Musikkmannen
Musikk i fokus
Litt is i magen... HD650 spiller i hvert fall meget bra med L30.
Har ikke testet de mot hverandre men, med oppgraderingen fra L30 til A90 var nok mindre en jeg hadde tror. Sannsynligvis p.g.a at L30 er veldig bra VFM (imo).Bruker L30 til mine hodetelefoner og synes det fungerer bra, men mye vil ha mer...
Har noen testet andre hodetelefonforsterkere fra Topping?
Ikke balansert ut på A30Pro i hvert fall, bare balansert bypass.Hvis XLR output spenningen er 2x RCA, så er den balansert. Hvis XLR og RCA har samme spenning ville jeg vært skeptisk.
Takker - Den tabellen ser ut til å vise gain fra SE til ballansert. Med mulighet til nesten +10dB som kan komme til nytte da jeg har litt lavt singal ut av riaa med montert PU.25V pp output single ended og 49V pp output balansert på A90 Discrete. Er det balansert nok for dere?
Kjører balansert fra DAC, ubalansert fra Riaa, funker som julingTakker - Den tabellen ser ut til å vise gain fra SE til ballansert. Med mulighet til nesten +10dB som kan komme til nytte da jeg har litt lavt singal ut av riaa med montert PU.
Vis vedlegget 991951
Begynte egentlig med å vurdere E70 variantene, men har kommet for langt ned i kaninhullet nå. Det virker på meg som om de to jeg har sett meg ut er de beste alternativene for meg hvis vi holder oss til Topping.E70 Velvet er også en du burde fundere litt på utifra hva jeg leser om den. Virker som den har en litt varmere signatur enn D70 octo uten at jeg har hørt noen av de.
Hørs ut som du har bestemt deg for D70 Pro Octo. Kjør på, knallgod DAC fra Topping.Noen som kan hjelpe meg med ett dytt i riktig retning?
Skal kjøpe ny Dac da min Hegel hd20 ikke ville mer nå for noen dager siden. Problemet er at jeg ikke klarer å bestemme meg for om jeg skal kjøpe D70 pro octo eller gå for D90LE som nå er 1500 rimeligere. Den nyere D70 pro octo er vel den jeg har mest lyst på grunnet utseende og beskrivelse av lydkvalitet i diverse reviews. Samtidig føler jeg at de 1500 som den koster mer kan gjøre mer nytte i en senere oppgradering av forsterker eller høyttalere. Hva sier dere?
Jeg har selv D90LE og trives godt med den. Men det er ikke mye forsterker eller høyttaler du får ekstra for 1500 kroner.Noen som kan hjelpe meg med ett dytt i riktig retning?
Skal kjøpe ny Dac da min Hegel hd20 ikke ville mer nå for noen dager siden. Problemet er at jeg ikke klarer å bestemme meg for om jeg skal kjøpe D70 pro octo eller gå for D90LE som nå er 1500 rimeligere. Den nyere D70 pro octo er vel den jeg har mest lyst på grunnet utseende og beskrivelse av lydkvalitet i diverse reviews. Samtidig føler jeg at de 1500 som den koster mer kan gjøre mer nytte i en senere oppgradering av forsterker eller høyttalere. Hva sier dere?
Du kommer ikke til å angre på den beslutningen. Jeg vurderte også Pre90, men jeg endte opp med A90 Discrete som forforsterker og det fungerer utmerket i mitt anlegg. Den skal være hakket bedre enn Pre90 og i tillegg er den en ypperlig hodetelefonforsterker. Jeg har også kjøpt Ext 90 for å få nok XLR-innganger. Signalet fra A90 Discrete går til en Primare A60 effektforsterker og Focal Kanta 2 høyttalere. Det skaper lyd jeg lever godt med.D90LE er bestilt Har landet på at den er best i forhold til pris akkurat nå, samtidig som den matcher bedre med Pre90 som kan være høyaktuell senere.
Ja, til alle punktene over. Utviklingen av DAC chip og tilhørende analog del har gått fremover, også med kinesiske "billig dacer".Uansett, har teknologien kommet dithen at jeg kan kjøpe en temmelig rimelig kinesisk DAC og få et (enda) bedre resultat? Mer spesifikt: Vil en Topping D90 III være et løft fra min HD10? Vil den passe med en H200?
Om du vil lett kunne bytte mellom ulike XLR-kilder, så kan du bruke eks en sånn sak som det her:..
Edit: Må føye til at jeg sannsynligvis må bruke RCA-utgangene heller enn XLR, da XLR-inngangene på forsterkeren er forbeholdt phono-trinnet, og det er for mye hassle å skifte til stadighet.
Jeg er strålende fornøyd med D90LE som jeg fikk i hus for 2 uker siden. Den avløste Hegel HD20 hos meg, og om den ikke er ett betydelig løft så er det likevel ett løft i lydkvalitet. Fin ro og bredde i lydbildet, meget presis og oppløst uten å være skarp på noen måte. Bassen oppleves også som strammere og bedre definert enn hva den var før. Fikk testet en E30 (første generasjon) også noen timer da broderen var på besøk, og denne var på mange måter også helt på høyde med HD20, noe som etter min mening er fabelaktig i forhold til at den er såpass rimelig. Det var denne som fikk meg til å velge D90LE på tilbud fremfor en dyrere utgave, og uten å ha faktisk hørt de nye tror jeg ikke at det er mer å hente med en dyrere og nyere Topping dac hos meg og mitt utstyr.Ønsker gjerne tips om ny DAC.
Jeg har hatt Hegel H200 og HD10 siden ca. 2009, men kun sporadisk brukt anlegget. Nå er det i mer reglemessig bruk, med Dali Mentor 6-høyttalere (jubileum, bi-wire), en REL-sub og en Isotek EVO3 strømrenser. Det ser ut til å være conventional knowledge at HD10 er så fryktelig gammelt og dårlig, men jeg synes det det låter fortreffelig. Spørsmålet er likevel hvordan jeg enklest kan oppgradere slik at opplevelsen heves ytterligere -- og om det er realistisk uten veldig dyre komponenter. Jeg har ikke råd til nye Hegel-forsterkere med integrert DAC, og jeg skjønner heller ikke helt hvorfor det er integrert på de nye og dyrere modellene. (Hvorfor -- er ikke separat bedre?)
Uansett, har teknologien kommet dithen at jeg kan kjøpe en temmelig rimelig kinesisk DAC og få et (enda) bedre resultat? Mer spesifikt: Vil en Topping D90 III være et løft fra min HD10? Vil den passe med en H200?
Takker for tips.
Edit: Må føye til at jeg sannsynligvis må bruke RCA-utgangene heller enn XLR, da XLR-inngangene på forsterkeren er forbeholdt phono-trinnet, og det er for mye hassle å skifte til stadighet.