lille hiawata
Hi-Fi freak
Grattis med en fin DX9.
TakktakkGrattis med en fin DX9.
Teoretisk sett må den vel låte helt likt som den forrige topp(ing)modellen. Eller tror du den låter likere?-Pokker. Man rekker jo aldri å kjøpe seg en ny Topping DAC, da neste modell kommer før jeg har rukket å bestemme meg for den forrige.
He-he nettopp. Alt som måler bedre enn SINAD 105 låter likt, iflg @lydogakustikk med flere her inne på HFS. Så man kan jo lure på hvorfor all verdens produsenter og entusiaster kaster bort tid og penger på et utviklingsløp som ble sluttført for 10 år siden?Teoretisk sett må den vel låte helt likt som den forrige topp(ing)modellen. Eller tror du den låter likere?
Min DX7 Pro har også fått noen år på baken nå, men jeg fornemmer at den begynner å bli en flaskehals i mitt highend oppsett i stua.Min dx7s har rundet 6 år nå. Gjør fortsatt finfin nytte i ene oppsettet. Den blir jo ikke dårligere selv om det kommer nyere og bedre hele tiden.
Jeg er strålende fornøyd med min dx7pro , men ser samtidig frem til å prøve annen op amp.. (Burson Audio V7)Min DX7 Pro har også fått noen år på baken nå, men jeg fornemmer at den begynner å bli en flaskehals i mitt highend oppsett i stua.
Min gamle DX7Pro fikk jeg aldri fot med. Det var rent og masse detaljer, men det manglet noe ("sjel"). DX9 og A8 derimot, er en helt annen sak. Usikker på om jeg hører vesentlig forskjell på de to, men de spiller musikk slik jeg vil at det skal låte, det samme gjelder E70 Velvet. Gjengir musikk slik det skal gjengis. Jeg driter i målinger, betyr null for meg.Ja over SINAD 105 låter det klin likt. Det hadde vært kjekt!
DAC’en i Eversolo DMP-8 låter derfor likt med Topping D90. Nei de låter ikke likt.
Sikkert confirmation bias, volumforskjeller, gamle ører eller for dårlig anlegg som er årsaken
- 【16-Phase PSRM Module】The Topping D90III Discrete features 16-phase PSRM modules with a 1-bit DAC architecture. This digital-to-analog converter ensures high signal integrity and minimal interference, offering reliable performance in both left and right channels for superior audio output in desktop DAC or DAC amp systems.
- 【Advanced I/V Conversion】Topping's D90III Discrete USB DAC uses a low-distortion, ultra-low-noise I/V conversion circuit. This enhances dynamics and preserves the voltage output of the PSRM, providing a pristine, immersive sound experience, making it ideal for HiFi DAC or portable DAC amp setups.
- 【LDAC Wireless Connectivity】Equipped with the QCC5125 chip, the Topping D90III Discrete supports Bluetooth 5.1 and LDAC, aptX-Adaptive, and AAC formats. This portable DAC offers wireless audio up to 96kHz/24bit, surpassing CD-level sound quality, making it a top choice for a high-fidelity DAC amp combo.
- 【Flexible Output Options】The Topping D90III Discrete offers both RCA and XLR outputs, with selectable 4V/2V or 5V/2.5V modes. This DAC amp flexibility allows it to adapt to various audio setups, providing high performance whether as a desktop DAC, USB DAC, or portable DAC amp.
- 【Ultra-Low Jitter and Studio-Quality Sound】With CPLD technology, the D90III Discrete rejects jitter down to -157dB, ensuring clean, stable audio reproduction. It delivers studio-level sound with THD+N <0.00006%, 131dB SNR, and 130dB DNR, making it a top-tier HiFi DAC for DAC amp combo setups.
- 【PEQ Adjustment and Versatile Input】The Topping D90III Discrete DAC includes a 10-band PEQ adjustment for customized frequency tuning. Its IIS input supports up to PCM 768kHz/32bit and DSD512, offering high-resolution audio performance, along with preamp mode and Bluetooth remote for a flexible desktop DAC experience.
Valgbart utgangsnivå mener jeg har vært i årevis på dyrere Topping DAC's. Muligheter for litt gain-staging er jo aldri feil det.Heftige data, PEQ, og fleksibilitet.
Jeg gleder meg til panegyrien over 2,5 V versus 2,0 V.
Måledata blir vel mer en pekepinn på kvaliteten på selve konstruksjonen, og det som Topping søker er mer "organisk" lydkvalitet, og deres nye PSRM dac er utviklet mest med tanke på sistnevnte.He-he nettopp. Alt som måler bedre enn SINAD 105 låter likt, iflg @lydogakustikk med flere her inne på HFS. Så man kan jo lure på hvorfor all verdens produsenter og entusiaster kaster bort tid og penger på et utviklingsløp som ble sluttført for 10 år siden?
Enig, hvis ikke en brydde seg om det kunne en bare brukt rør-produkter...Det er flott at det stadig kommer produkter med bedre data.
Det har forøvrig vært mange som har spurt, og D90 III Discrete ligger nå i nettbutikken.
Ja, DAC-utviklingen har nå kommet så langt at "alt målet like bra". Måledata blir da for de spesielt interesserte, og vi er tilbake der hvor lyttevurderinger er et viktig kriterium for valg av DAC.Det mest interessante DAC'en fra Topping så langt synes jeg. Blir spennende å lese reviews på denne etter hvert. Stor sjanse for en ny referanse i prisklassen.
Omtrent samme oomph som en nCore 100HF som jeg i min kunnskapsløyse har trodd at har blitt pop til slikt. Uansett: Stillheten og muligheten til å sette tre forsterkningsnivåer (var det ikke helt ned til unity til og med?) er kjekt!Vel... slike voldsomme effekter er ikke nødvendig/ønskelig på 110 dB++ horn/drivere...
Sånn går det når du sette en gjeng ingeniører til industridesignDet jeg ikke forstår med Topping er formgivningen som ikke har noen rød tråd, men er en regnbue av varianter.
De har noe for enhver smak.Det jeg ikke forstår med Topping er formgivningen som ikke har noen rød tråd, men er en regnbue av varianter.
jo, men hvis man vil ha en gitt modell basert på måling/lytting/funksjonalitet så er man prisgitt Toppings valg av boks. Da blir det hummer og kanari.De har noe for enhver smak.
Om en DAC har SINAD på 119,9 eller 122,8 tror ikke jeg er så avgjørende, i alle fall ikke nok til at det kan bekreftes i noen blindtest (som folk ofte er glad i). Så lenge det tekniske er på stell, så tror jeg resten er smak og behag.Alt måler ikke like bra, det er forskjell selv på det nivået Topping er nå. Det er mulig vi ikke har funnet målemetoden eller vet hva vi skal se etter i dagens målinger for å kunne fortelle de som kun lytter, hva de hører eller ikke hører. Vi må bare bli flinkere til å identifisere hva-gjør-hva med lyden ut i fra målingene. Ørene kan brukes til å prøve å identifisere hva vi liker eller ikke liker, men mennesker kan dessverre lett påvirkes. Jeg vil heller ha et produkt som jeg ser alle målingene og dermed kan konkludere på lyden i forkant av et kjøp, enn å bli solgt en "lurium boks" av en "slesk selger" med ukjent egenlyd.
Det er helt korrekt. Idag så har man kommet så langt at en god dac ikke koster skjorta og er man der så er det ikke der slaget lengre står.Om en DAC har SINAD på 119,9 eller 122,8 tror ikke jeg er så avgjørende, i alle fall ikke nok til at det kan bekreftes i noen blindtest (som folk ofte er glad i). Så lenge det tekniske er på stell, så tror jeg resten er smak og behag.
Du skriver at du med å ha sett målinger av produktet i forkant av kjøp, så vet du eksakt hvordan produktet vil lyde når du setter det inn i anlegget ditt - det har jeg litt vanskelig med å tro, men mulig du har hørsel godt over gjennomsnittet man har alltid X-faktoren med hvordan rommet påvirker idet lyden forlater høyttalerne, så en ørliten forskjell i SINAD og støygulv når man sammenligner 2 stk allerede gode resultater kan ikke bli annet enn en akademisk måleøvelse i REW som er vanskelig hørbar slik jeg ser det. Men mulig jeg er forutinntatt