gut_mans cave

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.975
    Torget vurderinger
    23
    Vet ikke lenger hva som er tilgjengelig, har jo vært endringer i tilgang/produksjon. Ikke nødvendigvis slik at den dyreste er den som best treffer end preferanser, Osetra kan godt være smaksmessig på høyde med Beluga, samme med Sevruga. Ta det du finner :D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.975
    Torget vurderinger
    23
    Ville forbause meg om du ikke fant rakfisk i Valdres... lykke til! Stoler på din intuisjon og grenseløse sjarm... Spør noen av damene i området!

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Kom hjem fra østfronten i går. Jetlagga som bare faen. Synes i grunnen det passer godt med vinyl i mono i kveld:p Kinks, Stones, Beatles snurrer på VPI, som for tiden fungerer som monorigg.

Slukster; Beluga kaviar er å få fatt i på flyplassen i Moskva. 300€ for 100g synes jeg ble i dyreste laget gitt. Ellers var det skralt med kaviar utvalget i de butikkene jeg var innom. Er det interessant og innafor dine etiske rammer, kan jeg kjøpe med neste gang jeg skal østover. Blir nok en tur i september om ikke før.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.975
    Torget vurderinger
    23
    Pft. Klassisk bibelbelte-gjerrignark, ikke ta med en stakkars snuspuck med Beluga til en kompis :( :D Prisen var ikke helt på trynet heller, mye dyrere her. Far får sende med handlelapp i september..... For øvrig, dette med etikk og mat er da noe nymotens tøys, så det på Jacobs i dag også, etisk Foie Gras stod det på glasset. Sludder.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.975
    Torget vurderinger
    23
    Godt vi er enige emo, foie gras er bare å vrake i seg uten tanke på det etiske, Det får då være grenser - vi er mennesker og gjør hva vi vil med den dumme gåsa.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.663
    Tror kanskje vi ikke er helt enige likevel, gitt;)

Godt vi har horn å snakke om!

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva er det egentlig du har gjort borti der gutty? Menneske-deler på sprit er slett ikke så ille, men krever litt tilvenning. Solgt noen utrangerte hjertestartere til nomader? :)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.004
    Jeg gleder meg til den dagen en annen dyreart finner på å stappe, stuffe og ale opp mennesker for å dele det i biter, og selge det som delikatesse til de øvrige rovdyra i faunaen. Vi stapper gjess for å få dens lever å gasse oss med. Vi fisker ut støren (Beluga) for å meske oss med de aborterte fiskeungene i et slikt omfang at arten nesten dør ut. Vi slurper i oss østers, dreper millioner av haier fordi haifinnesuppe må man jo ha osv.osv.
    Dette er jo bare toppen av fjellet i vår industrialiserte verden hvor dyra vi eter kun er produkter.
    På den anne side var det aldri godt å spise Pelle kanin etter at fatter`n hadde smelt inn skallen på`n.
    Alt var mye bedre i Trias, Jura og Kritt tiden :cool:
    Extinct, and loving it - T.rex :rolleyes:
    Homo sapiens sucks :p

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.975
    Torget vurderinger
    23
    Godt innlegg, CroMagnon! :D

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.663
    Jeg gleder meg til den dagen en annen dyreart finner på å stappe, stuffe og ale opp mennesker for å dele det i biter, og selge det som delikatesse til de øvrige rovdyra i faunaen. Vi stapper gjess for å få dens lever å gasse oss med. Vi fisker ut støren (Beluga) for å meske oss med de aborterte fiskeungene i et slikt omfang at arten nesten dør ut. Vi slurper i oss østers, dreper millioner av haier fordi haifinnesuppe må man jo ha osv.osv.
    Dette er jo bare toppen av fjellet i vår industrialiserte verden hvor dyra vi eter kun er produkter.
    På den anne side var det aldri godt å spise Pelle kanin etter at fatter`n hadde smelt inn skallen på`n.
    Fin kalddusj! Bare pass på å ikke leve etter slike prinsipper i praksis, da er man bare naiv eller ekstrem :rolleyes:

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Hva er det egentlig du har gjort borti der gutty? Menneske-deler på sprit er slett ikke så ille, men krever litt tilvenning. Solgt noen utrangerte hjertestartere til nomader? :)
    Dette:

Fikk ikke til å legge til denne videoen, men tror den skal være sebar ved å følge linken:
    https://www.facebook.com/companyCCM/videos/1858846537661120/

Vi har skrevet under kontrakter og startet utdanning av russiske instruktører for å gjøre dem i stand til å trene sine medics (leger og paramedics) på såkalte remote locations i Russland etter samme standarder som norske selskap gjør. Vår samarbeidspartner CCM, er leverandør av helsetjenester og medics til 250 000 mennesker på oljeplattformer/landbaserte felt og i gruvedrift i Sibir, Kazaksthan, Vietnam m.m.

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.004
    Fin kalddusj! Bare pass på å ikke leve etter slike prinsipper i praksis, da er man bare naiv eller ekstrem :rolleyes:

Man er ikke udelt enig i den skaleringen emokid.
    Mellom naiv og ekstrem finnes det mange graderinger.
    Dersom jeg blir budt på nisjeprodukter til konsum av arter som trues og/eller overutnyttes for ganens skyld finner jeg opertunt å vise at man har ryggrad slik at det ikke stilles spørsmål ved min integritet
    Så får andre bakse med sitt eget Waterloo.

Sist redigert:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    En liten oppdatering så dere ikke tror jeg har gitt meg...
    Sommerens diy prosjekt:
    Vis vedlegget 386726

Det andre store prosjektet denne våren har vært rehabilitering etter operasjon. Det har gått mye tid til trening:
    Vis vedlegget 386727
    Det har blitt mange mil i fjellheimen. Her fra tur i Bjerkreimsheiene:
    Vis vedlegget 386728

Vis vedlegget 386729

Litt jobbreise har det også blitt. I grunnen helt ok å jobbe slik innimellom:cool::
    Vis vedlegget 386730

Vis vedlegget 386731

Vis vedlegget 386732

Litt tid til hifi blir det også. Har fått JMLC-1000 horna i rett finish så nå er høyttalerprosjektet ferdigstilt. Alt i alt er jeg så happy at jeg faktisk ikke har noen planer om endringer eller nykjøp i overskuelig fremtid. Går med noen lapper for å reparere knekt cantilever på Colibri :-( Jeg lot i et svakt øyeblikk 13 åringen i huset få lov til å se film sammen med noen kompiser i hula. Til tross for detaljerte (ignorerte) instruksjoner om hva de måtte holde seg unna måtte en av dem tydeligvis fikle.. Vel, jeg har flere rigger og pickuper som kan tjenestegjør mens Colibrien repareres. Nok syt! Det nytes masse musikk på et i mine ører svært vellykket høyttalersystem:
    Vis vedlegget 386733

Vis vedlegget 386740

Liker å spille musikk både som aktiv utøver og passiv nyter. Forrige helg hadde vi sommerkonsert med bandet:
    Vis vedlegget 386738

God sommer til alle venner og kjente her inne!

griselekkert, guts

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Takker mesut. Kommer du snart på besøk?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    håper å kunne få til en tur ilpa våren.
    mye godsaker i egersund nå, ser jeg.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Her er lutter glede og ørefryd. Aldri har distriktet kunne varte opp med bedre hønn-lyd enn hva som kan nytes hos Hornalliansens lokale representanter nå om dagen. Tiden er overmoden for besøk! Ta gjerne med noen flere alliansebrødre i samme slengen. Lenge siden vi har hatt treff her nå!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.975
    Torget vurderinger
    23
    All the best til deg og storfamilien Gutty, du har hatt et tøft år men nå er det smooth sailing herfra! Håper å få svingt en tur innom i.l.a. sommeren! Glad påsk!

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Spiller en del mono vinyl om dagen. Kjøpte Stones og Kinks boksene nylig, de har jeg kost meg med. Mer mono vinyl er på vei. Min AT33 mono pickup er morsom den, men jeg har hatt noen fine seanser hos Vermin med litt mer påkostede mono pickups så jeg kjenner at jeg har lyst å prøve noe litt lenger opp på skalaen. Passet fint å låne med meg Vermin sin Lyra Dorian Mono da jeg var innom ham en tur i ettermiddag.
    IMG_0037.jpg

IMG_0038.jpg

Tror bare du kan glemme å få denne igjen Vermin;D Kort og brutal oppsummering av lyden; Mye bedre på alt! Mindre rillestøy, bedre oppløsning, mer bass og dynamikk. Utklassing... AT er god til prisen, men Lyraen er et helt annet rasedyr. Hmmmm, what to do??

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Langhelg! I lveld Hendrix - Axis, bold as love på A80 med Lagavulin i glasset.
    IMG_0198.jpg

I morgen bærer det til fjells med sekk, telt og tennvæske. Er ikke kar om å få snudd de to bildene som er feil vei, men dere skjønner tegninga :)

Bilde 13.04.2017, 14.14.19.jpg

Bilde 13.04.2017, 19.49.11.jpg

Vedlegg

Sist redigert:

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    En liten stemningsrapport som beskriver ganske godt hvordan hifi-livet er om dagen:
    2017-06-16 16.07.53.jpg

Fet musikk, fet spiller og fete spoler (12,5"). Så store spoler måtte det til for å få Genesis - Seconds out, første skive skvisa inn på en tape uten å risikere tidenes båndsalat. 12" spole ble i minste laget! Veldig glad for å ha en maskin som faktisk takler så store spoler. Som dere ser, er 12,5 absolutt limit for A80. Tape utvalget vokser kontinuerlig og jeg får stadig flere bekreftelser på hvor mye vi har gått glipp av opp gjennom tiden med mer eller mindre vellykkede transformasjoner til andre formater som uansett mangler kapasiteten til tape, med kompresjon og artefakter som resultat. Ikke det at jeg ikke kan kose meg med musikk fra både vinyl og fra digitalrigg. Det gjør jeg rett som det er, gjerne en hel kveld sågar. Det er bare det at dette tape-greiene er noe helt spesielt. Fikk denne uka i hus Peter Erskine Trio - Live in Genova. En sak fordelt på 3x10" spoler. Dette opptaket inneholder noe av det ypperste jeg noensinne har hørt av lyd rett og slett. Med en trommelyd med et helt forjævlig bra smekk! Det er noe med lyden presentert fra tape som bare er helt unikt levende med lag på lag av nyanser som på andre medier presenteres som ett lag. Typisk er cymbaler. Vinylriggen klarer å gjengi litt mer av nyansene, mens A80 og tape avslører enda mer. Neste investering for meg er utvilsomt oppgradering av repro og stabilizer kort på A80. Da er er kilden full-specket og jeg kan konsentrere meg fullt ut om å bygge opp et tape arkiv med favoritt skivene mine. God helg til alle kjente :)

J

Jim I Hendriksen 2nd Edt.

Gjest
    Et nydelig skue.

Tror det er en god plan med oppgradering av korta først, det er alltid mer å hente selv på en A80. Tapen forsvinner ikke den selv om du må vente litt.

Ja de Erskine tapene der er helt sjuke, mulig det finnes bedre opptak av trommer men jeg har ikke hørt det, ikke i nærheten en gang.
    Realisme og autentisk får en ny mening når man hører de.

God helg selv og kos deg videre med musikk gjengitt med den største realisme....Det ble en god (tape..) uke.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.809
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    Du sa det som trengtes
    Ja bare å dra A80 all out og bli ferdig med det
    God helg fra S/Y Ballerina. ALE ligger trygt hjemme til jeg kommer hjem imorgen ??????

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Hadde akkurat besøk av en voksen kar som har drevet sitt eget studio siden 90 tallet. Han skulle egentlig bare innom for å hente en gitar amp som jeg leier ut til Valentourettes konsert lørdag og ble veldig nyskjerrig da han gikk forbi hula mi. Jeg inviterte ham selvfølgelig inn på en demo. "Oj oj", utbrøt han da han så A80. "Du har bedre maskin her enn jeg har i studioet mitt". "Kan jeg få høre Gentle Giant - Octopus? Den har jeg spilt mye på vinyl hjemme". Gunnar, som karen heter, har drevet med analogopptak helt frem til de siste årene. Han tilbyr det enda, men det er ingen som spør etter det sier han. Gliset gikk fra øre til øre, og Gunnar fikk fot fra første strofe. "Vinyl er kjekt og bra det, men dette er i en helt annen divisjon", "Dynamikken er bare så rå med tape". Han ble sittende mye lengre enn han hadde tenkt og fortalte mye om sine erfaringer med forskjellige taper, baking av tapes, redigerings-, mastring- og opptaksteknikk. Bæltrivelig, og en fin bekreftelse på at det låter ganske greit her nå :cool:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.809
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    synd å si det, men vinylriggen er ikke mye i bruk hittil i 2017
    og etterhvert som tapesamlingen vokser blir det vel bare mindre og mindre, inntil jeg blir pensjonert og "gjenerobrer min egen fritid"

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.374
    Sted
    Langesund
    Hadde akkurat besøk av en voksen kar som har drevet sitt eget studio siden 90 tallet. Han skulle egentlig bare innom for å hente en gitar amp som jeg leier ut til Valentourettes konsert lørdag og ble veldig nyskjerrig da han gikk forbi hula mi. Jeg inviterte ham selvfølgelig inn på en demo. "Oj oj", utbrøt han da han så A80. "Du har bedre maskin her enn jeg har i studioet mitt". "Kan jeg få høre Gentle Giant - Octopus? Den har jeg spilt mye på vinyl hjemme". Gunnar, som karen heter, har drevet med analogopptak helt frem til de siste årene. Han tilbyr det enda, men det er ingen som spør etter det sier han. Gliset gikk fra øre til øre, og Gunnar fikk fot fra første strofe. "Vinyl er kjekt og bra det, men dette er i en helt annen divisjon", "Dynamikken er bare så rå med tape". Han ble sittende mye lengre enn han hadde tenkt og fortalte mye om sine erfaringer med forskjellige taper, baking av tapes, redigerings-, mastring- og opptaksteknikk. Bæltrivelig, og en fin bekreftelse på at det låter ganske greit her nå :cool:
    Artig når en får besøk av de som lever av å stille lyd, eller har med lyd å gjøre i den proffe verden. Ekstra moro er det at det forekom et aldri så lite hakeslepp:).

Hadde ikke for så lenge siden Rune Skramstrad på besøk. Tror faktisk han ble litt imponert over det Langesund-mannen dreiv med også.

Sist redigert:

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Har vært stille en stund herfra nå. Har vært litt drit og faenskap siste tiden. Et tordenvær med lynnedlsag i nabolaget har gitt meg trøbbel med en del av elektronikken. Studeren var den første som fikk seg en knekk, så havarerte en av Anaview modulene mine. Ny Anaview modul er på plass og venter på kyndig loddehjelp for å gjøre tjeneste i forsterkerkabinettet. I dag ankom nødhjelp fra LMC sammen med oppgraderte repro/stabilizer kort fra Master Sound Lab. Det feilsøkes på A80 med kyndig veiledning fra Drøbak:
    2017-10-05 19.22.17.jpg

Her er jeg langt utforbi komfortsonen skal innrømmes. Men bor man 50 mil fra kompetansen, så må man bare brette opp ermene og prøve. Status er at vi mistenker noen av transistorene som styrer spolemotorene å være defekte. Leif skal ha skryt for å stille opp 200% for å hjelpe meg. Han kjøpte til og med reserve logic kort for å låne meg! Nye transistorer har han og på vei. I tillegg til å stille opp på telefonsupport på kort varsel. Føler meg veldig trygg på at dette løser seg. Så får jeg bare benytte sjansen til å lære meg litt basic mekking på A80. Fiskevekt er kjøpt inn så jeg skal kunne justere opp tape tension dersom dette blir nødvendig. Nok om det sørgelige. Fra Master Sound Labs kom disse:

Reprokort:
    2017-10-05 22.50.19.jpg

2017-10-05 22.50.51.jpg

Stabilizer kort:
    2017-10-05 22.50.29.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.975
    Torget vurderinger
    23
    Lyn & torden er noe svineri, men nå har du kanskje lært å nappe ut støpsler etc.? Anyway, her kan du trøste deg med litt gadgets som er garantert til å tåle selv det mest forrykende uvær!

Coming soon to a Post Office near you!

Matching numbers, med dedikering!
    :D

clamp KT1.jpg

clamp KT2.jpg

clamp KT3.jpg

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.401
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Lyn er sheit!!

Overspenningsvern alle veier. Kanskje du har for god jording? Elektriker kan hjelpe med slikt!

Har fått øynene opp for bånd etter Horten! For min egen del frister det mer enn plater.

Passer slukvekta på A80? :D

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.809
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    har tre A80 hjemme som virker så skal få målt spenningene på power-trissene i kveld/helga
    to komplette sett er på vei i posten
    nye likerettere for PSU er allerede på plass....
    dette må løses asap

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.809
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    DHL leverer powertrisser idag, bestilt i går ettermiddag!
    hentes på service point i Drøbak etter vakta i kveld :cool:

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Kjapt levert! Da må vi bare få dobbeltsjekka referanse-spenninger og finne ut hvilke som evt. skal byttes..

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.809
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    fin brev-presse, når vinylen kastes på dør :cool:

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.468
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Lycka till gut_man, är i felsökningsmodus med min egen B67 så vet hur frustrerande det är när det inte fungerar som tänkt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn