Heisann, her har det skjedd litt av hvert siden sist jeg la ut noe. Kåken er ferdig og vi har bodd oss til en stund.
Lytterommet hadde ikke høyeste prioritet så det tok litt tid før jeg fikk ferdigstilt det. Materialvalgene ble gjort både ut fra hva jeg synes er fint, skulle passe inn i totalen og så hadde jeg jo et håp om å få til noe som ga muligheter for godlyd. Møbelfinerplater på vegg, glava 40mm himlingsplater i tak og teppeflis på gulv.
Vermin hjalp meg med himlingsplatene og foreslo at vi lot det være et mellomrom mellom plater og vegg på 1,5cm så kunne jeg jo montere ledstriper der. Som sagt så gjort. Er veldig fornøyd med resultatet.
Målet var å få et rom som kunne romme både lyd og bilde. Og til min store begeistring fikk jeg opp det store rammelerretet som jeg måtte pakke bort i gamle rommet ettersom høyttalersystemet vokste. Endelig kan jeg spille på langvegg med optimal plassering av høyttalersystem. Med god plassering og med hjelp av Audiolense har jeg nå et knallbra lydbilde.
Det skjer litt mer også. Skal på posten å hente en Anaview amp til, så nå blir det full aktiv drift 5 veis. Har brukt passiv deling mellom T500 og GPA 802 til nå. Så oppgraderer jeg ett knepp på lydkortsiden også. Sitter på to hus om dagen, så jeg tar den ikke helt ut. Venter Motu 828es levert på døra i morgen. HR var først ute og testet dette og er full av lovord så langt.