Jeg skal bidra i ødeleggelsen slik at ikke gutten står alene med all skyld. RF 7, både 2 og 3, er noe av det mest oppskrytte skvipet jeg har hørt. De puncher bra, men alt annet er et sorgens kapittel. I
mine ører.
Jeg visste ikke det da, men målinger forklarer hvorfor. De har en ekstrem økning oppover i frekvens i tillegg til at de plutselig sprer mye mer energi ut i rommet ved de lyse/skarpe frekvensene enn ellers;
Vis vedlegget 702131
Personlig er jeg veldig sensitiv for det som skjer i området fra 5-10 khz da det er der mesteparten av skarpe lyder som sibilanter osv har mye energi.
RF7 var faktisk på listen over aktuelle kandidater for min del for en 4-5 år siden når jeg hadde min omfattende lytterunde på alt under 100k i butikkene.
Som uerfaren tulling klarte jeg hverken å tolke målinger eller å analysere lyden nøyaktig, men jeg fikk til å sammenligne høyttalere side om side i hver butikk.
Klipsch kom alltid svært dårlig ut av den øvelsen over variert musikk, hvis man så vekk ifra prisen selvsagt.
Man får store kasser og masse kapasitet til prisen med Klipsch, men det stopper liksom der.
Hva Klipsch får til med de dyrere seriene som Cornwall og oppover vet jeg ikke, det har jeg ikke hørt.