gut_mans cave

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gut_man oppgraderer!

gratulerer med noen fete oppgraderinger, gutty.

flott å høre at bondebassen er underveis.
    blir vel låvefest da, tenker jeg.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Takker, glemte at det også kom nye effektrør levert på døra fra Tube Depot i går. Egentlig ganske befriende at det ikke finnes veldig mye rør-eksotika av KT90. Frem til EI får i gang produksjonen igjen, er det kun Electro Harmonix som leverer KT90. De fungerer aldeles utmerket, så det er ikke et stort savn. Bare befriende. Så slipper man å lure på hvor bra det kunne blitt med rør til 3000 kr stk. 76$ for et par KT90 er kult. Så har man råd til å bytte dem ut når de er modne for det. Mine orginale KT90 rør, var over middagshøyden for å si det sånn. Ikke vanskelig å høre forskjell umiddelbart med nye rør. Dynamikken ble noen hakk råere kan man si. Mangler litt dynamikk ennå, etter ca 10 minutters spilling. Dette blir bra det. Og jeg er glad at jeg fikk byttet rørene før jeg skal tune bass med ny sub.

I ettermiddag skal DP dacen pakkes for å sendes med konemor for leveranse i Haugesund i morgen. Erstatteren er på vei fra Trondheim til Oslo, og burde være her på torsdag eller senest fredag. Blir sene netter i helga er jeg redd :) At valget falt på dCS Delius, skyldes minneverdige stunder hos Vermin (som så mye annet etterhvert :-\) med en veldig god match med rør utstyr og AG Duo. Trøkk og silkemyk oppløsning av beste sort er de inntrykkene jeg husker å sitte igjen med. Ikke minst oppløsning oppover i registeret. Ikke at DP'en er dårlig, langt fra. Den har banket alt jeg har hatt i hus av andre digitalrigger imho. Og trøkket den leverer i bassen med batteri psu, er ganske så heftig. Hadde bare lyst å prøve noe nytt, og den Deliusen lå på bruktbørsen og fristet...

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    21.755
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    gut_man oppgraderer!

Gratulerer så mye, så regner vi med treff hos deg snart, lenge siden jeg har vært hos deg nå.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

HoJ skrev:
    Gratulerer så mye, så regner vi med treff hos deg snart, lenge siden jeg har vært hos deg nå.
    Vet ikke hvor mye tid jeg har til å organisere treff for tiden. Bygger på huset og gjør alt av innvendig arbeid selv. Men du har jo en stående invitasjon HoJ. Bare å gi lyd hvis du vil ta deg en tur!

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    21.755
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    gut_man oppgraderer!

gut_man skrev:
    HoJ skrev:
    Vet ikke hvor mye tid jeg har til å organisere treff for tiden. Bygger på huset og gjør alt av innvendig arbeid selv. Men du har jo en stående invitasjon HoJ. Bare å gi lyd hvis du vil ta deg en tur!
    Høres bra ut.. Jeg har jo en del rør som tilhører FallenA også... ;)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Da har jeg vært på posten og hentet meg pakke :). dCS Delius står nå og spiller i hylla der min trofaste DP dac har bodd i noen år. Har fått lyd både fra drivverk og pc. Må en tur innom Elkjøp og skaffe en optisk kabel til PS3 i løpet av dagen. Første inntrykket er veldig bra det. Må gi dacen et par timer til å varme seg før jeg finlytter. Nå leker jeg meg med innstillinger både i dac og pc. Driver akkurat nå å konfigurerer XXhigh end på nytt, for nå kan jeg jo kjøre 24/96kHZ oppløsning. Kanskje jeg må ha en ny shootout mellom pc og BASE drivverket mitt.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gut_man oppgraderer!

gratulerer så mye, gutty.
    skriv noen ord om dcs vs. oppbola dp når dacen har spilt seg inn, da.

kanskje oppdatere tråden med nye bilder av stæsjet?

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Gago skrev:
    gratulerer så mye, gutty.
    skriv noen ord om dcs vs. oppbola dp når dacen har spilt seg inn, da.

kanskje oppdatere tråden med nye bilder av stæsjet?
    Kommer bilder etterhvert, må bare rydde og tørke litt støv først. Lytterommet bærer preg av manglende omsorg for tiden. Er travelt opptatt med bygging. Lytteinntrykk, hmm blir kanskje Vermin er mer troverdig til å formidle noe? Jeg kjenner igjen lydsignaturen som jeg falt for hos ham. Ekstrem oppløsning presentert med silkehansker. Detaljering som ikke DP klarer matche. Jeg liker egentlig begge dacene veldig godt. DP er ukomplisert og rett frem, både i fremtoning og lyd. Med batteri psu har den et dritkult trøkk nedover. Dette trøkket har forsåvidt også dCS, men det virker mer lineært og detaljert. Kanskje litt mer behersket. dCS har imidlertid muligheter som er utrolig kjekke. Jeg kjører med 3 digitale kilder, og kan justere og tweake lyd, utgangs impedanse m.m. Vermin var innom i kveld og ga meg noen tips, trykket litt og vips var lyden enda mer dynamisk :) Alt i alt er jeg meget godt fornøyd med byttet.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Bondebassen har ankommet, og du verden som den innfrir. Har fått justert litt på bassen i løpet av helga og den begynner å sparke skikkelig. Regner med at de stive elementene trenger litt tid for å spilles inn, men allerede innfrir suben. Har ellers gått til anskaffelse av dCS Purcell upsampler (har kjøpt og betalt, så ordner Fed Ex resten iløpet av uka håper jeg). Delius dac har gjort et veldig godt inntrykk, og jeg ville gjerne supplere med upsampleren til dCS. Kanskje den nærmer seg vinylriggen i ytelse da :) Mangler litt på det ennå 8)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Da var dCS Purcell upsampler på plass og installert. Var litt bekymret for kompleksiteten med kobling av dac og upsampler, men den bekymringen var grunnløs. Det var egentlig bare å koble opp og skru på enhetene, så snakket de sammen. Satte Purcell til 44-192kHz og satte meg i godstolen for å spille samme skive som jeg avsluttet kvelden med i går; Attention Decifict - The idiot king. Dette er definitivt en god oppgradering av digital lyden.Første inntrykket av lyden er en mer homogen, oppløst og mer dynamisk gjengivelse med et bedre perspektiv og nyansering av lydbildet. Alt i alt oppleves dette som en betydelig oppgradering. Jeg er ytterst fornøyd. Bilder kommer etterhvert :)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gut_man oppgraderer!

grattis, gutty.
    har du fått justert bondebassen til å spille slik du ønsker?

gleder meg til å sjekke ut greiene dine når jeg endelig får somlet meg på toget til egersund. ;)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Gago skrev:
    grattis, gutty.
    har du fått justert bondebassen til å spille slik du ønsker?

gleder meg til å sjekke ut greiene dine når jeg endelig får somlet meg på toget til egersund. ;)
    Tja, den spiller da bedre og bedre for hver dag. Så har jeg ikke fått spilt mer enn noen få timer tilsammen på den heller. Regner med at den trenger maaange timers innspilling med kjempestive membraner. Den spiller så bra, at det var en gedigen nedtur å klare seg en kveld uten 8) Å få den til å spille som jeg ønsker 100%, fordrer nok litt mer tilspilling. Nå vil jeg si den er på ca 80% av hva jeg vet den kan.. Toget til hugh end land går to ganger i døgnet tror jeg. Gi meg et par uker, og jeg har doblet overnattingskapasiteten og kan tilby bedre fasiliteter hva soving angår (for dem som driver med slikt)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Er ytterst imponert over hva dCS komboen tryller frem av musikk. Sitter her og lurer på om det er mulig å modde Base drivverket mitt med muligheter for å la den slave for dCS klokkesignal? Noen som vet?

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Trenger noen innspill fra dere her inne...
    Jeg har et par Carlsson OA 50 stående som skal rehabiliteres/oppgraderes til 50.3 og brukes i loftstua primært av ungene. Kilde blir en playstation 3 og det jeg trenger innspill på, er valg av forsterker til anlegget. Carlsson er spesifisert til 89db, og jeg ønsker primært en integrert brukt forsterker som koster 2-5k. Hva bør jeg kikke etter? En klassiker hadde ikke vært å forakte, ser det ligger en Naim Nait 1 på bruktbørsen. Er litt bekymret for uttørkede lytter, liten effekt og kompatibilitet med PS3 mht DIN pluggene som Naim har. Setter pris på innspill....

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gut_man oppgraderer!

nad 3020

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    gut_man oppgraderer!

Kanskje en Sugden A21 hadde vært noe?
    Eller en Copland CSA 8?

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Takker for innspill, er i tenkeboksen og følger med på bruktbørsen. Fikk i kveld tid til et par timer foran anlegget. Det er mer tid enn jeg har tilbragt i godstolen på mange måneder sammenhengende. Byttet pickup til VdH Canary for morro skyld. Har spilt en stund på XV-1s. Det var morro å høre litt på VdH igjen. Med bondebassen på plass, ble det enda mer morro med VdH enn sist jeg spilte på den. Deilig å høre den lettflytende lyden denne pickupen tryller frem!

lakki_luke

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    gut_man oppgraderer!

Takk for en kjapp lytt på dette flotte anlegget.Det spiller meget godt og bilde ifra kanonen er også meget godt.Og terningkast 6 til vinylriggen ;) Farlig å lytte til slikt uten å ha penger klar til å kjøpe rigg og en god vinylsamling.
    Kommer gjerne tilbake ved en annen anledning :)

Geir_O

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.03.2002
    Antall liker
    19
    gut_man oppgraderer!

lakki_luke skrev:
    Takk for en kjapp lytt på dette flotte anlegget.Det spiller meget godt og bilde ifra kanonen er også meget godt.Og terningkast 6 til vinylriggen ;) Farlig å lytte til slikt uten å ha penger klar til å kjøpe rigg og en god vinylsamling.
    Du kan som sagt få låne Kenwood KD500 med Infinity Black Widow arm og Lyra Lydian B PU ;D

Mvh
    Geir

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

lakki_luke skrev:
    Takker for den. Vi får forsøke å få til en lengre seanse neste gang! Vinlylriggen er min stolthet og primære lydkilde (ikke helt uten grunn). Digitalriggen fikk dere ikke hørt skikkelig, foruten at lyden fra Metallica konserten vi kikket på gikk via dCS comboen.
    Hadde i dag besøk av Shadow, og vi lekte oss litt med instillinger på bondebassen. Han mente på at den ikke slapp seg helt løs, og lurte på om jeg hadde testet forskjellige faseinstillinger? Eh nei, det har jeg ikke :-[... Jeg hadde kun testet 0 og 180 graders fasedreiing. Bondebassen har trinnløs justering. Det var justering av dette som skulle til for å få rette smekket i mellombassen uten at dypbassen fløt ut. Jeg som trodde at dette var et resultat av manglende innspilling av et steinhard bass element i bondebassen.. Driver ennå å finjusterer litt på nivå og fase, men ligger omkring det nivået vi brukte når Shadow var her. Litt gjenstår ennå før alt er helt homogent og korrekt, men det kommer seg etterhvert. Regner med at en del timer innspilling og fikling vil gi full uttelling. Har ikke hatt mye tid til det denne høsten. Nå ser det imidlertid litt lysere ut ifht. å kunne tilbringe tid foran husalteret fremover!

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Har omsider fått ryddet bort det verste av ting som har vært midlertidig lagret i lytterommet mitt. Har ikke lagt ut bilder etter at bondebass og dCS kombo er på plass. Oversiktsbilde;

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    gut_man oppgraderer!

Der ja :D

Gutta i full gang, ta det litt piano i kveld da ;)
    Hilse alle sammen.

/jan

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Et par stemningsbilder til:

undertegnede og Shadow

Godt utvalg av malt;

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    gut_man oppgraderer!

Ser ut som et treff etter min smak 8)

R

Rojoh

Gjest
    gut_man oppgraderer!

Yep, malttesting må være mye mer moro enn blindtesting. ;D

Mvh. Johan

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Rojoh skrev:
    Yep, malttesting må være mye mer moro enn blindtesting. ;D

Mvh. Johan
    Tester man nok malt, blir man ganske behagelig blind :p

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    gut_man oppgraderer!

Mange takk for hyggelig lag, og flott musikk gjengitt av et særdeles kompetent anlegg :)
    Og så all den gode drikken da gitt ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    gut_man oppgraderer!

FallenA skrev:
    Mange takk for hyggelig lag, og flott musikk gjengitt av et særdeles kompetent anlegg :)
    Så tidlig du er på'n da FA ::)

Høres ut som dere hadde en knallkveld foran ett meget potent anlegg :)

/jan

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

FallenA skrev:
    Velbekomme, og selv takk for en hyggelig kveld! Ingenting å utsette på hverken selskap, musikk (var jo bare min musikk jo 8)) eller drikke. Pleier å være meget vellykket med disse juleseansene. Eneste skåret i gleden og feiringen var savnet av Verminsky som ikke fikk til å være med denne gangen. Kanskje vi er blitt for gamle og uinteressante å feste med for guttungen? Har ennå ikke turt å skru på anlegget for å høre på resultatet av justering av sub i fylla (huff hvor jeg frykter at det låter ille i edru tilstand). Sitter og nyter lyden av trappen min som er i ferd med å installeres, over en måned forsinket. Får heller ta en time eller to foran husalteret senere i dag.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.598
    Torget vurderinger
    27
    gut_man oppgraderer!

Du har utsøkt smak når det gjelder malt også ser jeg. Dette ser da ut til å være en kveld av de store. Godt nyttår forresten.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Fosse skrev:
    Du har utsøkt smak når det gjelder malt også ser jeg. Dette ser da ut til å være en kveld av de store. Godt nyttår forresten.
    He he, utvalget av malt skal jeg ikke ha æren for alene. Shadow hadde med seg et generøst utvalg fra sin store samling av malt (ja han samler på drikken) Godt nyttår til deg også Fosse.

Inductivius

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Antall liker
    74
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    12
    gut_man oppgraderer!

Mornings ;D

Var gøy detta her. Får ta m mere brunt neste gang...overraska go form idag.
    Nå ska eg ner å henta galloene på posten ;)
    Godt nyttår alle sammen.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Ikke vanskelig å be jeg vøtt :) Du må ta et bilde og legge ut så vi får se Galloene, og jeg er veldig spent på hvordan du får dem til i stua. Du må gjerne bruke denne tråden for å legge ut bilde av vidunderne, hvis du ikke vil lage din egen da?

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Falt for fristelsen og kjøpte meg en sånn her om dagen;

Fant ut at det var på tide å få gjort noe på bildesiden også i hula mi. Jeg hadde en tidligere versjon av Crystalio videoprosessor mens jeg hadde CRT projektor. Har vært veldig imponert over de oppsettene jeg har sett der Crystalio II står for bildebehandling. Boksen ankommer heimen i morgen. Bestilte liksågodt Bjørn Hegelstad hjem for å kalibrere projektoren min og sørge for optimale innstillinger på boksen. Gleder meg til å få skikkelig kalibrert bilde. Har ikke hatt det siden det hang Barco CRT i taket. Blir nok litt film i hula fremover. Passer i grunen greit det :)

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    gut_man oppgraderer!

gut_man skrev:
    Falt for fristelsen og kjøpte meg en sånn her om dagen;

Fant ut at det var på tide å få gjort noe på bildesiden også i hula mi. Jeg hadde en tidligere versjon av Crystalio videoprosessor mens jeg hadde CRT projektor. Har vært veldig imponert over de oppsettene jeg har sett der Crystalio II står for bildebehandling. Boksen ankommer heimen i morgen. Bestilte liksågodt Bjørn Hegelstad hjem for å kalibrere projektoren min og sørge for optimale innstillinger på boksen. Gleder meg til å få skikkelig kalibrert bilde. Har ikke hatt det siden det hang Barco CRT i taket. Blir nok litt film i hula fremover. Passer i grunen greit det :)
    Godkvalitet på filmfremvisningene i hula!!! Gratulerer

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gut_man oppgraderer!

film er ålreit, gutty.
    vi må kjøre en vegas-kveld når jeg kommer ned.
    hangover og fear and loathing. og masse børst.
    da skal du se at odelsgutten kryper ut av fjøset igjen.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Gago skrev:
    film er ålreit, gutty.
    vi må kjøre en vegas-kveld når jeg kommer ned.
    hangover og fear and loathing. og masse børst.
    da skal du se at odelsgutten kryper ut av fjøset igjen.
    Loool, bare å sette datoen det Gago. Jeg ser at du sier når du kommer, ikke hvis. Veldig bra!

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    21.755
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    gut_man oppgraderer!

Må få tatt en tur snart til deg gut_man, mye spennede du har fått inn!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn