Gaia

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Det som er det viktige for Hr Askeland er at Pedal er en respektert person her på sentralen og ellers i hifi Norge, og jeg betviler ikke hans kunnskaper om lyd, heller tvertimot. Derfor tror jeg han er bedre enn du og mange andre til å vurdere lydkvaliteten fra Gaia, og hans vurdering vil bli tatt seriøst av de fleste. Dette er tydligvis vanskelig å forstå for deg.

nb skrev:
    pedal skrev:
    Finn en feil i den setningen. Hvorfor er det forresten så viktig hva en eller annen bestemt person synest om ett eller annet anlegg??
    Nå har faktisk Karma og jeg forlengst invitert hverandre hjem til en lyttesession. Vi må bare finne en passende dato innimellom hans turer i Nordsjøen og mine turer til bleiebøtta. På befaling fra deg NB skal vi ikke skrive noe om hva vi hører hos hverandre.
    Så, så rolig nå. Jeg synest det er godt gjort å klare å lese det som jeg befaler noe som helst.

Skrive om det må dere selvsagt gjerne gjøre - for all del. Jeg har sansen for dine skriverier, så det blir sikkert hyggelig lesing. Jeg skjønnar bare ikke hvorfor det var så viktig for Hr. Askeland at akkurat du (eller noen andre for den saks skyld) skulle stille opp som overdommer for disse sprikende oppfatningene - det var første del av poenget mitt. Jeg stusset også på oppfordringen om at Hr. Pedal skal si sin egen objektive oppfatning. En oppfatning av "lyd" er ikke objektiv - noe denne tråden burde være et stjerneksempel på, det var andre halvparten av poenget mitt. Klar genug?

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    895
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Karma skrev:
    pedal skrev:
    Roffe har opptrådt seriøst og kompetent i alle de trådene som jeg har lest her inne. Rapporten virker velskrevet og detaljert. Dessuten er han kjent med systemet fra tidligere sesssions. Han har vel selv også samme (?) forsterkeri (mulig jeg tar feil). Alt i alt en like troverdig lytterapport som andre har postet tidligere. Preferanser er forskjellige og anlegget har også gjennomgått forbedringer (reparasjon av DEQX i det minste) siden sist. Gratulerer med lyden Karma! Nå frister det enda mer med lyttebesøk, he-he.
    Dine saklige og forsonende innlegg i denne tråden blir satt pris på! Jeg får besøk av sommergjester fra i morgen. Vet ikke hvor lenge de kommer til å være her, men vil ønske deg velkommen så snart jeg har huset litt mer for meg selv igjen. Roffe måtte komme på sparket i går kveld av samme grunn. ;)

orso skrev:
    Lyngen skrev:
    Etter mitt skjønn skal et så dyrt anlegg være feilfritt, særlig med tanke på at det er tilpasset rommet. Det hadde iallefall vært mitt krav om man skulle brukt så mye penger på HiFi.
    Feilfritt? Du verden. Så langt har vi ikke kommet enda kan jeg fortelle deg. Og spesielt i et ubehandlet rom med vanskelig dimensjoner (L-formet), vil det alltid være mangler sammenlignet med et dedikert million lytterom.

Nå er det vel litt vel mye halleluja, amen og goddag samtidig her vel, er jo nummeret før en stor 'forsonende' gruppeklem her!

Vi snakker et anlegg til godt over 600k ihvertfall om jeg har forstått konstruktør og eier korrekt. Klart det skal takle å spille korrekt i en L-formet stue...

Resten virker å være forskjeller i preferanser og ulike ståstedet med tanke på lydideal - er'e no vits i å krangle om det da? Folk må vel få lov å mene både her og hint om lyden i et stereoanlegg, man hører da tross alt med egne ører...!

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.377
    Torget vurderinger
    1
    nb skrev:
    Endre Askeland skrev:
    god objektiv beskrivelse av det han opplever med Gaia.
    Finn en feil i den setningen. Hvorfor er det forresten så viktig hva en eller annen bestemt person synest om ett eller annet anlegg??
    Endre sa ikke at det var "viktig", han sa det var "interessant". Folk over det ganske land er jo blitt nysgjerrig på hvordan Gaia egentlig låter. Dette må vel være en av de mest populære trådene å følge med på her på Sentralen? Det blir litt sånn som med populære TV-serier, alle lurer på hva som skjer i neste episode. Karma har valgt å la dette utviklingsprosjektet gå for "åpen scene", så da blir det slik.

Når det er sagt, så akter ikke jeg å være noe hi-fi politi, he-he, men jeg setter pris på en lytteaften med likesinnede. Med jobb, kone og småunger så blir dessverre tiden knapp til besøk. Det var enklere da man var ungkar og spillemann. Da kunne man i tillegg ta seg en pils og slenge seg på sofaen natta over. Ja-ja.

Ellers er det veldig artig å følge med på alle besøkstrådene her på Sentralen. Jeg husker en avstemming blant leserne av det danske High Fidelity en gang på 80-tallet. Da var "hjemme hos" det suverent mest populære stoffet. Heldigvis er det ikke så mye prestisje på spill i alle anleggstrådene.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Ludo skrev:
    Vi snakker et anlegg til godt over 600k ihvertfall om jeg har forstått konstruktør og eier korrekt. Klart det skal takle å spille korrekt i en L-formet stue...
    Jeg vet ikke hva du legger i korrekt. Det spiller jo i mine ører allerede meget bra, men det betyr jo ikke at det ikke kan bli bedre med mer optimale forhold. Det er ikke nødvendigvis noen paralell mellom stigende prislapp på et anlegg og uavhengighet i forhold til rommet. Rommet vil alltid være en sterk bidragsyter, både postivt og negativt.

Styrken i Gaia ligger jo nettopp i at det takler de vanskelig forholdene så bra. Det er ikke mange anlegg man kunne satt opp på samme måte enten i samme prisklasse eller høyere som ville gitt så bra resultat på mange områder. Vel og merke hvis man ikke liker masse uheldige rombidrag.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Jeg får en følelse av at enkelte vurderer min stue som en slagmark. Kommende lyttebesøk skal m.a.o. endelig slå fast hvem som har rett og hvem som har feil..

Jeg får en del kjeft av min kone for dette her. Hun har jo helt rett i at det er jeg selv som har rotet meg opp i denne reality serien. ;)

(Er det rart man blir litt sliten..?)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.799
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Forslag til kur: Hele Wagners Ring i en sitting. Det er ikke lov med pause i Das Rheingold, men i de tre andre kan man late vannet og fylle opp glasset mellom aktene.
    Om du så er sliten etter 14 1/2 time (pauser ikke inkludert) er det lov! ;D

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    Karma skrev:
    Jeg får en følelse av at enkelte vurderer min stue som en slagmark. Kommende lyttebesøk skal m.a.o. endelig slå fast hvem som har rett og hvem som har feil..

Jeg får en del kjeft av min kone for dette her. Hun har jo helt rett i at det er jeg selv som har rotet meg opp i denne reality serien. ;)

(Er det rart man blir litt sliten..?)
    Med all respekt;

Ved å såpass aktivt bidra til å holde liv i denne tråden forstår jeg godt at du blir sliten.

I praksis må det da være slik at tilbakemeldinger fra andre med felles interesse, er et bidrag for at man kan få litt perspektiv på tingenes tilstand. Spesielt vedifullt kan dette være når man har lagt ned masse til og/eller penger i utstyr. Deretter lytter man, og tar stillig til om man skal være enig eller uenig i tilbakemeldingene.
    Alt deretter vil jeg anse som "selvpåført støy".

For din lydmessige fortjeneste, har du mer å hente på hive pc'n pokkerivold å heller sette deg ned foran anlegget og lytte.

Personlig har det hendt at jeg har stolt mer på mine preferanser enn på de tilbakemeldingene jeg har fått, men som oftest har det endt med at jeg etter litt tid hører at tilbakemeldingen stemmer.

Jeg har ingen grunnlag for å hevde om du skal vektlegge tilbakemeldingene vi har lest, eller om du skal være fornøyd med lyden slik den er. Det kan kun dine ører og preferanser svare deg på.

Dersom ørene forteller deg at det er "noe" som skulle vært , og burde være bedre, starter den vanskelige biten. Å definere hva man vil forbedre, og deretter hvordan.

Du har konstruktøren ved din side. Så du må da velge om du vil stole på at han er i stand til å oppfylle dine forventninger, eller om du vil gå egne veier for å komme dit du vil....

Lykke til videre med Gaia!

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Erland skrev:
    Med all respekt;

Ved å såpass aktivt bidra til å holde liv i denne tråden forstår jeg godt at du blir sliten.
    Med all respekt igjen:

Tråden har i perioder hatt en evne til eget liv, selv uten min spesielt aktive deltagelse..F.eks. for relativt kort tid siden, skjedde det svært mye her, samtidig som jeg selv ikke hadde tid til aktiv deltagelse.
    Jeg føler heller ikke at jeg alene kan lastes for at Gaia skaper sterkere følelser og større polarisering enn andre anlegg.
    Men, som tidligere understreket, har jeg hatt en interesse av at Gaia skulle vurderes og verdsettes som et kommersielt prosjekt. Dette da av hensyn til fremtidig verdi av min investering.

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.377
    Torget vurderinger
    1
    Karma skrev:
    Da har jeg endelig fått på plass en DEQX som fungerer! Den defekte DEQX ble for noen uker siden sendt til reparasjon. Søndag ettermiddag kom SnikkersIs på besøk og satte opp en DEQX som jeg låner frem til den andre er fikset.
    Hvilken DEQX modell er det du har på lån nå? (Er den oppgradert til nyeste standard?)

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    pedal skrev:
    Karma skrev:
    Da har jeg endelig fått på plass en DEQX som fungerer! Den defekte DEQX ble for noen uker siden sendt til reparasjon. Søndag ettermiddag kom SnikkersIs på besøk og satte opp en DEQX som jeg låner frem til den andre er fikset.
    Hvilken DEQX modell er det du har på lån nå? (Er den oppgradert til nyeste standard?)
    Den skal være lik min egen.
    Oppgradering på denne fronten får vente til Theseus er klar.. ;)

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.377
    Torget vurderinger
    1
    OK! Jeg var innom DEQX hjemmesiden i morges og den nyeste versjonen har etter sigende gjort et kraftig byks oppover i lydkvalitet. I så fall hadde også du hatt utsikt til et skikkelig lydløft herfor.

Thesus: Har jeg skjønt dette riktig, at det blir en DEQX-lignende greie à la Midgard (med multikanals DAC og digital preamp-funksjon), med integrert PC-funksjonalitet som kjører lydkorreksjonsfil fra Audiolense XO programvare? :eek:

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Må overlate beskrivelser om Theseus til rette vedkommende når han finner tiden moden, men den vil uansett vil få komponentkvalitet fra øverste hylle, inkl. dac.
    I mitt oppsett vil den erstatte både DEQX og Squeezebox. Den vil, etter sigende, gi langt bedre og større justeringsmuligheter. Ikke minst i forhold til hybrid/dipol konfigurasjonen. Totalt sett vil Theseus bli mer egnet i forhold til denne høyttalerkonstruksjonens størrelse og kompleksitet.
    Personlig ser jeg frem til en forventet bedre brukervennlighet også.. ;)

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.377
    Torget vurderinger
    1
    Karma skrev:
    Personlig ser jeg frem til en forventet bedre brukervennlighet også.. ;)
    Med Audiolense er det i hvertfall super enkelt å lage EQ og endringer i alskens parametere. Tar en dag å lære, og ehh, et liv å mestre, he-he.

N

nb

Gjest
    pedal skrev:
    Med Audiolense er det i hvertfall super enkelt å lage EQ og endringer i alskens parametere. Tar en dag å lære, og ehh, et liv å mestre, he-he.
    Som et lite innspill fra sidelinjen så har jeg ikke helt skjønt hvorfor det ikke brukes PC i dette systemet - tilgangen på oommpf regnemessig er da uovertruffen, samt at fleksibliteten er noe større skulle jeg tro, særlig med tanke på fremtidige oppgraderinger. Mulig det har vært besvart i tråden allerede, men jeg har i så tilfelle ikke fått det med meg. Hardwaren blir da også meget rimelig.

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.377
    Torget vurderinger
    1
    nb skrev:
    pedal skrev:
    Som et lite innspill fra sidelinjen så har jeg ikke helt skjønt hvorfor det ikke brukes PC i dette systemet - tilgangen på oommpf regnemessig er da uovertruffen, samt at fleksibliteten er noe større skulle jeg tro, særlig med tanke på fremtidige oppgraderinger. Mulig det har vært besvart i tråden allerede, men jeg har i så tilfelle ikke fått det med meg. Hardwaren blir da også meget rimelig.
    Jeg har tenkt samme tanken. Faren er også at utviklingen over tid (år) løper i fra en slik integrert boksløsning. Men nå skal vi ikke være fordomsfulle før vi har fått se produktet, da! Kan jo tenkes at Midgard har noen ess i ermet. Dessuten blir som regel den første prøveserien laget og avskrevet som utviklingskost, og solgt/utplassert hos signalkunder for en rimeligere penge. Sikkert en fornuftig deal for Karma, dette her.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Men istedenfor å lure på hva som er riktig og bra.
    Hva med å kjøpe en god hodetelefon som for eksempel AKG K701 og elektronikk av god kvalitet fra f. eks Stello eller Grace? Et sånt lite egoistiskanlegg er uansett veldig kjekt å ha.

Alternativt kan du jo spørre rundt på nett om du kan få audiens til å lytte til Kef Ref. 207.2, de gjør ikke noe feil og tonalt er veldig like AKG K701.

Mine 5 cent for å få denne tråden fremover på en konstruktiv måte.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    ch skrev:
    Et spørsmål; er (eller vil det bli) mulig å høre Gaia noe annet sted enn hjemme hos Karma, eller vil dette systemet bli et unikt tilfelle?

mvh
    Opprinnelig var det planen å produsere to sett samtidig. P.gr.a. store problemer med underleverandører osv. ble ikke dette noe av. Senere kom det store omveltninger i selve selskapsstrukturen ( AS gikk konkurs). Dermed har det ikke vært nok ressurser til å lage flere oppsett. Gaia vil uansett alltid kun være basert på bestilling. Vi får se hva som skjer når Midgard er bedre etablert med et utvalg høyttalere, og slik blir bedre kjent som høyttalerprodusent. Det vil også bli avgjørende hva man får til med optimalisering via den kommende prosessor Theseus. Eventuelle kunder må også få demonstrert hvordan et oppsett som dette faktisk kan tunes til de preferanser en kunde måtte ha, og altså da ikke en blåkopi av den preferanse som tilfeldigvis blir demonstrert hos meg.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Anonym skrev:
    Men istedenfor å lure på hva som er riktig og bra.
    Hva med å kjøpe en god hodetelefon som for eksempel AKG K701 og elektronikk av god kvalitet fra f. eks Stello eller Grace? Et sånt lite egoistiskanlegg er uansett veldig kjekt å ha.

Alternativt kan du jo spørre rundt på nett om du kan få audiens til å lytte til Kef Ref. 207.2, de gjør ikke noe feil og tonalt er veldig like AKG K701.

Mine 5 cent for å få denne tråden fremover på en konstruktiv måte.
    Jeg vet faktisk ganske godt hva jeg selv liker, og dermed hva som er "riktig og bra" for min egen del. Mitt problem har vært at jeg henger meg opp i hva noen få har ment, og som jeg da ikke i det hele tatt har klart å kjenne igjen. Dette har i perioder fått preget tråden i for stor grad, sammen med en del negative forhold rundt hvordan enkelte i utgangspunktet forholder seg til Gaia og da spesielt til produsenten.

Hodetelefon? Og jeg som har så sosiale ambisjoner med mitt anlegg at jeg ikke en gang vil satse på nærfelt.. ;D

Uansett er jeg ikke så bekymret for fremgangen til "denne tråden". Da er jeg nok mer opptatt av hvordan dette anlegg gir meg de musikalske opplevelser jeg søker.. ;)

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Går det bra med musikk nytelsen Karma?

Når kommer denne hjemme reportasjen i Fidelity? I november?

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    orso skrev:
    Går det bra med musikk nytelsen Karma?
    Jeg nyter musikk, selv fra et anlegg som er bannlyst av inkvisisjonen og dømt som uegnet til å gjengi instrumenter.
    Trøsten er at jeg kan konstatere at inkvisitørene er ganske så alene i sin fordømming. I det minste utenfor Østfold. Dess lenger utenfor nærmiljøet besøkende kommer fra, dess mer lovprises kvaliteten. Men også i dette tilfellet: Ingen regel uten unntak. Da blir de selvsagt beskyldt for å være venner med konstruktøren..Dermed risikerer de å ikke bli tatt seriøst, holdt utenfor det gode selskap og rett og slett få hele Østfoldsmafiaen på nakken! ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Karma skrev:
    Dermed risikerer de å ikke bli tatt seriøst, holdt utenfor det gode selskap og rett og slett får hele Østfoldsmafiaen på nakken! ;)
    Hørtes skummelt ut min gode mann :D

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.633
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Karma skrev:
    Dermed risikerer de å ikke bli tatt seriøst, holdt utenfor det gode selskap og rett og slett får hele Østfoldsmafiaen på nakken! ;)

/jan
    Høres veldig skummelt ut. Kan det være en konspirasjon?

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    Karma skrev:

/jan
    Ja, dette er så skummelt at man bør vurdere å søke beskyttelse fra målemafiaen! :eek:

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Karma skrev:
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    Karma skrev:

/jan
    Ja, dette er så skummelt at man bør vurdere å søke beskyttelse fra målemafiaen! :eek:
    La meg se....vi har Inkvisasjonen, østfoldmafiaen og nå målemafiaen ?

Rene x-files det her 8)

/jan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    JanR skrev:
    Karma skrev:
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    Karma skrev:

/jan
    La meg se....vi har Inkvisasjonen, østfoldmafiaen og nå målemafiaen ?

Rene x-files det her 8)

/jan
    Å lytte til musikk med den "riktige" avspillingskvalitet, er neimen ikke spøk nei! Nå er det vel like før selveste Silvio Berlusconi kommer på lyttebesøk.. Han kan vel i det minste gi meg råd om hvilken mafia jeg bør ha størst respekt for. :D
    (Når det gjelder inkvisisjonen, er vel den nå erstattet av moderasjonen.. sånn rent psykologisk vurdert?)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Skal ikke gi meg utpå den diskusjonen ;)

Men vet du hva, hvis du skulle rote deg til Særp en gang utover så er du hjertelig velkommen innom på en kaffe/prat og en lytt :)
    Det her er en nøytral sone, bare for ordens skyld.

/jan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    JanR skrev:

Men vet du hva, hvis du skulle rote deg til Særp en gang utover så er du hjertelig velkommen innom på en kaffe/prat og en lytt :)

/jan
    Takker! Du er også velkommen hit!

Det kreves for øvrig både styrke og integritet å holde en nøytral sone i dette landskap. Har dog konstatert i løpet av mine år på sentralen, at du virkelig er en av de som fokuserer på det positive og ikke normalt deltar i krigen. ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Karma skrev:
    JanR skrev:

/jan
    Takker! Du er også velkommen hit!

Det kreves for øvrig både styrke og integritet å holde en nøytral sone i dette landskap. Har dog konstatert i løpet av mine år på sentralen, at du virkelig er en av de som fokuserer på det positive og ikke normalt deltar i krigen. ;)
    Takk for det :)
    Det skal jeg benytte meg av utover.

La meg si det sånn, har 6 unger hjemme i alderen fra 3 til 17 (+ kjerring). Nok "krangling/bråk" her hjemme om man ikke skulle terge på seg halve hfs også ;D

/jan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    JanR skrev:
    La meg si det sånn, har 6 unger hjemme i alderen fra 3 til 17 (+ kjerring).

/jan
    Du må da virkelig inneha noen "high-end" kvaliteter for å få til noe slikt..? Selv har jeg bare klart å lage to unger...men jeg har i hvert fall større høyttalere enn deg.. ;D ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Karma skrev:
    JanR skrev:
    La meg si det sånn, har 6 unger hjemme i alderen fra 3 til 17 (+ kjerring).

/jan
    Du må da virkelig inneha noen "high-end" kvaliteter for å få til noe slikt..? Selv har jeg bare klart å lage to unger...men jeg har i hvert fall større høyttalere enn deg.. ;D ;D
    ;D ;D

/jan

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    La meg tydeliggjøre noen ting:

1. Jeg har ikke skrevet eller ment at jeg syns dette anlegget ikke kan spille musikk. Jeg har sagt at det, i sin prisklasse, ikke var en type lyd jeg ville forventet eller som traff mine preferanser. I tillegg har jeg forsøkt å tydeliggjøre hva det var jeg reagerte på, dog uten å attribuere det til noe spesifikt fordi jeg vet ikke hva som gjør hva - høyttalere, forsterker, DEQX? Jeg hadde håpet at det kunne bli tatt i mot på en konstruktiv måte og brukt til å videreutvikle prosjektet.

2. Det ble sagt, etterhvert, at sannsynligvis var DEQX'en defekt i en eller annen form når jeg var der. Ergo er uansett mine inntrykk av Gaia irrelevante, da deler av utstyret ikke fungerte.

Og kan vi nå væresåsnill å legge den ballen død? Takk.

R

RoDa

Gjest
    Inkvisisjonen ja. Humoristisk kanskje, selv om det ikke virker sånn.
    Oppstyret i denne tråden er en av de tingene jeg gjerne skulle vært foruten. Jeg står 100% for det jeg har skrevet om mine inntrykk av lyden av Gaia. Først og fremst et vanvittig trøkk med full kontroll, og en ensartet lyd i hele stua til Karma. Ytterst imponerende. Men altså med noen ankepunkter som gjør at jeg ikke finner det helt vellykket i henhold til prisforlangende.

Måten disse ankepunktene ble mottatt på, synes jeg er svært trist.
    Jeg har sagt at jeg kommer til å holde meg unna dette prosjektet og andre prosjekter fra Midgard Audio fremover.
    Mine inntrykk er sannsynligvis også basert på en defekt DEQX, så de er uansett lite interessante. Jeg har holdt meg unna, og forventer det samme fra Karma sin side.
    Dropp sleivsparkene, det kommer ikke noe godt ut av det.

Mvh Rolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Meningen min med innlegget var kun galgenhumoristisk. Ser dog i ettertid at dette måtte gå galt av sted igjen..
    Det beklager jeg.
    La meg uansett få slå fast: All konstruktiv kritikk blir tatt seriøst av meg. Det kan bidra til videreutvikling av dette anlegget. Jeg er tross alt en mann som er gammel nok til også å tåle negativ kritikk.
    Hele krangelen og spekulasjonene etter det berømte besøket fra den enda mer berømte duo, skyldes et grunnlag for spekulasjon rundt bakenforliggende motiver. Det skyldes også visse overdrivelser som føles så langt fra den virkelighet som man selv opplever, at man igjen lett begynner å spekulere. Jeg er heller slettes ikke alene om å undre meg over dette.
    Det er ellers riktig at DEQX ikke var i orden under det nevnte besøket. Det er den nå, og jeg har hatt besøk etter at den biten av anlegget var i orden igjen. Resultatet av dette blir snart presentert.
    Jeg føler meg nå personlig på trygg grunn, og mener at prosjektet faktisk er svært vellykket i forhold til den ambisiøse målsetting. Det betyr samtidig at jeg har lært å både ha tillit til egne evner som lytter, samt å vurdere innhold og betydning av ekstern kritikk.
    Videreutvikling vil i det kommende år skje på ulike sider av elektronikken som føder disse høyttalere.

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    895
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Måten disse ankepunktene ble mottatt på, synes jeg er svært trist.
    Jeg har sagt at jeg kommer til å holde meg unna dette prosjektet og andre prosjekter fra Midgard Audio fremover.
    Hadde du forventet noe annet da? Er jo samme responsen uansett hvor konstruktiv man enn prøver å være med tilbakemeldinger på noe som har med Kl.D/ICE å gjøre...

Karma skrev:
    Hele krangelen og spekulasjonene etter det berømte besøket fra den enda mer berømte duo, skyldes et grunnlag for spekulasjon rundt bakenforliggende motiver. Det skyldes også visse overdrivelser som føles så langt fra den virkelighet som man selv opplever, at man igjen lett begynner å spekulere. Jeg er heller slettes ikke alene om å undre meg over dette.
    Er vel egentlig ingen overraskelse at noen føler det sånn. Enkelte produsenter og fanklubber (ingen nevnt - ingen glemt) roper slik du antyder her. Kan nesten sammenlignes med Israels rop om antisemittisme så snart noen våger å kritisere bombetoktene over Gaza...

Forstå det den som kan...

Uansett, moro å høre at du fikk løst floken og at det var DEQX som viste seg å være syndebukken da - da er det ingen grunn til spekulasjoner rundt konstruksjonen :)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.557
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Lyngen skrev:
    Karma skrev:
    Det er ellers riktig at DEQX ikke var i orden under det nevnte besøket.
    Pussig at det ikke ble oppdaget av eier da.
    Tro meg, det kan være vanskeligere enn man forestiller seg. Særlig hvis det dreier seg om små forandringer i klangbalansen og skjer litt over tid.Det er mye greiere at en komponent helt slutter å virke.

mvh

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.799
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Yup. Har akkurat spilt i to uker uten høypassfilteret til Gjallarhorna innkoblet.

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.377
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Yup. Har akkurat spilt i to uker uten høypassfilteret til Gjallarhorna innkoblet.
    Artig. Jeg husker den gangen jeg hadde rå-tweaket diskantseksjonen i det passive delefilteret til mine Magnepan 3.6. Så opprant dagen da LMC kom innom for å høre på fremskrittet. Jeg hadde alt linjet opp og klart. Varme forsterkere, varm kaffe og i det hele tatt.
    Det første han spurte om var hvorfor det ikke var diskant i høyre kanal.
    Det andre han spurte om var hvor lenge jeg hadde spilt med frakoblet diskantelementet.
    Det værste var vel at jeg ikke kunne svare sikkert. Man blir blind (døv?) i eget hus. He-he.

R

Rojoh

Gjest
    Hehe, her i gården får man røyksignaler når noe ikke virker lengre... ;D

Mvh. Johan

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    895
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Rojoh skrev:
    Hehe, her i gården får man røyksignaler når noe ikke virker lengre... ;D

Mvh. Johan
    Oh, du må ALDRI slippe røyken ut av elektronikken - da pleier ting som regel ikke å virke lengre!!! ;D ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn