gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.836
    Antall liker
    33.489
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Lytter litt til denne dama her i vinter, har to engelskspråklige album fra 2005 og 2008, helt ordinær grei ballade-pop.
    Men syns hun får mer drag på det siste fra 2014 der hun synger på norsk. Bra stemning på stemmen og et greit album.
    Slapp også en EP/single i 2016 som lyder navnet Fader vår.

    gismo
     

    Vedlegg

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.062
    Antall liker
    51.907
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    /\
    Haha, lært av Evo ll, har du:D
    Den går man ikke på;)
    Denne så jeg ikke før nå :)
    For og være dønn ærlig hadde ikke jeg kjøpt nye serien av SF heller,skulle jeg ha nye høyttalere i dag altså.
    Men!!!! Hadde jeg vært veeeeeeldig svaksynt halv døv og ikke hatt et snev av estetik hadde jeg fortsatt ikke kjøpt Hørning :).
    Sorry VM men sånn er det,dine ser bedre ut enn de større brødrene men lyden hadde jeg ikke kunnet leve med.

    O
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    /\
    Haha, lært av Evo ll, har du:D
    Den går man ikke på;)
    Denne så jeg ikke før nå :)
    For og være dønn ærlig hadde ikke jeg kjøpt nye serien av SF heller,skulle jeg ha nye høyttalere i dag altså.
    Men!!!! Hadde jeg vært veeeeeeldig svaksynt halv døv og ikke hatt et snev av estetik hadde jeg fortsatt ikke kjøpt Hørning :).
    Sorry VM men sånn er det,dine ser bedre ut enn de større brødrene men lyden hadde jeg ikke kunnet leve med.

    O
    Som du selv sier, hørselen din er ikke hva den engang var:)
    Enig med blues, vi kan ta dette på lørdag.
    T
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.538
    Antall liker
    64.476
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser koselig ut! Nyt både inngangen og resten av helgen. Her er det litt rødt og avstandslytting til Domnerus med kona. Gasspeisen lager litt stemning, men som med alt annet, it can't beat the real thing! :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.836
    Antall liker
    33.489
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takker blues, Evo, VM og Sundkoien + jr. for en hyggelig og flott dag i Oslo i dag;)
    Trivelig selskap, musikk, vinyl, HiFi, gøtt øl og god mat, hva mer kan man ønske seg:D

    Hørte litt på en trompetintro jeg elsker og som får håret til å reise seg, spiller gøtt her hjemme også:cool::cool:


    Fortsatt god lørdagskveld!

    gismo
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Det samme til deg gismo, ble en fin dag i godt selskap.:)
    Ha en fortsatt fin helg.
    mvh
    T.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.824
    Antall liker
    59.540
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for i går gismo!
    Til de andre i selskapet også.:)

    Kan jeg ane ene liten tvil hos gismo mht hvilken vei Sonus Faber går framtida i møte?...:rolleyes:

    Nå yter nok ikke rommet høyttalerne full rettferdighet, men mitt inntrykk etter en rask lytt på den nye Serafino-modellen gir en liten pekepinn. Det virker for meg som Sonus Faber i denne serien næremer seg mye annet high end i prisklassa.
    Det er kontroll, krisphet og mye detaljer i toppen. Jeg savnet at lyden frigjorde seg mer fra høyttalerne.
    De hadde visstnok fått sine 200 timer +
    Tror Evo hadde vært der og spilt dem inn før! (?):p
    Jeg tror at rommet spiller en rolle her. Bl.a. sitter man med sofaryggen inn til bakvegg.
    Anlegget låt selvsagt bra, men svinger det?
    Med ARC og Aurender i oppsettet bikka prislappen i godt mål over 500, hvis det har betydning...;)

    Mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.836
    Antall liker
    33.489
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takk for i går gismo!
    Til de andre i selskapet også.:)

    Kan jeg ane ene liten tvil hos gismo mht hvilken vei Sonus Faber går framtida i møte?...:rolleyes:

    Nå yter nok ikke rommet høyttalerne full rettferdighet, men mitt inntrykk etter en rask lytt på den nye Serafino-modellen gir en liten pekepinn. Det virker for meg som Sonus Faber i denne serien næremer seg mye annet high end i prisklassa.
    Det er kontroll, krisphet og mye detaljer i toppen. Jeg savnet at lyden frigjorde seg mer fra høyttalerne.
    De hadde visstnok fått sine 200 timer +
    Tror Evo hadde vært der og spilt dem inn før! (?):p
    Jeg tror at rommet spiller en rolle her. Bl.a. sitter man med sofaryggen inn til bakvegg.
    Anlegget låt selvsagt bra, men svinger det?
    Med ARC og Aurender i oppsettet bikka prislappen i godt mål over 500, hvis det har betydning...;)

    Mvh
    Takk det samme blues, en flott dag;)
    Denne gangen aner du riktig blues, dette satt ikke "helt".....
    Men du nevner en del parametere som nok bidrar negativt med rommet etc.

    Det du skriver her kunne jeg skrevet sjøl:

    Nå yter nok ikke rommet høyttalerne full rettferdighet, men mitt inntrykk etter en rask lytt på den nye Serafino-modellen gir en liten pekepinn. Det virker for meg som Sonus Faber i denne serien næremer seg mye annet high end i prisklassa.
    Det er kontroll, krisphet og mye detaljer i toppen. Jeg savnet at lyden frigjorde seg mer fra høyttalerne.

    gismo
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.824
    Antall liker
    59.540
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ble kjøpt inn på vinyl nå på lørdag da vi var på Bare Jazz nå på lørdag.
    Ble såpass begeistra at jeg røk på en Anjazz-billett også!;)



    ANJAZZ,HAMAR:
    https://www.google.no/url?sa=t&rct=...ansson&usg=AFQjCNGue_CXXj1EhQBcJCLZZ90Fg2hp6g

    Kjerringa nekta plent å bli med på Marilyn Mazur, så nå er det innkjøpt billetter til Reiersrud/Slettahjel, og Jan Lundgren m bassist og strykekvartett. Blir vel bra det:)
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.836
    Antall liker
    33.489
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Kjøpte meg er par billetter til Reiersrud/Slettahjel i dag jeg også;)
    Så får vi se...:cool:
    gismo
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har du testet Judee Sill som balubamannen tipset om.....kan nok være vellyd i dine ører :)
    Nei itte ennå, veit snart itte håssen je skær rå med alle dessa kvinnfælka je:eek:
    Men skal teste ho:cool:

    gismo
    For å berolige deg litt, kjære broder i ånden, så gikk hun bort i 1979 og kommer ikke til å plage oss med stadig uinteressante utgivelser årlig. De to platene hun gav ut pluss noen rariteter som aldri har vært utgitt før i nyere tid og live-sessions fra BBC i 1972 og 1973 er alt som finnes. Kanskje det gjør det litt tryggere å begi seg inn i hennes verden? :rolleyes:
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.836
    Antall liker
    33.489
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Har du testet Judee Sill som balubamannen tipset om.....kan nok være vellyd i dine ører :)
    Nei itte ennå, veit snart itte håssen je skær rå med alle dessa kvinnfælka je:eek:
    Men skal teste ho:cool:

    gismo
    For å berolige deg litt, kjære broder i ånden, så gikk hun bort i 1979 og kommer ikke til å plage oss med stadig uinteressante utgivelser årlig. De to platene hun gav ut pluss noen rariteter som aldri har vært utgitt før i nyere tid og live-sessions fra BBC i 1972 og 1973 er alt som finnes. Kanskje det gjør det litt tryggere å begi seg inn i hennes verden? :rolleyes:
    Har endelig fått hørt litt på denne damens utgivelser, har hørt værre:cool:
    Takk for tips gutter!

    gismo
     

    Vedlegg

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.836
    Antall liker
    33.489
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hørte også på hennes rykende ferske utgivelse i går, det ble en skuffelse:(
    Var dessverre ikke så mye som falt rett på plass ved første lytt, unntatt sporet under, der var det litt gammel god Lisa;)

    gismo

    Men ho holder seg godt;);)
     

    Vedlegg

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.836
    Antall liker
    33.489
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Plukket opp dette tipset i tråden til en sydlending:cool:
    2017 utgivelse fra Chip Taylor, stillfarent og nydelig album, om man ikke får skuldrene og hjerterytmen
    ned ved å lytte til dette i selskap med en god cognac.....glemt det;);)

    gismo
     

    Vedlegg

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.836
    Antall liker
    33.489
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hadde vel ikke gjettet på at du skulle like den der. Kult :)
    Den falt absolutt i smak Karmana, her kommer du HELT nedpå, herlig:)
    Den fikk gå et par runder i helga da jeg selv har vært helt nedpå grunnet voldsomt magetrøbbel, da var dette albumet å anse som en gave!

    Her en annen bra video fra mannen!


    Her " stemningsbilde" fra gismostua lørdag kveld, det ble kun konsumert 3 liter cola zero og ikke noe mat denne helga:mad: Sofa'n , pleddet og dassen har vært mine venner:cool:

    image.jpg


    Sitter oppreist i dag og på bedringens vei!

    gismo

    @....vi har forresten ei gate her på Kirkenær som heter Bedringensvei....:cool:
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.538
    Antall liker
    64.476
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nice :) Chippern er nok en bra mann! Godt du begynner å bli uvenner med dine tre nye bestevenner fra helgen.....de skal bare brukes med måte :D Fortsatt god bedring!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn