Takker for komplimenter, men at jeg har laget dette selv er nok en sterk overdrivelse. Mitt bidrag til høyttalersystemet har vært å gutse på ting jeg ikke har hørt. Ideene og håndtverket er andres fortjeneste. Jeg har drevet med dette lenge nok til å vite hvor jeg ville med prosjektet og har vært klar i min bestilling til ønskede egenskaper. BeerGuts startet med Fostex FE 203 elementet som ble kjøpt inn en fuktig lørdagskveld etter anbefaling fra Mesut. Han hadde vært hos Sluket og blitt introdusert for Nagaoka "ølmager" og fått tips om den kommende special edition Fostex'en av Sluket. Deretter kjøpte jeg noen bælstygge kabinetter for nesten ingen penger som ble døpt "de stygge andungene" Dette for å teste om Fostex kunne stake ut veien videre for meg. Nyskjerrigheten var et resultat av at mine Avantgarde Duo Omega ikke kunne dras så mye lenger og rommet mitt var strengt tatt ikke stort nok til å gi disse høyttalerne de betingelsene de fortjente. Fulltone elementet FE203 ble så supplert med Fostex T500 supertweeteren etter at jeg fant ut at dette hadde potensiale. Mine Nagaoka kabinetter ble så bestilt fra snekker Bakken som leverte så til de grader! Lyden fra Nagaoka ølmagene var bulls eye både i forhold til preferanser, rom og øvrig utstyr. Jeg visste at Oblivion hadde laget seriefilter til H.R da han brukte samme bestykning som meg i sitt hornprosjekt og at H.R skrøt veldig av dette filteret. Jeg spurte pent om ikke Oblivion kunne beregne et filter for meg og det gjorde han. Biter til filteret og hjelp til å få det ihop fikk jeg fra SSNHT. Det var nå bare bassløsningen igjen å pønske ut. Et besøk i Slukoteket der jeg fikk demonstrert Nagaoka ølmager og SLOBs (dette var første gang jeg hørte ølmagene som jeg hadde satt i bestilling) avgjorde den saken. Den bassen jeg hørte i Slukoteket var med god margin det beste jeg noensinne hadde hørt fra et "hjemmeanlegg". Sånn bass MÅTTE jeg ha! Etter en del sparring og diskusjon med Sluket kom vi frem til at baflene som står hjemme hos meg nå ville være det mest hensiktsmessige i mitt rom. LMC har mekka linjefilteret for meg og Emokid har hatt en finger eller tre med i tegning og design av basstårna etter hva jeg har forstått, så de skal også nevnes og ha honnør. Alle bidragsytere har vært nevnt før, men det er kanskje på plass å oppsummere nå når prosjektet er i havn.