvordan dette har utviklet seg...

    Og nå foreslår man at Kharma kjører land og strand rundt for å høre enda mer av radikalt annerledes systemer?

    ::) Og hva forventer man å få ut av det Roda?

    mvh
    Her bommer virkelig Imperial grovt!
    Karma skrives nemlig uten H.

    Bortsett fra det, treffer han faktisk ganske godt.. ;D

    Tror kanskje det kan være på sin plass å beskrive litt av min bakgrunn og utgangspunkt. Jeg har faktisk aldri vært spesielt opptatt av teknikken bak HI-FI. Min interesse har hele tiden dreid seg om musikk. Anlegget blir derfor kun et verktøy for å kunne nyte musikken best mulig. Det er da også grunnen til at jeg ikke har brukt tid til å sette meg inn i teknikk og teori. Dermed forstår man kanskje også bedre hvorfor innstillinger av DEQX ikke er "min greie"?
    Dette kan synes som et paradoks i forhold til min satsing på Gaia-prosjektet. Vel, sammen med min musikkinteresse, har jeg også vært interessert i å få være med å bidra til utvikling av nye ideer og produkter. Jeg er en liten spekulant som liker risiko og utfordringer. Vanligvis har dette vært knyttet opp mot muligheter til finansiell gevinst. I dette tilfellet ble det knyttet opp mot mitt behov for en lenge etterlengtet oppgradering av musikkanlegg.
    Jeg stilte på mange måter opp med blanke ark for dette prosjekt. Jeg hadde ingen gamle kjepphester å forsvare. Mange dedikerte audiofile har et sterkt behov for å forsvare egne tidligere investeringer og påstander om alt fra diverse tweaks til f.eks. dyre kabler.
    Jeg hadde derimot kun et ønske om å få formidlet musikk så virkelignært som mulig. Å lytte til musikk har jeg lang erfaring i, og jeg vet hva jeg liker når jeg hører det. Et anlegg skal være mest mulig tro mot musikerenes opprinnelige hensikt med sine utgivelser. Jeg sitter ikke å lytter analytisk etter små feil, men fokuserer på helheten og om den gir meg den totale opplevelse jeg søker.
    Jeg har også stor beundring til den kunnskap som mange har i dette miljøet. Spesielt gjelder det selvsagt SnikkersIs. Det var ikke tilfeldig at jeg valgte å la han designe og utvikle mitt anlegg. Samtidig opplever jeg at mange har en sterk forakt for kunnskap. "Guruer" har tydeligvis store problemer med å respektere hverandres synspunkter, og det finnes også mange "wannabe" guruer som prøver å fremstå som mer kunnskapsrike enn de egentlig er. I dette virvaret bygges det alianser, vennskap og fiendskap. At det hele skulle dreie seg om formidling av noe så edelt som musikk, skulle man ikke tro.

    Tråden har på mange måter utviklet seg til en slags reality serie om en viktig del av mitt liv. Ser i ettertid at jeg godt kunne telt til 10 før jeg postet visse innlegg. Her er mye følelser og også en del prestisje innvolvert.
    Når ting nå har roet seg igjen, ser jeg igjen mer konstruktivt på situasjonen . Dette anlegg har fortsatt et uforløst potensiale, og mye spennende kan og vil skje her.

    Dette på tross av at RoDa nå har bannlyst alt som har med Midgard å gjøre. Vel , om prisen for å våge å satse på "feil" ideer, prioriteringer og personer blir at jeg ikke blir inkludert i "det gode selskap blant østfoldgjengen", får det så være.. ;)
    Jeg har aldri søkt uvennskap, men jeg innser at en del personer aldri vil komme inn i min stue for å høre min musikk, på samme måte som de kommer til de fleste andre i dette området av landet. Forstå det den som kan..
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Her er det vel ikke så mye annet å gjøre enn å kondolere og å ønske deg lykke til med den videre utvikling av Gaia som jeg etter hvert har skjønt er langt fra ferdigutviklet....selv om produktet så langt koster pluss kr 600000,-...........
    Synes også det er merkelig at du går i strupen på personer som gir deg tilbakemelding om hvordan de opplever Gaia. Har fått inntrykk av at du nettopp har ønsket slike tilbakemeldinger for å kunne forbedre Gaia?


    Karma skrev:
    Endre Askeland skrev:
    Det er ikke tillitsdannende for produktet Gaia å angripe personer som kommer med sin ærlige tilbakemelding om sine lytteinntrykk. Dette er bare dårlig reklame for Midgard, og det hjelper ikke på for andrehåndsverdien for Gaia. Dette er jo noe Karma er bekymret for.
    Har lest meg litt tilbake i tråden igjen. I beste mening, for å lære og forstå.
    Syntes denne kommentaren virkelig fortjente å bli dratt frem igjen. Ikke mest på grunn av innhold, men først og fremst på grunn av grunnlaget bak kommentaren. Det er sjelden at man kan finne et bedre erfaringsgrunnlag hos avsenderen, enn det man finner i dette tilfellet.. 8)
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Endre Askeland skrev:
    Her er det vel ikke så mye annet å gjøre enn å kondolere og å ønske deg lykke til med den videre utvikling av Gaia som jeg etter hvert har skjønt er langt fra ferdigutviklet....selv om produktet så langt koster pluss kr 600000,-...........
    Synes også det er merkelig at du går i strupen på personer som gir deg tilbakemelding om hvordan de opplever Gaia. Har fått inntrykk av at du nettopp har ønsket slike tilbakemeldinger for å kunne forbedre Gaia?


    Karma skrev:
    Endre Askeland skrev:
    Det er ikke tillitsdannende for produktet Gaia å angripe personer som kommer med sin ærlige tilbakemelding om sine lytteinntrykk. Dette er bare dårlig reklame for Midgard, og det hjelper ikke på for andrehåndsverdien for Gaia. Dette er jo noe Karma er bekymret for.
    Har lest meg litt tilbake i tråden igjen. I beste mening, for å lære og forstå.
    Syntes denne kommentaren virkelig fortjente å bli dratt frem igjen. Ikke mest på grunn av innhold, men først og fremst på grunn av grunnlaget bak kommentaren. Det er sjelden at man kan finne et bedre erfaringsgrunnlag hos avsenderen, enn det man finner i dette tilfellet.. 8)
    Jeg vet ikke hvem av oss to som har mest behov for kondolanser..?
    Om du leser hva jeg faktisk skriver, vil du se at det jeg virkelig reagerte negativt på, var påstander om hvordan konstruktøren oppførte seg under besøket. Påstander om hemmeligholdelse, avvisning av målinger osv, som var direkte løgn. Jeg har gjentatte ganger understreket at jeg ikke har grunnlag for å avvise eller underkjenne de beskrevne lytteinntrykk.
    Men det er ikke så uventet at du er "selektiv" i dine utdrag fra denne tråd. Du har enda til gode å komme med et eneste positivt bidrag.

    Men det jeg mente å belyse, var altså dette med å sitte i glasshus.. ;)
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.578
    Antall liker
    3.108
    KARMA: kanskje så mye som 90% av det som er skrevet i denne tråden er STØY. Alt fra hemningsløse gratulasjoner til kondolanser. En masse medfølelse, sympati og antipati. Mye teknisk viss-vass prat for å forklare tingenes tilstand. Alt dette er støy, helt uvesentlige ting. Noen innlegg tilbake ramset du opp punkter for hvordan ditt drømmeanlegg skulle spille og da spurte Pedal et veldig matnyttig spørsmål: Hvordan spiller anlegget ditt i dag i forhold til målsetninga?

    Hvis du mener at ting kan gjøres for at du nærmer deg din målsetning med nåværende oppsett, så burde du fortsette. Hvis ikke, er det bare å bite i det sure eplet og begynne på ny frisk.

    -espen
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Morsom, det er du.....
    Ærlige tilbakemeldinger sårer deg dypt.......det er det lett å lese ut fra hvordan du besvarer disse innleggene.
    Jeg vil også tro at Midgard Audio har blitt skadelidende i tråden din......
    Hvem sin skyld er det.......?

    Karma skrev:
    Endre Askeland skrev:
    Her er det vel ikke så mye annet å gjøre enn å kondolere og å ønske deg lykke til med den videre utvikling av Gaia som jeg etter hvert har skjønt er langt fra ferdigutviklet....selv om produktet så langt koster pluss kr 600000,-...........
    Synes også det er merkelig at du går i strupen på personer som gir deg tilbakemelding om hvordan de opplever Gaia. Har fått inntrykk av at du nettopp har ønsket slike tilbakemeldinger for å kunne forbedre Gaia?


    Karma skrev:
    Endre Askeland skrev:
    Det er ikke tillitsdannende for produktet Gaia å angripe personer som kommer med sin ærlige tilbakemelding om sine lytteinntrykk. Dette er bare dårlig reklame for Midgard, og det hjelper ikke på for andrehåndsverdien for Gaia. Dette er jo noe Karma er bekymret for.
    Har lest meg litt tilbake i tråden igjen. I beste mening, for å lære og forstå.
    Syntes denne kommentaren virkelig fortjente å bli dratt frem igjen. Ikke mest på grunn av innhold, men først og fremst på grunn av grunnlaget bak kommentaren. Det er sjelden at man kan finne et bedre erfaringsgrunnlag hos avsenderen, enn det man finner i dette tilfellet.. 8)
    Jeg vet ikke hvem av oss to som har mest behov for kondolanser..?
    Om du leser hva jeg faktisk skriver, vil du se at det jeg virkelig reagerte negativt på, var påstander om hvordan konstruktøren oppførte seg under besøket. Påstander om hemmeligholdelse, avvisning av målinger osv, som var direkte løgn. Jeg har gjentatte ganger understreket at jeg ikke har grunnlag for å avvise eller underkjenne de beskrevne lytteinntrykk.
    Men det er ikke så uventet at du er "selektiv" i dine utdrag fra denne tråd. Du har enda til gode å komme med et eneste positivt bidrag.

    Men det jeg mente å belyse, var altså dette med å sitte i glasshus.. ;)
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.416
    Antall liker
    16.669
    Sted
    Østfold
    Karma har gjentatte ganger skrevet at anlegget har uforløst potensiale. Jeg antar dette er basert på momenter jeg har påpekt og ikke på at Karma savner noe i lydbildet, og definitivt ikke basert på innspill som "manglende utklingning" eller liknende.

    Forøvrig synes jeg du går over streken Endre. Som du vet har jeg hørt mange høyttalere "på gal side av 600k" (dine inkludert) så jeg har et visst grunnlag for sammenlikning og perspektiv. Jeg har stor forståelse for at Karma ikke tar alle innspill seriøst og om du ikke har som agenda å forsøke å latterliggjøre Karma tror jeg du ser det ganske tydelig selv også.
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Espen R skrev:
    KARMA: kanskje så mye som 90% av det som er skrevet i denne tråden er STØY. Alt fra hemningsløse gratulasjoner til kondolanser. En masse medfølelse, sympati og antipati. Mye teknisk viss-vass prat for å forklare tingenes tilstand. Alt dette er støy, helt uvesentlige ting. Noen innlegg tilbake ramset du opp punkter for hvordan ditt drømmeanlegg skulle spille og da spurte Pedal et veldig matnyttig spørsmål: Hvordan spiller anlegget ditt i dag i forhold til målsetninga?

    Hvis du mener at ting kan gjøres for at du nærmer deg din målsetning med nåværende oppsett, så burde du fortsette. Hvis ikke, er det bare å bite i det sure eplet og begynne på ny frisk.

    -espen
    Du har mye rett i dette Espen.
    Som jeg vel har vært inne på en del ganger, er jeg fornøyd med ytelsene så langt. Likevel vil mener jeg det er forbedringspotensiale. Det er da derfor jeg fortsetter.
    Som tidligere nevnt, kunne jeg tenkt meg å få satt opp ulike preset som kan demonstrere kapasiteten anlegget. Nemlig hvor grensene går, hva som er basert på ulike preferanser og hva som er mulig og hva som kanskje ikke er mulig å få til med dette anlegg. Det ville gitt et langt bedre grunnlag for at også andre enn meg selv skal kunne vurdere hva som bor i anlegget. Et justerbart anlegg av denne type, vil jo ofte bare demonstrere eierens egne preferanser, og ikke nødvendigvis hva anleggets egentlige evner er. Dette er da også grunnlaget for mye av kranglingen her. Jeg håper å få til en slik demonstrasjon av ulike preset i fremtiden.
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Endre Askeland skrev:
    Morsom, det er du.....
    Ærlige tilbakemeldinger sårer deg dypt.......det er det lett å lese ut fra hvordan du besvarer disse innleggene.
    Jeg vil også tro at Midgard Audio har blitt skadelidende i tråden din......
    Hvem sin skyld er det.......?
    At jeg er ærlig og innrømmer min skuffelse over at noen ikke liker lydgjengivelsen fra anlegget, er ikke det samme som at jeg angriper den ærlige anmelder. Du ser kanskje ikke den forskjellen? Eller er slik ærlighet fremmed for deg? Jeg stoler uansett på at de fleste som leser denne tråden, evner å forstå hva jeg skriver litt bedre enn det du klarer.
    For øvrig taler ditt innlegg for seg selv, og gir meg et godt bilde av hva slags person du er.
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    For det første har jeg overhodet ikke gått langt over noen strek.....
    For det andre, hvis min hensikt med mine innlegg i denne tråden hadde vært å latterliggjøre Karma......da hadde jeg ordlagt meg totalt annerledes enn det jeg har gjordt......
    Forøvrig er jeg enig med de forslagene som har anbefalt at man bør besøke andre som lider av samme avhengighet til musikk med dertil tilhørende anlegg. Å låne øret til andre oppsett er nyttig for alle innenfor denne hobbyen.

    Snickers-is skrev:
    Karma har gjentatte ganger skrevet at anlegget har uforløst potensiale. Jeg antar dette er basert på momenter jeg har påpekt og ikke på at Karma savner noe i lydbildet, og definitivt ikke basert på innspill som "manglende utklingning" eller liknende.

    Forøvrig synes jeg du går over streken Endre. Som du vet har jeg hørt mange høyttalere "på gal side av 600k" (dine inkludert) så jeg har et visst grunnlag for sammenlikning og perspektiv. Jeg har stor forståelse for at Karma ikke tar alle innspill seriøst og om du ikke har som agenda å forsøke å latterliggjøre Karma tror jeg du ser det ganske tydelig selv også.
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Hvordan du formulerer deg overrasker meg ikke.....
    Etter å ha lest innleggene dine der du går i strupen på de som har kommentert hvordan de oppfatter lyden fra Gaia, forteller det meg mye om deg som person......
    Først inviterer du personer på besøk for å høre på Gaia. Dette er personer som du VET kommer til å gi en tilbakemelding på sentralen om opplevelsen sin......
    Når dette ikke faller i god jord hos deg, da lyser du stakkaren i bånd...... og deretter forviser du disse personene til landflyktighet i forhold til å kunne tre inn i stuen din igjen.....
    For meg virker det ganske klart at du har lagt enkelte personer for nærmest hat.....
    Det virker på meg som om denne hobbyen setter dype spor i ditt indre....


    Karma skrev:
    Endre Askeland skrev:
    Morsom, det er du.....
    Ærlige tilbakemeldinger sårer deg dypt.......det er det lett å lese ut fra hvordan du besvarer disse innleggene.
    Jeg vil også tro at Midgard Audio har blitt skadelidende i tråden din......
    Hvem sin skyld er det.......?
    At jeg er ærlig og innrømmer min skuffelse over at noen ikke liker lydgjengivelsen fra anlegget, er ikke det samme som at jeg angriper den ærlige anmelder. Du ser kanskje ikke den forskjellen? Eller er slik ærlighet fremmed for deg? Jeg stoler uansett på at de fleste som leser denne tråden, evner å forstå hva jeg skriver litt bedre enn det du klarer.
    For øvrig taler ditt innlegg for seg selv, og gir meg et godt bilde av hva slags person du er.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Endre Askeland skrev:
    Hvordan du formulerer deg overrasker meg ikke.....
    Etter å ha lest innleggene dine der du går i strupen på de som har kommentert hvordan de oppfatter lyden fra Gaia, forteller det meg mye om deg som person......
    Først inviterer du personer på besøk for å høre på Gaia. Dette er personer som du VET kommer til å gi en tilbakemelding på sentralen om opplevelsen sin......
    Når dette ikke faller i god jord hos deg, da lyser du stakkaren i bånd...... og deretter forviser du disse personene til landflyktighet i forhold til å kunne tre inn i stuen din igjen.....
    For meg virker det ganske klart at du har lagt enkelte personer for nærmest hat.....
    Det virker på meg som om denne hobbyen setter dype spor i ditt indre....
    Kjør på, ikke ta medisinen din.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Denne tråden sklir ut i personangrep fra flere medlemmer og er ikke spesielt givende å følge lenger. Håper dere blir ferdig med kjekklingen slik at tråden kan komme på sporet igjen :(
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.416
    Antall liker
    16.669
    Sted
    Østfold
    Endre Askeland skrev:
    Hvordan du formulerer deg overrasker meg ikke.....
    Etter å ha lest innleggene dine der du går i strupen på de som har kommentert hvordan de oppfatter lyden fra Gaia, forteller det meg mye om deg som person......
    Først inviterer du personer på besøk for å høre på Gaia. Dette er personer som du VET kommer til å gi en tilbakemelding på sentralen om opplevelsen sin......
    Når dette ikke faller i god jord hos deg, da lyser du stakkaren i bånd...... og deretter forviser du disse personene til landflyktighet i forhold til å kunne tre inn i stuen din igjen.....
    For meg virker det ganske klart at du har lagt enkelte personer for nærmest hat.....
    Det virker på meg som om denne hobbyen setter dype spor i ditt indre....


    Karma skrev:
    Endre Askeland skrev:
    Morsom, det er du.....
    Ærlige tilbakemeldinger sårer deg dypt.......det er det lett å lese ut fra hvordan du besvarer disse innleggene.
    Jeg vil også tro at Midgard Audio har blitt skadelidende i tråden din......
    Hvem sin skyld er det.......?
    At jeg er ærlig og innrømmer min skuffelse over at noen ikke liker lydgjengivelsen fra anlegget, er ikke det samme som at jeg angriper den ærlige anmelder. Du ser kanskje ikke den forskjellen? Eller er slik ærlighet fremmed for deg? Jeg stoler uansett på at de fleste som leser denne tråden, evner å forstå hva jeg skriver litt bedre enn det du klarer.
    For øvrig taler ditt innlegg for seg selv, og gir meg et godt bilde av hva slags person du er.
    Du synes kanskje ikke du trår over streken nå heller? Dette er insuinasjoner jeg ikke synes hører hjemme, spesielt ikke mot en person du vel ikke har møtt (?) og rundt en sak du muligens ikke har det totale bildet av.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.996
    Antall liker
    29.868
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hvor vanskelig kan dette være?
    Vis meg et anlegg på HFS som ikke har uforløst potensiale, være det seg kabler, samplingsfrekvens, rør/transistor eller annet...
    Jeg kjenner ikke Gaia eller, for den saks skyld, Karma, men jeg synes at det er modig å gå ut og si at det gjenstår arbeid.
    De fleste her inne nøyer seg med å skrive at de endelig er i mål. Iallfall et kvarters tid eller så. Deretter begynner "Audiophilia Nerviosa" å rive og slite igjen.
    mvh
     

    ronnytt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2004
    Innlegg
    479
    Antall liker
    0
    Synd å si det Karma, men jeg tror ikke du kommer noen vei med å diskutere med disse særingene. Var jeg deg ville jeg gi f... i å svare på spørsmål eller kommentarer fra dem. De har lagt for mye prestisje i å være negative fra første stund og vil ALDRI kunne innrømme at det låter fantastisk om det så hadde blitt "verdens beste" anlegg etter nye justeringer. Dersom en leser seg tilbake her på forumet, og da særlig tråder som omhandler eller nevner ICE-power forsterkerne - vil en se at flere profiler her på forumet har gått så langt i både ukvalifisert synsing, direkte fjas og skjult personforfølgelse og det som værre er - at de aldri noen gang vil kunne snu eller innrømme noe som helst. Før det ville de heller reist til Mogadishu i Somalia med store gullringer på hver finger, dollarsedler stikkende opp av skjortelomma og amerikansk flagg på brystet ;D. Alle normalt oppegående mennesker som er noe tilnærmet objektive, vil kunne finne en råd tråd / agenda hos opptil flere personer her på forumet (også selv om mange innlegg er godt pakket inn fra enkelte, skinner det tydelig igjennom når en kjenner flere av innleggene fra før). Anbefaler derfor at du har tiltro til at de fleste av oss klarer å avsløre dette og at du heller konsentrerer deg om å nyte anlegget og de justeringer av det dere måtte foreta i fremtiden. Ettersom jeg verken kjenner deg eller lyden av anlegget ditt, har jeg ingen mulighet til å uttale meg om hvordan det låter. Men potensialet i anlegget virker stort etter hva jeg kan forstå - og jeg er virkelig imponert over det mot og nybrottsarbeid som gjøres. Stå på og utforsk mulighetene!
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    11.265
    Antall liker
    6.943
    Sted
    Holmestrand
    Endre Askeland skrev:
    Hvordan du formulerer deg overrasker meg ikke.....
    Etter å ha lest innleggene dine der du går i strupen på de som har kommentert hvordan de oppfatter lyden fra Gaia, forteller det meg mye om deg som person......
    Først inviterer du personer på besøk for å høre på Gaia. Dette er personer som du VET kommer til å gi en tilbakemelding på sentralen om opplevelsen sin......
    Når dette ikke faller i god jord hos deg, da lyser du stakkaren i bånd...... og deretter forviser du disse personene til landflyktighet i forhold til å kunne tre inn i stuen din igjen.....
    For meg virker det ganske klart at du har lagt enkelte personer for nærmest hat.....
    Det virker på meg som om denne hobbyen setter dype spor i ditt indre....


    Karma skrev:
    Endre Askeland skrev:
    Morsom, det er du.....
    Ærlige tilbakemeldinger sårer deg dypt.......det er det lett å lese ut fra hvordan du besvarer disse innleggene.
    Jeg vil også tro at Midgard Audio har blitt skadelidende i tråden din......
    Hvem sin skyld er det.......?
    At jeg er ærlig og innrømmer min skuffelse over at noen ikke liker lydgjengivelsen fra anlegget, er ikke det samme som at jeg angriper den ærlige anmelder. Du ser kanskje ikke den forskjellen? Eller er slik ærlighet fremmed for deg? Jeg stoler uansett på at de fleste som leser denne tråden, evner å forstå hva jeg skriver litt bedre enn det du klarer.
    For øvrig taler ditt innlegg for seg selv, og gir meg et godt bilde av hva slags person du er.
    Tror det er på tide å følge mitt råd i en annen tråd: Les nøye gjennom innlegget - og så dropper du å poste det. Det vil spare de involverte for mye frustrasjon. Den type retorikk vi har sett en hel del av i denne tråden er ikke hyggelig, og forsurer stemningen på en arena som skal være til felles nytte og ikke minst glede.

    PS! Dette rådet gjelder ikke bare Espen!
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    ;D ;D ;D
    Blodtrykket mitt er lavt, jeg puster roligt og kontrollert gjennom nesen og jeg sitter her og smiler for meg selv ute på jobb i nordsjøen.
    Men kanskje det er andre som burde kontrollere blodtrykket sitt ;D ;D ;D ;) ;) ;) ??? ???

    cybervision_ skrev:
    Endre: Det er bare hifi, take a breath. 8)
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.180
    Antall liker
    849
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    cybervision_ skrev:
    Endre: Det er bare hifi, take a breath. 8)
    Jeg synes ikke disse utsagnene er så ille, påstander om personforfølgelse er vel mer eller mindre et resultat av høy temp og mye følelser for eget prosjekt.

    God sommer da dere, husk å komme dere litt ut iblant ;)
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Endre Askeland skrev:
    Hvordan du formulerer deg overrasker meg ikke.....
    Etter å ha lest innleggene dine der du går i strupen på de som har kommentert hvordan de oppfatter lyden fra Gaia, forteller det meg mye om deg som person......
    Først inviterer du personer på besøk for å høre på Gaia. Dette er personer som du VET kommer til å gi en tilbakemelding på sentralen om opplevelsen sin......
    Når dette ikke faller i god jord hos deg, da lyser du stakkaren i bånd...... og deretter forviser du disse personene til landflyktighet i forhold til å kunne tre inn i stuen din igjen.....
    For meg virker det ganske klart at du har lagt enkelte personer for nærmest hat.....
    Det virker på meg som om denne hobbyen setter dype spor i ditt indre....
    Dette var et trist innlegg Endre. Ikke for min del, men for deg selv.
    Ditt forsøk på å snu det hele på hodet, for at jeg skal komme så dårlig ut som mulig, blir nesten tragikomisk. Du går heller ikke av veien for direkte løgn.

    Om noen skulle være i tvil, oppfordrer jeg på det sterkeste til å lese mine innlegg grundig en gang til.
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Morsomt å lese at du mener og tror at jeg holder på med å forfølge deg for å sette deg i ett dårlig lys.......
    Hvis du mener at du har kommet dårligt ut i denne tråden så skyldes det ingen andre enn deg selv.......
    Hva hadde skjedd hvis du sluttet med å gå i strupen på folk som har vært hjemme hos deg og lyttet til Gaia, og samtidig så var de så "dum" å legge ut sine inntrykk på sentralen ???

    Karma skrev:
    Endre Askeland skrev:
    Hvordan du formulerer deg overrasker meg ikke.....
    Etter å ha lest innleggene dine der du går i strupen på de som har kommentert hvordan de oppfatter lyden fra Gaia, forteller det meg mye om deg som person......
    Først inviterer du personer på besøk for å høre på Gaia. Dette er personer som du VET kommer til å gi en tilbakemelding på sentralen om opplevelsen sin......
    Når dette ikke faller i god jord hos deg, da lyser du stakkaren i bånd...... og deretter forviser du disse personene til landflyktighet i forhold til å kunne tre inn i stuen din igjen.....
    For meg virker det ganske klart at du har lagt enkelte personer for nærmest hat.....
    Det virker på meg som om denne hobbyen setter dype spor i ditt indre....
    Dette var et trist innlegg Endre. Ikke for min del, men for deg selv.
    Ditt forsøk på å snu det hele på hodet, for at jeg skal komme så dårlig ut som mulig, blir nesten tragikomisk. Du går heller ikke av veien for direkte løgn.

    Om noen skulle være i tvil, oppfordrer jeg på det sterkeste til å lese mine innlegg grundig en gang til.
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Endre Askeland skrev:
    Morsomt å lese at ....
    Det er da enda bra at du har humoristisk sans Endre! :D

    Ellers kan det jo selvsagt tenkes at jeg har tatt feil av deg. Kanskje er dine hensikter i denne tråd edle og positive? Kanskje vil du bare hjelpe meg til å bli et bedre menneske?
    Tror jeg skal prøve å lese dine innlegg med nye briller. Ser ikke bort fra at din egentlige hensikt er å få et prosjekt, som du synes fortjener fremgang og hell, på riktig spor igjen?
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.180
    Antall liker
    849
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Karma skrev:
    Ser ikke bort fra at din egentlige hensikt er å få et prosjekt, som du synes fortjener fremgang og hell, på riktig spor igjen?
    @Karma: Jeg er i høyeste grad enig med deg, denne tråden bør komme på rett spor igjen. Men det må være rom for meningsytringer fra flere hold uten at noen skal føle seg 'tråkket på' eller 'forfulgt'. Det blir jo bare latterlig, og beklageligvis er det den veien tråden har tatt de siste 20 sidene eller så...

    Personkarakteristikker kan dere vel ta på PM så blir sentralen litt hyggeligere også? ???


    Folkens; prøv å være litt konstruktive - det er det Karma trenger! Vi er jo her for å bidra med noe positivt, eller hur ;)
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Ludo

    Din oppfordring er på sin plass og fornuftig.
    Må likevel presisere at mitt inntrykk av den negative holdning som en del har hatt, og fremdeles har til dette prosjekt, ikke kun skyldes min egen paranoia. Ytringer som er preget av slike holdninger i utgangspunktet, blir sjelden særlig konstruktive..
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Bra at vi kan være enig om noe.... :D ;)

    Det er da enda bra at du har humoristisk sans Endre! :D
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Her ser det i det minste ut som det for en gangs skyld går rette veien. Bli venner, folkens. Ingen er tjent med denne verbale sleggekastingen som har utspilt seg over de siste sidene i denne tråden. Folk har ulik oppfatning om Gaia, og mye av den bunner i preferanser. Å søke enighet om smak er en en kamp mot vindmøller. Smaken ER som baken: Delt. Om alle hadde samme preferanser, så hadde den perfekte høyttaler vært funnet opp for lenge siden og alt man ville diskutere var fargen. Kos dere med forskjellene folkens, det er dem som gjør denne hobbyen så spennende.
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Da har jeg endelig fått på plass en DEQX som fungerer! Den defekte DEQX ble for noen uker siden sendt til reparasjon. Søndag ettermiddag kom SnikkersIs på besøk og satte opp en DEQX som jeg låner frem til den andre er fikset.
    Kom hjem fra nordsjøen torsdag kveld. Det var slettes ikke noe hyggelig å sitte og se på Gaia uten lyd.. :'(
    Nå kan jeg i hvert fall ikke skylde på en defekt DEQX lenger, om noen har noe å klage på.. ;)

    Samtidig vil jeg atter en gang få presisere at jeg aldri har ment å gå i strupen på de som gir tilbakemelding etter besøk hos meg. Det jeg dog reagerte på etter siste besøk, var det bilde som ble tegnet av konstruktøren, samt påstander om hemmeligholdelse og nekting av målinger. Rent generelt tror jeg at slike sterke antipatier mot anleggets konstruktør, er lite gunstig om man skal møte anlegget med et åpent sinn.
    Mbare er en person jeg har hatt stor respekt for på dette forum. Jeg har også opparbeidet meg en positiv fascinasjon for RoDas evner til å beskrive lyd. Dermed blir jeg kanskje spesielt skuffet over den dom de to herrer felte over Gaia. Det betyr dog ikke det samme som at jeg underkjenner beskrivelsene eller går i strupen.
    Jeg er ikke enig i den beskrivelse som Mbare ga anlegget. Det er da legitimt? Samtidig synes jeg det er litt underlig fordi vi delte mye av inntrykkene fra Solhaug sitt anlegg. Når da Gaia beskrives som et anlegg som ikke evner å gjengi instrumenter samt et uryddig lydbilde, virker det for meg som en uvanlig sterk dom. Jeg kjenner ikke igjen mitt anlegg i det hele tatt ut fra en slik beskrivelse. Noe av dette skyldes kanskje graden av spredningskontroll i anlegget?
    Jeg synes uansett at tilbakemeldingene fra RoDa og Mbare er svært interessante. De har blant annet trigget meg til å prøve å få til et preset som mest mulig tilfredsstiller deres preferanser. Ikke for at jeg selv skal forandre smak, men for å prøve å demonstrere hvor grenser går for kapasiteter i anlegget.
    Mitt intrykk fra reportasjene fra rundturen i fylket som de to herrer har foretatt, er at Gaia faller totalt gjennom sammenlignet med alt annet, uavhengig av pris. Det har jeg vanskelig med å fatte.
    Når jeg skriver:
    "Jeg har aldri søkt uvennskap, men jeg innser at en del personer aldri vil komme inn i min stue for å høre min musikk, på samme måte som de kommer til de fleste andre i dette området av landet. Forstå det den som kan.. "
    Så sikter jeg til den stemning som har preget en del personer under besøk her. Hos andre kommer man som venner og med et godt humør. Hos meg føler jeg at man ikke klarer å skjule sin antipati mot konstruktøren, og at det indirekte går ut over meg.
    Jeg har uansett ALDRI nektet noen å komme hjem til meg for å høre på anlegget!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn