Grumpy's Karnapp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Utrolig godt skrevet om "platepusherdama", kjenner meg i grunnen igjen. Har opplevd alt for mange slike "begravelser" de siste årene :(
    Enda noen få igjen!

    Og grattis med ny amp :)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.780
    Antall liker
    16.469
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Tusen takk gutter - Roser og deo skal medbringes dama med sympatiske hilsner fra dere førstk. fredag ;D.

    Ble litt fotballtitting på skjermen, men nå spiller det forrykende for å si det slik.  Lukker jeg øynene ser jeg formelig at det gnistrer ut av membraene. 
    Kjøleribbene utvikler mer varme enn antatt Emotikon.  Ellers har du nok rett i hva du tror du ser  ;)

    Trodde de forrige EC'ene var effektive varmovner jeg, men denne vil jo bli et fantastisk supplement til vinter'n.  Tror vi sier "to-i-én" siden jeg ikke fant det forsvarlig å ha varmovn på baksiden lenger. Knalløsning!  ;D

     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.971
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Slike skruterminaler kan jeg like!! :)
    Samme som på Milesene.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Takk for en sorgvakker historie, Grumpy. Jeg kjente gufset fra corporate-verdenen i luggen, og tankene gikk til henne og til min lokale pusher på Bekkestua, hvis historie ligner hennes. De har bare ikke lagt inn årene enda. Heldigvis. Gi henne en varm hilsen og en rose fra meg også, om du kan. Slike som henne fortjener heder.

    Ellers har du god smak, mann! Jeg ser en plate fra en av mine beste venner i forkant der.. en jeg har enorm glede av hver gang jeg lytter til den..eller ser filmen. ;)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.780
    Antall liker
    16.469
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    emotikon skrev:
    Slike skruterminaler kan jeg like!! :)
    Samme som på Milesene.
    Hehe - du er enda flinkere enn meg til å gå rundt grøten!

    Disse skruterminalene var faktisk noe som virkelig imponerte meg under monteringen. Tighte og enkle.
    Trolig ingen ulempe med litt kobber i legeringen også.

    Rett før inn:

     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.780
    Antall liker
    16.469
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Takk for gode Impulse(r) :)
     

    Elmer Midd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    527
    Antall liker
    1.178
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Du får ta med en rose til platepusherdama fra meg også.

    Synd at de små lokale butikkene sliter med konkuransen
    fra de store kjedene og nettbutikkene. Kjente et stikk av
    dårlig samvittighet da jeg akkurat har sendt en ganske stor
    bestilling til Acoustic Sounds...

    Får ta meg en tur til Big Dipper og Bare Jazz når jeg skal en
    snartur innom gamlelandet om en 3 ukers tid. Der skal jeg
    vel alltids få kvittet meg med både dårlig samvittighet og penger..

    Gratulerer med nytt effekttrinn forresten, den småtassen der skulle
    vel få Gallo'ene til å synge!

    mvh Ole
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.780
    Antall liker
    16.469
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Elmer Midd skrev:
    ..........
    Gratulerer med nytt effekttrinn forresten, den småtassen der skulle
    vel få Gallo'ene til å synge!

    mvh Ole
    Blomster medbringes fra deg og Ole  ;)

    Når sant skal sies, var forskjellene fra tidligere langt større enn antatt i positiv forstand. 
    -Gallo'ene låter som de kostet 100 mer.  Sånn sett har jeg trolig alternative løsninger som jeg kan kose meg med "over langen" for å komme frem til en valid match. I dag er bra, bra nok ...og jeg koser meg konstant. Det er nesten så all musikk er bra.... :)


    Flate, så skeiv den SB stod - den må jeg bort å rette på  ;D
    - Så er det vel på tide å komme seg på kontoret.

    Ha en fantastisk dag.

    /-jp
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.453
    Antall liker
    2.677
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    God morgen!

    Ble storveis med en DP i racket :)

    Etter flere kjappe "upgrades" er vel kontoen sliten og lei, men spør alikevel, har du tatt en titt på Gallo oppgraderingen som "DOG" her på sentralen fikk seg...?

    De ser slik ut;

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,21768.60.html

    Dem er jo ikke gratis, men kanskje billigere enn å bytte HT'ere :)

    mvh kai
     

    StereoJoe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Innlegg
    651
    Antall liker
    2
    Gratulere med DP, ser virkelig bra ut og den bør være god match med ML'en også! Kan godt tenke meg det låter forskjellig fra AW-180, ja...
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.780
    Antall liker
    16.469
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Yes Kaap, jeg har vært innom tråden til DOG og vurderte sterkt og hive meg på samme upgrades som DOG. Inntil videre prøver jeg ut ulike høyder og vinklinger som du ser.  I det hele tatt, vurderer jeg om Gallo'ene henger på greip med resten.  Så langt er det bra.  Trolig vil jeg prøve ut alternative ht'er over tid.


    /-jp
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.780
    Antall liker
    16.469
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    StereoJoe skrev:
    Gratulere med DP, ser virkelig bra ut og den bør være god match med ML'en også! Kan godt tenke meg det låter forskjellig AW-180, ja...
    Takk StereoJoe.

    Det låter forskjellig, ja. Har i tidligere oppsett kun opplevd marginale forskjeller i slik jeg ønsket at det skulle låte, men har allikevel alltid vært fornøyd med hva jeg har hatt - helt fra Cayin-tiden med rimelige Dana-ht'er som formidlere.

    Nå med ML'en som "hjerne", fórer den dp'en helt optimalt etter min smak. Jeg håpet at ML'en skulle inneha en vesentlig forbedring av lydbildet. Det kom så det suste med.  ML'en har tilført en presis styring av lydbildet i tillegg til en rekke av de begrepende det vanligvis snakkes og skrytes om.

    Med bakgrunn av nevnte, hadde jeg i forkant aldri villet veddet penger på at dp'en kunne tilføre så mye som jeg nå opplever etter at denne ble koblet på.  Jeg klarer liksom ikke helt å absorbere at det plutselig (hørbart) er blitt så mye bedre..... 
    - Jeg har ingen ting å utsette på kombinasjonen - tvert om. 

    Hva dette har kostet for å komme dit jeg er, kan du drøfte med min kone.  Si ifra i forkant, for da drar jeg bort på ubestemt sted til ubestemt tid  ;D


    /-jp
     

    StereoJoe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Innlegg
    651
    Antall liker
    2
    Grumpy skrev:
    Hva dette har kostet for å komme dit jeg er, kan du drøfte med min kone. Si ifra i forkant, for da drar jeg bort på ubestemt sted til ubestemt tid ;D
    He he, slike drøftinger kan bli leie. De bør derfor unngås i størst mulig grad :)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.626
    Antall liker
    23.468
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Nydelig platesjappeelegi, Grumpy.

    Veldig mye flott utstyr i anlegget ditt, må jeg si. Som gammel Tandbergmann er det nesten selvsagt at ML-preampen vinner Valentinos interne trynefaktorkonkurranse, kun et mulehår foran tonearmen riktignok. To lave rack er også ca. dobbelt så fint som et høyt.

    Det er hyggelig å ha vært inspirasjon til implementering av nærfeltslytting, men det er vel egentlig Stig Erik Tangen (Tangen AV Design, ex. theStig her inne) som skal ha krediten. Det var han som gjenopplivet akustikkinterressen min.
     

    Kjee

    Medlem
    Ble medlem
    29.09.2007
    Innlegg
    48
    Antall liker
    0
    Gratulerer med ny forsterker Grumpy! men nå har du brent penger!! denne kan umulig låte bedre en AW180'ene ;D ;D
    Ellers vil jag takke for en hyggelig handel, med bytte handel! og håper du er storfornøyd med nytt oppsett, noe jeg selv er, foruten min samboer, som likte tidligere rack/oppsett bedre.. men men, en vane sak ;)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.780
    Antall liker
    16.469
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Nydelig platesjappeelegi, Grumpy.

    Veldig mye flott utstyr i anlegget ditt, må jeg si. Som gammel Tandbergmann er det nesten selvsagt at ML-preampen vinner Valentinos interne trynefaktorkonkurranse, kun et mulehår foran tonearmen riktignok. To lave rack er også ca. dobbelt så fint som et høyt.

    Det er hyggelig å ha vært inspirasjon til implementering av nærfeltslytting, men det er vel egentlig Stig Erik Tangen (Tangen AV Design, ex. theStig her inne) som skal ha krediten. Det var han som gjenopplivet akustikkinterressen min.
    Sålenge vi snakker om eksterne mulehår og ikke de som befinner seg på klippbare steder så må jeg bare akseptere resultatet av din interne konkurranse selv om mulehårene mine foretrekker noe annet  ;D 
    Jeg kan legge til at jeg eksperimenterer litt hver dag såsnart jeg har muligheten, med nærlyttingsteoriene til deg og ex theStig.  Snart sitter jeg på feil side av ht'ene.
    Når sant skal sies så tillater disse gallo'ene nær sagt hvilken som helst plassering - klarer ikke helt å provosere de til å spille dårlig uansett plassering innenfor normale plasseringsteorier. 
    - Allikevel går det etterhvert mot utprøving av etpar konkurrerende lydformidlere slik at Galloene får en utfordring. 

    Jeg ser heller ikke bortifra at jeg kan nytte meg av Tangen's kompetanse etterhvert ...dersom det skulle by seg en mulighet.

    Foreløpig er det mye kos-med-alt.

    /-jp
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.780
    Antall liker
    16.469
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Kjetil999 skrev:
    Gratulerer med ny forsterker Grumpy! men nå har du brent penger!! denne kan umulig låte bedre en AW180'ene ;D ;D
    Ellers vil jag takke for en hyggelig handel, med bytte handel! og håper du er storfornøyd med nytt oppsett, noe jeg selv er, foruten min samboer, som likte tidligere rack/oppsett bedre.. men men, en vane sak ;)
    "Penger brent" er greit sålenge jeg kan glede meg over røyken ;D

    Ellers blir jeg mer-og-mer fornøyd med byttet.  Helt flott hvis du også er det.  Satt akkurat og skrev på en PM til deg for å høre hvordan det gikk, men nå skrev jo du først så da dropper jeg PM'en.  Hvis du husker Spideren vi fant grader på i senterhullet og som ikke fungerte, så ble jeg overraskende avvist i forretningen når jeg skulle bytte.  Det var svært overraskende og skuffende x 2.  Jeg har vært lei meg i hele dag - ikke for pengene, men for å bli mistrodd.

    For din del og i høy grad min, så håper jeg at du gleder deg over 180'ene så lenge du klarer inntil du finner på noe annet....
    -Du får kjøpe en blomst til konen og sette på racket - det gjorde jeg med funkbart resultat.

    :)
    /-jp
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.780
    Antall liker
    16.469
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Apropos blomst, så kan jeg meddele at jeg tok meg tid til å stikke innom "siste dag" hos plate-sjappe-pusjer-dama med medbrakt rosebukett (røde) og en varm hilsen fra dere entusiaster.

    - Da ble det litt dame-grining igjen da, men jeg lovet å hilse tilbake til dere alle og si at omtanken varmet mer enn noe annet.

    ;D
    Takk boys
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Du er en fin fyr, Jan! Kudos for trøstingen av plate-sjappe-pusher-dama, kommer nok til å huskes lenge :)


    Forrykende flott karnapp du har, preampen er snadder for øyene og vinylriggen er griselekker!
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.780
    Antall liker
    16.469
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Selsomt godt å høre på!

    Nå vil jeg bruke mer av tiden til optimalisere det som står her ...før nye lekne tanker bringer meg ut av fatning.
    Kveldstimene de siste dagene har utelukket vært viet til plassering av ht'er og samspillet med subbene.    

    Gallo'ene er riktignok ikke like følsomme ifht. plassering og refleksjoner som enkelte andre jeg har hatt i hus, men det er vesens forskjeller i lydbildet spesilet på varierende avstand til bakvegg.  Plassert 1.20 m fra bakvegg låt det altfor tynt hvor trykket i de nedre frekvenser meldte mer eller mindre "fravær".

    Målt fra baffel står de nå 79 cm fra bakvegg og med mer enn tilstrekkelig plass til kortveggene ...i den grad Gallo'ene kan regnes for å ha baffel da :-X .  Ideell avstand nærmer seg faretruende - tror nesten at jeg slår spikern i gulvet for godt. 

    Tilbake til "selsomt godt å høre på", så har en nyvasket Virgin Vinyl med Breakfast in America (Supertramp) fått utbasubert all sin pompøse kaskade av vellyd.  Skiva finner jeg velegnet som en testskive på sluttresultatet etter å ha kjørt gjentatte øvelser med Chesky's Audiophile Test Disc.


    Jeg må få gi uttrykk for at jeg er overveldet hvordan spillergleden er tilstede for øyeblikket.
    I kveld er jeg mer enn ganske godt fornøyd - det nærmer seg dette.....

    Nå kan jeg ikke tenke meg en finere avslutning på kvelden enn å sette på Sofie Zelmani's Time to Kill, lene meg tilbake, skimte mitt eget speilbilde i karnappvinduet og gi det jeg ser et vennlig smil: :)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Jan , takk for i dag....Det var mye snacks i de brune eskene til han med Vertigo t-skjorta ;)

    Dæven å du oppgraderer om dagen , bøyer meg i støvet , som du sa...." denne mdf spillern din "....he he.

    Du trenger ikke sende inn søknad til OVK ......den er allerede innvilget , bare prøv å styre unna Tirsdager for treff , da er "familiefar".......og jeg vil jo neppe gå glipp av å oppleve dette vidunderet av ett high-end anlegg......platespillern fra st. mestern er vanvittig lekker ,

    Plukk ut en dag det passer , og legg inn en innvitasjon direkte på våre sider på hfs du , Torsdager har hittil vært suksessfullt ang oppmøte har jeg lagt merke til , bare ett tips.

    Igjen , gratulerer , kosta kvanta , speller ingen rolle så lenge bruker , og betaler er happy med innvesteringen , OVK konsentrerer seg kun om opplevelsen , og vi lover selvfølgelig å holde tett om at noen av disse boksene koster flesk , i tilfelle fruen blir i heimen under treffet.... :eek:

    Jan , dette var griselekkert , får bort på fineren å snu ei plate nå.... ;D ;DMin neste spiller blir i sort akryl , fra verdens beste platevaskerprodusent.....for det er du vel enig i vel ?

    Mvh Espen
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.780
    Antall liker
    16.469
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Full enighet om at Vertigo-karen hadde desidert mest av hva jeg/vi var på jakt etter, både i utvalg, kvalitet og pris. Takk for tipset slik at jeg fikk satt styringen til de rette eskene.

    Torsdagsinvitt kommer litt utpå høsten.  Ellers tiltrer jeg at spillergleden er aller viktigst.  ;D

    Pure alu and karbonacrylat - no mdf   ;)


    Edit: PS! VPI kan gjerne få vaske platene mine, men aldri spille de ...hehe.

    Hilsen kvalmingen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    He he , noe sier meg at du ikke har hørt vpi spillere enda....... ;) , uansett noen liker mora andre liker....... sånn ere bare , Jeg syntes mange spillere er flotte..mens vpi en har gitt meg ett fantastisk lydbilde pr. anvendte krone , slik at det er nok derfor jeg er storfornøyd med denne , men klart det finnes jo alltid , uansett noe som er mye mye bedre enn det man har , dersom man ikke eier den siste Goldmund ref. selvfølgelig ;)

    Uansett , du har nå fått ett meget flott oppsett , som jeg gler meg stort til å få hørt på /og sett på....for Jan , dette er jo bare en fryd for øyet også.....spesiellt Apollon
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Utrolig lekkert det her Grumpy, er det pga vinklingen du har Galloene på plattformene, eller er det pga underlaget generelt?

    Åssen vil du sammenligne DP med annet du har hatt på dem? Tightere?
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.780
    Antall liker
    16.469
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    cybervision_ skrev:
    Utrolig lekkert det her Grumpy, er det pga vinklingen du har Galloene på plattformene, eller er det pga underlaget generelt?

    Åssen vil du sammenligne DP med annet du har hatt på dem? Tightere?
    Til det første cybervision, var det nettopp med årsak i underlaget.  Hus satt opp under byggeboomen på slutten av the 80's består neppe klinkekuletesten for å si det slik.  Ifht. lytteposisjon opplever jeg ikke at høydejusteringen forringer lyden. 

    DP'en formidler godlyd med stor autoritet.  I tillegg samspiller den utrolig bra med ML'en ...eller er det motsatt ..hehe. 
    Fikk desverre ikke testet disse hver for seg opp mot EC'ene.  Jeg konkluderer (heldigvis) med at kombo'n er én divisjon opp.  ;D

    Morro å eksperimentere med Photoshop...hehe:
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.780
    Antall liker
    16.469
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Leggetid er vel overskredet, men en dose Stacey Kent er søvnhjelpende, IMO ;D

     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.780
    Antall liker
    16.469
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Stacey og RIAA'n:



    Egentlig har det blitt litt for mye av denne damen de siste dagene.
    Hadde tenkt å spille noen tilårskomne progg.rock skiver i kveld.
    Denne har jeg knapt spilt siden en hel gang siden den kom i hus i 1973:



    Men steike! Så ved en tilfeldighet at en likedan gikk for 2k på QXL.
    -Da ble jeg i stuss om jeg i det hele tatt rører den noe mer.
    Hvis verdien er tilfelle bytter jeg den sporenstreks mot en isolasjonsplattform: Audio Magic ISP. (og betaler villig et ørlite mellomlegg om nødvendig) ;D
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.453
    Antall liker
    2.677
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    SPM: har du gjort deg noen tanker ang underlag til Transrotor? Er det demping/spikes i føttene i de TR du har (hatt)?

    mvh Kai
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.780
    Antall liker
    16.469
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Grumpy's KARNAPP

    kaap skrev:
    SPM: har du gjort deg noen tanker ang underlag til Transrotor? Er det demping/spikes i føttene i de TR du har (hatt)?

    mvh Kai
    Tanker er gjort ifht. at jeg må jo nesten prøve ut en eller annen plattform Kai, for å slippe å undres mer over mulig effekt.

    Anyway, ser dempingen veldig grei ut på de Transrotor'ene som jeg har vært borti (ikke mer enn to da  ;D).

    Apollo'n fremgår av bildet. 
    På baksiden, eller under foten mot racket, er det innfelt en type silikonring e.l.
    som jeg oppfatter å ha både dempende effekt og samtidig motvirke sklibevegelser.
    -Men her må jeg innrømme at jeg ikke er vitenskapelig 100% sikker,
    men forklaringen virker da logisk IMO. 

     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.780
    Antall liker
    16.469
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    STRYKEROMMET
    Stryking av skjorter er leie greier.  Er så drittlei av å stryke skjorter og jeg har gang på gang mislykkes med å overbevise kona om at this is womens work......

    Lider konstant for manglende gjennomgang og sviktende dømmekraft under signeringen av ekteskapskontrakten
    Hva tenkte jeg egentlig på den gang? ;-)

    Nåvel, løsning måtte finnes. 
    -Putt lyd i strykejernet tenkte jeg. Fant noe "gammalt", og handlet resten:





    En liten koselig vinylsnurrer er også på vei ....tror jeg.

    Vips - stryke skjorter er jo gøy!  :p
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Kan du fortelle litt om den forsterkern der Jan ? høyttalerne er fra ?.......flott strykerom egentlig..... ;D

    Espen
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.780
    Antall liker
    16.469
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ixos_76 skrev:
    Kan du fortelle litt om den forsterkern der Jan ? høyttalerne er fra ?.......flott strykerom egentlig..... ;D

    Espen
    Skjorter kan leveres mellom kl.17:00 - 17:30 every day.  (Ringeklokka hører jeg neppe mellom 17:30 og 22:00)  ;D

    "Big Brother" har dratt kjensel på Montana'ene.
    Det er betryggende, siden han dog har dissikrert inntrykk og gitt uttrykk i Fidelity.
    Ellers ikke vanskelige å dra kjensel på; diskant i midten.... :p.

    Prematurt inntrykk: Låter som et trimma strykejern! 
    Driver'n yter 200 JungSonWatt.
    Setter strykebrettet i lengderetning i basshøyde,
    glovarmt jern, en liten dusj vann, vrir vulumknobben 360 grader og
    jernet sitter i panelen i motsatt vegg - og skjorten er strøøøken!



    Kommer tilbake med mer, men nå er jeg opptatt med et par nye småesker i 1'ern (karnappet)  ;D

     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.780
    Antall liker
    16.469
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Eskeåpning i går kveld:



    For å gi PU'en full rettferdighet, var denne RIAA'en ett av to-tre gode alternativer.

    Output Voltage på ZYX'en er lav (0,24mV) - da er det ikke akkurat et hav av RIAA'er som matcher. 
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.780
    Antall liker
    16.469
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Trichord Delphini MKII:

    Brukerveiledningen var helt informativ og gjorde switch-settingen svært enkelt.



    Nå står Trichord'en og varmer seg til senere i kveld.




     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.780
    Antall liker
    16.469
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ny RIAA er på plass i "karnappet" og fungerer som forutsatt. Håndtering av både RIAA'n og PSU'n krever som andre har hevdet: Blendahvite og nypressede bomullshansker ;). Her synes fingermerker veeeldig godt i motsatt fall ...polérte greier dette, men dog vakkert og vellåtende.

    Etter en god tur i skogen, sitter jeg i full kos med siste Stereophile, og åpne ører for:
















     

    StereoJoe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Innlegg
    651
    Antall liker
    2
    Gratulere med ny RIAA, Grumpy! Ser meget bra ut, dette.

    Fortsatt fornøyd med DPen? Mulig bildene lyver litt; får den nok luft innunder hylla der? Har du målt temperaturen på forsterkerens topplate, hos meg (DP 6.4) ligger den stabilt på ca 40 grader med 14 cm klaring til hyllen over. Om det spiller særlig rolle for driftsikkerhet etc er jeg imidlertid usikker på...
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.780
    Antall liker
    16.469
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    StereoJoe skrev:
    Gratulere med ny RIAA, Grumpy! Ser meget bra ut, dette.

    Fortsatt fornøyd med DPen? Mulig bildene lyver litt; får den nok luft innunder hylla der? Har du målt temperaturen på forsterkerens topplate, hos meg (DP 6.4) ligger den stabilt på ca 40 grader med 14 cm klaring til hyllen over. Om det spiller særlig rolle for driftsikkerhet etc er jeg imidlertid usikker på... 
    Ingen planer om å bytte dp'en, nei.  Status er fremdeles; strålende fornøyd.

    Korrekt nok SJ, er det mer airspace enn slik bildet fremstiller det - uten at jeg husker nøyaktig antall cm.
    (Bortsett fra sommerstid, vil det være et naturlig kaldras fra karnappvinduene
    som nok kan virke avkjølende i seg selv. Varmovnen i bakkant er fjernet for lenge siden).
    Foreløpig har jeg hatt mer enn nok med egne feberfantasier etter de siste innkjøpene,
    men har vurdert avstand og lufting til å være tilstrekkelig god nok.
    Allikevel en god idé og gjøre en kontrollmåling. 
    Jeg får lete etter rumpetermometeret når jeg kommer hjem  ;D
    -Godt å vite at en blir "passa på" - takk.

    Det har vist seg å være dritt vanskelig å køye om kveldene. 
    Har sittet å finlyttet så det halve kunne ha vært nok, spesielt etter RIAA-byttet. 
    -Den gjorde noe med signalveien tvers igjennom.

    Det er gøy når endringene både matcher og er så direkte lydforbedrende
    som det jeg har opplevd det siste halvåret. 
    -Må trolig hatt en dose flaks siden hvert komponentbytte har levd opp til forventningene.

    I'm glad to be.....  ;D og takk til alle som har kommet med gode råd og tips.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn