- Ble medlem
- 04.02.2004
- Antall liker
- 6.685
Hehe, nei. Spotify holder ikke. Prøvd gjentatte ganger...primærkilden din og Spotify premium?Slapp av, det er bare "harmonics"....![]()
drivere til 200K
amper til 15K
og lydkilde til 99/mnd
Hehe, nei. Spotify holder ikke. Prøvd gjentatte ganger...primærkilden din og Spotify premium?Slapp av, det er bare "harmonics"....![]()
drivere til 200K
amper til 15K
og lydkilde til 99/mnd
Hadde vært spennende å kjøre en integrert transistor rett på horna dine for å høre om det vrengte mer?TAD driverne er mye, men ikke tilgivende....
med harmonics mener jeg overtoner og klangrikdom....er det så vanskelig ?
mvh
Leif
kjekt å vite at trissene vrenger mener du?Hadde vært spennende å kjøre en integrert transistor rett på horna dine for å høre om det vrengte mer?TAD driverne er mye, men ikke tilgivende....
med harmonics mener jeg overtoner og klangrikdom....er det så vanskelig ?
mvh
Leif
Begge deler har jeg prøvd og da skurrer det ikke i systemet. Ergo, ingen klipping i Groundsound eller sprengte membraner.Sinustoner, enten enkelttoner eller sveip over større område, avslører klipping lett.
Takk for svar. Blir mer og mer glad i denne boksen og funksjoneneJa, hvis reversed polarity er aktivert spiller aktuell kanal i motfase.
Takk!Prøv å laste opp et tomt filter og se om det samme skjer da? Da har du i det minste utelukket filteret.
Kjører du samme eq i begge kanaler eller har du separert høyre og venstre med egne filter?
Mange tak for de fine ordGS DCN28 er kanskje det beste HiFi produktet jeg har hatt.
Alt i mitt anlegg kan byttes ut unntatt DCN28; moderskipet, kontrollsenteret, hjernen.
Jeg savner egentlig ingenting da det lyder meget bra
Ja - man kommer nok ikke helt udenom at et high-end digitalt delefilter skal have FIR option nu om dage.FIR option er spennende da det etter sigende reduserer problemer med loobing med fasekorrekte prekestolenbratte* filtre.
Jeg kan godt se hvor du vil hen - men det bliver alt for voldsomt med 12 kanaler bygget efter samme princip somHva med en GS dcn212; er det mulig?
Uden op-amps betyder at jeg har opbygget alle buffere diskret, som det sikkert kan ses på billedet. Og bufferne er designetKlart at det er interessant med en ny versjon av DCN28 med FIR og flere innganger
Men hva med flere utganger?
Hva mener du med "uten op-amps"? (mister vi noen funksjoner?)
Gratis - ja det bliver det i hvert fald ikke ;-)Med tanke på pris så er jo det vanskelig å svare på, vi vil jo gjerne ha det beste og det skal helst være gratis.
En av konkurentene er vel audiolense? Der kjøper folk det lydkortet de vil (har råd til). Ett av de andre alternativene er Trinnov, men til over 100.000 kr og med færre analoge utganger, så er ikke det så interessant (ikke for min del i hvert fall).
Ja der er du så ikke på linje med Orso angående transparens, men jeg har da heldigvis mange der er på linje med dig.En av tingene jeg liker med DCN28 er at den har en transparent analog inngang, slik at jeg får spilt vinyl. I tillegg til at den fungerer som en ren pre, uten behov for pc for avspilling. I tillegg er den relativt intuitiv og lett å lære seg å bruke.
Ja det kan jeg jo ikke argumentere imod - for jeg har ikke været med til din test.Jeg er nok ikke i en aktuell kundegruppe, men tenkte allikevel jeg ville gi deg en tilbakemelding. Jeg prøvde DCN28 for noen år siden. Sammenlignet den med et Lynx Two-B lydkort med passive høyttalere for å bare teste lydkvaliteten i pre og DAC delen. Delefilteret var jeg trygg på ville fungere bra. Det var ingen blindtest eller 100% nivåmatching, men nivået var innen 1 dB og det ble testet utvalgte korte spor (5-15 sekunder lytting) mange ganger over 3 dager. De korte sporene ble valgt etter hvor jeg opplevde forskjeller etter litt lengre lytting.
Jeg opplevde at DCN28 ikke var lydmessig transparent og hadde noe merkbar farging. Jeg merket det i deler av bassen som framsto som litt oppblåst eller mangel på kontroll. Og det låt litt mørkt og innelukket oppover i frekvens sammenlignet med Lynx Two-B lydkortet. Synes forskjellen var såpass tydelig at jeg ikke følte det var behov for en blindtest eller 100% nivåmatching. Basert på dette, valgte jeg ikke å kjøpe DCN28.
Personligt kan jeg rigtigt godt li' at jeg kan se teksten på displayet uden at skulle ligge på knæ foran apparatet ellers kan man ligeså godtPersonlig var jeg også litt plaget av releklikkene fra DCN28 og skriften på displayet var i største laget for meg.
Tak for tilbage meldingen - thumps upJeg ville tro at du fint kan ta en del høyere pris enn hva dagens DNC28 koster for en bedre/oppgradert utgave. Det er svært få slike produktet i markedet og man får tross alt både delefilter, forforsterker/volumkontroll og DAC i en boks. PC løsning er rimeligere, men det er langt mer knotete og bruke en PC. Jeg tror de aller fleste vil foretrekke en ekstern boks dersom den holder høy kvalitet på alt.
Ja det er jo positivt - for der er en del flere komponenter i en opdateret version - mere end 3000 stk...Dette er i hvertfall interessant, i mine øyne.
Med FIR, og enda mer transparent så betaler jeg gjerne mer en det DCN28 koster. Tipper flere andre også gjør det.
Jeg har ikke testet mot så mye annet, men når DCN28 kom i hus, så ble den brukt som en ren preamp de første ukene. Og erstattet da en MSB Analog DAC til over 100' kr, og en Pass Labs XA-20 preamp, også til rundt 100' kr. Kan ikke si at jeg savnet noen detaljer med DCN28, i forhold til de to andre boksene.