Ser poenget LMC! Kjenner likevel på lysten til å teste. Slukfar har rett i at andres erfaringer ikke nødvendigvis overførbare subjektivitet, preferanser, øvrig utstyr og placebo kan nok lure oss opp i stry når man entrer en ny sfære av galskap og betaler på tusenvis av kroner for en kondis. Når det er sagt, er prosjektet mitt litt av typen; how far can you go. Jeg har lyst å strekke strikken og prøve å tyne mest mulig ut av dette høyttalersystemet og da putter jeg heller mer penger i delefiltre enn f.eks i internkabling for jeg har hørt hvor store forbedringer bedre filterkomponenter har gitt.
Har lest litt om Duelund Cast-cu og gjennomgangsmelodien er en smoothere lyd med mer dynamikk og smekk enn Mundorf SIO/SGIO. Fant en interessant tråd på AudiogoN om Duelund Cast
AudiogoN Forums: Capacitor log Mundorf Silver in Oil Her er hjemmesiden til en av bidragsyterne i tråden som har a-b testet kondensatorer
The Great Capacitor Shoot-Out I mitt filter foretas delingen av en kondensator "bank" på tilsammen 3,52uf (3,3+0,22+0,1uf) samt 0,15mH spolen fra North Creek på 8 awg. Utenom dette er det etter hva jeg kan se kun paralell kondensatorer som har impedansekorreksjon som hovedoppgave i resten av filteret. Tror jammen jeg skal undersøke litt videre og forhøre meg om pris på en 3,52uf Duelund Cast-cu. Har notert meg at LMC har lest at kombinasjonen Duelund kondiser og motstander kan bli for mye av det gode (har du linker til kilden LMC?) derfor samler jeg mer info om emnet før jeg foretar meg mer!