Ser der er de som mener 25’n er «bedre» enn 100’n. Om man da ikke har behov for den større effekten, og noe større headroom. Litt bredere tonalt spekter på 25’n nevnes.Var egentlig Euge Valovirta sin video om 100 watteren som fikk meg til å tenke at den kanskje kunne vært noe for meg, sånn som han beskrev den som at den klarte alt fra plexi og JCM800 tone, og opp til moderne high gain. Og at den var ganske enkel og rett fram, som er sånn jeg liker det. Men det er mange som har sagt 25 watteren låter veldig bra, og noen har vel sagt det er den beste lunchbox ampen til metal også.
Jeg ser de har silver jubilee toppen hos Evenstad bl.a. Både 20w og 100w versjonen, faktisk. Nå er jeg ikke helt i kjøpemodus om dagen, men får se mot sommeren om det kan bli aktuelt da og hva det eventuelt blir. Det er så mye å velge i nå om dagen at det er nesten vanskelig å bestemme seg, og særlig hvis man for stor del må basere seg på omtaler på nettet og YT videoer. Silver Jubilee har ikke helt vært på radaren min, men jeg utelukker ikke noe og de er helt sikkert veldig bra. I tillegg til Engl har jeg hatt lyst på EVH 5150, Marshall Studio Vintage og Studio Classic, DSL20H, Origin 20H, og selvsagt alt som finnes av Mesa.Vurderte den selv, har en ENGL gigmaster 30 stående et sted….og den er meget god den også selv om et hakk under.
MEN; denne til 11000,- er helt ufattelig bra. Får du tak i en sånn Marshall 2525(C) løp og kjøp
Jeg syns det virker logisk at mindre effekt er bedre når man skal spille på lavere volum så det er jo ikke usannsynlig. Tror ikke man trenger headroom fra en 100w for å spille hjemme i stua heller, selv om man er ute etter moderne high gain lyd. For min egen del tenker jeg at mellom 1w og 50w et sted er aktuelt neste gang jeg skal ha meg ny forsterker.Ser der er de som mener 25’n er «bedre» enn 100’n. Om man da ikke har behov for den større effekten, og noe større headroom. Litt bredere tonalt spekter på 25’n nevnes.
Kanskje, men jeg tror det blir for mye styr.Du kan vel felle inn et trestykke der du nå har luft men ønsker bevermat?