Aahhh.. Nagaoka er sånne:
Vis vedlegget 232357
Kun tynn plast. Ingen avstiving i det hele tatt. Synes de er en pest å ha med å gjøre. Aldri kjøpt selv, men kommet over en del på ny og brukt vinyl. Byttes sporenstreks hos meg.
Vil veldig gjerne bestille 1000 stk innercover.Hvordan ser dette ut? Korriger og angi antall.
Vis vedlegget 232352
Dette er i første omgang for å få en oversikt på antall. Det er ikke noe bindende greier ennå.
Det fine med desse er dog at du kan bruka det saman med det originale innercoveret (når dette kun er av papir f.eks.), for meg betyr det litt
mvh
Karl
Vis vedlegget 232357
Kun tynn plast. Ingen avstiving i det hele tatt. Synes de er en pest å ha med å gjøre. Aldri kjøpt selv, men kommet over en del på ny og brukt vinyl. Byttes sporenstreks hos meg.
Gode spørsmål.Bor også i fjerde uten heis, så kan ikke hjelpe der, dessverre.
Har du en plan på videre distribusjon?
Er det helst for folk i Osloområdet, så det kan hentes et sted?
Helst på en pub?
Har sikkert enda dårligere oppbevaringsplass hos meg, men kanskje litt bedre parkeringsmuligheter? Håper noen har en egnet distribusjonssentral å tilby.Gode spørsmål.Bor også i fjerde uten heis, så kan ikke hjelpe der, dessverre.
Har du en plan på videre distribusjon?
Er det helst for folk i Osloområdet, så det kan hentes et sted?
Helst på en pub?
Foreløpig er mottaket meg her i Oslo, om ikke andre i Oslo med bedre lagringsplass melder seg. Det hadde det vært fint om de gjorde. Oslofolk og liknende henter in persona, tenkte jeg.
Såfremt jeg slipper allverdens ompakning, så sender jeg gjerne videre med Posten. Mottaker betaler ekstra frakt.
se der ja!Vis vedlegget 232381Det fine med desse er dog at du kan bruka det saman med det originale innercoveret (når dette kun er av papir f.eks.), for meg betyr det litt
mvh
Karl
Vis vedlegget 232357
Sånn gjør jeg det. Originalt innercover inni yttercoveret. Yttercover med åpningen inn i hylla. Plata inn i nytt innercover. Ytter med original inner og ny inner med plata ved siden av hverandre, begge med åpningene pekende innover i hylla. Begge deler ned i plastytter som har åpningen opp. Det gjør platene lett tilgjengelige og hele greia lett å ha med å gjøre. En annen stor fordel med åpningen oppover på plasten er at man kan trekke ut og skyve inn i hylla helt uten å bekymre seg for krøllete plastcover. Det at man legger platene med nytt innercover ved siden av origilalt yttercover skal visstnok gi mindre problemer med 'ring wear' på yttercoverne. Men det er vanskelig å si noe om, aldringsprosessen på platene stanser når de har kommet hjem til meg uansett. Jeg har tenkt på, og bekymret meg for støv. Det har etter noen år vist seg å være en ikkesak.
Oppfattes nok som mjuke/glatte, men hvis en bruker de som zomby har vist over, tror jeg ikke det skal utgjøre noen forskjell. Mulig de sorte fra Covers faktisk er tykkere. (Bartesam?)Kort oppdatering:
– Det kan være at vi er på vei inn i et logistikkproblem; vi nærmer oss nå 25.000 yttercover, og jeg bor i en 4. etg. i en liten byleilighet. Gode forslag? Noen som har littt bedre mottakskapasitet?
– Protected kan gi et tilbud, men det forutsetter kjøp av en hel pall Tilsvarer 25.600 cover.
– Covers 33: For 20.000 cover: Totalt GBP 2.290 (pris cover: 2.100, tollbehandling: 35 og frakt: 155) Levering allerde neste uke. Med en kurs på 10,10, så skulle det bli 23.109, pluss moms så er vi på 28.886; noe som gir stykkpris på NOK 1,44. Kommer da i esker på 1000 cover.
----------------------------
@ Eros. Du har cover fra Covers33. Er det god kvalitet? På bildet ser de noe tynnere ut enn de fra AS som jeg har. Er de stiv nok?
Noe ala dette, hadde vært fint for meg også.Jeg kan gjerne settes opp for 500, ev en kartong om det blir noe i nærheten. Jeg har en sterk preferanse for papir med poly inni. Skeptisk til MOFI om papp-omslag ikke følger med, og Nagaoka typen det er bilde av tidligere i tråden misliker jeg sterkt. Jeg tar sikkert noen ytttercovere også om det blir aktuelt.
regna med det. Har testa BD sine, og vurderer disse selv fremover. Har hatt mine samtaler både på dippern og med Eirik. Ekte covernevrosaYtterne mine er 'tynnplast' fra BigDipper. Med 'tjukkplast' klarer jeg ikke å lese ryggen på platene. Ellers er jeg så begeistret for like yttere (rent visuelt) at jeg tror jeg fortsetter som før på den biten (med mindre det viser seg at vi kan få kliss like).
For øvrig kom idéen om håndtering/pakking i plastcovere til meg fra BD (Andreas og Fopp), muligens dit fra Ringstrøm (er det ikke Eirik han heter?).
Dessverre kan jeg ikke platemesse til helga, jobber natt.
Jeg kjøpte også fra Cover33 på messen i London, men kun plast cover 50st for 5£. Jeg fikk nog den tynnest plasten 0.10mm foredrar 0.15 til plater! ellers er det greit med tynn plast i tilfelle av annen beskyttelse.Oppfattes nok som mjuke/glatte, men hvis en bruker de som zomby har vist over, tror jeg ikke det skal utgjøre noen forskjell. Mulig de sorte fra Covers faktisk er tykkere. (Bartesam?)Kort oppdatering:
– Det kan være at vi er på vei inn i et logistikkproblem; vi nærmer oss nå 25.000 yttercover, og jeg bor i en 4. etg. i en liten byleilighet. Gode forslag? Noen som har littt bedre mottakskapasitet?
– Protected kan gi et tilbud, men det forutsetter kjøp av en hel pall Tilsvarer 25.600 cover.
– Covers 33: For 20.000 cover: Totalt GBP 2.290 (pris cover: 2.100, tollbehandling: 35 og frakt: 155) Levering allerde neste uke. Med en kurs på 10,10, så skulle det bli 23.109, pluss moms så er vi på 28.886; noe som gir stykkpris på NOK 1,44. Kommer da i esker på 1000 cover.
----------------------------
@ Eros. Du har cover fra Covers33. Er det god kvalitet? På bildet ser de noe tynnere ut enn de fra AS som jeg har. Er de stiv nok?
Covers 33 er veldig effektive og trygge og handle med, de er bl.a medarrangør/sponsor av de store platemessene i UK. Det samme inntrykket sitter jeg igjen med av Protected. La oss likevel ikke forhaste oss.
Siden vi snakker om så store kvanta, greit at folk er fornøyd med produktet de bestiller.
Mitt forslag er som følger;
Førstkommende lørdag er det platemesse på Kulturhuset (Youngstorget). Er i en jobb/familieskvis denne uka, men har tenkt å ta turen på morningen. Hva om de som kan/har lyst til å møtes for å diskutere, men ikke minst ta evt. produkt(er) i beskuelse gjøre det f.eks klokka 11.00 på formiddagen. Jeg kan ihvertfall ta med meg innercover og evt. andre produkter jeg har fra Covers 33. Interessant om også andre her hvis mulighet, kan ta med å vise produkter fra andre leverandører, også Bartesam med sine sorte innersleeves.
Plan?
Da skjer følgende (forhåpentligvis):Mitt forslag er som følger;
Førstkommende lørdag er det platemesse på Kulturhuset (Youngstorget). Er i en jobb/familieskvis denne uka, men har tenkt å ta turen på morningen. Hva om de som kan/har lyst til å møtes for å diskutere, men ikke minst ta evt. produkt(er) i beskuelse gjøre det f.eks klokka 11.00 på formiddagen. Jeg kan ihvertfall ta med meg innercover og evt. andre produkter jeg har fra Covers 33. Interessant om også andre her hvis mulighet, kan ta med å vise produkter fra andre leverandører, også Bartesam med sine sorte innersleeves.
Plan?
Er denne forløpige streken blitt endelig nå? Såg til min store skrekk at eg er tom for inner sleeves. Kunne kanskje trengt noen, men usikker på om det er no å spare. Frakt fra Oslo til Bergen for +-500 sleeves er sikkert latterlig. Noen som vet ca pris?Ok, tror vi setter foreløpig strek etter emotikon.
Den foreløpige saken var satt av to grunner; antall cover på pallen fra Protected og hva vi evner å ta imot her. Jeg fører deg uansett opp på listen. Denne foreløige saken var mest for at de som kom etter ikke kunne regne det hele som sikkert, gitt de to grunnene. Pris til Bergen aner jeg ikke.Er denne forløpige streken blitt endelig nå? Såg til min store skrekk at eg er tom for inner sleeves. Kunne kanskje trengt noen, men usikker på om det er no å spare. Frakt fra Oslo til Bergen for +-500 sleeves er sikkert latterlig. Noen som vet ca pris?Ok, tror vi setter foreløpig strek etter emotikon.
Helt i orden om streken er satt. Er jo bare styr med disse svære cdplatene uansett.