gut_mans cave

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Topclass Audio har flere varianter av bein, som tåler større belastning.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.923
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    det har jeg og , bare jeg får vekten 8)
    mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Trodde du hadde vekta inne, jeg? Uansett for stor for de fislebeina.. 8)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Vekta er vel rundt 50kg. Kjoenik har testa disse Audio Technica føttene, og i følge ham funker de etter hensikten. Skal sjekke ut tipset fra deg sluket! Bilde, tja... Ser ikke veldig lekkert ut med halve VPI føtter, men skal prøve å få tatt noen bilder i løpet av dagen.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Og nå ryker det meste ut Gut_man ;D?

Du skal ha for å ha holdt på en stund nå da , er spent på hvordan høyttalere som vil komme nå.

Mvh Espen

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    AT føttene fungerer bra. De kneler nok, ja. Dvs at fjæringsfunksjonen ikke er virksom pga for mye vekt. Men jeg vil ikke ha noe fjæring så da er vel det i orden. De justeres enkelt for å vatre spilleren.
    Ser ut som om jeg blir nødt å grisle litt med silikon... :p

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.923
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    ok
    mine ble helt most over tid og fløt utover til de mistet formen
    spørs hva man vil oppnå: isolasjon eller bare muligheten til å vatre opp
    veier din spiller det samme som gut_mans?
    mvh
    Leif

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Den veier nok det samme Leif, er vel bare pickup og farge som ikke identisk. Sluket, har lett gjennom 50 sider på Topclass audio og funnet en variant, har jeg vært på rett sted og lett?http://www.topclassaudio.com/web/eng/used_product.jsp, aner ikke hvor mange flere sider det er. Kan godt lete hvis jeg bare vet at jeg leter på rett plass. Kan se ut som om jeg må bruke AT føttene intil videre, mens jeg leter etter alternativ.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    ssm skrev:
    Og nå ryker det meste ut Gut_man ;D?

Du skal ha for å ha holdt på en stund nå da , er spent på hvordan høyttalere som vil komme nå.

Mvh Espen
    Ikke det meste ssm, bare de tingene jeg ønsker å erstatte/eller har erstattet med nytt og spennende :) Kunne gjerne hatt to vinylrigger å leke meg med, men jeg har ikke plass. I boden begynner det også å bli fullt, så da må man prioritere.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    gut_man skrev:
    Den veier nok det samme Leif, er vel bare pickup og farge som ikke identisk. Sluket, har lett gjennom 50 sider på Topclass audio og funnet en variant, har jeg vært på rett sted og lett?http://www.topclassaudio.com/web/eng/used_product.jsp, aner ikke hvor mange flere sider det er. Kan godt lete hvis jeg bare vet at jeg leter på rett plass. Kan se ut som om jeg må bruke AT føttene intil videre, mens jeg leter etter alternativ.
    Riktige sider - de hadde da flere varianter så sent som for to uker siden, da jeg var ute etter det samme selv.

NB: Har noen flotte bein som kan byttes mot Airtangent..

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Sluket etterlyste bilder... Her er et par;

Har ellers rukket å dempe mellomhjulsarmen i dag, brukte den ytterste isolasjonskappen fra en cat5 kabel. Den passet ypperlig til formålet. Kan ikke si at jeg hørte de store tingene i lyden, men nå vet jeg ihvertfall at det er i orden :)

Vedlegg

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    pengesluk skrev:
    gut_man skrev:
    Riktige sider - de hadde da flere varianter så sent som for to uker siden, da jeg var ute etter det samme selv.

NB: Har noen flotte bein som kan byttes mot Airtangent..
    Bytter du kroppsdeler for hifi-komponenter Sluket :eek: R.E.S.P.E.C.T ;D

AT føttene for tunge komponenter blir for lave. Vi trenger 2 cm klaring under spilleren.
    Disse equarack-sakene så spennende ut og ikke så dyre.

Ellers kom det inn ett par tips i byggetråden min på lencoheaven. Du kan jo ta en titt der Kjetil.
    Der var det noen solide messingføtter som så veldig bra ut.
    Egentlig ville jeg helst hatt stillpoints eller noe fra finite elemente, men de koster mye.

Håper AT-føttene kollapser stille og rolig og ikke med et brak...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Her skyr vi intet middel for å komme til lyd-nirvama, Kjoenik! Må vi høvle av en pote så får det bare bli sånn!!

Ser jævlig bra ut nå, den riggen - litt sånn graveringsmaskin-stuk med den feite tallerkenen, clean look rules!

Gutty er herved tilbudt medlemskap i FØKK og FARTS (c) Sluket.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    pengesluk skrev:
    Her skyr vi intet middel for å komme til lyd-nirvama, Kjoenik! Må vi høvle av en pote så får det bare bli sånn!!

Ser jævlig bra ut nå, den riggen - litt sånn graveringsmaskin-stuk med den feite tallerkenen, clean look rules!

Takker, har kjøpt flere svarte demperinger til å tre på tallerkene. VPI adapter skal være på vei fra Jeremy i løpet av kort tid, slik at jeg kan teste med VPI superplatteren i stedet for den ene Lenco tallerkenen. FØKK og FARTS :eek: herrejemeni for en ære, i'm all in 8)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    gut_man skrev:
    pengesluk skrev:

Takker, har kjøpt flere svarte demperinger til å tre på tallerkene. VPI adapter skal være på vei fra Jeremy i løpet av kort tid, slik at jeg kan teste med VPI superplatteren i stedet for den ene Lenco tallerkenen. FØKK og FARTS :eek: herrejemeni for en ære, i'm all in 8)

Det er da enda godt!!

FØKK = Fantastisk Ønskverdig Kul Komponent
    FARTS =Fuckin' Amazing Recycled Turntables

Bare i tilfelle du ikke greide å tolke initialene...

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.923
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    et eksempel på den ultimate ydmykhet; quote deg selv ;D
    mvh
    Leif

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Da er VdH montert i Kuzma armen. Speller som bare det ;D igjen fremstår de største forskjellene mellom Dynaen og VdH'ene i detaljeringsevne. VdH har en vanvittig oppløsning, ikke som i lys og analytisk, men som i en utrolig evne til å få frem enhver detalj som er gravert i platerillene. Det gjør også noe med den opplevde dynamikken, som med VdH virker enda mer imponerende enn med Dynaen. Små detaljer i bassistens lek med strengene som jeg ikke legger merke til med Dynaen, dukker plutselig opp i lydbildet. Hva skjer når jeg skifter fra Barry Miles- Fusion is (Nautilus, direct to disc) til Metal? Katatonia-Night is the new day får prøve seg en runde på Lenco bastarden. Igjen er detaljeringen smørmyk, imponerende og behagelig. Basstrommer trøkker som de skal og bassistens bassganger slipper naturlig gjennom i lydbildet. Dynaen er nok noe mindre raffinert, men også litt råere i sin måte å formidle spesielt rock på. Jeg står på mine tidligere konklusjoner om at Dyna er mer in your face og rock'n roll, mens VdH er en mer sofistikert detaljeringsmester. Og igjen er jeg glad for å kunne slippe å velge bare en ;D VdH er innstilt med dønn nøytral VTA, VTF er 1,4 (har ikke testet lavere VTF enda, 1,4 var foretrukket med AirTangenten). Lenco bastardens nidrag til lyden skinner igjen gjennom med et knallbra driv og trøkk!

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hmmm... ta med deg vdh neste gang du er innom

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    mesut skrev:
    hmmm... ta med deg vdh neste gang du er innom
    Will do, håper snart du får gang på platesnurren din igjen. Må ta turen innom for å høte bestefarsklokkene dine, de ser veldig bra ut. Og når du har valgt dem foran så mye annet snadder, er jeg overbevist om at prestasjonen står i stil ;D

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Da var audiotechnica føtter på plass... De ble flaut dyre, da gjøken som kjøpte dem, glemte å sjekke at selger sendte til Norge (frakten bar preg av dette). Når da gjøken av en selger ikke klarte å skrive ned verdi på sendingen, ble føttene over 200kr. dyrere takket være et gebyr for forenklet tollbehandling :mad: Nå får de ffs gjøre nytten til de kneler av vekten! Tok seg i det minste betraktelig bedre ut enn VPI føttene;

Tenkte at den beste løsningen for fremtidige føtter, var å vatre rackhælvete. Så kan jeg heller satse på føtter som passer til vekten. Noe av problemet mht vatring av rack, er at betong gulvet ikke er støpt i vater. I tillegg veier skiferen i racket noen kilo, men nå er det ordnet så underlaget er nå i vater :p

Vedlegg

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    LMC skrev:
    hva veier racket inkl alt?
    mvh
    Leif
    Hakke peil... Noen hundre kilo? Alt for svært og alt for tungt for noen badevekt ;D How come?

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.923
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    har pneumatiske ben som tar over 40kh stykk
    feks 6 av de tar 240kg avfjæret til 10hz, kanskje litt lavere på full load 44kg stykk!
    mvh
    Leif

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Hmm... Er usikker på effekten av å avfjære et så tungt rack på betonggulv.. Ikke mye som settes i sving fra gulv. Da tror jeg heller det kunne vært nyttig med et lokk over platespilleren for å dempe luftbårne vibrasjoner.. Spesielt hvis oppgraderingsplanene mine realiseres :)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Avfjæring av rack blir nok stilt i skyggen av planer om videre oppgraderinger! Spennende ting i gjære..

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.923
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    det er den første typen jeg har liggende
    max load 44kg stykk
    brukte de under watt/puppy
    veldig effektive
    mvh
    Leif

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Kunne vært spennende å prøve disse pneumatiske sakene under mezzo.
    Er de dyre?
    Hvor kan man kjøpe?

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.923
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    ja
    ja
    RS
    kanskje du kan låne av meg? ::)
    mvh
    Leif

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Fikk en bondebass til på besøk her i kveld. Heldigvis skal den ingen steder på en god stund, for to bondebasser i systemet gjorde jammen susen! Bedre integrasjon, mer lineær bassgjengivelse og kjappere/mer kontant bass er resultatet. Og det er bare med grovjustering av systemet. Her skal det bli mye morro! Jammen godt bonden er på langtidslån, for her er det ingen vei utenom en oppjustering av bass systemet. Enten må jeg kjøpe en bondebass til, eller gå enda mer radikalt til verks. Har et meget spennende system i tankene, som vil gi meg enda større fleksibilitet enn bondebass systemet. Som gjør at jeg kan kutte ut 225 subene, og rosinen i pølsa er at jeg kan dele systemet høyt nok i frekvens slik at jeg kan leke med Fostexene jeg har liggende. Frem til finansene er i orden, blir det lek med bondebasser!

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    bondelek skal man ikke fnyse av 8)

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    22.628
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Lenge siden jeg har besøkt deg gut_man, mon tro om jeg får lov til besøke din hule snart, er i okka by rett som det er for tiden..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn