gut_man oppgraderer!
Hva skjer a ???
Hva skjer a ???
Vedlegg
-
61.1 KB Visninger: 735
Det var på tide å få ut alt sammenGago skrev:endelig tatt til vettet og solgt unna all haifaien?
;D ;D ;DGago skrev:endelig tatt til vettet og solgt unna all haifaien?
Høres bra ut!gut_man skrev:Klarer ikke holde meg lenger.... Legger meg langflat og har lovet bot og bedring på rør fronten. Har vært litt skeptisk til å brenne av penger på dyre rør som slites ut etterhvert. Etter Gagos besøk og kveldens seanse med FallenA som var innom med en del av de rørene som jeg har bestilt fra diverse steder, er jeg overbevist til de grader. Jeg satte i kveld inn Telefunken diamond e88cc i Calypso og Siemens Halske e88cc i Rhea riaa trinnet mitt. For å ta det viktigste først; oppløsningen som VdH Canary oppviser bare med å bytte 88 røret i riaa trinnet lover godt, for planen er å bytte alle rørene til noe bedre. Jeg har rett og slett ikke fått frem den oppløsning som denne pu'en tryller frem før, og det gjelder over hele frekvensområdet. Knallgøy
Bruker nå Telefunken ecc88 smooth plates og Telefunen e88cc i Calypso, og det svinger som bare pokker Her skal det handles inn rør i lange baner...
ps. hvis noen har liggende 8 Ei KT90 rør, så er jeg på jakt etter slike også
Eller på høyttalere ?JanR skrev:Hmm er det forskjell på rør også nå.
Hva blir det neste, forskjell på kabler ??? :
;D
/jan
Surf on.HoJ skrev:Eller på høyttalere ?JanR skrev:Hmm er det forskjell på rør også nå.
Hva blir det neste, forskjell på kabler ??? :
;D
/jan
Ahh, mye godis på den siden av fjellet.gut_man skrev:På plass i Bergen. Skal benytte anledningen til å besøke noen av Bergens profilerte audiofile. Har booket besøk hos Fjellsiden lydlaug i kveld, og hos Kjoenik i morgen kveld. Gleder meg til å høre disse anleggene!
Masse godis der ja. Blir dårlig med bilder, for kameraet ble lagt igjen hjemme. Tusen takk til Fjellsiden lydlaug for en fortreffelig kveld, med hyggelig selskap, god servering og god lyd i to spektakulære anlegg. I ettermiddag bærer det avgårde til ivarlo (takk for at du tilbyr å stille mine vinyl abstinenser ) før kursen settes til Kjoenik. To anlegg i kveld også. Gleder meg storveis!!JanR skrev:Ahh, mye godis på den siden av fjellet.gut_man skrev:På plass i Bergen. Skal benytte anledningen til å besøke noen av Bergens profilerte audiofile. Har booket besøk hos Fjellsiden lydlaug i kveld, og hos Kjoenik i morgen kveld. Gleder meg til å høre disse anleggene!
Gleder meg til en liten rapport gjerne med noen bilder
Kjoenik sitt anlegg står høyt på listen over "vil høre på før jeg dør" listen.
/jan
Som sagt var vi ganske enige i hva forskjellene var. Thor er "feitere" i lyden, spesielt i mellomtone/mellombass området. På noen innspillinger, spesielt middelmådige var dette tilgivende og kult. Nå har jeg tweaka bass systemet til å matche Aesthetix og dermed kunne det bli litt mye av det gode når Thor slo med hammeren Aethetix holdt overraskende følge i bassområdet, selv om det var mer trøkk i mellombassen med Thor. På noen innspillinger foretrakk jeg Thor, og på andre foretrakk jeg Aesthetix Calypso. Forskjellene var som tidligere nevnt overraskende små. Skulle vært gøy å høre hvor mye av forskjellene som hadde jevnet seg ut med noen "feite" Mullard rør i Calypsoen. Det slo meg plutselig når jeg skulle oppsummere lydforskjellene! Totalt sett tror jeg at jeg er lykkelig med Aethetix lyden, den kler nok anlegg og preferanser hakket bedre. Jeg tror jammen ikke det er så dumt å tenke Calypso signatur for min delVermin skrev:Se det ja 8)
Det var interessant og sammenligne, forskjellene var langt ifra så store som først forventet.
Thor hadde mer baller og litt mere "gi faen" holdninger som passer glatt bedre på hvermansens musikk, Aesthetixen er mere høflig i så måte og kanskje en smule kjedeligere. Rocker ikke opp kjipe innspillinger like bra.
Aesthetixen er kanskje mere nøytral mens Thor er litt feit i klangen, smak og behag og matching.
Småpirk egentlig dette her for forskjellene var jammen ikke store
Gjenstår vel egentlig bare og prøve Aestethixen her mot Thor, da vi, til tross for mye likt utsyr, har rimelig forskjellig lyd. Kunne vært interessant og høre hvordan den gjorde seg her ???
Morsom kveld var det og vi får prøve og være flinkere fremover med slike kvelder.
gut_man skrev:Fleksible koblingsmuligheter både fra signalkilder og fra effekttrinn, gjorde det mulig å ha både Thor pre og Aesthetix Calypso koplet til samtidig og enkelt switche fra den ene til den andre. En enkelt vippebryter på EAR 890 sørget for det.
Det var nok det vi hadde forventet også Gago, men så skjedde altså ikke etter hva våre ører kunne bedømme. Jeg mener at jeg har vært rimelig nøktern i vurderingen av min egen Calypso ettersom en oppgradering av linjetrinnet har vært noe jeg har lurt på en stund. Kvelden ga meg et par svar på hvor jeg legger veien videre og ting ruller alleredeGago skrev:merkelig.
jeg trodde thor skulle grisedenge calypso etter alle kunstens regler.
men, får vel stole på dere gutta.
godt jobbet.
uansett så er nok forskjellen på rommene og hvordan dere har skrudd bassen den viktigste faktoren.
Det er riktig prnesse. EAR 890 har en vippebryter som switcher mellom balansert og ubalansert inngang. Både dac og riaa trinn har både balansert og ubalanserte utganger, så det gir mulighet for å kjøre både balsansert og ubalansert samtidig. Ganske greit når man skal sammenligne utstyr som dette ;Dprnesse skrev:gut_man skrev:Fleksible koblingsmuligheter både fra signalkilder og fra effekttrinn, gjorde det mulig å ha både Thor pre og Aesthetix Calypso koplet til samtidig og enkelt switche fra den ene til den andre. En enkelt vippebryter på EAR 890 sørget for det.
Brukte dere 1 ubalansert og 1 balansert inngang?