gut_mans cave

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.609
    Torget vurderinger
    27
    gut_man oppgraderer!

Finite Element

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gut_man oppgraderer!

endelig tatt til vettet og solgt unna all haifaien?

Akapaz

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Antall liker
    191
    Sted
    Sørreisa
    Torget vurderinger
    1
    gut_man oppgraderer!

Rengjøring? Er vel en støvsugerslange som ligger nærmest i bildet...
    Ser litt støv oppå subben ihvertfall ;)

Inductivius

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Antall liker
    74
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    12
    gut_man oppgraderer!

Gago skrev:
    endelig tatt til vettet og solgt unna all haifaien?
    Det var på tide å få ut alt sammen ;)
    Kanskje på tide med noe HighEnd utstyr ;D

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Alt er solgt utenom høyttalere og sub. Her er et bilde av mitt nye anlegg;

He he, bare tull. Bildet over er av "bilderacket" mitt. Her står komponentene som tryller frem flotte bilder via projektoren min :)

Prosjektet mitt i går, var som støvsugerslangen indikerte vårrengjøring og flytting av rack. Har sett meg lei på å ødelegge kabler og rote i blinde bak komponenter som står 10cm fra frontvegg. Nå er alt flyttet 30 cm fra frontvegg så jeg kommer til bak for å koble. Blir mye lettere å teste utstyr fremover :) Har også ryddet ut av en hylle som jeg har hatt masse rot i. I den prosessen fant jeg litt av hvert. Bla en Nordost Moonglo digitalkabel AES/EBU som jeg trodde jeg hadde kvittet meg med. Spilte jammen ikke verst den mellom drivverk og dac den.. Her er et par bilder som jeg knipset av anlegget etter renoveringen;

Vedlegg

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.915
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    gut_man oppgraderer!

Takk for morsom kveld med nok attåt i går :)

Jeg må bare skrive hvor fantastisk morro det er og se konsertopptak i HD på bigscreen, bildet er ekstremt klart og en fryd og se på.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Det har vært en flott helg med mye haifai. Helgens hovedmeny;

Gago var på besøk for å inspisere de nye medlemmene i hornalliansen. Han var så generøs at han hadde med seg et par Telefunken ECC83 smooth plates til verten (undertegnede).
    I tillegg til pick up shoot out og rør test, skulle bondebassen vurderes. Vi fikk også tid til å teste digitalriggen min rett i effekttrinnet. Jeg syntes det var gøy med en second opinion. Hva Gagos inntrykk var, får vi nok vite litt etterhvert tenker jeg.
    Et screenshot til fra gårsdagens hyggekveld;

Vedlegg

R

Rojoh

Gjest
    gut_man oppgraderer!

Litt av en kjeller du har fått deg der gitt! Knivskarpt bilde parret med slik elektronikk og kapabelt høyttalersystem kan da ikke annet enn å bli moro av ypperste sort. :)

Mvh. Johan

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    4
    gut_man oppgraderer!

Må si jeg er litt misunnelig på det dedikerte rommet, og bilde til musikken (og en og annen film regner jeg med).
    Carlsson høytalerne ble forøvrig ordentlig lekre!!

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Dedikert rom er fantastisk. Ikke bare kan jeg gjøre som jeg vil mht interiør og plassering av utstyr, men jeg har også full kontroll på nyskjerrige/uvørne besøkende. Vurderes faren for tafsing på haifaien for stor, lukkes bare døren og fristelsene er ute av syne. Låsbar dør vil også forhindre evt. uvøren festing når ungdommene i huset får et par år til på nakken :)
    Når det gjelder bilde delen av anlegget, er jeg utrolig godt fornøyd med de siste investeringene på den fronten. Crystalio videoprosessor er for bildet like effektivt som å oppgradere en grei cd spiller med en high end dac. Proffkalibrerig av farger og gråskala ble foretatt i samme sleng som Crystalioen kom i hus og resultatet er aldeles ypperlig. Bildet er knivskarpt men Crystalioen gjør at bildet oppleves mykt og naturlig likevel. Konserter og filmer nytes til stadighet og jeg kunne aldri klart å velge mellom bare lyd eller bare bilde...Prøver å misjonere litt for kombiprosjektet når jeg har folk innom for demo av anlegg, kjører litt konsert fra Bluray eller annet hd materiale fra harddisk og det slår stort sett godt an :)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Klarer ikke holde meg lenger.... Legger meg langflat og har lovet bot og bedring på rør fronten. Har vært litt skeptisk til å brenne av penger på dyre rør som slites ut etterhvert. Etter Gagos besøk og kveldens seanse med FallenA som var innom med en del av de rørene som jeg har bestilt fra diverse steder, er jeg overbevist til de grader. Jeg satte i kveld inn Telefunken diamond e88cc i Calypso og Siemens Halske e88cc i Rhea riaa trinnet mitt. For å ta det viktigste først; oppløsningen som VdH Canary oppviser bare med å bytte 88 røret i riaa trinnet lover godt, for planen er å bytte alle rørene til noe bedre. Jeg har rett og slett ikke fått frem den oppløsning som denne pu'en tryller frem før, og det gjelder over hele frekvensområdet. Knallgøy :)

Bruker nå Telefunken ecc88 smooth plates og Telefunen e88cc i Calypso, og det svinger som bare pokker :) Her skal det handles inn rør i lange baner...

ps. hvis noen har liggende 8 Ei KT90 rør, så er jeg på jakt etter slike også :)

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    21.826
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    gut_man oppgraderer!

gut_man skrev:
    Klarer ikke holde meg lenger.... Legger meg langflat og har lovet bot og bedring på rør fronten. Har vært litt skeptisk til å brenne av penger på dyre rør som slites ut etterhvert. Etter Gagos besøk og kveldens seanse med FallenA som var innom med en del av de rørene som jeg har bestilt fra diverse steder, er jeg overbevist til de grader. Jeg satte i kveld inn Telefunken diamond e88cc i Calypso og Siemens Halske e88cc i Rhea riaa trinnet mitt. For å ta det viktigste først; oppløsningen som VdH Canary oppviser bare med å bytte 88 røret i riaa trinnet lover godt, for planen er å bytte alle rørene til noe bedre. Jeg har rett og slett ikke fått frem den oppløsning som denne pu'en tryller frem før, og det gjelder over hele frekvensområdet. Knallgøy :)

Bruker nå Telefunken ecc88 smooth plates og Telefunen e88cc i Calypso, og det svinger som bare pokker :) Her skal det handles inn rør i lange baner...

ps. hvis noen har liggende 8 Ei KT90 rør, så er jeg på jakt etter slike også :)
    Høres bra ut!
    Så trist for meg at du også bruker 88'rør - mulig jeg kan få teste noe etterhvert ?

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Kan la seg gjøre det HoJ, må bare få kjøpt meg opp litt først :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    gut_man oppgraderer!

Hmm er det forskjell på rør også nå.
    Hva blir det neste, forskjell på kabler ??? ::)

;D

/jan

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    gut_man oppgraderer!

Dette gav mersmak gut_man.
    Må si at dette ingen ende tar med lydforbedringer som jeg i utgangspunktet nesten ikke hadde trodd var mulig. (pga. tidligere forrykende godt resultat). Men det er helt klart at å spytte i litt med godt matchede NOS rør kan gjøre underverker.
    Det jeg hørte med rørbytte i går gav en organisk lydsignatur som var helt herlig. Opplevde mer rom (3D), og bedre nyansering i hele frekvensspekteret. Og nå når du har fått integrert suben så godt som du faktisk har fått til så forsvant høyttalerne fullstendig i lydbildet, og mellombassen var så kjapp og konsis og definert, og spillte så dypt at det var en fryd.
    Skal se om jeg får anledning til å stikke innom med noen spennende ecc83 kandidater også, så får du byttet ut litt flere rør, mens du venter på at bestillingene du allerede har gjort skal komme ned i postkassen.

:)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Hyggelig at du likte hva du hørte FA. Har fått gode tilbakemeldinger på integrasjon av bondebass av både Gago, Vermin og Shadow som har vært innom og gjort seg opp en formening. Jeg er veldig godt fornøyd og bondebassen som nå må være ferdig innspilt innfrir alle forventninger. Videre fremdriftsplan innebærer (foruten Airtangent reference som er til rehabilitering hos Cobra2) teste ut to stk bondebasser og evt. gå til anskaffelse av en til, vurderer å oppgradere Duoene mine til Omega versjon.. Målet er å få til dette i løpet av året :) Så vil konjukturer i bigeskjefts bransjen avgjøre hva som realiseres. Mens jeg tenker og venter på å få testet to bondebasser i systemet, hamstrer jeg rør!!

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

På plass i Bergen. Skal benytte anledningen til å besøke noen av Bergens profilerte audiofile. Har booket besøk hos Fjellsiden lydlaug i kveld, og hos Kjoenik i morgen kveld. Gleder meg til å høre disse anleggene!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    gut_man oppgraderer!

gut_man skrev:
    På plass i Bergen. Skal benytte anledningen til å besøke noen av Bergens profilerte audiofile. Har booket besøk hos Fjellsiden lydlaug i kveld, og hos Kjoenik i morgen kveld. Gleder meg til å høre disse anleggene!
    Ahh, mye godis på den siden av fjellet.
    Gleder meg til en liten rapport gjerne med noen bilder ;)
    Kjoenik sitt anlegg står høyt på listen over "vil høre på før jeg dør" listen.

/jan

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

JanR skrev:
    gut_man skrev:
    Ahh, mye godis på den siden av fjellet.
    Gleder meg til en liten rapport gjerne med noen bilder ;)
    Kjoenik sitt anlegg står høyt på listen over "vil høre på før jeg dør" listen.

/jan
    Masse godis der ja. Blir dårlig med bilder, for kameraet ble lagt igjen hjemme. Tusen takk til Fjellsiden lydlaug for en fortreffelig kveld, med hyggelig selskap, god servering og god lyd i to spektakulære anlegg. I ettermiddag bærer det avgårde til ivarlo (takk for at du tilbyr å stille mine vinyl abstinenser :)) før kursen settes til Kjoenik. To anlegg i kveld også. Gleder meg storveis!!

Nido

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2008
    Antall liker
    15
    gut_man oppgraderer!

ivarlo har mye moro på gang på vinylfronten, god riaa har han også ;)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Tilbake i hula etter mange inntrykk fra Bergens turen min. Har i dag vært på posten og hentet tre pakker rør. Telefunken ecc83 smooth plate som fikk plass i EAR ampen min, et sett Telefunken ecc85 rør som skulle samme sted, men den lille runde "glorien" helt i toppen av røret var løsnet på det ene røret. Hva heter den glorien egentlig? Tør ikke sette det inn i ampen av frykt for å skade noe i ampen. Får sende selger en melding om problemet, og høre hva vi skal gjøre. Så han hadde flere 85 rør for salg. Litt forbasket for dette var dyre rør. Håper det ordner seg. Fikk også et sett Siemens Halske e88cc som jeg skal leke litt med :) Det ble bra med Telefunken smooth plates i ampen forøvrig!

Har tenkt mye på hva neste sprell skal bli, og har vel egentlig kokt ned alternativene til; en bondebass til (må få Vermin ned med sin bondebass så vi får prøvd så snart som mulig, for jeg er i kjøpemodus) eller omega oppgradering av Duoene mine. Så kjemper jeg med meg selv for å motstå fristelsen om å låne Aesthetix Rhea signatur for å teste.... Hvis ikke bondebass duett feier gulvet, blir det nok omega ja.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Har nå fått mine telefunken ecc85 rør på plass i EAR forsterkeren min. Nå spiller jeg på Telefunken rør i hele signalkjeden. Hva har skjedd med lyden? Jo takk, en hel del. Først og fremst er lyden mer detaljert uten å bli kald eller analytisk. I frekvensområdet har nok den største endringen vært i frekvensflankene. Bassen er mer detaljert, spesielt i mellombassområdet der f.eks anslag på bass strenger er lettere å følge i lydbildet. Cymbaler låter også litt mer distinkt og fremtredende enn med mine gamle rør. Nå skal det også sies at de rørene som stod i effekt trinnet mitt, var slitt og på høy tid å bytte ut i følge Cobra2 som målte dem for meg i høst. Totalt sett låter det i hvertfall så bra med Telefunken rør, at jeg synes at det har vært verdt investeringen så langt. Så har jeg tenkt å eksperimentere litt med Siemens Halske e88cc i pre for å se hva de gjør for lyden...Det er også på vei Telefunken ecc83 smooth plates til alle posisjoner i Rhea riaa trinnet. Tror det kan bli bra ja :)

Ellers er neste seriøse oppgradering satt i bestilling :D Rør er jo bare morro, rene skattejakten og rekreasjonen i oppgraderings sammenheng. Jeg er definitivt kurert for min likegyldighet til viktigheten av gode rør i signalveien. Noen nevrotiske trekk må man jo dyrke frem, nå som man er fornøyd med lyden i anlegget med fryktelig billige høyttalerkabler ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gut_man oppgraderer!

jasså, er det forskjell på rør også, nå.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Da har jeg fått spilt litt med Telefunken ecc83 smooth plates i Aesthetix Rhea riaa trinnet mitt. Det står nå utelukkende Telefunken i alle ecc83 posisjoner. Konklusjonen er klar den; dette blir stående! Først og fremst er Rhea riaa nå bortimot helt tyst, og det er nok en god ting siden høyttalerne snart (i neste uke om alt går etter planen) øker følsomhet fra 104 til 107dB ;D

Rørsuset som jeg har hatt, ikke på noen måte generende og jeg har i grunnen tenkt at litt sus er prisen å betale når man absolutt skal ha en ren rør riaa på følsomme hornhøyttalere. Jan Phillips og Sylvania rørene som jeg erstattet orginalrørene med var tystere enn orginalene, dog hørtes noe sus i høyttalerne når det ikke spiltes musikk. Med Telefunken forsvant det meste av dette suset. Jeg har kun marginalt mer "tomgang sus" med Rhea, enn med Calypso linjetrinnet alene.

Det ble da også lydmessige gevinster med rørbyttet; Bedre oppløsning, spesielt i bass området hvor det også oppleves bedre kontroll. Litt mindre feit mellomtone, som jeg tror skyldes at det forsvant en "pukkel" i mellombassområdet. Totalt sett en lydforbedring som jeg er godt fornøyd med! De lydmessige forandringene er i grunnen ganske lik det jeg har hørt når jeg har puttet inn disse rørene i de andre komponentene mine. Lyden er nok nå tweaket et hakk nærmere nøytralt, med en forbedret linearitet i frekvensområdet. Jeg synes som nevnt i tidligere innlegg, at dettte spesielt er merkbart i bassområdet der en del uryddigheter virker å være ryddigere med Telefunken rørene.

Jeg er ganske imponert over hvor store forbedringer jeg har fått på Aesthetix komboen min med rørbytter. Nyskjerrigheten er stor på hvor store forbedringer som kan oppnås med oppgradering til Signatur versjonene av Calypso og Rhea. Jeg liker veldig godt lyden fra denne komboen, så signatur versjoner vurderes seriøst. Før jeg evt. gjør noe, ønsker jeg å teste ut noen andre alternativer. Om ikke annet for å få bekreftet litt av lydsignaturen i linjetrinnet kontra andre linjetrinn.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

I kveld er kvelden for test av Thor vs. Aesthetix :) Venter Vermin inn dørene med hatteesken sin hvert øyeblikk!

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Da var kveldens prosjekt gjennomført. Fleksible koblingsmuligheter både fra signalkilder og fra effekttrinn, gjorde det mulig å ha både Thor pre og Aesthetix Calypso koplet til samtidig og enkelt switche fra den ene til den andre. En enkelt vippebryter på EAR 890 sørget for det. Vi matchet nivåer på pre'ene våre og kjørte i vei... Jeg håper at Vermin vil kommentere litt om hvilke lydforskjeller han opplevde siden han var gjest og gadd ta seg bryet med å ta med seg sin Thor pre. Vi var ganske så enige om hvor forskjellene lå, og det viste seg at forskjellene var mindre enn vi hadde forventet. Men forskjeller var det! Skulle bare mangle..

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gut_man oppgraderer!

kult. venter i spenning på rapportene.

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.915
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    gut_man oppgraderer!

Se det ja 8)

Det var interessant og sammenligne, forskjellene var langt ifra så store som først forventet.
    Thor hadde mer baller og litt mere "gi faen" holdninger som passer glatt bedre på hvermansens musikk, Aesthetixen er mere høflig i så måte og kanskje en smule kjedeligere. Rocker ikke opp kjipe innspillinger like bra.
    Aesthetixen er kanskje mere nøytral mens Thor er litt feit i klangen, smak og behag og matching.
    Småpirk egentlig dette her for forskjellene var jammen ikke store :eek:
    Gjenstår vel egentlig bare og prøve Aestethixen her mot Thor, da vi, til tross for mye likt utsyr, har rimelig forskjellig lyd. Kunne vært interessant og høre hvordan den gjorde seg her ???

Morsom kveld var det og vi får prøve og være flinkere fremover med slike kvelder.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Vermin skrev:
    Se det ja 8)

Det var interessant og sammenligne, forskjellene var langt ifra så store som først forventet.
    Thor hadde mer baller og litt mere "gi faen" holdninger som passer glatt bedre på hvermansens musikk, Aesthetixen er mere høflig i så måte og kanskje en smule kjedeligere. Rocker ikke opp kjipe innspillinger like bra.
    Aesthetixen er kanskje mere nøytral mens Thor er litt feit i klangen, smak og behag og matching.
    Småpirk egentlig dette her for forskjellene var jammen ikke store :eek:
    Gjenstår vel egentlig bare og prøve Aestethixen her mot Thor, da vi, til tross for mye likt utsyr, har rimelig forskjellig lyd. Kunne vært interessant og høre hvordan den gjorde seg her ???

Morsom kveld var det og vi får prøve og være flinkere fremover med slike kvelder.
    Som sagt var vi ganske enige i hva forskjellene var. Thor er "feitere" i lyden, spesielt i mellomtone/mellombass området. På noen innspillinger, spesielt middelmådige var dette tilgivende og kult. Nå har jeg tweaka bass systemet til å matche Aesthetix og dermed kunne det bli litt mye av det gode når Thor slo med hammeren :) Aethetix holdt overraskende følge i bassområdet, selv om det var mer trøkk i mellombassen med Thor. På noen innspillinger foretrakk jeg Thor, og på andre foretrakk jeg Aesthetix Calypso. Forskjellene var som tidligere nevnt overraskende små. Skulle vært gøy å høre hvor mye av forskjellene som hadde jevnet seg ut med noen "feite" Mullard rør i Calypsoen. Det slo meg plutselig når jeg skulle oppsummere lydforskjellene! Totalt sett tror jeg at jeg er lykkelig med Aethetix lyden, den kler nok anlegg og preferanser hakket bedre. Jeg tror jammen ikke det er så dumt å tenke Calypso signatur for min del :)

Jeg tar gjerne Calypso under armen og kommer på besøk en kveld jeg Vermin. Tror kanskje at konklusjonen vil falle ut mer til Thors fordel i ditt anlegg hvor du har tweaket lyden med den i anlegget.. Men vi har trodd feil før :) Blir nok mer lek med hifi i nærmeste fremtid. Venter Shadow innom med loddebolten i morgen. Pakken jeg har ventet på, leveres på døra i dag i følge fraktselskapet ;D Hurra!

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gut_man oppgraderer!

merkelig.
    jeg trodde thor skulle grisedenge calypso etter alle kunstens regler.
    men, får vel stole på dere gutta.
    godt jobbet.

uansett så er nok forskjellen på rommene og hvordan dere har skrudd bassen den viktigste faktoren.

prnesse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Antall liker
    338
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    gut_man oppgraderer!

gut_man skrev:
    Fleksible koblingsmuligheter både fra signalkilder og fra effekttrinn, gjorde det mulig å ha både Thor pre og Aesthetix Calypso koplet til samtidig og enkelt switche fra den ene til den andre. En enkelt vippebryter på EAR 890 sørget for det.

Brukte dere 1 ubalansert og 1 balansert inngang?

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Gago skrev:
    merkelig.
    jeg trodde thor skulle grisedenge calypso etter alle kunstens regler.
    men, får vel stole på dere gutta.
    godt jobbet.

uansett så er nok forskjellen på rommene og hvordan dere har skrudd bassen den viktigste faktoren.
    Det var nok det vi hadde forventet også Gago, men så skjedde altså ikke etter hva våre ører kunne bedømme. Jeg mener at jeg har vært rimelig nøktern i vurderingen av min egen Calypso ettersom en oppgradering av linjetrinnet har vært noe jeg har lurt på en stund. Kvelden ga meg et par svar på hvor jeg legger veien videre og ting ruller allerede :)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

prnesse skrev:
    gut_man skrev:
    Fleksible koblingsmuligheter både fra signalkilder og fra effekttrinn, gjorde det mulig å ha både Thor pre og Aesthetix Calypso koplet til samtidig og enkelt switche fra den ene til den andre. En enkelt vippebryter på EAR 890 sørget for det.

Brukte dere 1 ubalansert og 1 balansert inngang?
    Det er riktig prnesse. EAR 890 har en vippebryter som switcher mellom balansert og ubalansert inngang. Både dac og riaa trinn har både balansert og ubalanserte utganger, så det gir mulighet for å kjøre både balsansert og ubalansert samtidig. Ganske greit når man skal sammenligne utstyr som dette ;D

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.229
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    gut_man oppgraderer!

Har du prøvd calypsoen i balansert og ubalansert overføring? Om dine erfaringer stemmer med mine så er det hørbare forskjeller der også. Og det har ikke bare med Calypso å gjøre, men hva den er koblet sammen med også....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn