Ser der er de som mener 25’n er «bedre» enn 100’n. Om man da ikke har behov for den større effekten, og noe større headroom. Litt bredere tonalt spekter på 25’n nevnes.Var egentlig Euge Valovirta sin video om 100 watteren som fikk meg til å tenke at den kanskje kunne vært noe for meg, sånn som han beskrev den som at den klarte alt fra plexi og JCM800 tone, og opp til moderne high gain. Og at den var ganske enkel og rett fram, som er sånn jeg liker det. Men det er mange som har sagt 25 watteren låter veldig bra, og noen har vel sagt det er den beste lunchbox ampen til metal også.
Jeg ser de har silver jubilee toppen hos Evenstad bl.a. Både 20w og 100w versjonen, faktisk. Nå er jeg ikke helt i kjøpemodus om dagen, men får se mot sommeren om det kan bli aktuelt da og hva det eventuelt blir. Det er så mye å velge i nå om dagen at det er nesten vanskelig å bestemme seg, og særlig hvis man for stor del må basere seg på omtaler på nettet og YT videoer. Silver Jubilee har ikke helt vært på radaren min, men jeg utelukker ikke noe og de er helt sikkert veldig bra. I tillegg til Engl har jeg hatt lyst på EVH 5150, Marshall Studio Vintage og Studio Classic, DSL20H, Origin 20H, og selvsagt alt som finnes av Mesa.Vurderte den selv, har en ENGL gigmaster 30 stående et sted….og den er meget god den også selv om et hakk under.
MEN; denne til 11000,- er helt ufattelig bra. Får du tak i en sånn Marshall 2525(C) løp og kjøp
Jeg syns det virker logisk at mindre effekt er bedre når man skal spille på lavere volum så det er jo ikke usannsynlig. Tror ikke man trenger headroom fra en 100w for å spille hjemme i stua heller, selv om man er ute etter moderne high gain lyd. For min egen del tenker jeg at mellom 1w og 50w et sted er aktuelt neste gang jeg skal ha meg ny forsterker.Ser der er de som mener 25’n er «bedre» enn 100’n. Om man da ikke har behov for den større effekten, og noe større headroom. Litt bredere tonalt spekter på 25’n nevnes.
Kanskje, men jeg tror det blir for mye styr.Du kan vel felle inn et trestykke der du nå har luft men ønsker bevermat?
SD-1 er kanskje en litt "undervurdert billig" pedal men har fått fast plass på brettet mitt sammen med et par andre overdrive pedaler til 3-4 ganger prisen. Jeg bruker den med alle tre potmeter på ca. 50% og får en utrolig flott sustainfull lead lyd i Bad Cat Hot Cat kampen min på cleankanalen (med lett breakup med gitarer på fullt). Jeg spiller ikke metall men liker å ha flere grader av gain tilgjengelig for både mine Fender type single coil gitarer og gitarene med humbuckere.Kunne tenkt meg å prøve kanskje SD-1 også som jeg ser mange bruker, men inntil videre klarer jeg meg med denne
Ta en titt på Victory Sheriff 22 evt. Ikke mye headroom, men deilig "sånn du skulle at ønske Marshall egentlig låt" lydSD-1 er kanskje en litt "undervurdert billig" pedal men har fått fast plass på brettet mitt sammen med et par andre overdrive pedaler til 3-4 ganger prisen. Jeg bruker den med alle tre potmeter ca. på 50% og får en utrolig flott sustainfull lead lyd i Bad Cat Hot Cat kampen min på cleankanalen (med lett breakup med gitarer på fullt). Jeg spiller ikke metall men liker å ha flere grader av gain tilgjengelig for både mine Fender type single coil gitarer og gitarene med humbuckere.
Liker lead tonen til gitarister som Steve Lukather, Steve Morse, Andy Wood men også Robben Ford og Allen Hinds.
Jeg er nå på jakt etter en mindre lunchbox type amp på 20-25 watt til mitt lille Mesa Boogie 1X12 Celst. Alnico Cream kabinett, og har sett på alternativer bla. fra Engl, Bogner og Mezzabarba. Engl Steve Morse signature 20 , Mezzabarba Skill Head, Bogner Ecstasy 25 kan være slike alternativer, men koster jo litt.
Litt enklere å flytte på et slikt oppsett enn Bad Cat oppsettet mitt (som forøvrig låter helt konge), og veldig greit å kunne ha lunchbox ampen på bordet i mitt lille "hjemmestudio" og spille uten tilkoblet høyttaler. Har forøvrig også Two Notes Captor X til dette formålet.
Synspunkter mottas med takk.
Har sett litt på Sheriff 22 og kjøper jeg en lunchbox amp må den være fleksibel nok til å ta med på litt live spilling. Men litt usikker på cleanlyden i denne..Også bortskjemt med den store "nesten" cleanlyden med mye headroom og sustain jeg får fra Bad Cat ampen.Ta en titt på Victory Sheriff 22 evt. Ikke mye headroom, men deilig "sånn du skulle at ønske Marshall egentlig låt" lyd
Ja, før så tenkte jeg litt sånn at Boss er lekepedaler for ungdommen før man får kjøpt seg ordentlig utstyr fra Eventide og Lexicon, men det er jo mange som proffer som bruker standard hyllevare fra Boss selv om de har råd til hva som helst. Både SD-1 og DS-1 er på bucket list'en min. Når de er bra nok for Joe Satriani, Zakk Wylde, og en drøss andre er de trolig bra nok for meg og det nivået jeg ligger på også. Dessuten spiller jeg ikke bare metal, men litt mer klassisk rock og blues også innimellom.SD-1 er kanskje en litt "undervurdert billig" pedal men har fått fast plass på brettet mitt sammen med et par andre overdrive pedaler til 3-4 ganger prisen. Jeg bruker den med alle tre potmeter på ca. 50% og får en utrolig flott sustainfull lead lyd i Bad Cat Hot Cat kampen min på cleankanalen (med lett breakup med gitarer på fullt). Jeg spiller ikke metall men liker å ha flere grader av gain tilgjengelig for både mine Fender type single coil gitarer og gitarene med humbuckere.
Liker hi-gain lead tonen til gitarister som Steve Lukather, Steve Morse, Andy Wood men også Robben Ford og Allen Hinds.
Jeg er nå på jakt etter en mindre lunchbox type amp på 20-25 watt til mitt lille Mesa Boogie 1X12 Celst. Alnico Cream kabinett, og har sett på alternativer bla. fra Engl, Bogner og Mezzabarba. Engl Steve Morse signature 20 , Mezzabarba Skill Head, Bogner Ecstasy 25 kan være slike alternativer, men koster jo litt.
Litt enklere å flytte på et slikt oppsett enn Bad Cat oppsettet mitt (som forøvrig låter helt konge), og veldig greit å kunne ha lunchbox ampen på bordet i mitt lille "hjemmestudio" og spille uten tilkoblet høyttaler. Har forøvrig også Two Notes Captor X til dette formålet.
Synspunkter mottas med takk.
Vet ikke om den er bygget på HM-2, men det var den som var etterfølgeren tror jeg. Selv om man fortsatt får kjøpt begge to. Likte aldri HM-2 noe særlig som ren distortion, men jeg tror mange av de kjente svenske death metal bandene har brukt den, om jeg ikke tar feil.Er Metal Zone bygget på 80-tallets Heavy metal pedal?
Den var ubrukelig foran transistoramper, men ganske fin som boost foran Marshall JCM 800 husker jeg.
Den er tydelig voicet noe annerledes enn Ironball SE.Engl Steve Morse signature 20
Engl Steve Morse versjonen er nok voicet mer i min gate med eq i nøytral stilling kl 12..med litt mer mellomtone og litt mykere i toppen..men kan sikkert skru inn begge ampene med nokså lik lyd. De innebygde ekstra funksjoner kan være greit til øving og en liten live jobb hvis en da slipper å ta med brettet med alle pedaler...Den er tydelig voicet noe annerledes enn Ironball SE.