Gode venner av Topping

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.818
    Antall liker
    21.773
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en L30 og en DX1 og synes vel at de begge er såpass nære en kabel med forsterkning at mine HD 580 og DT 1770 Pro spiller som tiltenkt.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.519
    Antall liker
    35.391
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Litt is i magen... HD650 spiller i hvert fall meget bra med L30.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.302
    Antall liker
    3.093
    Torget vurderinger
    4
    Bruker L30 til mine hodetelefoner og synes det fungerer bra, men mye vil ha mer...
    Har noen testet andre hodetelefonforsterkere fra Topping?
    Har ikke testet de mot hverandre men, med oppgraderingen fra L30 til A90 var nok mindre en jeg hadde tror. Sannsynligvis p.g.a at L30 er veldig bra VFM (imo).
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.519
    Antall liker
    35.391
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har fremdeles en L30 i systemet (en av dem er lagt ut på finn). Hadde egentlig tenkt på en A90, men jeg sliter med å finne plass til den.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.521
    Antall liker
    8.072
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg slipper å huske på å sende SMS med andre ord... Tipper du blir godt fornøyd med A30 Pro, men legg gjerne ut en vurdering av hvordan den funker med Ananda Stealth. Gitt hvor kjapt Høvdingen sender så har du den garantert før jeg har Ananda.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.519
    Antall liker
    35.391
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Tipper jeg har A30 før du har Ananda, sannsynligvis før jeg også har Ananda...
     

    H.Are.Felle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2008
    Innlegg
    312
    Antall liker
    760
    Sted
    Porsgrunn
    A30/D30 pro combo på HD650 fungerer kjempebra hos meg. Nok gain i mittstilling uten antydning til sus eller støy.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    hvego

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Innlegg
    311
    Antall liker
    365
    Den bypassfunksjonen til A30 pro er slett ikke dum - jeg kan se for meg at den kan passe for ganske mange eiere av stereoanlegg.
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.889
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Topping D90 III Sabre test på ASR

     

    Salmacis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Innlegg
    251
    Antall liker
    187
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    5
    Wow 😁🥳 Topping DX9 er helt sjef!!!

    Jeg har ikke rukket å høre så mange timer enda og kun med hodetelefoner (Focal Elear) , men du verden som det svinger allerede. Nå er ikke jeg noen ekspert på å beskrive hvordan det låter, men jeg skal prøve å beskrive noen områder. Det er masse, masse detaljer og luft rundt instrumenter og artist(er), ingen slitsomme sss lyder og en mellomtone til å dø av. Vokal er helt fabelaktig bra, alltid gåsehud på gode innspillinger, f.eks. Emilie Nicolas - Limit er så deilig, nær og vakkert formidlet at det er til å gråte av. Det jeg kaller start - stopp - utklinging av toner er helt i toppklassen. Dyp og stram bass, nei hva skal man si annet enn Fy Flate som Topping har løftet seg voldsomt ift det jeg tidligere har hørt! Jeg tror denne kan konkurrere med mange, mange ganger dyrere utstyr. Hvis denne er innenfor budsjett anbefales det sterkt å sjekke den ut 👍
     

    Idar E

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.12.2018
    Innlegg
    478
    Antall liker
    1.217
    Sted
    Fræna
    Torget vurderinger
    1
    Har kjøpt min første Topping, en A30 pro - Veldig fornøyd, et solid kvalitetsprodukt er inntrykket jeg sitter igjen med (y)

    Bruker Denon 7100 klokker på den nå med medium gain. Veldig klar og oppløst lyd med trøkk, bakgrunn er helt tyst. Har hatt problemer med at disse klokkene har "suset" litt med andre forsterkere. Ikke med A30. Gleder meg til å prøve flere øreklokker!

    Bypass funksjonen er hendig, og var en deal breaker for meg. Kjører balansert fra DAC til A30 og tilbake til preamp.
    REC OUT fra preamp går inn i RCA inngangen på A30 og videre til REC inngang til Kassettspiller. Har da mulighet for å høre på Kassett og LP på RCA inngangen til A30, samt at kassettspiller får mulighet for opptak via REC IN når A30 er i bypass.

    I am your friend.
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.519
    Antall liker
    35.391
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Fantastisk denne A30Pro, volummessig så gir den ikke så mye mer hos meg enn hva L30 gjorde, men har mer solid fundament i klangen.

    Er fremdeles overrasket over hva L30 klarer å formidle i forhold til pris og størrelse.
    Angrer heller ikke på overgang til A30Pro.
    Har heldigvis en L30 til stående også.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.056
    Antall liker
    2.519
    Topping A90 Discrete - Etter kavet meg gjennom sjinaengelske manualen finner jeg ikke svar på om A90-D faktisk gjør om singel-ended inngang til fullverdig ballansert utgang?

    Manulen viser at man fra fjernkontroll kan velge inn og utgang uavhening. Man ledes derfor til å tro at dette faktisk er en ekte pre-amp og ikke er en enkel pass-thu funksjon som på noen av andre modellene? Men så leser man denne tabellen som egenltig viser RCA og XRL alltid er aktiv samtidig. Og da ser jeg for meg at dette likevel er pass-thru kontakter?
    1706877827696.png


    Tenkt funksjon er å plassere den ved vinylriggen og samtidig ha den til å konvertere single-endet utgang fra riaa til ballansert kabling videre til hovedforsterker.
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.889
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Hvis XLR output spenningen er 2x RCA, så er den balansert. Hvis XLR og RCA har samme spenning ville jeg vært skeptisk.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.693
    Antall liker
    2.295
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    25V pp output single ended og 49V pp output balansert på A90 Discrete. Er det balansert nok for dere?
    A90discrete.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.056
    Antall liker
    2.519
    25V pp output single ended og 49V pp output balansert på A90 Discrete. Er det balansert nok for dere?
    Takker - Den tabellen ser ut til å vise gain fra SE til ballansert. Med mulighet til nesten +10dB som kan komme til nytte da jeg har litt lavt singal ut av riaa med montert PU.
    1706892706901.png
     
    Sist redigert:

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    får melde meg inn i topping klubben med en e30 mk2 . lurer på hvordan denne låter
     

    Idar E

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.12.2018
    Innlegg
    478
    Antall liker
    1.217
    Sted
    Fræna
    Torget vurderinger
    1
    Det investeres! -
    Har lurt en god stund på ny DAC, endelig tok jeg steget og trykket "kjøp" her hos Sentralen sin nettbutikk. En Topping D90LE ble det, til rabattert pris.

    Den har stått og varmet seg litt en stund og den innfrir forventningene. Har ikke sammenlignet med min Oppo-105 som jeg brukte tidligere, men det var mest funksjonaliteten, pris og fremtidig oppsett som fikk meg til å velge D90'en.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    da etter fått e30 mk2 i hus og kjører linjær strømforsyning. har jeg noen inntrykk. den låter ok. ikke noe og rope hurra for. men jeg jeg tror det skal være mulig og få oppgradert den noe. jeg har et pci-e lydkort evga nu audio med samme chippen og pci lydkortet spiller litt bedre enn e30 mk2 med 1 chip. audio note som har designet pci-e kortet og det høres. men e30 mk2 er ikke dårlig. for hva man betaler der det helt innafor. jeg kommer til og prøve og oppgraderee min e30 mk2 i nærmeste framtid. pci kortet er har forsåvidt switrching psu. jeg trodde e30 mk2 skulle låte bedre enn det jeg hadde:/ men det er ikke tilfelle. pc-i kortet koster dobbelte av e30 så ligger vel noe i det.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    men toppingen hadde noen innstillinger fir nr.5 passet best for meg. men den får en tommel opp denne lille boksen. den fortjener det(y)
     

    Eriond

    Medlem
    Ble medlem
    30.12.2008
    Innlegg
    14
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    4
    Noen som kan hjelpe meg med ett dytt i riktig retning?
    Skal kjøpe ny Dac da min Hegel hd20 ikke ville mer nå for noen dager siden. Problemet er at jeg ikke klarer å bestemme meg for om jeg skal kjøpe D70 pro octo eller gå for D90LE som nå er 1500 rimeligere. Den nyere D70 pro octo er vel den jeg har mest lyst på grunnet utseende og beskrivelse av lydkvalitet i diverse reviews. Samtidig føler jeg at de 1500 som den koster mer kan gjøre mer nytte i en senere oppgradering av forsterker eller høyttalere. Hva sier dere?
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    E70 Velvet er også en du burde fundere litt på utifra hva jeg leser om den. Virker som den har en litt varmere signatur enn D70 octo uten at jeg har hørt noen av de.
     

    Eriond

    Medlem
    Ble medlem
    30.12.2008
    Innlegg
    14
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    4
    E70 Velvet er også en du burde fundere litt på utifra hva jeg leser om den. Virker som den har en litt varmere signatur enn D70 octo uten at jeg har hørt noen av de.
    Begynte egentlig med å vurdere E70 variantene, men har kommet for langt ned i kaninhullet nå. Det virker på meg som om de to jeg har sett meg ut er de beste alternativene for meg hvis vi holder oss til Topping.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    454
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Hadde hd12 og e50/p50 for en tid tilbake. Søstra mi skulle få en av de og den andre skulle selges. De endte med å like e50/p50 best, så da ble hd12 solgt (tilnærmet lik bruktverdi på de to).
    Mener hd12 var bedre enn hd20, så du trenger nok ikke så langt opp på topping treet før du er på samme nivå/litt bedre!
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.415
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Horten
    Noen som kan hjelpe meg med ett dytt i riktig retning?
    Skal kjøpe ny Dac da min Hegel hd20 ikke ville mer nå for noen dager siden. Problemet er at jeg ikke klarer å bestemme meg for om jeg skal kjøpe D70 pro octo eller gå for D90LE som nå er 1500 rimeligere. Den nyere D70 pro octo er vel den jeg har mest lyst på grunnet utseende og beskrivelse av lydkvalitet i diverse reviews. Samtidig føler jeg at de 1500 som den koster mer kan gjøre mer nytte i en senere oppgradering av forsterker eller høyttalere. Hva sier dere?
    Hørs ut som du har bestemt deg for D70 Pro Octo. Kjør på, knallgod DAC fra Topping. (y)
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.693
    Antall liker
    2.295
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Noen som kan hjelpe meg med ett dytt i riktig retning?
    Skal kjøpe ny Dac da min Hegel hd20 ikke ville mer nå for noen dager siden. Problemet er at jeg ikke klarer å bestemme meg for om jeg skal kjøpe D70 pro octo eller gå for D90LE som nå er 1500 rimeligere. Den nyere D70 pro octo er vel den jeg har mest lyst på grunnet utseende og beskrivelse av lydkvalitet i diverse reviews. Samtidig føler jeg at de 1500 som den koster mer kan gjøre mer nytte i en senere oppgradering av forsterker eller høyttalere. Hva sier dere?
    Jeg har selv D90LE og trives godt med den. Men det er ikke mye forsterker eller høyttaler du får ekstra for 1500 kroner.
     

    Eriond

    Medlem
    Ble medlem
    30.12.2008
    Innlegg
    14
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    4
    D90LE er bestilt :) Har landet på at den er best i forhold til pris akkurat nå, samtidig som den matcher bedre med Pre90 som kan være høyaktuell senere.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.693
    Antall liker
    2.295
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    D90LE er bestilt :) Har landet på at den er best i forhold til pris akkurat nå, samtidig som den matcher bedre med Pre90 som kan være høyaktuell senere.
    Du kommer ikke til å angre på den beslutningen. Jeg vurderte også Pre90, men jeg endte opp med A90 Discrete som forforsterker og det fungerer utmerket i mitt anlegg. Den skal være hakket bedre enn Pre90 og i tillegg er den en ypperlig hodetelefonforsterker. Jeg har også kjøpt Ext 90 for å få nok XLR-innganger. Signalet fra A90 Discrete går til en Primare A60 effektforsterker og Focal Kanta 2 høyttalere. Det skaper lyd jeg lever godt med.
     

    dormouse

    Medlem
    Ble medlem
    01.01.2017
    Innlegg
    33
    Antall liker
    12
    Ønsker gjerne tips om ny DAC.

    Jeg har hatt Hegel H200 og HD10 siden ca. 2009, men kun sporadisk brukt anlegget. Nå er det i mer reglemessig bruk, med Dali Mentor 6-høyttalere (jubileum, bi-wire), en REL-sub og en Isotek EVO3 strømrenser. Det ser ut til å være conventional knowledge at HD10 er så fryktelig gammelt og dårlig, men jeg synes det det låter fortreffelig. Spørsmålet er likevel hvordan jeg enklest kan oppgradere slik at opplevelsen heves ytterligere -- og om det er realistisk uten veldig dyre komponenter. Jeg har ikke råd til nye Hegel-forsterkere med integrert DAC, og jeg skjønner heller ikke helt hvorfor det er integrert på de nye og dyrere modellene. (Hvorfor -- er ikke separat bedre?)

    Uansett, har teknologien kommet dithen at jeg kan kjøpe en temmelig rimelig kinesisk DAC og få et (enda) bedre resultat? Mer spesifikt: Vil en Topping D90 III være et løft fra min HD10? Vil den passe med en H200?

    Takker for tips.

    Edit: Må føye til at jeg sannsynligvis må bruke RCA-utgangene heller enn XLR, da XLR-inngangene på forsterkeren er forbeholdt phono-trinnet, og det er for mye hassle å skifte til stadighet.
     
    Sist redigert:

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.889
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Uansett, har teknologien kommet dithen at jeg kan kjøpe en temmelig rimelig kinesisk DAC og få et (enda) bedre resultat? Mer spesifikt: Vil en Topping D90 III være et løft fra min HD10? Vil den passe med en H200?
    Ja, til alle punktene over. Utviklingen av DAC chip og tilhørende analog del har gått fremover, også med kinesiske "billig dacer".
    Hvis du ønsker å spare litt penger og ikke trenger MQA så ser jeg at forrige utgaven av D90 i "D90 LE" selges rabattert i nettbutikken.
    Du skal være obs på at en måleteknisk nøytral kinesisk DAC kan føles "feil", hvis du er vant til at utstyr farger lyden. Du vil nok oppleve mer detaljer som følge av lavere støynivå.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.415
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Horten
    ..
    Edit: Må føye til at jeg sannsynligvis må bruke RCA-utgangene heller enn XLR, da XLR-inngangene på forsterkeren er forbeholdt phono-trinnet, og det er for mye hassle å skifte til stadighet.
    Om du vil lett kunne bytte mellom ulike XLR-kilder, så kan du bruke eks en sånn sak som det her:
    3-veis XLR-velger:
    https://www.amazon.com/Nobsound-Audio-Balanced-Converter-Selector/dp/B07QVKPR2V

    Og den påvirker ikke lyden om man mistenker det. :cool:
    https://www.audiosciencereview.com/...und-3-in-1-out-xlr-audio-switch-review.11062/
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn