gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.831
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Den var fin.^^👍
    Nå nærmer det seg country 🤠
    Mangler bare banjo'n, men det høres ut over her som gitaristen, Nina Gerber, også kan håndtere den. (?) 😊

Noe Nanci Griffith over dette.
    Jeg kjenner Wolf litt, fordi hun bl a skrev "Across The Great Divide" som er covret av mange. Deriblant nettopp Nanci Griffith og Emmylou Harris.

Denne er jo på det nydelige 90 talls-albumet mange av oss har hørt mye på, "Other Voices, Other Rooms".

Wolf original.

Under. Visstnok noe av det siste hun gjorde i livet.
    Wolf døde tragisk av blodkreft i 1986.
    Kun 44 år gammel.

Takk for påminnelsen gismo.
    Tusen takk for dypere og mere info om Kate Wolf blues🤗 Ei dame med masse flott på sin låtskriver CV 😍🎶

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.831
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Litt korreksjon/justering av takakustikk i dag😉 Morsomt å teste/lytte😊🎶

Litt småpirk gjenstår med lister mot de to nye FibroTech platene (60x60) som supplert med frem mot hver taler! Estetikken må også ivaretas😎😅🤣 Det samme er gjort på tidlege mont FibroTech plater👍🏼
    Elsker å teste/utfordre da jeg er min egen herre i egen lyttestue🤗🎶

IMG_9321.jpeg
    IMG_9320.jpeg
    IMG_9325.jpeg
    IMG_9324.jpeg

gismo

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.190
    Sitter å ser VM i Kina😊
    Nå løper Henriette kvalifisering 400m om 10 min💪🇳🇴

Edit:
    Gikk litt trått men finale det viktigste🇳🇴👍🏼

gismo
    HVAhhh...ser du ikke på EM i styrkeløft og får med deg de norske bravadene der!?
    MAKAN tell feil priorietering ;)
    Gull i inntil 74 kg klassen for herrer 💪

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.831
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Var en tur oppe i Blåskogen på torsdag, legger en link her😊

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.831
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ta tok Sundkoien og jeg toget fra Kongsvinger og direkte til Asker på lørdag😉
    Beste og enkleste måten mellom disse to destinasjoner!

Kom til messen litt etter åpning og der var det jo masse kjentfolk å løpe rett på….aller først godeste og vår fine venn fra Bergen….selveste Karmana møtte oss med sitt lune smil😉
    Etter hvert ble det MANGE hyggelige møter gjennom dagen, de fleste kjente men også noen nye i live-skikkelser🤗

Begynte nede og der var jo forventningen store til et kostbart oppsett med Marten og Esoteric (svimlende 8-9mill!!!)
    Satt opp i et stort rom (150m2) men dessverre ble dette en sørgelig nedtur😅🥹 Nok om det!
    Tok itte bilde en gang🤪

Vi startet etter dette på toppen og jobbet oss nedover.
    Generelt ble det i år alt for mange skuffelser, mye på det jevne og til og med kjedelig i flere rom🥹

Men noen steder ble det lyspunkter og engasjement og fot oppstod.
    Det som huskes best er nok Focal sine nye kreasjoner tross lite rom👍🏼🎶

IMG_9349.jpeg

Videre var det vel to andre som også engasjerte til en viss grad, når man blir sittende litt lenger for å høre på forhåpentligvis bedre musikk enn hva som ofte ble spilt litt for mye(pling&plong) så sier det noe om at oppmerksomheten tross alt ble litt trigget😉
    Disse to her tenker jeg på da👍🏼

IMG_9345.jpeg
    IMG_9342.jpeg

Ellers var det noen andre som også gjorde at man tok seg noe mere tid, men ikke i evigheter😅

IMG_9344.jpeg
    IMG_9350.jpeg
    IMG_9353.jpeg

Etter dette ble det en koselig time med etter hvert «storsamling» med litt mat rundt et gradvis større bord nede i restauranten🤗
    Masse latter, både ventede og uventede kommentarer etc fløy litt lett i lufta rundt dette bordet😅🤣

Til slutt ble det mindre folk og jeg tok meg en ny tur på egen hånd for å lete etter «ledige» sweetspot der første inntrykket hadde blitt litt falmet grunnet dårlig plass og stinn brakke😅
    Som alltid trigger Børresen/Aavik meg og nå fikk jeg det hele nesten for meg selv👍🏼👍🏼

Å jo da, men musikk som fenger og volum man ønsker ble det MYE bedre🤗🎶
    Sjelden dette ikke fenger meg😊

IMG_9351.jpeg

De relativt kostbare C3 fikk meg på kroken igjen🤗 (Stod et par X3 ved døra der som frister vanvittig😎😅)

Grei tur hjem og takker alle kjære og kjente og Sundkoien for hyggelige timer i hifi-lydens ånd😍🎶

Edit: Fikk åsså tittet/hørt litt på nye HiFi Rose RS151, den skremte mæ itte akkurat🤗

IMG_9341.jpeg

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.831
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hm..

"Grei tur hjem og takker alle kjære og kjente og Sundkoien for hyggelige timer hifi-lydens ånd😍🎶"

Alle kjente og kjære OG Sundkoien???😡

Skål alle mine venner, og du Brutus?..

Tar det til etterretning. (😁)

M
    Jepp måtte jo nesten ta med dæ åsså da😎😅🤣🤣

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.831
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hyggelig å møtes i går @gismo og vi er veldig enige i oppfatning av de lydmessige høydepunktene på messa👍 God du og @sundkoien kom dere trygt hjem. Jeg lo godt av den spøken om drap og politi som da ikke har nok ressurser til å holde promillekontroll i deres distrikt🤣🤣
    Takk i like måde, alltid hyggelig med et treff og en prat🤗
    En tur begge veier for en lytt syns jeg også hadde vært veldig morsomt/intressant?😉

gismo

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.147
    Sted
    Der det finnes okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Takk i like måde, alltid hyggelig med et treff og en prat🤗
    En tur begge veier for en lytt syns jeg også hadde vært veldig morsomt/intressant?😉

gismo
    Jeg tolker ”en tur begge veier" er besøk? Hvis ikke så blir dette et litt kleint svar 😆 Jeg har absolutt lyst til å komme å lytte på panelene sammen med Michi og Rose(y) Du er hjertelig velkommen på en lytt hos meg også! Har ikke du ei datter som bor i Oslo? Du kunne jo kanskje kombinere et besøk begge steder;)

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    68.258
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Da ble det Pylon Jade 30 som ble kåret til best sound in show 2025😉

Vis vedlegget 1108104

gismo
    Pylon Jade 30 låt varmt og hyggelig, med god fylde men ikke mye rom, og heller lite "stjernestøv" som jeg kunne høre. Bassen kunne også vært mer tight.
    De to gangene jeg var innom var det tre låter som gikk på repeat,-som loop. Nokså kjedelig demo synes jeg.
    Noen av oss har hørt lillebror Jade 20, og jeg likte faktisk den bedre. Mer definert, mindre utflytende.
    Jeg synes også at det låt bra på sitt vis, og med nokså vettu prislapp i disse dager.
    Likevel overrasket over at en slik høyttaler med retropreg vinner prisen for beste lyd på messa.
    Jeg er i utakt der. 🙈

Sist redigert:

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.922
    Sted
    Langesund
    Pylon Jade 30 låt varmt og hyggelig, med god fylde men ikke mye rom, og heller lite "stjernestøv" som jeg kunne høre. Bassen kunne også vært mer tight.
    De to gangene jeg var innom var det tre låter som gikk på repeat,-som loop. Nokså kjedelig demo synes jeg.
    Noen av oss har hørt lillebror Jade 20, og jeg likte faktisk den bedre. Mer definert, mindre utflytende.
    Jeg synes også at det låt bra på sitt vis, og med nokså vettu prislapp i disse dager.
    Likevel overrasket over at en slik høyttaler med retropreg vinner prisen for beste lyd på messa.
    Jeg er i utakt der. 🙈
    Det blir veldig spennende om en måneds tid, siden det kan virke som vi er litt i utakt når det kommer til favoritter ;) Pylon får ikke best lyd for min del, men klangbalansen er nok litt i retning det jeg har selv - litt mørkt. Aner meg at du trigges av litt ekstra englestøv og atmosfære.
    Ta med noe du kjenner meget godt:)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.831
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Jeg er i utakt der. 🙈
    Støtter deg i din tanke om at dette ikke var messens beste lyd, tross kåring av en jurie/besøkende. Det syns heller ikke jeg men jeg koste meg der tross alt. Deilig nærvær men med problemer i bunnen, mest trolig grunnet lite rom og ditto manglende tiltak for den slags og noe mangel av englestøv oppover så fikk jeg en viss kosestund tross alt😉🤗

gismo

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    61.338
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    84
    Jeg er i utakt der. 🙈
    Enig med deg, det der skjønner jeg lite av🤷🏼‍♂️ bassen kunne med fordel vert strammere, toppen helt grei men ikke mer. Mellomtonen var som på de fleste høyttalere som er litt opp i pris helt grei, skar over litt for min del men sikkert for de med gode ører helt fin😁.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    68.258
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det blir veldig spennende om en måneds tid, siden det kan virke som vi er litt i utakt når det kommer til favoritter ;) Pylon får ikke best lyd for min del, men klangbalansen er nok litt i retning det jeg har selv - litt mørkt. Aner meg at du trigges av litt ekstra englestøv og atmosfære.
    Ta med noe du kjenner meget godt:)
    Ikke misforstå meg. Jeg likte mye med Pylon Jade 30, men når dette blir kåret til messas BESTE lyd, da tenker jeg at det må være lov til å være litt kritisk. (?)

Ikke sikkert vi er 100 prosent enige mht idealet, (og det er greit for meg 😊), men jeg er ganske sikker på at du har svært god lyd hos deg. Jeg er dessuten ingen dogmatiker. Mer sånn der "følelsesmenneske" 😎😆

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.831
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hadde jo med flere bilder hjem så her noen flere rom jeg minnes litt😉

QLN har jeg hørt bedre før enn her i år (Gøteborg sist høst) men liker ofte lyden som de skaper. Denne gangen støttet jeg innehaver/utstiller helt da han sier at han angrer på at han ikke tok med de litt mindre stativ modellene til nettopp dette rommet. Litt overkill iht rom men lyden liker jeg og alltid morsomt med båndspiller da🤗

IMG_9366.jpeg
    IMG_9365.jpeg

PM Audio hadde tatt med et par sukkerbiter på høyreiste stativer, men med masse gromme kabler og amp/kilde som sikkert bidrog med sitt😉
    Lydmessig meget flott men manglet jo selvfølgelig bunnen i lydbildet da😅

IMG_9364.jpeg

Ø Audio hadde jeg forventninger til etter masse skryt fra de fleste hold på forhånd.
    De hadde 3 modeller utstilt på 3 plasser.
    Den største stod nede i røslig rom, spilte helt greit men fikk litt «mye horn» i øra da volumet ble økt.
    Den mellomste ble for meg litt feil i sitt lille rom. Den som jeg likte best var nok den minste modellen, også i et lite rom, men spilte engasjerende og dynamisk i dette rommet🤗

IMG_9362.jpeg

Da tenker jeg at året messe 2025 etter hvert skal legges i minneboka. Synd de ikke spilte på Audionec på lørdag grunnet noe buzz som de sa??…..men minnene fra Gøteborg sist høst svekkes ikke av den grunn😅🤗🎶

gismo

Sist redigert:

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    61.338
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    84
    Ta tok Sundkoien og jeg toget fra Kongsvinger og direkte til Asker på lørdag😉
    Beste og enkleste måten mellom disse to destinasjoner!

Kom til messen litt etter åpning og der var det jo masse kjentfolk å løpe rett på….aller først godeste og vår fine venn fra Bergen….selveste Karmana møtte oss med sitt lune smil😉
    Etter hvert ble det MANGE hyggelige møter gjennom dagen, de fleste kjente men også noen nye i live-skikkelser🤗

Begynte nede og der var jo forventningen store til et kostbart oppsett med Marten og Esoteric (svimlende 8-9mill!!!)
    Satt opp i et stort rom (150m2) men dessverre ble dette en sørgelig nedtur😅🥹 Nok om det!
    Tok itte bilde en gang🤪

Vi startet etter dette på toppen og jobbet oss nedover.
    Generelt ble det i år alt for mange skuffelser, mye på det jevne og til og med kjedelig i flere rom🥹

Men noen steder ble det lyspunkter og engasjement og fot oppstod.
    Det som huskes best er nok Focal sine nye kreasjoner tross lite rom👍🏼🎶

Vis vedlegget 1108032

Videre var det vel to andre som også engasjerte til en viss grad, når man blir sittende litt lenger for å høre på forhåpentligvis bedre musikk enn hva som ofte ble spilt litt for mye(pling&plong) så sier det noe om at oppmerksomheten tross alt ble litt trigget😉
    Disse to her tenker jeg på da👍🏼

Vis vedlegget 1108034 Vis vedlegget 1108035

Ellers var det noen andre som også gjorde at man tok seg noe mere tid, men ikke i evigheter😅

Vis vedlegget 1108037 Vis vedlegget 1108038 Vis vedlegget 1108039

Etter dette ble det en koselig time med etter hvert «storsamling» med litt mat rundt et gradvis større bord nede i restauranten🤗
    Masse latter, både ventede og uventede kommentarer etc fløy litt lett i lufta rundt dette bordet😅🤣

Til slutt ble det mindre folk og jeg tok meg en ny tur på egen hånd for å lete etter «ledige» sweetspot der første inntrykket hadde blitt litt falmet grunnet dårlig plass og stinn brakke😅
    Som alltid trigger Børresen/Aavik meg og nå fikk jeg det hele nesten for meg selv👍🏼👍🏼

Å jo da, men musikk som fenger og volum man ønsker ble det MYE bedre🤗🎶
    Sjelden dette ikke fenger meg😊

Vis vedlegget 1108044

De relativt kostbare C3 fikk meg på kroken igjen🤗 (Stod et par X3 ved døra der som frister vanvittig😎😅)

Grei tur hjem og takker alle kjære og kjente og Sundkoien for hyggelige timer i hifi-lydens ånd😍🎶

Edit: Fikk åsså tittet/hørt litt på nye HiFi Rose RS151, den skremte mæ itte akkurat🤗

Vis vedlegget 1108049

gismo
    Hva var det som "itte skremte dæ" ?😉

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.831
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hehe…..det var vel Michi…😅🤣
    Nei da…. Det var nok den du sitter å verker og venter på unge mann😉🤗🎶

IMG_9384.jpeg

IMG_9385.jpeg

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.831
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Overbygd veranda på ei lita koie ved Røgden måtte justeres litt i dag. Taket tok gradvis kvelden under vinteren og løsningen ble å rive hele taket. Kun platting igjen og det får bli sånn da dette kun brukes som overnattings plass under sommerhalvåret😅😉

IMG_9367.jpeg
    IMG_9379.jpeg

Etter endt riving og opprydding/feiing så måtte
    «gårdsgutt» gismo ta sæ en pust i bakken🤣

IMG_9378.jpeg

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.831
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    En liten danske ble med hjem fra «utlandet»….
    Dessverre stod hverken smak eller fylde til forventningene av dette brygget hos våre naboer i sør😅🍻

IMG_9395.jpeg

gismo

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn