hifiguru
Hi-Fi freak
ikke for å være uorginal men jeg tyvlyttet til proac response 3,8 på skotfoss og det var greit nok.......må spare litt så det blir ikke umiddelbart, kan hende jeg kan klare meg med 2,5 også, vi får se hva markedet bringer
Tror nok de 2.5 proacene hadde kost seg med det utstyret du har kjøpt. ;Dikke det at proac ikke funker på rør, det gjør de helt soleklart men jeg er kanskje litt vel spontan så når jeg ikke fikk 211 blokkene ble det bare slik, tilgjengelighet var vel stikkordet
Er det mange som dukker opp i kveld? Har ikke fått rotet meg til å gi beskjed, men dukker opp i kveld.
Var det i kveld vi utelukkende skulle lytte på polsk frijazz? ;D
er du klar for ett lydmessig angrep av systemet ? om jeg bare finner det, så laget jeg ett oppsett av forskjellige musikkpartier (om alt kan kalles musikk da) fra mange artister. dette setter alt jeg har hørt på prøve til langt inn i den intetplanetariske andromedatåken.kjempegøy at så mange kunne komme.Fikk også mange godord om anlegget og d er jo alltid morro å høre. Må vel innrømme at d ikke var jeg som hadde baka hehe
De må i så fall være meget sterke ;Dnå må du ta medisinen din swans.......
De fleste av oss trenger faktisk veldig sterke medisiner bare synd at det er ingen ting som biter på hifiviruset ;DDe må i så fall være meget sterke ;D
Hei igjen Pendragon, høres fint ut med platemesse og en tur på pub etterpå. Får legge inn søknad så får vi se...Hei
Hadde tenkt å ta en tur ned å se vi er en gjeng som møtes der så blir det en tur på lundetangen.
Bare å bli med trivelig det.
Det står Audio research vm 220 rør blokker å venter på deg på brukt børsen hifiguru ;D
Hei, det er platemesse i Ibsenhuset lørdag 17 mars. Ser ut som om jeg får noen timer fri så da blir det nok en tur på meg. Noen som har tenkt seg på messa?
Neida, ikke bare vinyl. Det er masse "sølv" ogsåsikkert dumt spørsmål, men det er det jeg lærer av.
er denne platemessa kun forbeholdt vinyl ??
sikkert dumt spørsmål, men det er det jeg lærer av.
er denne platemessa kun forbeholdt vinyl ??
Jaja, i går kveld var jeg en visitt hos en som ikke har no nick her men som er litt med i lauget. Trivelig var det fordi han har fått seg et par Martin Logan Vantage, fra før har han en Esoteric DV50 multispiller og en Krell KAV300R (med radio altså!) og dette var en meeget trivelig kombinasjon. Papworth og x250 var innom med en Graaf integrert forsterker bestykket med KT88 rør men den ble gruset av majoriteten. Isolert sett en nydelig forsterker men ingen match her desverre. SAL og Espen I som dukket opp etterhvert og undertegnede (som forsvarer rør inn i det siste) ble lamslått over dynamikken på The wall-innspillingen fra Burmesters sampleplate nr 2, lurer på hvordan det går til!! Vantagens aktive 8" låt "tight as a tiger" og gitarene sprutet ut av panelene. Merkelig det her med aktiv bass gjort på denne måten, høyttaleren får jo tilført signalet fra høyttalerkabelen på tradisjonell måte slik at bassens egenskaper avhenger voldsomt av kilden, altså forsterkerens egenskaper. Dette merket vi også i stor grad på Emmylou Harris' innspilling hvor Vantagens 32hz kommer til rette for fullt. Med Krellen var det stålkontroll og kjellerdypt. Graaf'en gikk like dypt men ikke med samme presisjon. Var litt i utakt lissom. Sjokkerende for meg ihvertfall da jeg mente den aktive bassen ville låte likt uansett hva resten spilte på. (slik var det jo i gamle dager i lignende systemer hvor bassmodulen fikk tilført egen lavnivå signalkabel) men dette er jo mye bedre, her gjenspeiler forsterkerens egenskaper seg også i bassen. Trivelig var det altså, gratulerer med flotte høyttalere.
Match vettu gutte bass......Den gamle var "eldst" ,når Krell`n kom på plass igjen ble det veldig tydelig hva Graafen manglet, alt.........
Helt klart, bare at det var to som sa det aldri hadde vært bedre lyd i Martin Logan i stua der etter at Graafen ble koblet på........Match vettu gutte bass......
Helt klart, bare at det var to som sa det aldri hadde vært bedre lyd i Martin Logan i stua der etter at Graafen ble koblet på........