Sommer, sol og litt godlyd i Okka by!
Utsikten fra lytteposisjon i Okka by er slettest ikke verst!
Dessverre som gutman nevner har GroundSound fått en liten innleggelse med halsbetennelse.
Men..kanskje går det å få lyd for det om?
Fikk komme på visitt til gutman, og ha med miniDSP 2X4 med håp om kanskje det gikk å få til 2-veis.
Litt pludring med en plugg eller kabel som ikke var helt samarbeidsvillig så ble det lyd til slutt!
GPA OBene opp til 700hz, JMLC 350 med GPA 288 fra 700hz og hele veien opp.
Kjapt satt deling etter 24dB target.
En liten 1dB Shelf på bassene med knekk på 150 etter egen preferanse, og en shelf i toppen fra 7k og opp med 3dB for korrigere fallet til kompdriver.
Delay etter gutmans notater.
Thats it.
Dette låt slettes ikke verst!!
Bassene spiller med kjent OB stil, hurtig og lett på tå!
Helt knall! Driver valg og utforming er aldeles ikke plukket tilfeldig av Slukdesign!
Litt dypere og litt mer hifi fra ca 150 og ned i forhold til JBLene hjemme. Ellers var en god del kjent.
Med toveis får man kompromisser!
JMLC beamer naturligvis i toppen, og drivere skubber ikke allverdens energi i det en passerer 7k (deromkring) og opp.
Likevel, satt man nå litt i ro i lyttepos. så låt det temmelig bra.
JMLC i lag med GPA drivere låt meget reint og smooth.
Mindre ringing og andre artefakter fra kompdriver høyt oppe i frekvens enn fryktet.
Meget bra!
Totalt sett det jeg fikk høre traff veldig bra på mine preferanser!
På kildebiten er jeg dessverre helt utdatert, mens gutman er kongen!!
Jeg husker faktisk ikke nå hva vi brukte til streaming og hva DACen heter...hjelp!!
Vi fikk ikke benyttet flotte platespillere eller båndspillere denne gang, hadde ikke mulighet for å koblet til.
Men håper det gjerne senere ved anledning kan bli en ny tur med både GS og skikkelige kilder oppe å gå!!
Da full 5 veis så får utnyttet hele potensialet! Det låter nok svinebra!!
Tusen takk gutman for å bli tatt godt i mot, god kaffe, og få lov å slippe til med enkel DSP og målemikk!
Skikkelig morro, fikk bekreftet mye lest teori, og lærte også en del av dette!
Litt tålmodighet så er GS tilbake og du kan nyte godlyden videre!
God sommer videre!!
Mvh
oks