Snickers-is
Bransjeaktør
Skal du skjære dem ut i elfenben?
Snickers-is skrev:Skal du skjære dem ut i elfenben?
Gratulerer!asbjbo skrev:Snickers-is skrev:Skal du skjære dem ut i elfenben?
Nei, for selv om det sikkert hadde vært et utmerket materiale til formålet vil det falle litt dyrt og bli enda mindre miljøvennlig. Den gulhvite fargen jeg tenker å bruke på dem vil kanskje ligne litt, men vil havne mer mot det gule.
Edit: Dessuten er det noe visst elefantaktig i flaten som knekker ned på toppen av baffelen og i "elefantørene" på sidene av kabinettet, for ikke å snakke om størrelsen.
De er da ikke så store (sier jeg til fru arkitekten). Her er en ved siden av en mock-up av en Euforia:BanjoArrne skrev:Ikke småting dette,Asbjbo.
Skal du virkelig bygge disse skipene?
De ser i allefall ikke små ut.Pene er de også.
Blir spennende å følge med i såfall og uansett hva det blir til .
asbjbo skrev:Men selvsagt, hvis man sitter i taklampen og titter ned, vil det hele avsløres:
Sketchup er ganske intuitivt, så det går forholdsvis fort å lage geometri. Enkle bokser tar nesten ikke noe tid, men her brukte jeg et par timer på å forme sokkelen og stofftrekket på Euforiaen. Noen ganger kommer man på tvers av det "intuitive" i Sketchup, sånn at den nekter plent å gjøre det man forsøker. Da er det bare å slette hele forsøket og finne på en helt annen måte å gjøre det på. Jeg trengte noen forsøk på å få til de komplekse kurvene i Euforia.Defo skrev:Hvor lang tid bruker du på å lage en slik 3d tegning asbjbo?
;D ;D ;Dasbjbo skrev:litt kompliserte interiørarkitektoniske forhandlinger
Den var interessant. Jeg prøvde å sette preferansene i BassBox slik du fikk anbefalt, men de går tilbake til opprinnelige verdier igjen til neste gang jeg bruker programmet. Skal holde de tallene lett tilgjengelig.Defo skrev:Ang. bassbox simulasjoner, så ville jeg lest denne tråden:
http://www.diyaudio.com/forums/subwoofers/158647-winisd-bassbox-pro-different-simulations.html
Tenkte å koble to og to i parallell, altså 4 ohm, og drive hvert par med en UcD400. Grovt regnet er 400 W i 4 ohm 40 V og 10 A, fortsatt godt innenfor de absolutte grensene på 57 V og 20 A i en UcD400.Sniff skrev:Hvordan skal du koble disse fire 12"? Blir det 2 ohm? Hva skal du drive dette med?
Ja, jeg så på de elementene for en tid tilbake. De ser nesten perfekte ut, men jeg stusset over mangelen på målinger og at en del linker på web-siden ikke fungerer. På meg virket det litt uproft, sånn at jeg var litt i tvil om kvalitetskontroll etc. De hadde nok vært mer interessante for kunder i USA som lettere kan returnere ting til leverandøren ved problemer.Audiodidakt skrev:Asbjørn - har du kikket på Ae AV12H?
Jeg er ikke helt sikker på hva Linkwitz mener med det, men det er flere forskjellige ting som skjer på en gang her. Linkwitz har vanligvis vært mest opptatt av holografien. Da blir det vesentlig at førsterefleksjonene er passe forsinket og passe senket i nivå, samtidig som de helst skal ha samme frekvensinnhold som direktestrålingen for ikke å høres "kunstige" ut. 10 ms og -10 dB kunne vært ganske "passe". Det er mye av logikken bak dipoler. (I denne skissen kunne jeg forresten puttet inn en bakoverrettet diskant igjen for å bedre frekvensgangen i den reflekterte lyden.)Audiodidakt skrev:Hvordan blir det med den bakoverrettede bass og Linkwitz sin mantra om > 2 MS løpetid mellom "for og bakside"?
Jeg er meget imponert over hvordan du ressonerer og forbedrer prosjektet underveis. En ting jeg lurer på er hvor presise simuleringene er?Asbjørn skrev:Er selvlært amatør selv også. Jeg synes det er gøy å prøve å forstå hvordan ting fungerer.