Torsdag denne uka braut je må opp litt tidligere enn vanlig, fyrte opp Caddy’n og dro sørover. Målet var Lillestrøm stasjon der jeg plukket opp blues for videre reise mot
@iGran sin plass litt sør for Oslo

En tur jeg var spent på og har gledet meg til

De som allerede har lest blues sin « doktoravhandling» om dette besøket så jeg jeg vel bare si at det meste er både omtalt, særs godt beskrevet og INGEN ting er glemt

Bekrefter enestående mottagelse med både god klem og deilig luktende spennende matlukt
Stuen bar preg av vinyl i lange baner og med fokus på et flott anlegg og akustikk tiltak både litt her og der
Sweetspot i fokus (med tydelig oppmerket plass

) noe som blues endret på med 34,5cm nærmere lydkildene og som undertegnede etter test kunne bifalle

At verten og andre kunnige mener det er mest riktig der den var plassert ……det gjelder itte for to Innlands nissene på besøk

Over ses de to lydformidlere i dette oppsettet!
Begge meget gode og spiller sømløst på samme elitelag! Dynaudio sub 6 har et forhåndsinnstilt program for ALLE Dynausio talere og med dette funket dette utmerket på disse flotte Dynaudio stiverene i dette rommet også.
Med en overlapp på kun 2hz så tenkte jeg dette måtte bli litt «hørbart»….. men nei da, det funket som gull

Her er bare krem elektronikk forøvrig, Luxmann bokser av ytterst flott byggkvalitet og lydkvalitet!
Pluss en særs spennende nyinnkjøpt rørbestykket dac fra Canon
og en liten streamertransport.
Da ble det litt spilling etter hvert og først en del klassisk som imponerte stort med både størrelse, dynamikk og fundament

Det var digital avspilling via streamer/dac som først fikk komme til bords. Der må jeg si at digitalt preg av lyden var nærmest fraværende.
Imponert over denne dac’n da jeg tror den var hovedgrunnen grunnen til dette og ikke streamertransport!!
Men ærlig skal man vel være…å da må jeg vel innrømme at kjennskap/kunnskap på hvordan dette bør/skal låte er ikke min styrke da den slags musikk blir lite spilt oppe i Gismodromen

Men imponerte gjorde det, dette spiller utrolig bra og at man sitter foran to stativere/sub kunne man knapt skjønne.
Om noe skal bemerkes her så må det bli litt «lavere fra taket» lydbilde/scene og et ørlite savn av «litt englestøv» og litt «bite» i toppen ifht eget lydbilde hjemme. Men behag, ro og velvære griper tak i deg etter noe lytting.
Tretthet kommer ikke av ubehag i ørene men av kos og behag som gjør at man bare vil bli sittende

Så var det plutselig musikk pause og mat.
Sier bare en ting…. Helt strålende Indisk mat
Etter mat fikk vi besøkende velge litt mere kjent musikk for oss.
Tror både blues og undertegnede fant stort behag i det vi hørte og fant frem.
Annerledes enn både i Blåskogen (hørt det mye) og på Botilsrud (hørt ennå mere

) men meget bra på mere enn klassiske verker!
Spiller særs rent, godt detaljert og nyansert og med sømløst fylde helt ned i bunnen!

Det ble spilt MYE og både musikk og litt annet kom opp i flere gode samtaler.
Det ble også litt Napoleon fra Evensen bakeri etter hvert
Her er blues på plass i sweetspot, trur han koser sæ

Til slutt ble det fyrt opp på Kuzma (60kg) og en laaang arm jeg itte husker navnet på og heller itte plog da dette er litt utenfor min svære

Men med nyvasket/renset vinyl medbrakt av blues fikk jeg vel høre dagens beste lyd for min del!!
Ellen Andrea Wang og Closness

Må bare til slutt takker både blues og iGran for en ytterst trivelig og hyggelig givende dag!
Dere er begge to trivelige og kunnskapsrike figurer som det er bare koselig å være i lag med

Blues slapp fri igjen på Lillestrøm og iGran blir ønsket hjertelig velkommen opp til Solørland ved en senere anledning

Må skyte inn at det også ble spilt fra cdp også som funket meget godt!
Tror også der dac’n bidrog til lite digitalis lyd da det ble overført digital rett fra cdp og inn i dac! Altså ikke med intern dac i cdp

Altså….. ennå en gang blir jeg særs opptatt av Canor dac’n

…….
gismo