gut_mans cave

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Ekte macho-tøff no bull spiller dette - håper lyden svarer til forventningene OG innsatsen - ser i hvertfall ut som en million!

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.049
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    ser bra ut så langt
    og så må du rydde opp i luftslangen og arm-wiren mellom moving ASSY og tilkoblingsboksen
    du vil ikke tilføre "skating" regner jeg med?
    mvh
    Leif

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Takker.
    Joda det nærmer seg. Når jeg skynder meg langsomt, har dette å gjøre med flere ting. For det første, har jeg ønsket å gjøre meg kjent med ny riaa og ny PU før jeg introduserer enda en ny komponent i systemet. Dernest spiller nåværende vinylrigg så bra, at jeg ikke føler et akutt behov for endring. Så er det desverre et faktum at min tekniske innsikt og tilhørende evner er på et begredelig nivå. For å unngå å kødde ting til for meg selv, må jeg skynde meg sakte. Med dette platespillerprosjektet, har jeg satt ambisjonsnivå og komponentkvalitet langt over det fornuftige mht mine forutsetninger. Så derfor håper jeg at jeg for en gangs skyld skal kunne komme trygt i havn med et slikt proskjekt på en måte som gjør at jeg kan være fornøyd med resultatet, både visuelt og lydmessig.
    @LMC; rydde opp i luftslangen? Den er festet til armkabelen, skal den ikke være det? Skjønner hva du mener, men ser ikke helt hvordan det skal se ut? Plasseringen av breakout boksen, er høyst provisorisk på bildet. Bare festet løst med bluetac.. Får ikke gang på pumpa.. Så det spørs om det blir ref armen som blir førstemann ut på spilleren :-(

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.049
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    jo gjerne festet til armkabelen, men den skal gå i en løs og ledig bue uten twists&turns som vil gi en antiskating effekt!
    mvh
    Leif

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    På plass i Tønsberg! Opprinnelig plan var å få overlevert ny gut_mobil her i morgen, for så å luske rundt i området til jeg kunne sjekke inn på hotel i Horten. Så kom masetut/utentut på banen med et fantastisk godt forslag. Turen går med gut_mobil til Jessheim for å inspisere Klipsch Vulva, så er det øl med masetut/utentut på kvelden. Blir ikke Horten før promillen er ute av systemet lørdag..

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ser man det, ja.

gutty drar dit han får ferten av elefantrass - jessheim.

vi får ta et par gt når du kommer ned hit for å roe nervene, gutty. 8)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.049
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    solen skinner og livet smiler til båtfolket
    ville ikke vært på Jessheim nå om jeg fikk horna gratis! ;D
    so long
    nå går jeg morgen tur med Robin lydhund
    mvh
    Leif

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    LMC skrev:
    solen skinner og livet smiler til båtfolket
    ville ikke vært på Jessheim nå om jeg fikk horna gratis! ;D
    so long
    nå går jeg morgen tur med Robin lydhund
    mvh
    Leif
    Fint båtvær ja. Kjenner jeg er litt misunnelig på fjorden til tross for at det er vindstille og at man sikkert har måtte gå for motorkraft. Kos dere.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.049
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    takk
    nå er det lastet opp med det nødvendigste:
    øl X/O mm
    mvh
    Leif

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Vært mye vinylpreik her nå ::)
    Gi beskjed når det er bæring av tuter ned på AKS.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    He he, trodde langtekkelige utpakkingstråder pirret mange jeg :p Lool, hater egentlig slikt og klarer skjelden vente til emballasjen er flekket i stykker, før jeg finner ut at jeg kanskje skulle tatt noen bilder. Denne gangen måtte jeg av forskjellige årsaker vente litt med å flekke i stykker pappesken.. Men ok finger, litt mer;

Stor eske for en relativt beskjeden sak;

Fin plastpose?

Vedlegg

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Hmm, ingen som vil være med på gjettelek i kveld :-\ Nei nei, gidder ikke dra det ut i langdrag...

Ikke ny platespiller, men et bidrag til min tonearmsfetish.. Etter noen år som svoren tangentialarm tilhenger, fikk denne armen fra Kuzma meg til å bli nyskjerrig på hva de nyeste state of the art radialarmene kan prestere. Egentlig hadde jeg bestemt meg for å skaffe meg en Graham Phantom, men så fikk Michael Fremer sin test av denne Kuzma armen meg til å ombestemme meg i siste sekund;

Kuzma 4point (beklager støvet, gadd ikke tørke før jeg tok bilde)

Lyd, å joda... Dette tror jeg blir bra gitt ;D Veldig bra 8)

Vedlegg

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Et bilde til...

Har fri i morgen, så natten er enda ung og jeg har mange skiver som skal snurres for å få gjort meg opp en skikkelig mening om denne armen ;D Er glad jeg gikk til innkjøp av en Feichert protractor, den gjorde justeringen (som jeg grudde litt for, mange år siden jeg har fiklet med Stevenson, Baerwald og Lofgren justeringer. Tangentialarmene er befriende enkle sånn. Valgte Stevenson geometri, uten at det var noen reflektert beslutning. Bare ble sånn.. Monterte XV-1s i første omgang, siden det var denne pu som var montert på Airtangenten min før armbyttet.

Vedlegg

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gratulerer med ny arm, gøtty.
    ser ut som en million, den der.

leste fremers test - spennende.

J

J.J

Gjest
    Grattis gutty ........... ser bra ut - gleder meg til mer utfyllende omtale ;D

Mvh
    Jan Robert

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Karlinn skrev:
    gratulerer
    Men ingen Lenco?
    Lencoen er oppe og spiller når og hvis jeg får tak i M5 bolter som er 70mm lange...DIY suger big time :p

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Neineinei, Gutty - det er din plassering i utkantNorge som suger, ikke DIY. Jeg VASSER i 5 x70 her...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    Neineinei, Gutty - det er din plassering i utkantNorge som suger, ikke DIY. Jeg VASSER i 5 x70 her...
    Da vet du hva du har å gjøre.

/jan

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Skal innom den lokale industri leverandøren i dag for å lete. Så må jeg en tur til hifi doktoren Cobra2. Psu'en til callisto fikk seg en knekk på søndag. Håper det bare er et rør som har tatt med seg en motstand i døden.. Nå vikarierer QED passiv pre for Callisto :'(
    Finner jeg ikke bolter, sender jeg sikkert et tiggerbrev til deg sluket! Om å få kjøe noen av deg..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    gut_man skrev:
    Skal innom den lokale industri leverandøren i dag for å lete. Så må jeg en tur til hifi doktoren Cobra2. Psu'en til callisto fikk seg en knekk på søndag. Håper det bare er et rør som har tatt med seg en motstand i døden.. Nå vikarierer QED passiv pre for Callisto :'(
    Finner jeg ikke bolter, sender jeg sikkert et tiggerbrev til deg sluket! Om å få kjøe noen av deg..
    Bare oppgi typen så skal vi se... må jo bistå litt i dette fine prosjektet. At jeg har en skrue løs vet du jo allerede.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.049
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    "skruer i løsvekt" får vel en helt ny dimensjon? ;D
    mvh
    Leif

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.966
    Torget vurderinger
    4
    Fy flate for en heldiggris du er som har fått deg verdens beste arm!

Men hva skal du med M5 bolter til lencoen??
    Du skal vel bruke M4!? 70mm lengde finner du hos velassorterte forhandlere. Ellers tar det bare sekunder å kutte til passende lengder fra M4 gjengestang med dremel.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.049
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    syrefast finner du ofte i båtutstyrsforretninger ala Watski mm
    mvh
    Leif

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    kjoenik skrev:

Du skal vel bruke M4!? 70mm lengde finner du hos velassorterte forhandlere. Ellers tar det bare sekunder å kutte til passende lengder fra M4 gjengestang med dremel.
    Skruer til PTP har jeg jo hatt leeeenge. De lange skruene trenges for å bolte armen til plinth. Armen funker som bare det. Jeg er dritimponert over lyden rett og slett :) De eneste tingene som mangler nå,er å få boltet armen fast samt delene fra Jeremy. Vet du noe om han har fått fingeren ut? Vi kan godt ta det å PM..

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Fikk forøvrig diagnostisert problemet med Callisto psu. Ingen stor sak i følge Cobra2, men litt jobb å komme til for å bytte deler. Puh!Den skal etter planen være tilbake i drift på fredag.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.966
    Torget vurderinger
    4
    gut_man skrev:
    kjoenik skrev:

Skruer til PTP har jeg jo hatt leeeenge. De lange skruene trenges for å bolte armen til plinth. Armen funker som bare det. Jeg er dritimponert over lyden rett og slett :) De eneste tingene som mangler nå,er å få boltet armen fast samt delene fra Jeremy. Vet du noe om han har fått fingeren ut? Vi kan godt ta det å PM..
    Delene skal etter sigende være sendt fra UK på fredag. Burde være her ila uken.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn