Yessir! I'll take care of it ASAP.gut_man skrev:Pengesluk, du har PM.
Yessir! I'll take care of it ASAP.gut_man skrev:Pengesluk, du har PM.
Krysser fingrene for at det stemmer denne gangen. Er det troverdig, tenker jeg at jeg monterer superlager rett på nå, og lar den stå og snurre til delene er her. Hvilken olje var det nå du landet på å bruke i innspillingsfasen?kjoenik skrev:Delene skal etter sigende være sendt fra UK på fredag. Burde være her ila uken.gut_man skrev:Skruer til PTP har jeg jo hatt leeeenge. De lange skruene trenges for å bolte armen til plinth. Armen funker som bare det. Jeg er dritimponert over lyden rett og slettkjoenik skrev:Fy flate for en heldiggris du er som har fått deg verdens beste arm!
Men hva skal du med M5 bolter til lencoen??
Du skal vel bruke M4!? 70mm lengde finner du hos velassorterte forhandlere. Ellers tar det bare sekunder å kutte til passende lengder fra M4 gjengestang med dremel.De eneste tingene som mangler nå,er å få boltet armen fast samt delene fra Jeremy. Vet du noe om han har fått fingeren ut? Vi kan godt ta det å PM..
Takk skal du ha sluket!pengesluk skrev:Yessir! I'll take care of it ASAP.gut_man skrev:Pengesluk, du har PM.
Du skal bruke WD40 (sprayolje) i starten!gut_man skrev:Krysser fingrene for at det stemmer denne gangen. Er det troverdig, tenker jeg at jeg monterer superlager rett på nå, og lar den stå og snurre til delene er her. Hvilken olje var det nå du landet på å bruke i innspillingsfasen?kjoenik skrev:Delene skal etter sigende være sendt fra UK på fredag. Burde være her ila uken.gut_man skrev:Skruer til PTP har jeg jo hatt leeeenge. De lange skruene trenges for å bolte armen til plinth. Armen funker som bare det. Jeg er dritimponert over lyden rett og slettkjoenik skrev:Fy flate for en heldiggris du er som har fått deg verdens beste arm!
Du skal vel bruke M4!? 70mm lengde finner du hos velassorterte forhandlere. Ellers tar det bare sekunder å kutte til passende lengder fra M4 gjengestang med dremel.De eneste tingene som mangler nå,er å få boltet armen fast samt delene fra Jeremy. Vet du noe om han har fått fingeren ut? Vi kan godt ta det å PM..
Et rungende hurra fra meg. Har liksom ikke smakt helt fugl med en sånn fin tonearm sammen med et relativt skranglete orginallager. Nå blir det saker! Skal montere Legend i morgen! Hva slags dim var det på boltene du festet lageret med?kjoenik skrev:Du skal bruke WD40 (sprayolje) i starten!gut_man skrev:Krysser fingrene for at det stemmer denne gangen. Er det troverdig, tenker jeg at jeg monterer superlager rett på nå, og lar den stå og snurre til delene er her. Hvilken olje var det nå du landet på å bruke i innspillingsfasen?kjoenik skrev:Delene skal etter sigende være sendt fra UK på fredag. Burde være her ila uken.gut_man skrev:Skruer til PTP har jeg jo hatt leeeenge. De lange skruene trenges for å bolte armen til plinth. Armen funker som bare det. Jeg er dritimponert over lyden rett og slettkjoenik skrev:Fy flate for en heldiggris du er som har fått deg verdens beste arm!
Har fått sporingsnummer. Delene til lageret er pt i Lørenskog.
Flott, da er dagens prosjekt spikret! Ut å kjøpe olje/muttere til lageret. Har lageret ditt gått seg til? Du nevnete noen issues sist vi snakket sammen.kjoenik skrev:De tre mutrene på selve lageret er M4, 20mm.
Klampen festes med M4. Du trenger mutter under klampen mens klampen på topp har gjenger (M4) slik at ikke mutrene kommer i veien for staget til mellomhjulet (gjelder kun to av mutrene).
Ikkeno problem å bruke lageret uten klamp!
Jeg måtte foreta visse justeringer for å få klampen til å passe med hullene. Det kan vi ta på telefon (blir for mye skrbleriergut_man skrev:Flott, da er dagens prosjekt spikret! Ut å kjøpe olje/muttere til lageret. Har lageret ditt gått seg til? Du nevnete noen issues sist vi snakket sammen.kjoenik skrev:De tre mutrene på selve lageret er M4, 20mm.
Klampen festes med M4. Du trenger mutter under klampen mens klampen på topp har gjenger (M4) slik at ikke mutrene kommer i veien for staget til mellomhjulet (gjelder kun to av mutrene).
Ikkeno problem å bruke lageret uten klamp!
Stetoskop til å lytte etter motorstøy! Ganske enkelt genialt, og genialt enkelt! Takk for tipset.LMC skrev:skaff deg et stetoskop!
utrolig nyttig til dette prosjektet
mvh
Leif
Har brukt det på subchassis i flere år, og ja det funker som du sier. Bare husk å trekke for gardinene, så ikke naboene ringer etter hjelp når de ser deg knele foran anlegget, med stetoskopet på platespilleren.. Har du ikke fått galmannsstempel i panna av naboene før, er dette en sikker metode på å oppnå den statusen ;DLMC skrev:fikk et av en legekompis og det er perfekt og legge på subchassis
og da bør det være tyst
mvh
Leif
Helt rett gut_man ;Dgut_man skrev:Har brukt det på subchassis i flere år, og ja det funker som du sier. Bare husk å trekke for gardinene, så ikke naboene ringer etter hjelp når de ser deg knele foran anlegget, med stetoskopet på platespilleren.. Har du ikke fått galmannsstempel i panna av naboene før, er dette en sikker metode på å oppnå den statusen ;DLMC skrev:fikk et av en legekompis og det er perfekt og legge på subchassis
og da bør det være tyst
mvh
Leif
pengesluk skrev:Da skulle dere sett da vi heiste AG Trio med Mortensen's største mobilkran, fra gata og til penthouse-leligheten i 12 etg. - over taket og ned! Fredag ettermiddag da alle kom hjem fra jobb... tre timer tok det, med opp/nedrigging. Da VISSTE alle at jeg var syk. Alvorlig syk.
De skulle bare visst at de skulle rett på lager og aldri skulle brukes.pengesluk skrev:Da skulle dere sett da vi heiste AG Trio med Mortensen's største mobilkran, fra gata og til penthouse-leligheten i 12 etg. - over taket og ned! Fredag ettermiddag da alle kom hjem fra jobb... tre timer tok det, med opp/nedrigging. Da VISSTE alle at jeg var syk. Alvorlig syk.
Er det ikke mellomhjulet som skal bråke?gut_man skrev:Myten om at Lenco motorer støyer, er herved avlivet (i hvertfall denne motoren).
Vetta faen jeg... Her bråker ihvertfall ingenting 8)Dazed skrev:Er det ikke mellomhjulet som skal bråke?gut_man skrev:Myten om at Lenco motorer støyer, er herved avlivet (i hvertfall denne motoren).
Den malen er like vanskelig å oppdrive som nye WE rør ;D Kun Corian, men det er jo en slags sandwich da. Plinthet består av 6 lag corian á 1 cm, de er vel limt på ett eller annet vis.LMC skrev:forresten
tok du malen til plinthet fra LencoHeaven?
er det kun i Corian eller sandwich?
mvh
Leif
Takker Jan, hva som blir værende vil tiden vise 8) Kanskje jeg beholder begge.. Kommer an på flere ting. Har jo strengt tatt litt mer armer og drivverk enn jeg har bruk for/plass til. Ikke usannsynlig at VPI'en legges ut komplett med Airtangent arm og VdH Canary PU, men først skal Lenco vise at alt skrytet den får rundt omkring er velfortjent og at den faktisk spiller bedre enn VPI.JanR skrev:Lekkert, ble jævla bra gutty. Nå kan du kaste den nederste
/jan
Mm, VPI'n spilte jævla bra. Skal vel litt til for å konke ut den regner jeg med.gut_man skrev:Takker Jan, hva som blir værende vil tiden vise 8) Kanskje jeg beholder begge.. Kommer an på flere ting. Har jo strengt tatt litt mer armer og drivverk enn jeg har bruk for/plass til. Ikke usannsynlig at VPI'en legges ut komplett med Airtangent arm og VdH Canary PU, men først skal Lenco vise at alt skrytet den får rundt omkring er velfortjent og at den faktisk spiller bedre enn VPI.JanR skrev:Lekkert, ble jævla bra gutty. Nå kan du kaste den nederste
/jan
Hvis du har to for mono, kan de spille på hver sin kanal! :LMC skrev:en for mono
og
en for stereo
TÅKA! ;D
mvh
Leif