M
MusicBear
Gjest
Erklærer meg som likesinnet, athaug, med utgangspunkt i dine erfaringer og synspunkter. Legger kun til at hadde du hørt QLN så hadde du også nevnt dette merket.Utrolig mange eksotiske og pussige forslag på et enkelt spørsmål! LS3/5a er gode i et lite rom, men sinnsvakt overpriset. Det enkle svaret hvis du ikke MÅ ha hornhøyttalere, er engelske høyttalere som Spendor, Harbeth eller min favoritt, som også er billigere: ProAc. Jeg har hatt Quad ESL57, Dahlquist DC10, JBL 112, 100, l20,18ti, Spendor BC1, Dynaco A25, SEAS 503, Quad Z2, Quad 11, og enda flere. JBL gir deg nok "in the face", men i lengden lever jeg bedre med den mer balanserte og nøytrale mellomtonen i ProAc Response 2 som jeg har nå. Jeg fikk en gang anledning til å sammenligne direkte det største hornoppsettet til Avantgarde med tre svære horn på hver kanal + 4 subwoofere, med et betydelig mindre og rimeligere oppsett fra ProAc. Jeg hadde gått for ProAcs mindre modell hvilken som helst dag. Selv om Avantgarde-oppsettet kostet nærmere en halv million. Som sagt kjører jeg for tiden Response 2 som er en gammel høyttaler etterhvert. Men jeg har også et sett JBL 112 ved siden av. Det er mer bass i JBL, selvfølgelig, og de er blant de bedre JBL monitorene fra 70/80-tallet, men jeg faller stadig tilbake til ProAv'ene på grunn av mellomtonen.