Grumpy's Karnapp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • AKA

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    212
    Antall liker
    107
    Torget vurderinger
    6
    Flott å høre at lyden faller på plass! Hvordan endte plasseringen av subbene? for de er fortsatt en del av oppsettet regner jeg med. god tur til Horten, sikkert masse snacks å legge øra og øynene til i år også. Blir dessverre ikke tur på meg (må ta meg en trøstetur på Trondheimsmessa).
    Flotte bilder også, gøy med litt kunstnerisk tilsnitt på disse hifi-bildene :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.470
    Antall liker
    26.691
    Torget vurderinger
    24
    Dette så jo bare utrolig vakkert og spennende ut Grumpy. Jeg kommer svært gjerne innom ved anledening. Dette har jeg lyst til å høre nemlig.
    (Så er det moro å lese at man kan ha gitt noen tips og innspill til platekjøp).
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.831
    Antall liker
    16.753
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Fosse skrev:
    Dette så jo bare utrolig vakkert og spennende ut Grumpy. Jeg kommer svært gjerne innom ved anledening. Dette har jeg lyst til å høre nemlig.
    (Så er det moro å lese at man kan ha gitt noen tips og innspill til platekjøp).
    You're welcome, Fosse. 
    Trolig et av de billigste tipsene du noensinne har gitt  ;)
    ...uten tips og innspill, så mister ihvertfall jeg nødvendig progresjon.

    Ellers har jeg rukket å få spilt igjennom denne et par ganger. 
    -Det får være min anbefaling tilbake i dag. 
    Det er ihvertfall en del år siden Jackson sist gikk solo.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.470
    Antall liker
    26.691
    Torget vurderinger
    24
    Takker for det Grump. Har ganske store mengder Jackson Brown så vinyl, men ikke denne.
    (Har forresten nettopp innlevert en ganske heftig platesbestilling selv).
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.831
    Antall liker
    16.753
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    AKA skrev:
    Flott å høre at lyden faller på plass! Hvordan endte plasseringen av subbene? for de er fortsatt en del av oppsettet regner jeg med. god tur til Horten, sikkert masse snacks å legge øra og øynene til i år også. Blir dessverre ikke tur på meg (må ta meg en trøstetur på Trondheimsmessa).
    Flotte bilder også, gøy med litt kunstnerisk tilsnitt på disse hifi-bildene :)
    Jo, takk AKA. I Photoshop er alt fremdeles mulig å få til, selv for en ikke-kunstner  8)

    Subbene er flyttet i ytterkant, der de stod tidligere.
    Det har gått med endel tid på å finjustere både level og phase.
    Jeg har ikke helt bestemt meg for om de blir stående slik de gjør nå. 
    Det hadde vært mer praktisk om jeg kunne ha fått "gjemt" de i bakkant i "karnappet".
    -Kjekt å ha slike pusle-prosjekter fremover.

    Kanskje vi sees i Tronhjem - jeg er blitt lurt med oppover  ;)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.831
    Antall liker
    16.753
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Først takk til Kaap og OMF for superrask "dp-hjelp" når det så som svartest ut.

    Siden sist har jeg hverken hatt, eller tatt meg tid til hayfay i det hele tatt. Dog fikk vi trykket inn messa i Trondhjem, bestilt en ny usb-dac i tillegg til å ha det jævla gøy på rom femhundre-ett-eller-annet. Toppers å våkne til Kringlyd på søndag - ja, takk.

    GO-deep-diving-octavius har vært en halvvåt drøm, kjenne bassen ta godt tak i ballene og riste mannen ut av de. Det var ikke umulig, bare man kjøpte en Wadia. Så er gjort:



    ...og racket er ommøblert omtrent slik:

     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Vakkert.. ikke noe annet å si.
    Tar vel ikke mye feil om jeg sier at 2008 har vært et "aktivt" år for deg... Så vel ikke slik ut i karnappen den 31.12.2007 ;)

    Hadde det ikke vært for at avstanden er 100mil cirkus, så skal du ikke ha sett bort ifra at jeg hadde innvitert meg selv på en kaffetår :)

    mvh Kai
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Grumpy ,. grattis med ny Wadia.....denne gleder jeg meg til å høre , selv om platespillerkomboen står høyest på ønskelisten å få lyttet til.....

    Får vi til noe kommende uke ? Bare ring meg , nummeret har du...Espen
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.831
    Antall liker
    16.753
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    kaap skrev:
    Vakkert.. ikke noe annet å si.
    Tar vel ikke mye feil om jeg sier at 2008 har vært et "aktivt" år for deg... Så vel ikke slik ut i karnappen den 31.12.2007 ;)
    Hadde det ikke vært for at avstanden er 100mil cirkus, så skal du ikke ha sett bort ifra at jeg hadde innvitert meg selv på en kaffetår :)
    mvh Kai
    ...ikke om jeg frister med dobbel kjeks m/"fyll" eller? ;D
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.831
    Antall liker
    16.753
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    Hei Grumpy ,. grattis med ny Wadia.....denne gleder jeg meg til å høre , selv om platespillerkomboen står høyest på ønskelisten å få lyttet til.....
    Får vi til noe kommende uke ? Bare ring meg , nummeret har du...Espen
    cash 63 skrev:
    Hejsan
    Gud så vackert hifi kan vare, vi får snart låne ett øre til varandres anlegg
    Kommende uke ser pyton ut, men ikke så slange som de foregående. Forresten kan du gjerne titulere meg med bestefar, for det er faktisk en realitet. -En Matilda Aurora ble det forrige torsdag....
    Det er som jeg sier; helt greit å være bestefar, men å være gift med en BESTEMOR.....hmmm, høres ikke bra ut?

    Jeg har jo vært forhåndsmeldt til deg opp til flere ganger Cash. Det er på tide å realisere. Kanskje du skulle ta på deg resten av parykken Cash og titte innom samtidig med Formann SSM? Si meg, hvor har du bildet i avataren fra? ;D

     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.990
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Shit så lekker Karnapp. Og gratulerer med bestefar-tittelen ;)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , gleder meg til å høre på bestefar hi-fi en snart Grumpy ;D

    Ærlig talt , dette er bare lekkert , jeg får nesten tårer i øynene , og ikke for å snakke om platesamlinga di , den vil jeg gjerne både høre gobiter fra og se hva størrelsen angår , langt flere titler enn jeg selv kan skilte med.....

    Her snurrer Hans Thessink på riggen i kveld , det er lenge siden jeg brukte cd spiller sååå lite , det er jo ett godt tegn ....

    Du spiller fortsatt på zyx vel ? (pickup) Espen.....

    prøv å finn ei lita luke a Jan..... ;D ;D

    Espen
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.831
    Antall liker
    16.753
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Vermin skrev:
    Shit så lekker Karnapp. Og gratulerer med bestefar-tittelen ;)
    Det er ikke sikkert bestemora deler dine synspunkter, men da er det godt å kunne hvile seg på slike frender som deg Vermin - thanks :D
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.831
    Antall liker
    16.753
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    Hei , gleder meg til å høre på bestefar hi-fi en snart Grumpy ;D

    Ærlig talt , dette er bare lekkert , jeg får nesten tårer i øynene , og ikke for å snakke om platesamlinga di , den vil jeg gjerne både høre gobiter fra og se hva størrelsen angår , langt flere titler enn jeg selv kan skilte med.....

    Her snurrer Hans Thessink på riggen i kveld , det er lenge siden jeg brukte cd spiller sååå lite , det er jo ett godt tegn ....

    Du spiller fortsatt på zyx vel ? (pickup) Espen.....

    prøv å finn ei lita luke a Jan..... ;D ;D

    Espen
    "Luka" er mer på størrelse med en sprekk, men hva klarer man ikke å putte i en sådan? Jeg ser igjennom schedueler'n i morgen, så skal vi finne luka, hvis du tar med Gingko'n - eller skal du beholde den?

    Ellers har jeg ikke noe annet enn ZYX, så det får bli med det. Theessink er fantastisk å høre på - enig.

    Jeg avslutter kvelden med skive 2 av Norah Jones - Live from Austin, Tx .....den er også definitivt hørbar i rette stunder kan jeg love deg.

     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.831
    Antall liker
    16.753
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Den "våte drømmen" er på mange måter oppfylt.
    Sekundærkilden er endelig på plass - trolig den endelig "ENDELIGE".
    Pierre Lurné's analoge kompetanse er omsatt til et drivverk og dac hvor
    digital behandling ikke står mye tilbake for opplevelsene fra JR Trans Rotoren.
    Jeg sitter fremdeles stum med tørre ører og vått i øyekroken etter å
    ha fått musikalske dosetter av Greg Brown, Terje Gewelt, Synnøve Rognlien og
    Ole Paus & Jonas Fjeld.
    Det er nesten umulig å benytte seg av tradisjonelle ord/uttrykk for å beskrive
    hvordan musikken oppleves. Dette sounder noe helt utenom det vanlige
    fra hva jeg har hørt komme ut av sølvskiver tidligere!



    Samtidig vil jeg rette en stor, stor takk til JAE (active) som definitivt har
    bidratt med all velvilje, imøtekommenhet og mange slitsommer mil bak rattet.
    Uten han hadde ikke Karnappet vært "pyntet" slik det er i kveld.

    Mvh
    Jan P.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Grattis med å ha oppnådd "meca" i din egen stue :)

    mvh
     
    J

    JAE

    Gjest
    Heisann Jan

    Hyggelig lesing dette.

    Vel hjemme igjen,Etter forsøk nr.2, med strie fjelloverganger,lykkes vi endelig å få overlevert Audiomeca settet til den godeste Jan,igår,og bare timer etter,ble det igjen kolonnekjøring.

    En litt tøff tur over Hardangervidda,men skal litt mer til for De musikkgale.

    Har vel alltid påstått at denne komboen leverer varene på en analog måte,med et soundstage som bare må høres.

    Gratulerer med en kjempekombo,og det beste av alt,den ble overtatt av en entusiast,hyggelig.

    Og et stort pluss,er jo at dette passet ved siden av Trans rotoren,har jo et utseende begge to,som er hensides.

    Lykke til,og kos deg med musikken.

    Kunne fått noen bilder til,da mann ;D


    Mvh
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.831
    Antall liker
    16.753
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Takk kaap og JAE (active)

    Audiomèca er så blankpolert i finishen at det blir nesten en ekstra utfordring å knipse close-ups. 
    Nå bør jeg nesten få montert opp noen sjulte spottere i taket og bestille egen strømkurs.

    Kaapern's idé om sort tøystykke i bakkant av racket kommer jeg nok til å stjele rått. Riktig "hulling" i tøystykket vil også fungere som kabelordner ...innbiller jeg meg.

    @JAE: Det er vel heller du som er den store entusiasten som insisterte på personlig, frakt og overlevering. Her skulle ikke risiko tas for at utstyret kunne bli skadet, nei. Du ofret heller "blod og svette" og et par dager med livet som innsats over forblåste fjelltopper med null sikt og ras rundt enhver sving....
    - Jeg får spille Respect med Aretha Fr. til ære for bergenser'n i dag tror jeg  ;D




    /-Jan P.
     
    J

    JAE

    Gjest
    Hei

    Må jo få takke for rosende ord,Jan.

    Ser vel på Audiomeca settet som en litt spesiell ting,som der ikke finnes for mange av i dette landet,kanskje du sitter på landets eneste Mephisto II kombo,tør ikke påstå dette helt bestemt,men mer en nok grunn til ikke å sende sånne spesielle ting med f.eks.Posten,tenker på det med skrekk og gru,og strakk meg derfor vel og langt,for å få overlevert dette personlig,og synes at det er vel verdt hver mil,når jeg med tilfredshet ser at komboen er oppe og går,og den nye eier er vel fornøyd,da har jeg oppnådd det jeg personlig vil oppnå:En fornøyd NY eier. ;D


    Mvh:John
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Utrolig lekkert nå, vil tro dette spiller gåsehud på tapetet.... ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Fyttigrisen å lekkert dette er Jan...Gratulerer......blir målløs.....

    Bildekvaliteten er helt rå den også...vi hadde jo en kameraprat i kveld...får se om det blir nytt på meg etterhvert.

    Kos deg med sølv , så skal jeg ta meg av det svarte gull en liten tid... ;D

    ES
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.831
    Antall liker
    16.753
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Takki, takki cybervision_. Har du forresten fått subbene til å "spille"?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.251
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Nydelig oppsett Jan.

    Blir SB brukt når du har slikt avansert drivverk da?

    MVH Johnny
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.831
    Antall liker
    16.753
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    Kos deg med sølv , så skal jeg ta meg av det svarte gull en liten tid... ;D
    ES
    Takk Espen
    Jeg bader i gull og dusjer i sølv....
    Jada, jada - jeg får vel en syrlig kommentar tilbake nå  ;).

    Uansett fastslår jeg at Audiomeca'ene neppe står noe tilbake
    fra det jeg har hatt i eie siden oppstarten. 
    - Drivverket (Mephisto II) nettes opp via ekstern PSU som er plassert i bunnen
    av racket, lengst mulig unna dac og andre komponenter som kan tenkes å bli påvirket.
    Selve psu'en er en kromma deluxe utgave, blitt meg fortalt.

    Noe av den ytre soliditeten i Wadia og tildels EMC1-up'en mangler, men bevares.
    Ting som selve drivverket og endel andre løsninger oppleves som unike og veier opp
    i stor grad mot disse andre pansrede spillerne. Jeg har ikke behov for å hverken sparke
    eller slå på det jeg eier - hva pokker skal jeg med en pansret Hummer da?  ;)
    Presisjonen på drivverk og løsningen med cd-strammeren gir uttrykk for et vel gjennomtenkt design og presisjonsmessig laget at det er en fryd å legge i cd'er.
    Her er det lite eller ingenting av plast som kommer i berøring med cd'en. Uten å utdype det nå, tror jeg definitivt det kan være en fordel på kort og lang sikt.

    Drivverket og dac'en er kablet med Transparent Audio's Reference EAS/EBU balanserte digital. -Og det høres veldig, veldig greit ut det som kommer ut av Nordic Tonene.

    Dac'en (Enkianthus.X) er et lite kapittel for seg selv, så det tror jeg vil komme tilbake til senere når jeg har fått noen flere timer bak meg i lyttestolen.
    Konstruksjonsmessig har Pierre Lurné utviklet noe som er helt særegent og kanskje nybrottstenkende i dac-sammenheng. Dog har Pierré's forretningsidé til denne komboen, vært å bringe den analoge vinylsounden ut av digitale signaler. -Det høres nesten riktig ut.

     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.831
    Antall liker
    16.753
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    johnnygrandis skrev:
    Nydelig oppsett Jan.
    Blir SB brukt når du har slikt avansert drivverk da?
    MVH Johnny
    Takk, ehh, neppe SB før julaften nå, men da åpner vi SqueezeCenter og finner sjangeren "christmas" og kjører repeat all the way to Santa Clause og nesten frem til det ikke drypper mer av Aalborgs Jubileum ;).
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    DETTE er nydelig!! LP spilleren var jo helt fantastisk, denne skal også følges! ;)
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.166
    Antall liker
    813
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Dæven, dette var lekre saker!! Også Nordic Tone, artige saker - regner med at du er fornøyd slik dette spiller idag :)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.831
    Antall liker
    16.753
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Borgenvik skrev:
    DETTE er nydelig!! LP spilleren var jo helt fantastisk, denne skal også følges! ;)
    Ludo skrev:
    Dæven, dette var lekre saker!! Også Nordic Tone, artige saker - regner med at du er fornøyd slik dette spiller idag :)
    Takk, takk.
    Fornøyd har jeg i grunn alltid vært, helt ifra perioden med Cayin og EC, men aldri så fornøyd som nå.
    Til nå har jeg hatt gleden av å huse følgende kilder:
    Cayin CDT-50 (NAT modifisert), EMC1-up, SBv3 og NAS, JR Tranrotor ZET-3, JR Transrotor Apollon, Wadia 850 og nå Audiomeca Mephisto II og Enkanthius.X. i tillegg til noe småtteri av rørbasert spiller på "stryker'n" som akkurat
    er pakket opp.

    Litt mer om KILDENE jeg bruker:

    1. JR Transrotor Apollon TMD m/fabrikkmodifisert SME (blanding av V-serien og 309) og ZYX Fuji X (pu)
    2. Audiomeca Mephisto II (transport) m/separat psu, Audiomeca Enkathius.X (dac).
    3. NAS-server (1,5 tb) og Squeezebox Classic v3

    Begynner i midten, med den siste erhvervelsen, sekundærkilden (2): Audiomeca Mephisto II (CD-transport)

    DEL 1:
    Mephisto'en er en ren transport.
    DAC'en er separat og overtar signalene via Transparent Audio Reference digital XLR (omtales senere).
    Chassiet er bygget i chromet, polert stål og akryl med flytende oppheng av drivverk, med
    integrert vater og justeringsmuligheter i fire messingskruer i topp. Plattformen har demping. Allikevel
    bruker jeg i tillegg PM Audios isonoder. Spilleren har tidligere hatt husvarme hos The Outstanding JAE (active)
    som jeg aldri får rost nok.


    (illustrasjonsbilde)

    Pierre Lurné (PL), Audiomeca er vel en av de få (om ikke den eneste?) som in-house har
    konstruert en RedBook transport helt fra bunnen av. Jeg kjenner ihvertfall ingen andre.
    Pierre L. er først og fremst anerkjent for sine kontruksjoner knyttet til platespillere og
    tonearmer i et kvart århundre.
    Jeg har oppfattet det slik at Pierre Lurné etterhvert fattet interesse for å finne ut
    hvor nær han kunne komme vinylens oppløsning, detaljrikdom og dynamikk i et drivverk for cd.
    Første utfordring var å finne svar på hvilke tekniske parametre som bidrar til forskjeller i lyd?

    En CD-transport en bygget opp bl.a. av en CD mekanisme (CDM) og en dedikert elektronisk servo
    hvoretter sporene trekkes ut optisk og konverteres i en "dac", fra enere, nuller og binære tall,
    til analoge signaler.
    Feilfrie CDM'er var vanskelig å finne. Selv Philips PRO2 fant ikke veien igjennom nåløyet.
    Få produsenter og ulike underleverandører av chips og servoer genererte "feil", jitter og
    annet fandenskap som Pierre L. mente kunne lages bedre.

    Konstruksjon av et "chef-d'æuvre" startet fra scratch. Det ble opprettet et samarbeid med
    ingeniørene i sveitsiske Anagram. Nye og eksisterende teorier ble satt ut i livet. CDM'en ble
    definert til å være avgjørende for sluttresultatet. Det var nulltoeranse ifht. (små)feil i elektroniske
    kretser og mekanikk.



    Jitter (variabel forsinkelse) forårsaker forstyrrelser. Lysbryting fra tilstøtende spor
    skaper jitter allerede før scanning av laserstrålene når diodemottakerne. -Et jitterfenomen
    som trolig fortsatt ikke er fullt ut forstått ..eller tar jeg feil? Å tro at databuffer (egentlig et reklokka minne)
    håndterer disse problemene tilfredsstillende, kan synes å være en feilaktig konklusjon.
    Derfor har vi også en rekke dac'er som re-clocker. -Greit, men kanskje ikke ideelt.
    Båndbredden av bufferen er også ofte for begrenset. Pierre Lurné mente at dersom
    informasjonen allerede var korrumpert, ville alle mulige avanserte chiper for tallknusing og
    annen digitalknaing allikevel komme for sent i prosessen.
    Pierre Lurné tok utfordringen å løse problemet i forkant. Jitter skulle elimineres eller ihvertfall ned
    på et nanonivå. Servoen måtte kunne levere feilfrie utsignaler siden en dac kun bearbeider de
    data som kommer.

    Alt som rører på seg - lager støy/vibrasjoner. I Audiomeca'en er en rekke bevegelige deler eliminert.
    Det er også et faktum at CDM'er må bruke lineær fart uansett posisjon til laseren.
    - En hastighet på 500 rpm på midtpunktet og 200 rpm i ytterkant. Når de vanligste DC motorene
    som brukes i CDM'er er laget for en fart omkring 2500 - 2800 rpm, skjønner vi at det er en risiko
    for at langsommere fart neppe er optimalt ifht. hva de er bygget for. Derfor egen konstruksjon i
    Mephisto.



    Audiomeca Mephisto har en rekke forskjeller som skiller seg ut fra alle andre i tillegg til egenbygget CDM;
    Oppheng, demping, dynamisk balanse av massen, lasermontering, servoen, drivverkstyring,
    særskilt strømforskyning m.m.
    Derimot er fjernkontrollen pretty cheap plastic. Til gjengjeld er den svært enkel og
    intuitiv hvor knappene er enkle å finne/betjene, selv med mitt etterhvert knappe gangsyn.
    - Da klarer jeg meg allikevel fint uten å ha en halvkilo metallklump i hånda - selvom jeg ærlig nok
    hadde foretrukket det siste.

    ...forts. følger ...kanskje
    Isåfall blir:
    DEL 2: "Audiomeca Exkanithius.X" (DAC'en)
    DEL 3: Lydegenskaper og totalopplevelse.

    Mvh
    Jan P.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.449
    Antall liker
    41.302
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    flotteste oppsettet jeg noe gang har lånt øyet til :) gratulerer så mye Grumpy

    mvh
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.287
    Antall liker
    28.877
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Dette er så vackert att det gjør ont!!!
    Audiomeca så jag hos Audio concept (Stockholm) Belladonna drivverk/Septum tonarm ;D
    Vi satser på en avtale fremover som foreslått.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.831
    Antall liker
    16.753
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    cash 63 skrev:
    Dette er så vackert att det gjør ont!!!
    Audiomeca så jag hos Audio concept (Stockholm) Belladonna drivverk/Septum tonarm ;D
    Vi satser på en avtale fremover som foreslått.
    Jeg lurer fremdeles på bildet i avataren Cash. Medelsvenson..???? ;D
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.287
    Antall liker
    28.877
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Skulle absolutt kunne vært det :eek: men det her er nog tyverr medel Britten
    fra den geniale serien Little Britain ;D
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.831
    Antall liker
    16.753
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det var da enda godt. Var stygt redd for at det var trådeierens eget konfirmasjonsbilde ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn