Grenland Lydlaug.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • swans

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2006
    Innlegg
    303
    Antall liker
    2
    tar er tur når opner det ? og når har du tengt å dra ?
    Ring meg på lørdagen vis du skal dit da swans så kan vi kanskje reise i sammen dit :)
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.583
    Antall liker
    4.598
    Torget vurderinger
    10
    Platemessen? Kanskje jeg må ta en tur, kanskje noen godbiter å finne der! Ellers fikk jeg siste settet med høyt.kabel igår, nå låter det veldig riktig, 15" ble plutselig ennå strammere og helt i takt!!! :)
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.324
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Platemessen? Kanskje jeg må ta en tur, kanskje noen godbiter å finne der! Ellers fikk jeg  siste settet med høyt.kabel igår, nå låter det veldig riktig, 15" ble plutselig ennå strammere og helt i takt!!! :)
    Klart du må ta deg en tur. Heftige produkter du har. En 15" i bevegelse og helt i takt: er det basselementet eller....
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.583
    Antall liker
    4.598
    Torget vurderinger
    10
    Jo takk, begynner å bli heftig nå. Det er en 15" helt i bunn og en 8" som øvre bass. Dette spiller helt ned til 15 hz + - 3db. Høytaleren er bi-wired men jeg hadde ikke samme kabel oppe og nede, men nå stemmer det! :)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Noen som fikk no utbytte av platemessen i helgen? Kom meg aldri avgårde jeg, har så mye musikk som skal spilles omigjen nå så det umiddelare savnet var ikke der....
     

    jblfan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2006
    Innlegg
    75
    Antall liker
    0
    Var en tur å skulle se, snudde i døra da de skulle ha INNGANGSPENGER! Så viktig var det ikke at jeg gidder å betale før og kanskje å få kjøpt noe.

    Da søker og bestiller jeg heller på nettet.

    Dette har ingen ting med de 40 kr å gjøre, men en prinsippsak.
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.324
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Noen som fikk no utbytte av platemessen i helgen? Kom meg aldri avgårde jeg, har så mye musikk som skal spilles omigjen nå så det umiddelare savnet var ikke der....
    Joda, fikk tatt meg en tur. Traff "Skotfosslauget" der. Hadde tenkt å være selektiv til en forandring og ikke kjøpe hyllevarmere, men det ble nok bare med tanken...
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Fikk rigga opp litt vinylgreier i går, det er utrolig moro! Det ern en gammel Technics som dere kan se litt om her; http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board=vin1;action=display;num=1167340093

    Jeg har ikke gjort annet enn å vaske spilleren fra gammel møkk så det står fortsatt en gammel Pickering på den. Benytter en Pro-Ject RIAA og det var gøy å spille gamle skiver igjen. Alt låt ikke bra men det som låt VELDIG bra var/er Rickie Lee Jones' 10" Girl at the volcano. Her er det en innspilling med "Under the boardwalk" som er så dynamisk at det er nesten skremmende. Utrolig gøy for veldig lite penger, driver å manipulerer mor litt da jeg har spotet inn en annen rigg som er så drøy at det kribler litt i ...
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    Det går rykter om oppgradering på Eidanger, så om noen er småklar til uka kan det bli godlyd i stua her;)
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.324
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Det går rykter om oppgradering på Eidanger, så om noen er småklar til uka kan det bli godlyd i stua her;)
    Bare si ifra du, så kommer vi :)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Var en tur å skulle se, snudde i døra da de skulle ha INNGANGSPENGER!  Så viktig var det ikke at jeg gidder å betale før og kanskje å få kjøpt noe.

    Da søker og bestiller jeg heller på nettet.

    Dette har ingen ting med de 40 kr å gjøre, men en prinsippsak.

    HEHE, ja det er vel stort sett bare Puber som er gratis å komme innpå snart.
    Men messer er jo tradisjonelt slik, Sjøen For Alle, Handelsstevnet, HIFI-messer, alt koster Rolf, selv om man skal bruke tusenvis på innsiden
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636


    Kan se ca sånn ut, mente jeg å huske.
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Tja, Dali? hehe..Du får sende ut invitasjoner snart. Gjør ikke annet enn å jobbe og sitte hjemme. Skulle vært innom Siam en tur også.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    Oppdatering, kanskje lørdag...kanskje...
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    C2 :)

    Fortsatt litt usikkert med frakt, men i løpet av helgen tror jeg.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    OI, det blir rått! Visste ikke de var sååå store (155cm) blir jo sjokkovergang for deg det her da
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    Ganske store ja. Bror var å hørte på dem for meg i går. Han er ikke særlig lydinteressert, men var ganske ivrig etter besøket. Klør i ørene, hehe, så prøver det jeg kan for å få dem hit i helga.

    Inviterer så fort det er klart;)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja, blir ikke no spilling på noen timer her nå, var hos SAL og ble kilt i øregangene noen timer i kveld, fantastisk lyd! Blir jo som å sette i gang et knuseverk eller no når jeg fyrer opp hjemme nå. Tarre igjen på lørdan, litt utpå kvællen.....
     
    K

    kiwi

    Gjest
    Dette er jeg enig i Hifiguru, spiller knall bra hos SAL :) dette er anlegg og lyd det virkelig står respekt av :)
    Mvh: Espen
    Ja, blir ikke no spilling på noen timer her nå, var hos SAL og ble kilt i øregangene noen timer i kveld, fantastisk lyd! Blir jo som å sette i gang et knuseverk eller no når jeg fyrer opp hjemme nå. Tarre igjen på lørdan, litt utpå kvællen.....
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    Drar til Trondheim i morgen, returnerer mandag morgen. Dere får si fra om dere vil innom å titte!
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Håper du får en bedre tur enn det jeg fikk når jeg dro til Bergen for å hente høyttalere.....
     
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    kjøpte rack i marmor ca 4 cm tykke og 70 cm dype så jeg fikk stabla rørblokkene ordentlig. det gjorde mye på lyden.strammere bass blant annet.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    Nå er jeg i trondheim og har nettopp henta kassene. Helvete å store dem er, var i alle fall førsteinntrykket. Trenger hjelp til å pakke ut på mandag, så sterke karer må gjerne melde seg frivillig;) Sa noen X-250? :p
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Baard er opptatt på Mandagene. Det er da han setter bolene i skinka.. ;D
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    Jævlig harry bilde, men bror mente jeg måtte posere med det han kaller "galskapen". Må nok si meg litt enig. Godt pakka inn i alle fall.

     
    K

    kbwh

    Gjest
    Ikke harry. For evigheten. Har du flyttet til nye lokaliteter, emokid?
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    Er på snarvisit hos bror som bror som bor 5 min unna tidligere eier av c2'ene.
    Ellers har jeg flytta hjem til mor etter et kort opphold i leilighet jeg desverre måtte flytte fra.

    Men jeg klager ikke, det blir snart dedikert hifistue til disse høyttalerne, og billig bosituasjon = nye høyttalere ;)
     
    3

    322_911

    Gjest
    Og inni mora til Ruben hvor store de var!

    Gleder meg til å se og høre beistene, finn frem stolene!

    Ai ai ai ai.
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Får gratulere dere begge...322 for vel overstått og Emokid med nye høytalere.
     

    General8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Innlegg
    644
    Antall liker
    0
    Grattis Emokid.. Det er så digg med noe nytt, ikkesant.
    Kjør på med bilder ASAP!!
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    Kommer nok bilder i morgen. Skal bli mulig med lytting på tirsdag til dere som er interessert.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn