Hører på mye rart jeg serru Powern. Har mye obskur prog i hyller og på harddisker. Spiller sammen med en trommis som har Cristian Vander som en av sine største helter. Fikk desverre ikke benyttet billetten min til Magma konserten. Har en betennelse i noen muskelfester i hofta som gjør at jeg ikke klarer å stå over lengre tid. Vi klarte aldri finne ut av om det var muligheter for å sitte i konsertlokalet og derfor tok jeg ikke sjansen. Regner med at det kommer flere anledninger. Fikk Vermin og Shadow til å kjøpe fin t-skjorte til meg da!
Lader opp til konsert i Drammen på fredag!
JØSS, er du MAGMA fan gut_man?
Mekanik Desrtruktiv Kommandöh
Blyinnsmelta lokomotiv jazz som det ble beskrevet som i salige nye takter en gang tidlig på 80-tallet.
Da var nysgjerrigheten vekket, og 5 år senere sto deres samlede verker i platehylla.
De skivene skal det bli gøy å spille igjen snart.
Hvilke besetning stilte Christian Vander med i Drammen, og var konserten bra?
Det var leit å høre at du ikke kunne reise på konserten med et for n`te gang gjenforent Magma.
Jeg gav opp etter skiva Merci.
Det å ha Christian Vander som sin trommehelt lar seg absolutt høre. Selv er jeg svak både for CV og Neal Perth i RUSH.
De gut_manske prog-, og krautrock samlinger høres spennende ut
Mellom 1980-1990 snoket jeg opp, og samlet på meg det meste av Magma, Can, Birth Control, Eloy, Grobschnitt, Kraftwek, Kraan, Tangerine Dream, Faust, der Plan og masse andre rariteter på vinyl. Ikke minst har jeg et 3 timers filmopptak (del II) om tysk krautrock laget av den tyske statskanalen liggende på harddisc.
Der er det mye artige musikkvideoer, samt et mektig opptak med Klaus Schulze som fremfører et 17 minutters analog synthesizer stykke.
Jeg blir like facinert hver gang av å se på den kolossale riggen hans med analoge godsaker, og hvordan han trakterer det hele sammen med 4-5 spolebåndopptakere.
God bedring gut_man.