Grenland Lydlaug.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    ikke for å være uorginal men jeg tyvlyttet til proac response 3,8 på skotfoss og det var greit nok.......må spare litt så det blir ikke umiddelbart, kan hende jeg kan klare meg med 2,5 også, vi får se hva markedet bringer
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    ikke det at proac ikke funker på rør, det gjør de helt soleklart men jeg er kanskje litt vel spontan så når jeg ikke fikk 211 blokkene ble det bare slik, tilgjengelighet var vel stikkordet
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    ikke det at proac ikke funker på rør, det gjør de helt soleklart men jeg er kanskje litt vel spontan så når jeg ikke fikk 211 blokkene ble det bare slik, tilgjengelighet var vel stikkordet
    Tror nok de 2.5 proacene hadde kost seg med det utstyret du har kjøpt. ;D
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Er det mange som dukker opp i kveld? Har ikke fått rotet meg til å gi beskjed, men dukker opp i kveld.
    Var det i kveld vi utelukkende skulle lytte på polsk frijazz?  ;D
     
    K

    kiwi

    Gjest
    Hei Thomas da sees vi ikveld, denne gangen tar jeg med meg noen av mine test cd er ;)

    Er det mange som dukker opp i kveld? Har ikke fått rotet meg til å gi beskjed, men dukker opp i kveld.
    Var det i kveld vi utelukkende skulle lytte på polsk frijazz?  ;D
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Får håpe jeg greier å finne frem. Har studert kartverket til gule sider. Inn til Venstre v butikken?
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Jaja, da var fjerde møte ferdig, og jeg må bare få sagt det med en gang uten å tråkke på noen tær her: Dette var den beste lyden så langt i våre møteri mine ører!

    JanM som var vært i dag disket opp med kaffe og hjemmelagd sjokoladekake bl.a så her var det koooos! En maskot var det også selv om han stort sett bare skremte vettet av oss......



    JanM har et brukbart fungerende lytterom. Det er en to-delt stue hvor høyttalerne blir stående i skillet mellom de to rommene. På den måten får høyttaleren nærmest ubegrenset plass bakover, noe som gjenspeiler seg på dybdeperspektivet. Det er enormt!



    JanM spiller på Theta drivverk og DAC, en Gryphon Tabu preamp, et sett Cary monoblokker med 2stk 845-rør ihver kanal som gir drøye 100 kl.A watt. Høyttalerne er Proac Response 3,8 og denne kombinasjonen må bare sies å være konge! Det låter bare nyyyydelig i mine ører. Kan hende noen ville ha litt mer orden helt nede i bunn men jeg stortrives med litt ekstra der nede. Bilder:













    X250 hadde med Jeff Rowland preampen sin som skulle prøves:




    Kobling:




    Kommer mer senere, trøtt som en strømpe.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    Maskoten er en hun, forresten (hannen er grønn), og ser nokså skremt ut selv.

    Ellers ser det ut til å være et bra oppsett, jeg og Akle valgte å være asosiale med hverandre i aften;) Får håpe sjansen kanskje byr seg senere.
     

    swans

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2006
    Innlegg
    303
    Antall liker
    2
    jada, dette var saker. 3-dimensjonaliteten var uten tvil i serklasse. som hifiguru nevner, muuuligens noe svulstig i bassen, men det er jo det som er det virkelig artige her, smaken av forskellig type lyd. må innrømme at det spiller til dels helt annderledes andre steder, men om det er bedere, nei det er ikke opp til meg, bare konstanterer til min store glede, at anderledes enn i mitt oppsett, også lyder opp mot himmelen.

    kjempeartig. og gratulerer men vellykket lydene oppsett.
    artig med fuglen, den svarte perfekt, når vi ropte på x-250 ;D ;D ;D. pussig ikke sant ;)
    farlig god kake, og kaffe laget på mocca-master(aha...)
    fantastisk artig at det går ann å ha en slik god hodning og tone på og etter slike møter. tror jeg snakker for alle da jeg mener at alle drar nytte og storkoser seg.
    nå kommer Påsken i veien neste gang (uff å uff). så god påske til alle, så snakkes vi i begynnelsen av mai.
    huuba....
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja, da var morgenen her igjen og det er på tide å jobbe litt, må bare slenge på et par bilder til......forresten hvordan Jeff Rowland låt kontra Gryphon ønsker jeg ikke uttale meg om fordi x250 har blitt så sinnsyk sprek av all treningen i det siste og er redd for mine vakre lett utstående fortenner ;D ;D Neida, men jeg må med hånda på hjertet si at synergien var mer på plass med Gryphonen, mer dybde mens JR var litt mer frampå men også mye raskere følte jeg uten at det hadde stor gevinst i mine ører. Men hjemme hos x250 er det bare helt oooolala.

    Kos i sofakroken:



    Kabeljungelen:
    Som dere ser er Cary-blokkene en anelse dype, de stikker langt utenfor racket bak,






    JanM benytter Nordost's flate kabler noe som passer greit da han må trekke den ene over "åpent lende" så den glir umerkelig under et teppe, forbi vedkørja og opp i 3,8'n på høyre flanke.





    Lytter nøye:

     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Vi for takke jm for en hyggelig aften med mye god lyd pluss at han må få en del honør for en del god bakst å småkaker .
     

    General8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Innlegg
    644
    Antall liker
    0
    Ja takk for en hyggelig kveld. Syns det låt langt over par. Moro å høre rør med litt krefter. Det var også moro å prøve en annen pre i systemet. Noe som hadde vært interessant er A/B testing mellom kraftig transistor og rør, men det er kanskje mulig å få til en gang?

    Mvh.
     
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    kjempegøy at så mange kunne komme.Fikk også mange godord om anlegget og d er jo alltid morro å høre. Må vel innrømme at d ikke var jeg som hadde baka hehe
     

    swans

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2006
    Innlegg
    303
    Antall liker
    2
    kjempegøy at så mange kunne komme.Fikk også mange godord om anlegget og d er jo alltid morro å høre. Må vel innrømme at d ikke var jeg som hadde baka hehe
    er du klar for ett lydmessig angrep av systemet ? om jeg bare finner det, så laget jeg ett oppsett av forskjellige musikkpartier (om alt kan kalles musikk da) fra mange artister. dette setter alt jeg har hørt på prøve til langt inn i den intetplanetariske andromedatåken.
    men hva er vel det!!!!!!
    for..vi unnslapp de kjøttetene komodene på fyrton :eek:, og vi utforsket de gåtefulle klyptasinhulene på mirva :p, og vi unnslapp dr diplomis dødsstråler og dievelfyrstinnen cruellas forgiftede tankebøleger :-X, og vi unnslapp de ildsprutene øglememmene på pesston.... :-/ hva kan vel vi møte som overgår alt dette ??
    tar du utfordringen en gang i fremtiden......pip ;D ;)
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    De må i så fall være meget sterke ;D
    De fleste av oss trenger faktisk veldig sterke medisiner bare synd at det er ingen ting som biter på hifiviruset ;D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Nei det er ikke noe å gjøre med, synes dette er mye triveligere med hifivirus enn rennende nese f.eks.

    Håper Jung-Son funker, har ikke fått hentet det før helgen, var no penger som ikke var på plass i tide. Spilte endel musikk i går med Thule PA100 og en innlånt NLE 11/12 preamp og Sony DVD/SACD'n min og det er utrolig hvor mye rørene egentlig gjorde med lyden. Nå forblir stemmene inni hornene med mindre jeg drar veldig på. Med rørene spratt lyden ut og tegnet opp et mye større lydbilde........hmmmmm skeptisk.........rørabstinenser........vi får se da......men fordelen med de kommende 2x200watt er jo at jeg kan velge tyngre laster og det er jo noe av planen.
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.324
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei, det er platemesse i Ibsenhuset lørdag 17 mars. Ser ut som om jeg får noen timer fri så da blir det nok en tur på meg. Noen som har tenkt seg på messa?
     

    Rune_pedersen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Innlegg
    128
    Antall liker
    3
    Hei
    Hadde tenkt å ta en tur ned å se vi er en gjeng som møtes der så blir det en tur på lundetangen.
    Bare å bli med trivelig det.
    Det står Audio research vm 220 rør blokker å venter på deg på brukt børsen hifiguru ;D
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.324
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Hadde tenkt å ta en tur ned å se vi er en gjeng som møtes der så blir det en tur på lundetangen.
    Bare å bli med trivelig det.
    Det står Audio research vm 220 rør blokker å venter på deg på brukt børsen hifiguru ;D
    Hei igjen Pendragon, høres fint ut med platemesse og en tur på pub etterpå. Får legge inn søknad så får vi se...

    Har du fått driverket nå?
     

    Rune_pedersen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Innlegg
    128
    Antall liker
    3
    Ja det kom på torsdag å det var like helt ikke tok det fyr nor jeg satte det på heller helt utrolig.
    Det spiller roligere å mer behagelig en denon gjorde satte inn brønn kontakt å ordentlig strøm ledning så løftet det litt å. ;D
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.324
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Fint at det ordnet seg. Greit å ha brukt uflaksen på en stund. Må snart komme på ett nytt besøk nå da ;D
     

    Rune_pedersen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Innlegg
    128
    Antall liker
    3
    Bare å komme det er litt optatt om kveldene til uka men bare å si fra så ordner det seg.
     
    K

    kiwi

    Gjest
    Regnes med at vi sees der 2m
    Mvh: Espen
    Hei, det er platemesse i Ibsenhuset lørdag 17 mars. Ser ut som om jeg får noen timer fri så da blir det nok en tur på meg. Noen som har tenkt seg på messa?
     

    swans

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2006
    Innlegg
    303
    Antall liker
    2
    sikkert dumt spørsmål, men det er det jeg lærer av.
    er denne platemessa kun forbeholdt vinyl ??
     
    K

    kiwi

    Gjest
    Ring meg på lørdagen vis du skal dit da swans så kan vi kanskje reise i sammen dit :)
    sikkert dumt spørsmål, men det er det jeg lærer av.
    er denne platemessa kun forbeholdt vinyl ??
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Jaja, i går kveld var jeg en visitt hos en som ikke har no nick her men som er litt med i lauget. Trivelig var det fordi han har fått seg et par Martin Logan Vantage, fra før har han en Esoteric DV50 multispiller og en Krell KAV300R (med radio altså!) og dette var en meeget trivelig kombinasjon. Papworth og x250 var innom med en Graaf integrert forsterker bestykket med KT88 rør men den ble gruset av majoriteten. Isolert sett en nydelig forsterker men ingen match her desverre. SAL og Espen I som dukket opp etterhvert og undertegnede (som forsvarer rør inn i det siste) ble lamslått over dynamikken på The wall-innspillingen fra Burmesters sampleplate nr 2, lurer på hvordan det går til!! Vantagens aktive 8" låt "tight as a tiger" og gitarene sprutet ut av panelene. Merkelig det her med aktiv bass gjort på denne måten, høyttaleren får jo tilført signalet fra høyttalerkabelen på tradisjonell måte slik at bassens egenskaper avhenger voldsomt av kilden, altså forsterkerens egenskaper. Dette merket vi også i stor grad på Emmylou Harris' innspilling hvor Vantagens 32hz kommer til rette for fullt. Med Krellen var det stålkontroll og kjellerdypt. Graaf'en gikk like dypt men ikke med samme presisjon. Var litt i utakt lissom. Sjokkerende for meg ihvertfall da jeg mente den aktive bassen ville låte likt uansett hva resten spilte på. (slik var det jo i gamle dager i lignende systemer hvor bassmodulen fikk tilført egen lavnivå signalkabel) men dette er jo mye bedre, her gjenspeiler forsterkerens egenskaper seg også i bassen. Trivelig var det altså, gratulerer med flotte høyttalere.
     
    K

    kiwi

    Gjest
    Veldig enig med deg i det du skriver her higuru:) ble overasket selv over hvor mye bedre krell forsterkeren spilte en graaf forsterkeren. Når vi koblet tilbake til Graaf forsterkeren så virket det som om at det ble hengt et laken foran høytallerene, lyden var mye åpnere med krellen samt at vokalen og mellomtonen var mye tydligeret. Vil ikke påsta at Graafen ikke er en bra forsterker til prisen da jeg kun har hørt den i dette opsettet, men til Martin Logan advantage så trivdes den helt klart ikke
    Mvh: Espen
    Jaja, i går kveld var jeg en visitt hos en som ikke har no nick her men som er litt med i lauget. Trivelig var det fordi han har fått seg et par Martin Logan Vantage, fra før har han en Esoteric DV50 multispiller og en Krell KAV300R (med radio altså!) og dette var en meeget trivelig kombinasjon. Papworth og x250 var innom med en Graaf integrert forsterker bestykket med KT88 rør men den ble gruset av majoriteten. Isolert sett en nydelig forsterker men ingen match her desverre. SAL og Espen I som dukket opp etterhvert og undertegnede (som forsvarer rør inn i det siste) ble lamslått over dynamikken på The wall-innspillingen fra Burmesters sampleplate nr 2, lurer på hvordan det går til!! Vantagens aktive 8" låt "tight as a tiger" og gitarene sprutet ut av panelene. Merkelig det her med aktiv bass gjort på denne måten, høyttaleren får jo tilført signalet fra høyttalerkabelen på tradisjonell måte slik at bassens egenskaper avhenger voldsomt av kilden, altså forsterkerens egenskaper. Dette merket vi også i stor grad på Emmylou Harris' innspilling hvor Vantagens 32hz kommer til rette for fullt. Med Krellen var det stålkontroll og kjellerdypt. Graaf'en gikk like dypt men ikke med samme presisjon. Var litt i utakt lissom. Sjokkerende for meg ihvertfall da jeg mente den aktive bassen ville låte likt uansett hva resten spilte på. (slik var det jo i gamle dager i lignende systemer hvor bassmodulen fikk tilført egen lavnivå signalkabel) men dette er jo mye bedre, her gjenspeiler forsterkerens egenskaper seg også i bassen. Trivelig var det altså, gratulerer med flotte høyttalere.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.583
    Antall liker
    4.598
    Torget vurderinger
    10
    Den gamle var "eldst" :),når Krell`n kom på plass igjen ble det veldig tydelig hva Graafen manglet, alt.........
     

    Audio Art

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    618
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    2
    Den gamle var "eldst" :),når Krell`n kom på plass igjen ble det veldig tydelig hva Graafen manglet, alt.........
    Match vettu gutte bass...... ;)
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.583
    Antall liker
    4.598
    Torget vurderinger
    10
    Match vettu gutte bass...... ;)
    Helt klart, bare at det var to som sa det aldri hadde vært bedre lyd i Martin Logan i stua der etter at Graafen ble koblet på........ :)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Helt klart, bare at det var to som sa det aldri hadde vært bedre lyd i Martin Logan i stua der etter at Graafen ble koblet på........ :)

    Vi bør ikke trekke den lenger, bortsett fra at to hadde feil, fire hadde rett.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn