gut_mans cave

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ogla

Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Antall liker
    741
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    18
    Gratulerer med dagen mister:)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Takker for bursdagshilsener gutter! Hadde familieselskap og serverte hjortegryte til 18 gjester i går. Veldig morsomt med stor familie:cool:. Spesielt ved sånne anledninger.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    På tide med et livstegn herfra. Høsten har startet med et rotterace på jobb. Nå tror jeg at det roer seg litt en stund. Har vært travelt, men veldig morsomt. Noen stemningsbilder fra siste uka som har vært tilbragt i Tomsk (i Sibir):
    Key note speakers medisinsk fakultet.jpg

Besøk på det medisinske fakultetet ved universitetet i Tomsk. Det største medisinske fakultetet i Russland.

Har smakt mye god mat som jeg ikke hadde prøvd før. Bla. sibirsk variant av Sushi der tynne skiver av rå fisk fryses lett ned og serveres halvtint med soya saus, salt og pepper. Høres sært ut, men var kanonbra! Denne resturanten hadde slik fisk som spesialitet:
    Vine and dine.jpg

Mat og drikke var det nok av...
    2016-09-23 16.32.45.jpg

Underholdningen var også fin å se på :)
    Ballett.jpg

Ikke alt var like strøkent...
    Skrøpelig buss.jpg

Ble assistert av ikke mindre enn tre hyggelige damer da jeg måtte ut for å handle representasjonsklær etter at kofferten min forsvant på tur bort. Veldig greit for en beslutningsvegret mann lost in Siberia:
    Yours truly.jpg

Dette var noe av det mest eksotiske jeg har vært med på. Jeg tror aldri jeg har opplevd en slik gjestfrihet og et slikt service nivå som våre russiske venner vartet opp med. Turen var svært vellykket, og det blir etter alt å dømme flere turer for å følge opp avtaler og prosjektet som er initiert.

Lange travle dager... Godt å kunne restituere med et par dager på hjemmekontor med litt mindre intenst innhold. Dagen i dag og i morgen tilbringes med laptop på fanget, kaffe i koppen med musikk på anlegget. Som vanlig er en ukes avhold fra hifi det beste tweaket som finnes. Aldri spiller anlegget så bra som de første dagene etter et slikt hifi sølibat!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.062
    Torget vurderinger
    23
    Bedre Førde var! Godt å se at den staute og stødige her Gut Man er avbildet som en del av det gode selskap! Håper du har fått i deg litt blinis og kaviar oppi all vodkaen!

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Ellers er det nytt Lenco plinth med PTP6 på inngående. Her er bilder av plinth klart til lakkering:
    image2 (1).jpg

Dette blir fleksibelt! Armbordet til høyre kan romme 9,10 eller 12" arm. PTP forankres på skikkelig vis til plinthet:
    image2.jpg

Når jeg ser hvor fint treverket er, angrer jeg litt på at jeg ikke valgte svart pianolakk på sidene og en fargetonet klarlakk på topp-platen. Nå blir alt i svart pianolakk.
    image1 (1).jpg

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.062
    Torget vurderinger
    23
    Enda en spiller eller er det re-plinthing?

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Har ikke plass til 3 spillere, så foreløpig helgarderer jeg litt. Jeg har lenge hatt lyst på en litt "renere" finish der monteringsplaten er mindre i øynefallende enn den er på Corian plintet mitt. Nå blir alt pianolakkert slik at ingen blanke stålplater stikker seg ut. Har også ønsket meg bedre fleksibilitet i forhold til utskiftbare armbord så jeg kan leke med mange armer på spilleren. Så blir det spennende å høre hvordan treplinth låter kontra corianplinth. Jeg er sykt godt fornøyd med lyden slik spilleren står nå, så jeg er litt engstelig for at noe av magien skal forsvinne.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.062
    Torget vurderinger
    23
    Ja, svart pianolakk er nesten ikke iøynefallende.... Blir som å dra på fetishparty med Nextel drakt :D

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Så Nextel er ikke en fetish heller nå? Tror du må få opp blodsukkeret Slukster. Spis nå Fjordland middagen din!

D

Dåbbel J

Gjest
    Ser jo ut som en million det plithet der!!!!

Håper transportør er snill med pakken... og at det ikke blir "hiv og hoy! versjonen......

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Ikke første plinthet som sendes fra denne leverandøren. Regner med at han vet hvordan han skal pakke sakene for at de skal komme uskadet fram.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Nå skjer det mer her. Denne skal inn:
    2016-10-13 16.14.31.jpg

Siden denne erstatter to stereotrinn og to par monoblokker blir det plass til mer stæsj mellom basstårna. Hva skal inn?? Hint...

2016-10-22 15.22.15 (2).jpg

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Got tape, må ha speller.. I går morges pakka jeg meg i bilen og satte kursen østover for å hente Anaview ampen hos liliya og en smekker Studer fra LMC. Jeg kjøpte B67'en som LMC hadde ute for salg, men gikk noen runder med meg selv og sikret meg likegodt den overhalte A80'en som også var tilgjengelig fra samme mann. Siden jeg frigjorde en del plass med å gå fra 6 forsterker kabinetter til 1, fikk jeg akkurat plass til A80 mellom basstårna. Tenker å få laget en ramme trukket med høyttalerstoff, festet med borrelås for å skjule "hølet" der elektronikken befinner seg. Da tror jeg det blir ganske pent og diskret.

Etter 14 timer i bilen var det ikke kjangs til å begynne med bæring og oppkobling når jeg var hjemme 0330 i natt. I formiddag har jeg imidlertid fått justert inn gain på Anaview (som innfrir forventninger både i forhold til lyd, støyfrihet og mangel på varmeutvikling).

Mastertape på A80 låter kort sagt fantastisk. Jeg var hekta allerede fra første strofe av The Wall som aldri har hørt så organisk og dynamisk ut som dette, og forskjellene er ikke i småtingsavdelingen. Det er rett og slett en helt annen sport... Gleder meg til å demonstrere dette for gutta!
    IMG_0795.jpg

Sist redigert:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.822
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    grattis....visste du ville bli fornøyd
    MEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ikke lagre tapene så nærme basselementene ! du kan avmagnetisere kostbare opptak!
    minst en meter unna de magnetene!

mvh
    Leif

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Takk for advarselen Leif. Har flytta dem...

• Liker
    Reaksjoner: LMC
    8

8x12_TOM

Gjest
    Gratulerer! Hadde vært veldig Moro og hørt masterbånd på et oppsett uten brems. Kan tenke meg at det blir fryktelig dynamisk.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    ;);) Du får komme og høre etter brems her da Tor. Du er hjertelig velkommen om du skulle være i distriktet her.

D

Dåbbel J

Gjest
    Barskt anlegg Gutty, 5 veis ser helt rett ut hos deg.
    Noe sier meg at du drømmer om et større rom, for det er vel der det evnt er en akilles....

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Det låter helt rett også! Større rom?? Har bare litt mange ting;) Gjelder å fylle alle tomme kvadrat med morrosaker!

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Det er bare å ta turen hvis du vil ha en demo og en kopp kaffe FA!

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Flotte saker, men hva med å flytte Studeren til området rundt lyttepos ? Xlr kabler tåler jo mange meter uten problem. Dessuten er det som Leif sier mye magneter og spilleren ser ut til å stå rimelig nært. Mulig bildet lyver ?

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Det er bare å ta turen hvis du vil ha en demo og en kopp kaffe FA!
    Det skal jeg jammen gjøre.
    Du har jo beveget deg inn i noe som virker veldig spennende.
    Virker som digre greier. Dårlig plass til lerret nå da eller? :cool:

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Det må størrelse til for å få realistisk lyd med trøkk og smekk som livelyd. Har byttet fra rammelerret på frontveggen til elektrisk tab-tension lerret som med et tastetrykk senker seg ned foran basstårna. Så lenge jeg har flyttet lerretet nærmere mot lytteposisjon, veier det opp for redusert størrelse opplevelsesmessig. Sikkert ikke ideelt med lerret foran basstårna, men det funker helt ok. Sikkert ingen ulempe med OB bass i så henseende!

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Har hørt litt i ettermiddag ja. Blir ikke dårligere etterhvert! Må selge unna noe stæsj så jeg kan kjøpe flere bånd! Det er faen meg sterkt avhengighetsskapende dette her. Burde vært advarsler trykket i store bokstaver på boksene!

liliya

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    484
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer med nye "lekesaker". Håper også at Anaview også får sin andel av hva du nå opplever positivt.

Eivind S ("byggmester")

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Aaview gjør jobben svært bra synes jeg. Tror jeg vinner en del på hensiktsmessig gainstruktur. Spesielt ALC1000 imponerer på basstårna.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn